Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-03, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarnsligaBengt
Precis som Faderlig förklarat finns det inget stöd för just siffran 10-15 meter. 20-30 meter är en bättre uppskattning.

Hade uppskattat om du släpper något på prestigen och istället använder bra argument mot mina påstående...

Jag menar inte att det är sjukt unikt men ändå relativt exakt att Mårten beskriver Keps med knäppe och stålbågade glasögon på Grandmannen...Detta är ju attribut Engström faktiskt bar !

Jag hävdar vidare att Tensonmannen/Grandmannen och Engström när han kommer ut från Skandia måste ligga väldigt nära varann och dessutom gå på samma ställe vid trottarens utkant enligt Engström...

Sen hävdar jag att Tensonmannen/Grandmannen faktiskt vänder sig om vid trappkrönet och kan se LJ på exakt samma tid och plats som Engström påstår att han ser LJ

Sist hävdar jag att YNs vittnesmål pekar mot att Tensonmannen/Grandmannen bar på en väska med samma mått som Engström bar på..

Handen på hjärtat är det inte lite märkligt ?

Då har jag ändå inte ens nämnt att både Tensonmannen/Grandmannen och Engström båda springer i gränden
Citera
2024-06-03, 16:12
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men han viker in och ser på klockan...

Vilket innebär att han borde rimligen komma ut från Skandia när Tensonmannen går förbi...
Han säger också att han halvspringer. Men jag antar att vi bara, i sedvanlig ordning, räknar in de sakerna som får tesen att bli troligare.
Citera
2024-06-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Han säger också att han halvspringer. Men jag antar att vi bara, i sedvanlig ordning, räknar in de sakerna som får tesen att bli troligare.

Jo men vi kan ta in det med...

Men vi vet inte hur lång tid han påstår att han försöker se på sin mörka urtavla...

Poängen var att han kommer ut ca när Tensonmannen går förbi Skandia...plus minus några meter..
Citera
2024-06-03, 16:15
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Men säg vad som är direkt fel istället..

Jag säger ju att det är antagande men det är ju verkligen inga konstiga antagande jag gör...
Jo, det är konstiga antaganden. För det är antaganden gjorda enbart för att tesen ska gå ihop. Det blir att börja i fel ände.

Först karvar du själv ut pusselbitarna och sedan så blir du förvånad att de passar ihop.
Citera
2024-06-03, 16:16
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
Hade uppskattat om du släpper något på prestigen och istället använder bra argument mot mina påstående...

Jag menar inte att det är sjukt unikt men ändå relativt exakt att Mårten beskriver Keps med knäppe och stålbågade glasögon på Grandmannen...Detta är ju attribut Engström faktiskt bar !

Jag hävdar vidare att Tensonmannen/Grandmannen och Engström när han kommer ut från Skandia måste ligga väldigt nära varann och dessutom gå på samma ställe vid trottarens utkant enligt Engström...

Sen hävdar jag att Tensonmannen/Grandmannen faktiskt vänder sig om vid trappkrönet och kan se LJ på exakt samma tid och plats som Engström påstår att han ser LJ

Sist hävdar jag att YNs vittnesmål pekar mot att Tensonmannen/Grandmannen bar på en väska med samma mått som Engström bar på..

Handen på hjärtat är det inte lite märkligt ?

Då har jag ändå inte ens nämnt att både Tensonmannen/Grandmannen och Engström båda springer i gränden

Om Grandmannen och Tensonmannen är samma person kan det inte vara SE. För SE var på Skandia när Grandmannen sågs. Däremot kan han vara mannen i beige. I så fall klev han ut på gatan längre bakom LOP än Tensonmannen vilket gjorde att NF missade honom.

Sedan gjorde han allt i sin makt för att inte framstå som mannen i beige eftersom han uppträdde oridderligt. Detta har sedan missuppfattats av vissa som att han gjorde allt han kunde för att inte framstå som GM.
Senast redigerad av BarnsligaBengt 2024-06-03 kl. 16:19.
Citera
2024-06-03, 16:17
Medlem
Citat:
Jo, det är konstiga antaganden. För det är antaganden gjorda enbart för att tesen ska gå ihop. Det blir att börja i fel ände.

Först karvar du själv ut pusselbitarna och sedan så blir du förvånad att de passar ihop.

Jag har iallafall inte hittat på pusselbitarna...
Citera
2024-06-03, 16:18
Medlem
Citat:
Om Grandmannen och Tensonmannen är samma person kan det inte vara SE. För SE var på Skandia när Grandmannen sågs. Däremot kan han vara mannen i beigt. I så fall klev han ut längre bakom LOP än Tensonmannen vilket gjorde att NF missade honom.

Sedan gjorde han allt i sin makt för att inte framstå som mannen i beigt eftersom han uppträdde oridderligt. Detta har sedan missuppfattats av vissa som att han gör allt han kan för att inte framstå som GM.

Jag påstod faktiskt inte att han var Grandmannen men gjorde påståenden som faktiskt är märkliga..

Tycker du inte själv det ?
Citera
2024-06-03, 16:19
Medlem
Citat:
Om Grandmannen och Tensonmannen är samma person kan det inte vara SE. För SE var på Skandia när Grandmannen sågs. Däremot kan han vara mannen i beige. I så fall klev han ut på gatan längre bakom LOP än Tensonmannen vilket gjorde att NF missade honom.

Sedan gjorde han allt i sin makt för att inte framstå som mannen i beige eftersom han uppträdde oridderligt. Detta har sedan missuppfattats av vissa som att han gjorde allt han kunde för att inte framstå som GM.

Om du inte upplever att mina påstående är fel så blir dom sammantaget lite konstiga väl ?
Citera
2024-06-03, 16:22
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jag måste säga att det är helt obegripligt hur du kan skriva att jag kastar in andra signalement som Mårten och NF säger...

Blå längre täckjacka
Keps med knäppe
Stålbågade glasögon

Vad händer Faderlig , helt seriöst ?
Det här var fel från min sida. Jag hade helt glömt bort att MP nämner stålbågade glasögon. Jag tänkte att du tog det från storhök och gänget. Det får jag be om ursäkt för.

Dock är det här ju en beskrivning av en man som omöjligt kan vara SE. Så det är svårt att se vad den slutgiltiga poängen är om du ska landa i att det är något misstänkt.
Citera
2024-06-03, 16:24
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jag har iallafall inte hittat på pusselbitarna...
Jo, en del har du hittat på helt själv. Såsom att SE måste gå på samma avstånd som tensonmannen bakom LOP.
Citera
2024-06-03, 16:25
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jo men vi kan ta in det med...

Men vi vet inte hur lång tid han påstår att han försöker se på sin mörka urtavla...

Poängen var att han kommer ut ca när Tensonmannen går förbi Skandia...plus minus några meter..
Om man tror att SEs utsaga är korrekt. Tror du det?
Citera
2024-06-03, 16:25
Medlem
Citat:
Det här var fel från min sida. Jag hade helt glömt bort att MP nämner stålbågade glasögon. Jag tänkte att du tog det från storhök och gänget. Det får jag be om ursäkt för.

Dock är det här ju en beskrivning av en man som omöjligt kan vara SE. Så det är svårt att se vad den slutgiltiga poängen är om du ska landa i att det är något misstänkt.

Tack för att du kan erkänna fel...

Men jag måste ändå be dig släppa prestigen i skuldfråga ang Engström ett tag...

Jag skiter eg i om Engström är skyldig eller inte...

Men dessa påstående jag gav dig finner jag jävligt märkliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in