2024-06-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jag skriver det ju om och om igen. Du blandar in signalement som inte kommer från de personerna du pratar om.

Och SEs utsaga bekräftar inte att han är ute 10-15 m efter Palme. Även om man räknar på att han är på samma avstånd som när han i utsagan hör smällarna så är det fortfarande 20-30 meter det rör sig om. Hur du har kommit fram till 10-15 meter är en gåta.

Sedan gör du samma märkliga sak som igår. Du använder en historia som du inte tror på för att förklara verkligheten. För du tror ju inte på SEs utsaga om vägen fram till mordplatsen.

Vilka signalement är det som är fel...?

Keps med knäppe och stålbågade glasögon kommer ju från Mårten och längre blå täckjacka kommer ju från NF...

Förstår inte ...

Jag beskrev tydligt att Engström är 20m ifrån när skotten kommer men då har han vikt in för att få bättre ljus och försöker se vad klockan är....Det betyder ju att innan han vek in så måste han ju ligga väldigt nära Tensonmannen

Du hänger upp dig på sjuka detaljer för att inte se det jag presenterar...
Citera
2024-06-03, 14:46
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ska göra en sammansättning av det jag tittat på...

Det finns alltså en möjlighet att Tensonmannen/Grandmannen och Engström är exakt likadant klädda mordnatten...

Enligt Engström egna utsaga så går han och Tensonmannen på exakt samma ställe av trottoaren och på samma avstånd(ca) som Olof på Sveavägen..

Om Tensonmannen/Grandmannen är GM så vänder han sig om i trappkrönet enligt LJ och möjligheten är då att GM ser LJ på exakt samma tidpunkt och och plats som Engström !

Om Tensonmannen/Grandmannen är GM så ser YN honom med en liten väska med identiska mått som Engström också bär...

Vad är sannolikheten på dessa saker ?

Detta är heller inga små saker utan faktiskt dom enda sakerna vi har !!

1 Signalement
2 Rörelser på Sveavägen
3 LJs uppservationer längs flyktvägen
4 YN ser mannen flippa med en väska

Allt detta kan Tensonmannen/Grandmannen och Engström göra så identiskt och med sån exakthet att det blir kusligt

Jag har gjort en del antagande och skarvar kanske något men fan inte mkt
Vad är sannolikheten att en historia som du hittar på helt själv stämmer med den hypotes du försöker påvisa? Ja, den är väl nästan 100%.

"Varför är SE och GM identiska när jag gjort allt för att få dom identiska?"

Du vet inget av det här. Det är rena antaganden som du har gjort.

Sedan märker du inte ens det logiska felslutet i att komma fram till att MPs grandman och SE är exakt likadant klädda. För det betyder att det det finns två likadant klädda och att SE är oskyldig. Det var nog inte det du ville komma fram till antar jag.
Citera
2024-06-03, 14:47
Medlem
Citat:
Vad är sannolikheten att en historia som du hittar på helt själv stämmer med den hypotes du försöker påvisa? Ja, den är väl nästan 100%.

Sedan märker du inte ens det logiska felslutet i att komma fram till att MPs grandman och SE är exakt likadant klädda. För det betyder att det det finns två likadant klädda och att SE är oskyldig. Det var nog inte det du ville komma fram till antar jag.

Men säg vad som är direkt fel istället..

Jag säger ju att det är antagande men det är ju verkligen inga konstiga antagande jag gör...
Citera
2024-06-03, 14:49
Medlem
Citat:

Vidare skriver du att jag hittar på alltihop för att få det att stämma...

Vad exakt är det jag hittar på eg ?

Börjar det bränna så mkt att du bara fäktar nu med armar och ben ?
Citera
2024-06-03, 15:02
Medlem
Citat:
Du har kastat in signalement från andra än NF och MP för att få ihop det. Du har dessutom gjort antaganden som av en slump är vridna åt det misstänkta hållet för att få ihop det.

Det är ju dessutom bra märkligt att göra en jämförelse mellan dessa då de omöjligt kan vara samma personer.

MPs man kan inte vara SE. Så det blir ett väldigt märkligt tankeexperiment det här.

Jag måste säga att det är helt obegripligt hur du kan skriva att jag kastar in andra signalement som Mårten och NF säger...

Blå längre täckjacka
Keps med knäppe
Stålbågade glasögon

Vad händer Faderlig , helt seriöst ?
Citera
2024-06-03, 15:23
Medlem
Jag får väl ställa upp det till alla i tråden så får alla få sig en tankeställare

Jag påstår att det finns en hyffsat stor möjlighet att Tensonmannen/Grandmannen och Engström är exakt likadant klädda mordnatten med Keps med knäppe, stålbågade glasögon och längre blå täckjacka!

