2024-06-04, 20:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Men var TP verkligen involverad i Netflixserien? Han sa väl bara ja till att de fick skriva ett manus baserat på boken? Därav en del "nyheter" och några rejäla skopor fiction kring mordet, LJ stod fel omkring trappfoten, etc. Mycket kan man nog beskylla TP och narcissisten MG för, men själva serien får man nog beskylla Rockström (eller vad han heter) och hans skrivarpartner för.

Jag får för mig att TP var med som någon typ av "faktakonsult" men jag kan ha missuppfattat det.
Citera
2024-06-04, 20:54
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Vid CP-rättegångarna nämner AD flera gånger "öronlappar som man viker ner"

https://tunnelgatan.se/analyser.htm#AD

Ungefär som HO säger här
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/SKANDIA-vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r-Henry-Olofsson.pdf

Bör kanske i rättvisans namnas att att ingen av dem är ju tvärsäker vilket man ju kan förstå med tanke på omstaändighetrna, tiden som gått etc.

Man lär ju säga att Delsborn var med på noterna och gjorde bra iakttagelser omkring korsningen. Var det han eller HJ som det snackats om missbrukade amfetamin? Eller har jag drömt det?
Citera
2024-06-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jag krånglar för att jag till skillnad från dig inte har uppfunnit ett långt uppehåll vid Sari. Det är inte en sanning nu bara för att du vill det.

Jag håller mig till vad som står i materialet.

Jag vet att du håller dig till materialet..

Men att hålla så hårt i vad Lisbeth säger som är i total sorg om en liten jävla obetydlig sak som ett uppehåll vid Sari blir för henne är dumt enligt mig...

Du måste ju kunna ge uppehållet en chans och prova Engström som Grandman ...

Då får du ihop allt enligt mig...

Har du läst min fina upptäckt om just glasögon bärare?

Jag menar att folk som använder glasögon utomhus och nattetid i princip är glasögonbärare till 100%

Engström är ett undantag som var en av-på bärare av glasögon...

Bra poäng va ?

Så Engström tog på dom till Grand då han skulle utföra något viktigt....tog av dom inne på Skandia för nu skulle han vila ögonen på en buss hem till Täby
Citera
2024-06-04, 20:57
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Han nämnde ju en teori i en intervju han gjorde, att SE hadde ett vapen på kontoret som han hadde fotograferat/ tecknat för en bekant/kund/samlare. Typ.

Minns att jag reagerade lite på det faktiskt, då ett sånt vapen med all sannolikhet inte skulle ha varit laddat.

Edit

förlåt blandade ihop KP och TP.

Okej, den intervjun har jag missat. Det låter väl förvisso som en rätt rimlig teori. Inte omöjligt att han skulle hjälpa sin kamrat Glaser med ett fotojobb av vapnet? Han kanske rent av skulle lämna tillbaka det på lördagen innan det åktes till Idre? En teori bara.
Citera
2024-06-04, 20:57
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Man lär ju säga att Delsborn var med på noterna och gjorde bra iakttagelser omkring korsningen. Var det han eller HJ som det snackats om missbrukade amfetamin? Eller har jag drömt det?
AD använde kanske anabola, han var kroppsbyggare har jag för mig?

Ja han verkar verkligen ha varit med på noterna som till exempel vid intervjun som Ekot gjorde med honom klockan 8 på lördagsmorgonen. Han nämnde bland annat två yngre tjejer och en yngre kille som de första framme hos OP, ingen Engström fick märkligt nog plats i hans berättelse.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-06-04 kl. 20:59.
Citera
2024-06-04, 20:59
Medlem
Citat:
Okej, den intervjun har jag missat. Det låter väl förvisso som en rätt rimlig teori. Inte omöjligt att han skulle hjälpa sin kamrat Glaser med ett fotojobb av vapnet? Han kanske rent av skulle lämna tillbaka det på lördagen innan det åktes till Idre? En teori bara.

Jo, mellan raderna var det vel egentligen just det han sa.
Citera
2024-06-04, 20:59
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag får för mig att TP var med som någon typ av "faktakonsult" men jag kan ha missuppfattat det.

