2025-02-27, 23:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightjuridicum
Jag tog 5 sprutor ( är 50 bast ) har aldrig känt mig dålig eller annat

Alla hade inte samma tur. Många borde sannolikt avstått helt. Bland annat denna vältränade unga man...

https://www.svt.se/sport/vintersport/sivert-backen-fick-hjartsacksinflammation-efter-covid-vaccinet-har-inte-kunnat-trana-pa-fem-manader

Det var mycket märkliga tider där ett tag där man skulle trycka i barn och unga friska vuxna ett läkemedel de aldrig behövde med direkt farliga dokumenterade biverkningar.
Citera
2025-02-28, 16:09
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Såklart... Skulle kunna vara. Du kan inte få så många forskare att jobba på ett projekt om det inte finns en förhoppning om att det skulle kunna leda till något gott. Dom flesta vill väl. Och det är ju där ordspråket "vägen till helvetet kantas av goda intentioner" kommer in. (För övrigt så kanske du och jag inte delar uppfattning med vissa andra om vad som kan betraktas som "positivt" i sådana här sammanhang.)

Här kan man ju göra en analogi med ekosystem, och hur vi tidigare har försökt manipulera naturen i förhoppning om att det ska leda till nåt gott. Typexemplet är väl när man planterade in en viss art av padda (Cane Toad) i Australien, för att man ville få bukt med en viss skadeinsekt. Resultatet blev en ekologisk katastrof. Det uppstod en massa oförutsedda konsekvenser.

Nu vill vi istället försöka manipulera ett annat biologiskt system, människokroppen. Trots att vi till slut har lärt oss läxan när det gäller ekologiska system, så kan vi tydligen inte ge fan i göra samma misstag en gång till. Fast nu är det oss själva vi experimenterar med. Om du ursäktar liknelsen så har vi fått för oss att det är en bra idé att "boosta" vårt immunförsvar med Cane Toads för att få bukt med eventuella skadeinsekter som vi inbillar oss att vårt immunförsvar inte kan hantera på egen hand.

Men jag tvivlar på att vi förstår vårt immunförsvar och vår arvsmassa bättre idag, än vi förstod jordens ekosystem för 100 år sen.

Saken är också den att med ett sånt här kraftfullt verktyg, så blir lockelsen förr eller senare för stor att använda det som ett sätt att kontrollera människor, eller att använda det som ett vapen. Och när jag säger "förr eller senare" så utesluter jag inte att det redan har hänt för länge sen.

Har ingen koll på vad Trump säger. Så om du vill diskutera den saken så får jag nog be dig vara specifik. Vilka konspirationsteorier syftar du på?

Vad anser du om RFK Jr? Finns det någonting som han har sagt som du anser är en konspirationsteori? Du får gärna vara specifik på den punkten också.
Jag tycker att det där är väldigt intressant, och definitivt ett ämne jag hade velat diskutera över några öl. Vi kanske inte är särskilt långt ifrån varandra egentligen, men min tro på människans förmåga är möjligt lite mindre. Ett sådant projekt, oavsett välmenande eller av ondo, hade varit nästan omöjligt att samordna och ännu mindre hålla hemligt.
Däremot så har vi definitivt potentiellt förändrat vår arvsmassa genom girighet och ignorans. Olja, plast, teflon, tungmetaller osv.

Nu var det länge sedan jag hade en insyn i vad som händer på twitter, men jag får googla lite och helt enkelt be att få återkomma gällande Trump och RFK jr när jag har lite mer tid att avvara.
Citera
2025-03-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Alla hade inte samma tur. Många borde sannolikt avstått helt. Bland annat denna vältränade unga man...

https://www.svt.se/sport/vintersport/sivert-backen-fick-hjartsacksinflammation-efter-covid-vaccinet-har-inte-kunnat-trana-pa-fem-manader

Det var mycket märkliga tider där ett tag där man skulle trycka i barn och unga friska vuxna ett läkemedel de aldrig behövde med direkt farliga dokumenterade biverkningar.

