2024-06-01, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
det finns i din fantasi.

det har aldrig hittats i verkligheten. dess påstådda genom har sekvenserats (teoretiskt pusslats ihop i datorprogram) från en enorm mängd kortare gensekvenser med okänt ursprung.
Så det du säger är att Covid egentligen är den vanliga influensan som kommer varje år?
Citera
2024-06-02, 00:51
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Jag vill veta om viruset fortfarande är igång i hela landet. Det sades att det för all framtid kommer vara hos oss.

Hurblev det där med vaccinet som alla diskuterade om att det skulle ta död på mänskligheten efter ett par år efter vaccinet. Eftersom ''biverkningar kan komma flera år efteråt.''.

Det är nog rätt svårt att skilja på om det är ett virus, eller om det är en mediadriven samhällspanik, som är igång.

"Alla" diskuterade inte alls att covid-sprutan skulle ta död på mänskligheten. Tvärtom. I princip var det ingen som påstod nåt sånt. Men vissa av er som tog sprutan gillar att låtsas som det, för det är en ganska lätt ståndpunkt att motbevisa. Dom flesta av oss lever ju trots allt fortfarande.

Så du byggde upp en halmgubbe och rev ner den. Bra jobbat.

Det många faktiskt varnade för var att sprutan är potentiellt hälsovådlig. Att det är oklokt att injicera sig med nån genterapi som inte är ordentligt genomtestad, och har utvecklats i vad Donald Trump kallade "project warp speed". Den farhågan har ju knappast kommit på skam. Tvärtom så har det hela tiden sen 2021 rapporterats om skadliga biverkningar, och nu börjar det krypa fram så smått även i gammel-media som NYT.

Citat:
Ursprungligen postat av Dampbarnetvisarhur
Så det du säger är att Covid egentligen är den vanliga influensan som kommer varje år?

Ja, vad är det som är så osannolikt med det? Det vore väl mindre ologiskt än att influensan bara gick upp i rök samtidigt som covid äntrade scenen?

Om man ska vara mer exakt så funkar väl covid lite som en samlingsetikett på varierande symptom från förkylning, influensa, lunginflammation, medicinsk felbehandling, och lite annat smått och gott. Samt att vara helt kry och symptomfri. Det kan också vara covid tydligen. Om testet säger att det är det så är det så.
Citera
2024-06-02, 08:09
Medlem
Citat:

Om all kommunikation som är beroende av elektricitet (telefoner, TV, Radio, internet etc) hade stängts av i februari 2020 så hade få brytt sig, eller ens förstått att "pandemin" existerade. Även om man hade kunnat organisera den psykologiska krigsföringen med skyltar och reklam så hade det antagligen framstått som lite löjligt.

En av flera slutsatser är att åtminstone "covid19" delen av "pandemin" var en psykologisk operation som nästan uteslutande existerade i folks huvuden. "Lockdowns" av människor och deras levebröd hade antagligen varit totalt omöjlig utan modern realtidskommunikation.

Frågan är dock om någon hade sagt nej till sprutan. Jag misstänker att folk hade accepterat den och grupptryck hade löst resten. Men kanske hade folk ställt frågor om varför något med "influensaliknande" symptom som inte heller var farligare än influensen skulle kräva universal vaccination, när influensa inte kräver detsamma.

För den som köper mitt övergripande resonemang borde frågor kring s.k "nyheter" och "nyhetsrapportering" och olika trender på internet ifrågasättas hela tiden. Det enda DU egentligen förstår är vad du själv har varit med om. Resten är som att vara i ett lustiga-huset där alla speglar och tillgängliga gångar är kontrollerade av andra personer, eller slumpmässiga mekanismer som är svåra att förstå.
Citera
2024-06-02, 17:53
Medlem
Citat:
Rand Paul är en av de som arbetar hårdast för att sätta dit Fauci så jag hänger inte med vad du menar?

Fauci har inga bevis för att det jäkla viruset någonsin existerat. Det är där såna som Rand Paul borde sätta in stöten. Men man gör det inte. Berör aldrig den frågan. Utan istället river man upp himmel och jord kring pseudo-frågan om "lab leak".

Högt och kritiskt tonläge kring nånting som i praktiken är fullständigt ofarligt, för personerna som "kritiken" är riktad mot. Väldigt typiskt för hur kontrollerad opposition brukar agera.
Citera
2024-06-02, 18:25
Medlem
Studie i tunga QJM (Impact Factor över 10) 28 maj 2024 har funnit att vaccinet eventuellt utlöser Alzheimers, intressant!:
Background

The challenges of the COVID-19 pandemic extend to concerns about vaccine side effects, particularly potential links to neurodegenerative diseases such as Alzheimer's disease (AD). (...)