Okej. Inte omöjligt. Det hade ju varit intressant att veta.
Citera
2024-06-04, 21:01
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
AD använde kanske anabola, han var kroppsbyggare har jag för mig?

Ja han verkar verkligen ha varit med på noterna som till exempel vid intervjun som Ekot gjorde med honom klockan 8 på lördagsmorgonen. Han nämnde bland annat två yngre tjejer och en yngre kille som de första framme hos OP, ingen Engström fick märkligt nog plats i hans berättelse.

Okej, så kanske det var ang AD. Jag som rört ihop det.

Han kan inte ha fått så mycket sömn den natten, men intervjun med Ekot är verkligen skarpt.
Citera
2024-06-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jag krånglar för att jag till skillnad från dig inte har uppfunnit ett långt uppehåll vid Sari. Det är inte en sanning nu bara för att du vill det.

Jag håller mig till vad som står i materialet.

Nu vet jag att Lisbeth verkligen inte var ett bra vittne...

Men det var Lisbeth som ville kolla I skyltfönstret men efter att hon var klar så säger hon att Olof dröjer lite...

Hur ska vi tolka detta...?

Vad sätter du själv för tid på uppehållet...

Om en kvinna vill titta i ett skyltfönstret och tillomed påstår att Olof dröjer sig kvar så har jag kanske en bra poäng med 1:55
Citera
2024-06-04, 21:42
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nu vet jag att Lisbeth verkligen inte var ett bra vittne...

Men det var Lisbeth som ville kolla I skyltfönstret men efter att hon var klar så säger hon att Olof dröjer lite...

Hur ska vi tolka detta...?

Vad sätter du själv för tid på uppehållet...

Om en kvinna vill titta i ett skyltfönstret och tillomed påstår att Olof dröjer sig kvar så har jag kanske en bra poäng med 1:55

Du kan släppa det där helt. Jag har kontrollerat scenariot så noggrant det bara går. Det finns absolut inget som omöjliggör att GM-SE var Grandmannen. Han hade inte behövt springa som vissa påstår. Det är ren nonsens och en pappersprodukt från icke objektiva personer. Det här har varit någonslags sanning som flödat i diskussionen om SE. Folk är otroligt lättlurade tyvärr.

Man kan uttala sig när man har varit på platsen och gjort mätningar. Har man inte kött på benen ska man inte yttra sig i frågan. Pinsamt är ordet.
Citera
2024-06-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Du kan släppa det där helt. Jag har kontrollerat scenariot så noggrant det bara går. Det finns absolut inget som omöjliggör att GM-SE var Grandmannen. Han hade inte behövt springa som vissa påstår. Det är ren nonsens och en pappersprodukt från icke objektiva personer. Det här har varit någonslags sanning som flödat i diskussionen om SE. Folk är otroligt lättlurade tyvärr.

Man kan uttala sig när man har varit på platsen och gjort mätningar. Har man inte kött på benen ska man inte yttra sig i frågan. Pinsamt är ordet.

Tack..

Jag vet inte hur Faderlig räknat men han vill hålla hårt i att Engström inte kan vara Grandmannen så då uppfann jag att LOP kan ha dröjt sig kvar ett längre tag så Engström hinner....
Citera
2024-06-04, 23:31
Medlem
Tål att läsa om Mårtens Grandman

https://www.expressen.se/nyheter/marten-palmes-avslojande-om-skandiamannen/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U9yhQxLDSL9q6hZkidduFT4-EbCLYGG1BJcxeZj8sFu0UkEGVSdBehAH8np7Mo%3D&gaa_ts=6 65f8a8c&gaa_sig=QAj0DWpBKsD3QQpKdpZMiUmA0XlpRZytzF BHR9L3CzBeD9VBfAOrJrldzLlU5Ny44ng3ZWvjgnSFhvKKdc5j 6Q%3D%3D

Samma sak med Annelie K som också lämnar liknade signalement från Grand säger också att hon tror det var Engström hon såg ..

Två helt olika personer beskriver bra Grandmannen och senare när Engström blev misstänkt även går ut med att det stämmer bra ..

Ändå saker man inte bara kan vifta bort .
Senast redigerad av Problem2020 2024-06-04 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in