Nu vet vi ju att du tänker att bara folk har ett bra BMI så klarar de Covid-19 men så är det ju inte. :-) Vilka som behövde vaccinet och inte är ju inte lätt att veta, precis som det finns unga, vältränade idrottare som plötsligt dör i oupptäckta hälsoproblem varje år. Under pandemin hade vi personer som var unga, utan underliggande sjukdomar, som inte hann få vaccinet eftersom det inte fanns, och som dog. Här är en, samt en lista på hur många som dog i Covid-19 i olika åldrar:
När coronaviruset nådde Sverige för fem år sedan sades det att unga sällan blev svårt sjuka. Trots det dog 22-årige Amin i covid-19. Då, i april 2020, var han troligtvis den yngsta hittills i Sverige som dog i det nya viruset. (...) Amin (...) var en fullt frisk kille (...). Han rökte inte och hade inga underliggande sjukdomar. Ändå dog han i covid-19, efter att ha blivit svårt sjuk i en förkylning och vårdats på intensiven i tre veckor.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/21-ariga-raminas-bror-dog-i-covid-19-kanns-som-igar
Här är lite av artikelns tabell över döda i olika åldrar:
Döda i covid-19 2020-2024

Antal döda med underliggande dödsorsak covid-19

(...)

20–24 år: 8

25–29 år: 12

30–34 år: 29

35–39 år: 33

40–44 år: 45
osv. Betyder ju inte att jag för den skull anser att alla dessa boostrar behöver ha varit bra, finns oklarheter fortfarande kring dessa och IgG4 och hur länge spikproteinfragment från vaccinet produceras i kroppen och om vaccinets RNA kan integreras i cellkärnan. Det är ju så världen är: inte svartvit. Kanske hade Amin klarat sig om han hade hunnit vaccinera sig.
Senast redigerad av Lamento 2025-03-03 kl. 16:16.
Citera
2025-03-03, 21:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Nu vet vi ju att du tänker att bara folk har ett bra BMI så klarar de Covid-19 men så är det ju inte. :-) Vilka som behövde vaccinet och inte är ju inte lätt att veta, precis som det finns unga, vältränade idrottare som plötsligt dör i oupptäckta hälsoproblem varje år. Under pandemin hade vi personer som var unga, utan underliggande sjukdomar, som inte hann få vaccinet eftersom det inte fanns, och som dog. Här är en, samt en lista på hur många som dog i Covid-19 i olika åldrar:
När coronaviruset nådde Sverige för fem år sedan sades det att unga sällan blev svårt sjuka. Trots det dog 22-årige Amin i covid-19. Då, i april 2020, var han troligtvis den yngsta hittills i Sverige som dog i det nya viruset. (...) Amin (...) var en fullt frisk kille (...). Han rökte inte och hade inga underliggande sjukdomar. Ändå dog han i covid-19, efter att ha blivit svårt sjuk i en förkylning och vårdats på intensiven i tre veckor.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/21-ariga-raminas-bror-dog-i-covid-19-kanns-som-igar

(...)

osv. Betyder ju inte att jag för den skull anser att alla dessa boostrar behöver ha varit bra, finns oklarheter fortfarande kring dessa och IgG4 och hur länge spikproteinfragment från vaccinet produceras i kroppen och om vaccinets RNA kan integreras i cellkärnan. Det är ju så världen är: inte svartvit. Kanske hade Amin klarat sig om han hade hunnit vaccinera sig.

Finns väl alltid extremfall som har osannolikt dåligt immunförsvar även i den yngre delen av befolkningen. Vad som är speciellt med covid är hur uppförstorat det blev jämfört med andra sjukdomar. Kan ge mig tusan på att långt fler dött av exempelvis lunginflammation i samma ålder utan att någon reagerat överhuvudtaget på det.

Jag tänker att man har ett bra naturligt skydd om man redan haft covid, vilket de flesta förmodligen redan haft bland de unga som rör sig mycket ute i samhället och därmed spelade vaccinerna ut sin roll där.
Citera
2025-03-04, 07:50
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento

(...)

