2024-03-21, 12:44
Medlem
Detta är en helt seriös fråga. Jag vet att människor inte förstår hur illa man kan ha det men nu är det som det är.

Har något ett bra tips på hur man kan lösa pengar till mat tills den 27:e. Typ skaffa ett konto och få nåt insatt eller liknande. Vet att några hade dessa erbjudande förr. Jag sitter i den jobbigaste situationen jag någonsin varit i och nej, jag kan inte låna. Nej jag spelar inte. Nej jag knarkar inte. Jag är däremot deprimerad.
Citera
2024-03-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pistolpiller
Detta är en helt seriös fråga. Jag vet att människor inte förstår hur illa man kan ha det men nu är det som det är.

Har något ett bra tips på hur man kan lösa pengar till mat tills den 27:e. Typ skaffa ett konto och få nåt insatt eller liknande. Vet att några hade dessa erbjudande förr. Jag sitter i den jobbigaste situationen jag någonsin varit i och nej, jag kan inte låna. Nej jag spelar inte. Nej jag knarkar inte. Jag är däremot deprimerad.

Panta något om du har på pantbanken.... Klarna funkar om du brukar använda det sen kan du handla hemkörning från tex willys.
Citera
2024-03-21, 12:49
Medlem
triptykens avatar
Snatta är tyvärr det enda jag kan komma på. Har vart i samma sitts som dig - hoppas det fixar sig tills den 27e
Citera
2024-03-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Panta något om du har på pantbanken.... Klarna funkar om du brukar använda det sen kan du handla hemkörning från tex willys.

Klarna är kört. Och redan sålt allt jag äger. T.o.m. min jacka.
Citera
2024-03-21, 12:53
Medlem
1.5kg havregryn , 22kr på ICA
Citera
2024-03-21, 12:54
Medlem
Finns något grupp på Facebook, sök på mat och sen din stad alt swish hjälpen.
Citera
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:

Jösses, kom hem precis från Ica, köpte 600g färska rökta räkor och kommer inom kort öppna en flaska vin
Hur som helst mitt tips får nog vara att du går ut och leta mat i containrar / papperskorgar, och då kan du också hitta flaskor, burkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRISEagain
Finns något grupp på Facebook, sök på mat och sen din stad alt swish hjälpen.
Alternativt kan du försöka hitta någon container i din stad som är öppen på kvällen och dumpstra
Citera
2024-03-21, 12:56
Medlem
Permafloxs avatar
Vänner, familj?
Citera
2024-03-21, 12:57
Medlem
Citat:

Har du testat att gå till soc?
Citera
2024-03-21, 12:57
Medlem
Christopher.s avatar
Finns en del alternativ, samla pantburkar, ansök om akuta matpengar hos socialtjänsten, hör med kyrkorna om du kan få mat.
Citera
2024-03-21, 12:58
Medlem
Permafloxs avatar
Ja.. du får nog göra ett inlägg på dina sociala medier och förklara läget, inte kanske be om pengar men om mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in