2024-06-04, 23:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Ja men oftast ser man ju inte björnen i skogen förrän den är mycke nära.
Det var nog det dummaste jag hört på länge.
Normalt ser du både människor och djur på lite avstånd.
Vi har liksom inte Amazonas regnskogar här.
Citera
2024-06-05, 00:00
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
japp men normerna sitter kvar, sånt tar betydligt längre tid att försvinna från ett samhälle än en generation människor. Och som sagt, du ser just konsekvenserna av dessa normer i saker som sexuellt våld och sexhandel ex.
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Javisst men jag och Merapi lever i samma samhälle och har olika åsikter kring vilka normer som råder. Hon menar att vi har en norm som säger att män har rätt till kvinnors kroppar medan jag säger att vi inte har en sådan norm.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det beror kanske på

1) Hon är kvinna

2) Hon har tagit del av oändligt många fler åsikter i frågan här på Flashback än du har.

Hon har rätt - du har fel.
Det finns ingen samhällelig norm om att män har rätt till kvinnors kroppar. Tvärtom så är våldtäktsmän bland samhällets mest föraktade människor, som t.o.m. andra allvarliga brottslingar som mördare, rånare, etc spottar på.
Citera
2024-06-05, 00:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det finns ingen samhällelig norm om att män har rätt till kvinnors kroppar. Tvärtom så är våldtäktsmän bland samhällets mest föraktade människor, som t.o.m. andra allvarliga brottslingar som mördare, rånare, etc spottar på.
Jag har i klartext gjort klart för dig att jag inte vill ha någon interaktion med dig.
Jag har sedan mycket tydligt valt bort att svara på dina inlägg i hopp om att du skall förstå.

Du är ett typexempel på att män tror sig äga rätten till kvinnor, i ditt fall handlar det om tid och uppmärksamhet - i andra sammanhang (för andra) handlar det om kvinnors kroppar.

Normen finns där - och har egentligen ingenting eller allt med våldtäkt att göra.

Kan du nu sluta citera mig.
Citera
2024-06-05, 00:52
Medlem
Citat:
Det var nog det dummaste jag hört på länge.
Normalt ser du både människor och djur på lite avstånd.
Vi har liksom inte Amazonas regnskogar här.

Så varför kan du inte gömma dig för mannen då? Så fort du får syn på honom på lite avstånd är det väl bara att gömma sig bakom närmaste träd tills den trolige våldtäktsmannen och mördaren passerat.

På dig och dina likar låter det alltid som att jamen björnen är ju 300 meter bort så det är ingen fara men mannen är på typ 1 meters avstånd när ni möter honom.
Citera
2024-06-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen

Så är det givetvis. Feministers världsbild är ofta totalt uppochnervänd jämfört med verkligheten, vilket inte minst detta man vs björn-spektakel visar.

Ta vad en feminist säger och gör tvärtom så hamnar man så gott som alltid rätt.
Citera
2024-06-05, 00:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Så varför kan du inte gömma dig för mannen då? Så fort du får syn på honom på lite avstånd är det väl bara att gömma sig bakom närmaste träd tills den trolige våldtäktsmannen och mördaren passerat.
Om den främmande mannen sett mig och vill mig illa så kan jag inte hantera det genom att backa, gömma mig, springa och troligen inte heller genom att slåss - oavsett avstånd.

Hur svårt är det att fatta att män normalt är smartare än björnar?

Citat:
På dig och dina likar låter det alltid som att jamen björnen är ju 300 meter bort så det är ingen fara men mannen är på typ 1 meters avstånd när ni möter honom.
Nej, inte på mig i alla fall.
Det är sådant ni själva läst in eller försökt påstå.
Citera
2024-06-05, 01:10
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88

Citat:
Om den främmande mannen sett mig och vill mig illa så kan jag inte hantera det genom att backa, gömma mig, springa och troligen inte heller genom att slåss - oavsett avstånd.

Hur svårt är det att fatta att män normalt är smartare än björnar?

Nej, inte på mig i alla fall.
Det är sådant ni själva läst in eller försökt påstå.
Det är för att du skrivit felaktigt trams som "Kan ni se varandra så är det ett möte," Micro.

Uttrycker du dig konstigt, och påstår att ord har en annan mening än den de verkligen har, så är det som upplagt för missförstånd.
Citera
2024-06-05, 01:52
Medlem
Citat:
Jag har i klartext gjort klart för dig att jag inte vill ha någon interaktion med dig.
Jag har sedan mycket tydligt valt bort att svara på dina inlägg i hopp om att du skall förstå.

