2024-06-04, 21:10
Medlem
Så jävla b, jag är inte med på den här listan heller.
Citera
2024-06-04, 21:11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Det gör jag väl visst - om jag är beredd att ta straffet för det.
Var och en bestämmer själv om det är värt att göra olika saker här i världen.

ja men det ger inte andra rätt att sprida personlig information om dig i grupper det finns lagar som bestämmer sånt och då ska alla som sysslar med sånt dömas enligt lagen
Citera
2024-06-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Men jösses, har ni inte slutat springa runt i cirklar och vara hysteriska än?

Riktiga män bryr sig inte om sånt här för de vet att de beter sig schysst. Punkt slut.

Jag blir arg när man hänger ut människor, utan deras medgivande
Och diskuterar dessa i en grupp på 30 000 personer.
De flesta, som hängs ut, är helt oskyldiga, absolut inga brottslingar
Det spelar ingen roll om man skriver bra saker
Det är fortfarande frågan om ett ofredande och ibland förtal
Jag tror inte att ansvariga kvinnor själva skulle vilja hängas ut på samma sätt
Citera
2024-06-04, 22:15
Medlem
när blir något som detta en sak för GDPR?
information som kan identifiera en person, namn, bild och adress kanske?
kanske ytterligare beskrivningar av fysiska egenskaper?

en tråd som är sökbar är väl som att likställa med den databas?
Citera
2024-06-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Så i valet mellan en man som påstår sig vilja ha ett seriöst förhållande men egentligen är en kåtbock som ljuger och bara vill knulla runt och en kvinna som väljer till buds stående medel för att göra vad hon kan för att undvika den typen av män är det kvinnan som brister i att ta ansvar och bör låsas in?

Intressant logik.

Resonerar du lika när det gäller restauranger som serverar bajs eller bilhandlare som säljer vrak. Det är dom som skriver recensionerna och ger dåliga omdömen som är underklass människor som ska omyndigförklaras?

Du tangerar orsaken till en absurd människosyn
Är människor jämställda med saker du köper i en butik, en kebabpizza, en dildo?
Vi är så vana vi att kunna söka all information på nätet. Att många har blivit skumma stalkers
Många kräver all information om allt och alla. Utan att behöva resa sig ur soffan.
Vi kan söka på telefonnummer, adresser, registreringsskyltar och nu Facebook
Tom kolla vad grannen tjänar och vem han är gift med osv.
Vem som har obetalda skulder, hemlös osv...
Nu verkar kvinnor vilja veta hur en man presterar i sängen, hur han är till 100%
Utan hänsyn till att 99% av informationen kan vara falsk
+ att den som publicerar bryter mot lagen
Väx upp någon gång!
Citera
2024-06-04, 22:49
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Testa och se om du har rätt.
Vi har ett rättssystem av en anledning, kan du gissa varför?

Hobbytolkare av din sort gör kvinnorna en rejäl otjänst med dessa fåniga gissningar.
Det behöver jag inte. Det är ingen gissning. Dumpen är ett lysande exempel på varför jag har rätt. Ingen kommer orka driva ett enskilt åtal, speciellt inte när de inte ens vet vem de anonyma användarna är.

Nej. Du som är expert får gärna förklara anledningen till varför vi har ett rättsystemet där vi gullar med gängkriminella genom vård, varför man tillsätter nämndemän som friar pedofiler för att de inte vet vad snippa betyder, varför man släpper ut Nytorgsmannen trots att återfallsrisken bedöms som stor. Kan experten vänligen förklara det?

Hur hade du tänkt att målsägande ska kunna driva ett enskilt åtal när målsägande inte vet eller kan bevisa vem den anonyma facebook användaren faktiskt är? Vem ska du rikta åtalet mot?

Faktoriserar du dessutom in vad en sådan rättsprocess hade kostat i både tid och i pengar för den enskilde att driva, kan du -handen på hjärtat nu- verkligen komma till slutsatsen att den är värd att driva?

De männen som hängs ut är inte direkt några högavlönade akademiker…
Citera
2024-06-04, 23:00
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Det finns en grupp som heter ”Fuckboys” som har ca 22 tusen medlemmar.
Citera
2024-06-04, 23:25
Medlem
Ingen som har ett medlemskap? Rätt lätt att scrape:a grupper och lägga upp i ett annat feed. Det dom sysslar med går under förtal.
Citera
2024-06-05, 00:01
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Om någon går med: ett tips är att logga in på Facebook i Safari på iPhone, ta en skärmavbild, och när den lilla förhandsvisningen dyker upp nere i vänstra hörnet: klicka på den, och klicka på ”Helsida”. På så sätt får ni en lång PDF-fil där man kan skrolla igenom alla sidans inlägg, utan att ni behöver ta 100 separata skärmavbilder. Spara den till Filer-appen på iPhone. WeTransfer kan man dela denna PDF via utan konto om ni väljer ”Hämta länk.
Citera
2024-06-05, 00:10
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Det behöver jag inte. Det är ingen gissning. Dumpen är ett lysande exempel på varför jag har rätt. Ingen kommer orka driva ett enskilt åtal, speciellt inte när de inte ens vet vem de anonyma användarna är.

