2024-04-06, 15:50
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det blir inte speciellt många oxfilé om du lever i skyddsnätet, men visst, du överlever ju.

Exakt!

Vill man ha en massa oxfilé så får man också vara beredd att jobba lite för det (inta att vi andra skall behöva jobba för TS att få det).
Citera
2024-06-04, 10:07
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pistolpiller
Detta är en helt seriös fråga. Jag vet att människor inte förstår hur illa man kan ha det men nu är det som det är.

Har något ett bra tips på hur man kan lösa pengar till mat tills den 27:e. Typ skaffa ett konto och få nåt insatt eller liknande. Vet att några hade dessa erbjudande förr. Jag sitter i den jobbigaste situationen jag någonsin varit i och nej, jag kan inte låna. Nej jag spelar inte. Nej jag knarkar inte. Jag är däremot deprimerad.

Sök socialbidrag om du inte har något arbete.
Har du ingen utbildning så kan du söka jobb på Donken.
Citera
2024-06-04, 11:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Detta är en helt seriös fråga. Jag vet att människor inte förstår hur illa man kan ha det men nu är det som det är.

Har något ett bra tips på hur man kan lösa pengar till mat tills den 27:e. Typ skaffa ett konto och få nåt insatt eller liknande. Vet att några hade dessa erbjudande förr. Jag sitter i den jobbigaste situationen jag någonsin varit i och nej, jag kan inte låna. Nej jag spelar inte. Nej jag knarkar inte. Jag är däremot deprimerad.

Har du ett BMI över 25? I så fall kan du fasta 36 timmar i veckan och minska dina matkostnader rejält, kolla på Youtube för inspiration.
Citera
2024-06-04, 12:21
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Känns som alla missuppfattat precis allt med vilje. Jag klarar mig numer. Jag har CSN. Det jag önskade få i en annan tråd var tips på hur man får tillbaka elen. Det går falsk ryktesspridning som förstör trådarna (du vet precis vem du är) Jag vill inte ha en endaste krona av någon. Jag ville ha råd. Det kommer jag aldrig få här, därför så kan den likagärna stängas.

Ni som tror annat kan i ärlighetens namn dra åt helvete. Jag vet precis hur jag lever själv.

Du har ju fått tonvis med råd, vad är problemet?
Du vill inte söka socialbidrag, du vill inte ta något jobb, du vill inte söka skuldsanering, du vill ju inte göra något alls?
Citera
2024-06-04, 12:54
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Men du. Du har inte insett hur gammal denna tråden är? Den är inte aktuell. Den blir dock aktuell eftersom två fullkomliga idioter tror dom är detektiver. I själva verket är dom foliehattar. En gång till nu. DENNA TRÅD ÄR INTE AKTUELL!

Så du menar att elräkningen är betald? Inga mer skulder?
Citera
2024-06-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Så du menar att elräkningen är betald? Inga mer skulder?
Jag förstår inte vad min el har med mat och göra. Jag kan äta. Det var det denna tråden handlade för ett bra tag sen.
Citera
2024-06-04, 13:09
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Jag förstår inte vad min el har med mat och göra. Jag kan äta. Det var det denna tråden handlade för ett bra tag sen.

Jo ser du, du hade inga pengar att betala elräkningarna på över 30 000 och du har inga pengar att köpa mat för. Dina 2 små barn svälter och du lever i en lägenhet utan el. Med andra ord kan du inte laga mat om du inte har el, eller hur?
Citera
2024-06-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Jo ser du, du hade inga pengar att betala elräkningarna på över 30 000 och du har inga pengar att köpa mat för. Dina 2 små barn svälter och du lever i en lägenhet utan el. Med andra ord kan du inte laga mat om du inte har el, eller hur?
Var säger jag att jag inte har pengar för mat nånstans? Denna tråden är helt inaktuell har jag ju sagt. Mina barn svälter inte. Du kan ju inte applicera händelser från månader tillbaka till idag. Det är inte aktuellt.
Citera
2024-06-04, 13:20
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Var säger jag att jag inte har pengar för mat nånstans? Denna tråden är helt inaktuell har jag ju sagt. Mina barn svälter inte. Du kan ju inte applicera händelser från månader tillbaka till idag. Det är inte aktuellt.

Men hur kan du laga mat till barnen om du inte har el?
Du kan ju inte betala elräkningarna på över 30 000 kronor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in