Du är ett typexempel på att män tror sig äga rätten till kvinnor, i ditt fall handlar det om tid och uppmärksamhet - i andra sammanhang (för andra) handlar det om kvinnors kroppar.

Normen finns där - och har egentligen ingenting eller allt med våldtäkt att göra.

Kan du nu sluta citera mig.

Du har fortfarande inte besvarat den väldigt simpla frågan. Varför är du så feg? Du tror ju att du har rätt om allting men uppenbarligen är dina idéer så svaga att du inte vågar försvara dem.

Låt oss säga att vi har två grupper av män med 10 män vardera. Du måste välja en grupp och möta en av männen i den gruppen ensam ute i skogen. Vilken man i gruppen du får möta är helt slumpmässigt utvalt. I den ena gruppen är 9 av 10 män våldtäktsmän och kvinnomördare. I den andra gruppen är 1 av 10 män en sådan.

Vilken grupp väljer du?
Citera
2024-06-05, 03:18
Avslutad
Dessa kärringar måste sättas på plats,
Dags för oss män att visa vart skåpet ska stå.

Jag har själv döttrar, Jag uppfostrar dom till att vara självständiga. Dom ska samtidigt veta vem som är mannen i huset.
Citera
2024-06-05, 04:33
Medlem
Citat:
Genom att välja bort män t ex.

Precis istället för att minska ner andelen män så jobbar de politiska krafterna som Demokraterna och vänstern och även kapitalist-högern för att öka andelen män.

Resultatet vi har en massa flickor och kvinnor som inte gillar män och en massa män som växer upp i den omgivningen.

Den mentala hälsan försämras hos pojkarna och männen och kommer att fortsätta försämras. Vi får mer personer med mentala störningar både hos kvinnor och män ,men mest hos pojkarna ,männen.

När man ökar andelen män så får kvinnor fler anledningar att inte gilla män.

Vad vi behöver göra är att minska andelen män.

Då händer följande:

1. Kvinnor har inte lika stor anledning ogilla män.

2. Kvinnor blir mindre oroliga , Björn-situationen förbättras,

3. Kvinnor blir mer intresserad av relationer och barn , 4 B minskar och fertiliteten normaliseras.

4 Mäns mentala hälsa förbättras eftersom kvinnor gillar dem mer. Självmord och liknande minskar.

5. I USA minskar livslängden om högre andel kvinnor kommer livslängden öka för både män och kvinnor ,men om vi är så dumma att vi ökar andelen män kommer livslängden och den mentala hälsan försämras.

6. Kvinnorna söker omedvetet efter någon som kan stoppa dem och därför allierar de sig med män som kommer stoppa dem och förslava dem , detta håller redan på och är hemskt att bevittna.Om vi minskar andelen män kommer kvinnor minska ner förslavningsprocessen och de kommer inte bli slavar lika lätt. Krig kan uppstå mellan män som vill ha kvinnor som slavar och män som inte vill.

De enda som egentligen kan göra något åt detta är kvinnorna. Männen kan det inte.
Senast redigerad av Prepper 2024-06-05 kl. 04:40.
Citera
2024-06-05, 05:00
Medlem
MrMarios avatar
Tänk om björnen är en hane då, det har de inte tänkt på.

Nej men, man kan väl omformulera frågan till om man helst möter en björn eller en främmande neger/arab.
Citera
2024-06-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du måste visa att normerna sitter kvar, det räcker inte att bara hävda att de finns där.

Man kan till exempel visa att vi har en norm i Sverige som säger att man inte tränger sig före i kön genom att börja tränga dig före i kön och se om det accepteras.
För tredje gången nu....att dessa normer existerar i samhället bevisas av just fenomen som:

-Sexuellt våld, tvång, hot, trakasserande m.m. riktas främst mot just kvinnor, mer sällan män.
-Att sexhandel av alla de slag, är riktat mot främst kvinnor, mer sällan män
-Rörelser som incels ex. där män sitter på forum och hävdar sin rätt till kvinnors kroppar, du hittar inte någon motsvarighet hos kvinnor där de sitter och hävdar sin rätt till mäns kroppar.

Det "visas" hela tiden att dessa normer existerar, men är du inte kvinna så noterar du inte existensen av dem lika mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in