Jag påstår att enligt Engström egna utsaga så kommer han ut ifrån Skandia exakt då Tensonmannen/Grandmannen passerar, alltså ca 10-15m bakom Olof Palme. Sen går på exakt samma ställe längs trottoaren innan Engström viker in för att se klockan !

Jag påstår att Tensonmannen/Grandmannen/GM ser LJ vid exakt samma tidpunkt och plats som Engström ser LJ

Jag påstår att YN ser att Tensonmannen/Grandmannen/GM bar på en väska med exakt samma mått som Engström bar på mordnatten..

Kusligt enligt mig...
Citera
2024-06-03, 15:23
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
Jag skriver det ju om och om igen. Du blandar in signalement som inte kommer från de personerna du pratar om.

Och SEs utsaga bekräftar inte att han är ute 10-15 m efter Palme. Även om man räknar på att han är på samma avstånd som när han i utsagan hör smällarna så är det fortfarande 20-30 meter det rör sig om. Hur du har kommit fram till 10-15 meter är en gåta.

Sedan gör du samma märkliga sak som igår. Du använder en historia som du inte tror på för att förklara verkligheten. För du tror ju inte på SEs utsaga om vägen fram till mordplatsen.

De där metrarna kommer förstås från NF:s förhör. Det blir som sagt ett härligt cirkelresonemang.

Men det fina i kråksången är att vittnet SE faktiskt kan ha gått 20-30 meter bakom LOP i enlighet med sina utsagor utan att det är något konstigt med det. Han kan nämligen vara mannen i beige. Då dök han upp på gatan efter att NF passerat LOP och Tensonmannen vilket förklarar varför NF inte såg SE.
Senast redigerad av BarnsligaBengt 2024-06-03 kl. 15:28.
Citera
2024-06-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarnsligaBengt
De där metrarna kommer förstås från NF:s förhör. Det blir som sagt ett härligt cirkelresonemang.

Men det fina i kråksången är att vittnet SE faktiskt kan ha gått 20-30 meter bakom LOP i enlighet med sina utsagor utan att det är något konstigt med det. Han kan nämligen vara mannen i beige. Då dök han upp på gatan efter att NF passerat LOP och Tensonmannen vilket förklarar varför NF inte såg SE.

Men han viker in och ser på klockan...

Vilket innebär att han borde rimligen komma ut från Skandia när Tensonmannen går förbi...
Citera
2024-06-03, 15:36
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
Men han viker in och ser på klockan...

Vilket innebär att han borde rimligen komma ut från Skandia när Tensonmannen går förbi...

Vet du när han första gången säger till polisen att han viker in mot Götabanken för att se på klockan? 1989.

Det finns alltså visst fog för att hävda att det är en efterhandskonstruktion. En efterhandskonstruktion för att förklara hur han kunde vara så nära LOP utan att märka något. Och en möjlig förklaring är att han vill distansera sig från att vara mannen i beige som uppträdde så ochevalereskt och inte undsatte en dam i nöd.
Citera
2024-06-03, 15:40
Medlem
Citat:
Vet du när han första gången säger till polisen att han viker in mot Götabanken för att se på klockan? 1989.

Det finns alltså visst fog för att hävda att det är en efterhandskonstruktion. En efterhandskonstruktion för att förklara hur han kunde vara så nära LOP utan att märka något. Och en möjlig förklaring är att han vill distansera sig från att vara mannen i beige som uppträdde så ochevalereskt och inte undsatte en dam i nöd.

Jag vet självklart att jag gör antagande på Engströms egna ord..

Han säger även att han bara är ett fåtal sekunder efter skotten på brottsplatsen osv osv..

Poängen var att han placererar sig längst ut på trottoaren och ca 15m bakom LOP när han kommer ut från Skandia...

Det är ju en placering som NF gör på Tensonmannen också...
Citera
2024-06-03, 15:42
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
Jag vet självklart att jag gör antagande på Engströms egna ord..

Han säger även att han bara är ett fåtal sekunder efter skotten på brottsplatsen osv osv..

Poängen var att han placererar sig längst ut på trottoaren och ca 15m bakom LOP när han kommer ut från Skandia...

Det är ju en placering som NF gör på Tensonmannen också...

Precis som Faderlig förklarat finns det inget stöd för just siffran 10-15 meter. 20-30 meter är en bättre uppskattning.
Citera
2024-06-03, 15:49
Medlem
Citat:
Precis som Faderlig förklarat finns det inget stöd för just siffran 10-15 meter. 20-30 meter är en bättre uppskattning.

Menar du vid skottögonblicket?

Jag utgår enbart på Engströms story om att han vek in och skulle kolla sin mörka urtavla ..Denna detalj om sin mörka urtavla är rätt viktig för Engström att få fram...Håller du med ?

Det innebär enligt mig att enligt hans egna story då ligger ca 15m bakom när han kommer ut från Skandia eftersom det tar tid att vika in på en mkt bred trottoar och han går ju längst ut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in