Methods

The study, conducted in Seoul, South Korea, analyzed data from a random 50% sample of city residents aged 65 and above, totaling 558,017 individuals. Participants were divided into vaccinated and unvaccinated groups, with vaccinations including mRNA and cDNA vaccines. (...)

Results

Findings showed an increased incidence of MCI (Mild Cognitive Impairment) and AD (Alzheimer's Disease) in vaccinated individuals, particularly those receiving mRNA vaccines, within three months post-vaccination. The mRNA vaccine group exhibited a significantly higher incidence (...) compared to the unvaccinated group. (...)

Conclusions

Preliminary evidence suggests a potential link between COVID-19 vaccination, particularly mRNA vaccines, and increased incidences of AD and MCI. https://academic.oup.com/qjmed/advance-article-abstract/doi/10.1093/qjmed/hcae103/7684274
De påpekar vikten av att fortsätta studera vaccinets neurologiska långtidseffekter.

Det är lite "lustigt". Vi minns väl alla studien över 99 miljoner, som bara undersökte biverkningar inom 42 dagar. Det var lite oklart om de valde 42 för att de hade läst Liftarens Guide till Galaxen (skämt), men de fick ju mycket kritik för att inte ha haft längre perspektiv. För en del biverkningar tar ju längre tid. I Alzheimerstudien verkar de ha satt gränsen vid mer än dubbla antalet dagar, och då börjar Alzheimers eventuellt titta fram.
Senast redigerad av Lamento 2024-06-02 kl. 18:31.
Citera
2024-06-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Studie i tunga QJM (Impact Factor över 10) 28 maj 2024 har funnit att vaccinet eventuellt utlöser Alzheimers, intressant!:
Background

The challenges of the COVID-19 pandemic extend to concerns about vaccine side effects, particularly potential links to neurodegenerative diseases such as Alzheimer's disease (AD). (...)

Methods

The study, conducted in Seoul, South Korea, analyzed data from a random 50% sample of city residents aged 65 and above, totaling 558,017 individuals. Participants were divided into vaccinated and unvaccinated groups, with vaccinations including mRNA and cDNA vaccines. (...)

Results

Findings showed an increased incidence of MCI (Mild Cognitive Impairment) and AD (Alzheimer's Disease) in vaccinated individuals, particularly those receiving mRNA vaccines, within three months post-vaccination. The mRNA vaccine group exhibited a significantly higher incidence (...) compared to the unvaccinated group. (...)

Conclusions

Preliminary evidence suggests a potential link between COVID-19 vaccination, particularly mRNA vaccines, and increased incidences of AD and MCI. https://academic.oup.com/qjmed/advance-article-abstract/doi/10.1093/qjmed/hcae103/7684274
De påpekar vikten av att fortsätta studera vaccinets neurologiska långtidseffekter.

Det är lite "lustigt". Vi minns väl alla studien över 99 miljoner, som bara undersökte biverkningar inom 42 dagar. Det var lite oklart om de valde 42 för att de hade läst Liftarens Guide till Galaxen (skämt), men de fick ju mycket kritik för att inte ha haft längre perspektiv. För en del biverkningar tar ju längre tid. I Alzheimerstudien verkar de ha satt gränsen vid mer än dubbla antalet dagar, och då börjar Alzheimers eventuellt titta fram.
att vaccinet som producerar 25%( nonsens protein) icke önskvärt och icke kontrollerbart protein . I all vävnad i kroppen även bortom blod/hjärnbarriären har en potential att accelerera/skapa
Prionsjukdommar. Skojar ni… eller som en del politiker säger.. vi har varit naiva…
Citera
2024-06-02, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Ja, vad är det som är så osannolikt med det? Det vore väl mindre ologiskt än att influensan bara gick upp i rök samtidigt som covid äntrade scenen?

Om man ska vara mer exakt så funkar väl covid lite som en samlingsetikett på varierande symptom från förkylning, influensa, lunginflammation, medicinsk felbehandling, och lite annat smått och gott. Samt att vara helt kry och symptomfri. Det kan också vara covid tydligen. Om testet säger att det är det så är det så.

Jag förstår din poäng. Jag måste dock respektfullt inte hålla med om tanken att COVID-19 helt enkelt är en vanlig influensa, jag är inte där ännu iallafall. Just för att det stora antalet fall som rapporterats över hela världen och den snabba spridningen av viruset. Något mer betydande är på spel än bara influensan.
Citera
2024-06-02, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Om all kommunikation som är beroende av elektricitet (telefoner, TV, Radio, internet etc) hade stängts av i februari 2020 så hade få brytt sig, eller ens förstått att "pandemin" existerade. Även om man hade kunnat organisera den psykologiska krigsföringen med skyltar och reklam så hade det antagligen framstått som lite löjligt.