Du kan inte ta ETT exempel på en till synes frisk 22-åring som dog i Covid och påstå att det skulle vara farligt för friska barn och ungdomar.
Leta upp statistik och tala om för mig hur många av dom 10 dödsfallen i artikeln mellan 5-19 år där individen var fullt frisk tack.
En stor jävla skandal att vaccinera barn med ett vaccin som fortfarande var i fas 3 utan några som helst data på eventuella långtidseffekter. Jag är fortfarande förbannad på alla panikslagna, egoistiska människor som bestämde detta.
Det fanns dom experter, läkare och annat som hade en mer nykter och faktabaserad syn på detta men dom blev snabbt nedtystade.
Denna artikel är ett bra exempel.
https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2021/09/vaccin-fran-12-ar-mot-vetenskap-och-beprovad-erfarenhet/

- Svenska barnläkarföreningen, Svenska skolläkarföreningen och Smittskyddsläkarföreningen [1, 2] förordar att 100 000-tals friska barn i Sverige från 12 års ålder ska vaccineras mot en sjukdom som hos de flesta bara ger lindriga symtom eller är asymtomatisk [3]. Risken att dö i covid-19 hos barn är i princip obefintlig [4, 5]. Nu har Folkhälsomyndigheten beslutat sig för att rekommendera vaccination för barn från 12 års ålder [6], vilket är obegripligt.

- Samtliga coronavacciner har ett villkorat godkännande [19]. Läkemedelsföretagen har fram till årsskiftet 2022/2023 på sig att visa att vaccinerna håller vad de lovat. Det innebär att vi befinner oss i en fas 3-studie i en läkemedelsprövning. Vad gäller säkerhetsdata har vi endast en begränsad mängd korttidsdata och inga långtidsdata för vuxna.

- Om man beslutar sig för att introducera en läkemedelsbehandling till 100 000-tals barn får det inte finnas något som helst tvivel om huruvida nyttan överstiger riskerna.
Citera
2025-03-04, 08:14
Medlem
https://www.svt.se/sport/langdskidor/emma-ribom-drabbad-av-hjartproblem-under-vm

"Emma Ribom drabbad av hjärtproblem under VM"

”Klart man bli orolig”
"Noberius förklarar att ovanligt hög puls kan innebära olika saker. Det kan vara helt ofarligt, vara förmaksflimmer eller allvarliga saker som hjärtmuskelinflammation. I det här fallet handlade mycket om att stötta och lugna Ribom."

Man kan ju undra ifall hon har tagit CV19 vaccin, det brukar ju leda till just dessa problemen hos folk.
Citera
2025-03-05, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3575
Vad tror ni det är i sprutorna? För inget var ju logiskt med något. Att ge sprutorna till sköra personer. Kanske det.

Men små barn, ungdomar och friska.

Ovaxxade lever ju så viruset kan inte vara farligt. Varför vill de vi ska fortsätta ta sprutorna då?

Ja friska barn blev aldrig svårt sjuka av viruset, inte ens av de första mutationerna.
Det är synd om barn som blev tvångsvaccinerade av sina hysteriska föräldrar, och vi får hoppas att det inte uppstår några långsiktiga följdeffekter pga vaccinet.

Det var många som fick ganska svåra besvär av viruset men det muterade och blev till slut ganska lindrig med omikron-mutationen.
Den dök väl först upp i Afrika ungefär samtidigt med att västvärlden började med massvaccinationer.

Och nu får vaccinationerna credit för att folk slutade dö av viruset.
Citera
2025-03-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Ja friska barn blev aldrig svårt sjuka av viruset, inte ens av de första mutationerna.
Det är synd om barn som blev tvångsvaccinerade av sina hysteriska föräldrar, och vi får hoppas att det inte uppstår några långsiktiga följdeffekter pga vaccinet.

Det var många som fick ganska svåra besvär av viruset men det muterade och blev till slut ganska lindrig med omikron-mutationen. Den dök väl först upp i Afrika ungefär samtidigt med att västvärlden började med massvaccinationer.