Nej. Du som är expert får gärna förklara anledningen till varför vi har ett rättsystemet där vi gullar med gängkriminella genom vård, varför man tillsätter nämndemän som friar pedofiler för att de inte vet vad snippa betyder, varför man släpper ut Nytorgsmannen trots att återfallsrisken bedöms som stor. Kan experten vänligen förklara det?

Hur hade du tänkt att målsägande ska kunna driva ett enskilt åtal när målsägande inte vet eller kan bevisa vem den anonyma facebook användaren faktiskt är? Vem ska du rikta åtalet mot?

Faktoriserar du dessutom in vad en sådan rättsprocess hade kostat i både tid och i pengar för den enskilde att driva, kan du -handen på hjärtat nu- verkligen komma till slutsatsen att den är värd att driva?

De männen som hängs ut är inte direkt några högavlönade akademiker…
Inga högavlönade akademiker… Ska det vara någon form av kvalitetsstämpel?

Allvarligt, släpp ut lite luft ur huvudet innan du lämnar atmosfären. Vi har ett rättssystem för att du inte ska behöva försörja dig som disktrasa. I hårda tider är en akademiker lika användbar som en damskridsko i öknen.

Vad jag försöker berätta för dig är att ta det lite försiktigt med självbilden, rättsystemet skyddar inte kräken - det skyddar dig.
Citera
2024-06-05, 02:19
Medlem
Jag har haft ett flashback-konto i över fem år och kände att efter att ha läst den här tråden så ville jag skriva mitt absolut första inlägg.

Jag har varit medlem i nämnd grupp under lång tid och vet därför vad jag pratar om när jag skriver det här. Gruppen är skapad av kvinnor FÖR kvinnor och jag anser att många kommentarer i denna tråd är typexempel på varför grupper som dessa behövs; många går direkt till attack mot och fördömer de kvinnor som finns i gruppen trots att ni inte har någon aning om vilka de är. Jag kan säga att de som finns i gruppen är allt ifrån unga osäkra tjejer, modellsnygga instagramtjejer, mogna, trygga kvinnor och allt däremellan.

Gruppen används till stor del genom att varna andra kvinnor om farliga män; det kan handla om allt från bedrägerier till pedofili och mordförsök. Är påståendet såpass grovt som dessa backas de alltid upp av protokoll eller domar. Andra inlägg som läggs upp handlar ofta om att en kvinna fått en dålig magkänsla angående en man de träffar varpå hon frågar i gruppen om någon känner till något. Här läggs ALDRIG fullständiga namn eller personuppgifter ut. Om då flera kvinnor, oberoende av varandra, påstår något om mannen så skulle åtminstone jag tolka det som en fingervisning kring hur mannen ifråga är som person. Som sagt, INGA personuppgifter delas.

Termen "fuckboy" verkar vara just det som skaver här om jag tolkar rätt. Men ingen annan än ni i tråden lägger någon som helst värdering i det. Ingen har påstått att det är fel att ligga runt, att ha ONS eller att ghosta. Anledningen till frågan i gruppen (de få gånger den ställs) bygger snarare på att veta om det är värt att lägga energi eller inte.

Självklart finns dilemmat kring rättssäkerhet och den hårfina gränsen till förtal närvarande. Men det ska också påpekas att administratörerna i gruppen gör ett exemplariskt arbete i att radera inlägg och stänga av konton som passerar dessa gränser.

Kan vi inte istället försöka lägga fokus på varför grupper som dessa behövs istället för att bevisa anledningen till att de finns?
Citera
2024-06-05, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Du tangerar orsaken till en absurd människosyn
Är människor jämställda med saker du köper i en butik, en kebabpizza, en dildo?

Nej, vad är det som får dig att tro det?

Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Väx upp någon gång!

Det är väl snarare "fuckboyen" som är den omogna, som behöver växa upp, i det här sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Inga högavlönade akademiker… Ska det vara någon form av kvalitetsstämpel?

I hårda tider är en akademiker lika användbar som en damskridsko i öknen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in