En av flera slutsatser är att åtminstone "covid19" delen av "pandemin" var en psykologisk operation som nästan uteslutande existerade i folks huvuden. "Lockdowns" av människor och deras levebröd hade antagligen varit totalt omöjlig utan modern realtidskommunikation.

Frågan är dock om någon hade sagt nej till sprutan. Jag misstänker att folk hade accepterat den och grupptryck hade löst resten. Men kanske hade folk ställt frågor om varför något med "influensaliknande" symptom som inte heller var farligare än influensen skulle kräva universal vaccination, när influensa inte kräver detsamma.

För den som köper mitt övergripande resonemang borde frågor kring s.k "nyheter" och "nyhetsrapportering" och olika trender på internet ifrågasättas hela tiden. Det enda DU egentligen förstår är vad du själv har varit med om. Resten är som att vara i ett lustiga-huset där alla speglar och tillgängliga gångar är kontrollerade av andra personer, eller slumpmässiga mekanismer som är svåra att förstå.
Jag tycker att du har tagit upp några mycket giltiga poänger...det är ett bra exempel på hur vår verklighetsuppfattning är starkt påverkad av media. kommunikationen skulle ha minskat den upplevda effekten av pandemin utan tvekan. Men jag är fortfarande lite skeptisk till tanken att COVID-19 var helt inbillad. Även om jag håller med om att pandemin var överdriven och manipulerad, är jag inte övertygad om att viruset inte existerade alls. Men det hade definitivt varit svårare att göra lockdowns och restriktioner utan teknologin och all propaganda.
Citera
2024-06-02, 21:59
Bannlyst
Jag är så himla 50/50 på just den biten märker jag. Det kan ha varit helt påhittat, och en enda stor lögn, men dom använde PCR för att pusha vaccinen, eller så existerar ändå viruset och så hade dom något att skylla på för att trycka ut vaccinen.

Jag vet helt ärligt inte vad jag ska tro, är det inte något fel om man inte ens kan bestämma sig på detta? Varför ska man ens behöva tänka så? Bara det bevisar ju att det är något som inte stämmer
Senast redigerad av Dampbarnetvisarhur 2024-06-02 kl. 22:34.
Citera
2024-06-02, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Fauci har inga bevis för att det jäkla viruset någonsin existerat. Det är där såna som Rand Paul borde sätta in stöten. Men man gör det inte. Berör aldrig den frågan. Utan istället river man upp himmel och jord kring pseudo-frågan om "lab leak".

Högt och kritiskt tonläge kring nånting som i praktiken är fullständigt ofarligt, för personerna som "kritiken" är riktad mot. Väldigt typiskt för hur kontrollerad opposition brukar agera.
Okej jag fattar vart du kommer ifrån nu tror jag iallafall. Du menar att Rand Paul håller sig till det allra yttersta bara. Men jag tror det kan ha att göra med politiken bara, eller? Han kanske är så illa tvungen att hålla det enkelt för att spela politik. Allt annat finns ju med, det är bara inte den bästa ammunitionen att använda. Inte just nu iallafall.

När vi ändå är inne på Rand Paul. Facui ska vittna imorgon! Hoppas alla kollar!

https://oversight.house.gov/release/breaking-dr-anthony-fauci-to-testify-at-public-hearing-on-june-3/
Senast redigerad av Dampbarnetvisarhur 2024-06-02 kl. 22:11.
Citera
2024-06-03, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Background

Methods

Results

Conclusions

att vaccinet som producerar 25%( nonsens protein) icke önskvärt och icke kontrollerbart protein . I all vävnad i kroppen även bortom blod/hjärnbarriären har en potential att accelerera/skapa
Prionsjukdommar. Skojar ni… eller som en del politiker säger.. vi har varit naiva…
Citera
2024-06-03, 11:55
Medlem
Citat:
Jag är så himla 50/50 på just den biten märker jag. Det kan ha varit helt påhittat, och en enda stor lögn, men dom använde PCR för att pusha vaccinen, eller så existerar ändå viruset och så hade dom något att skylla på för att trycka ut vaccinen.

Jag vet helt ärligt inte vad jag ska tro, är det inte något fel om man inte ens kan bestämma sig på detta? Varför ska man ens behöva tänka så? Bara det bevisar ju att det är något som inte stämmer

det är frågan det; vem/vad kan man lita på? att du inte vet vad du ska tro betyder bara att du är ärlig/intelligent nog att inte helt sköljas bort av den 'officiella' propagandan. vi lever i en värld av lögner, och det är varje (seriös) människas plikt att skilja sanningen från lögnerna, efter förmåga. jag önskar dig lycka till. det finns ingen frihet för den som sitter fast i falska föreställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in