Och nu får vaccinationerna credit för att folk slutade dö av viruset.
Hehe... t.o.m. Bill Gates tyckte det var synd att Omicron kom och gjorde ett bättre jobb att "vaccinera" populationen än vaccinerna gjorde.

https://www.youtube.com/watch?v=hVXtxEpg3kc
"During an event at the Munich Security Conference, Bill Gates said, "Sadly the virus itself - particularly the variant called Omicron - is a type of vaccine, creates both B cell and T cell immunity"
Citera
2025-03-05, 12:18
Medlem
Incendios avatar
https://alexberenson.substack.com/p/very-urgent-yale-researchers-have?utm_source=post-email-title&publication_id=363080&post_id=157344168&utm_ campaign=email-post-title&isFreemail=true&r=pc6py&triedRedirect=true&u tm_medium=email

"Yale researchers have found immune system exhaustion and prolonged spike protein production in some Covid jab recipients"
Citera
2025-03-06, 15:58
Medlem
Den amerikanske virologen Dr. Robert R. Redfield, som var chef för det amerikanska smittskyddsinstitutet Centers for Disease Control and Prevention (CDC) under pandemin, har erkänt att rapporter om "så kallat Long Covid" egentligen är en mörkläggning av globala ökningar av "mRNA-vaccinskador".

https://slaynews.com/news/ex-cdc-director-long-covid-mrna-vaccine-injury/

Han hoppas dessutom att Robert F. Kennedy, USA's nya "hälsominister", skall ta bort vaccintillverkarnas immunitet från att bli stämda när de släpper farliga vacciner.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2025-03-06 kl. 16:00.
Citera
2025-03-07, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Du kan inte ta ETT exempel på en till synes frisk 22-åring som dog i Covid och påstå att det skulle vara farligt för friska barn och ungdomar.
Leta upp statistik och tala om för mig hur många av dom 10 dödsfallen i artikeln mellan 5-19 år där individen var fullt frisk tack.
En stor jävla skandal att vaccinera barn med ett vaccin som fortfarande var i fas 3 utan några som helst data på eventuella långtidseffekter. Jag är fortfarande förbannad på alla panikslagna, egoistiska människor som bestämde detta.
Det fanns dom experter, läkare och annat som hade en mer nykter och faktabaserad syn på detta men dom blev snabbt nedtystade.
Denna artikel är ett bra exempel.
https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2021/09/vaccin-fran-12-ar-mot-vetenskap-och-beprovad-erfarenhet/

- Svenska barnläkarföreningen, Svenska skolläkarföreningen och Smittskyddsläkarföreningen [1, 2] förordar att 100 000-tals friska barn i Sverige från 12 års ålder ska vaccineras mot en sjukdom som hos de flesta bara ger lindriga symtom eller är asymtomatisk [3]. Risken att dö i covid-19 hos barn är i princip obefintlig [4, 5]. Nu har Folkhälsomyndigheten beslutat sig för att rekommendera vaccination för barn från 12 års ålder [6], vilket är obegripligt.

- Samtliga coronavacciner har ett villkorat godkännande [19]. Läkemedelsföretagen har fram till årsskiftet 2022/2023 på sig att visa att vaccinerna håller vad de lovat. Det innebär att vi befinner oss i en fas 3-studie i en läkemedelsprövning. Vad gäller säkerhetsdata har vi endast en begränsad mängd korttidsdata och inga långtidsdata för vuxna.

- Om man beslutar sig för att introducera en läkemedelsbehandling till 100 000-tals barn får det inte finnas något som helst tvivel om huruvida nyttan överstiger riskerna.

Visst, jag håller rätt mycket med, men i övrigt arbetade ju Sverige för att just unga skulle fortsätta som vanligt, kanske för att få viruset och uppnå den där "flockimmuniteten" som man strävade efter, eftersom man just ansåg att unga inte skulle drabbas så farligt. Och en hel del unga verkar ha fått långtidscovid, också före vaccinet, det skrevs om sådana fall hösten 2020 som jag minns det.
Citera
2025-03-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Den amerikanske virologen Dr. Robert R. Redfield, som var chef för det amerikanska smittskyddsinstitutet Centers for Disease Control and Prevention (CDC) under pandemin, har erkänt att rapporter om "så kallat Long Covid" egentligen är en mörkläggning av globala ökningar av "mRNA-vaccinskador".

https://slaynews.com/news/ex-cdc-director-long-covid-mrna-vaccine-injury/

Han hoppas dessutom att Robert F. Kennedy, USA's nya "hälsominister", skall ta bort vaccintillverkarnas immunitet från att bli stämda när de släpper farliga vacciner.

Intressant. Låt säga att det visar sig att postcovid är en vaccinskada, då hoppas jag man har en budget för detta eftersom bortåt 200.000 personer kanske har rätt till skadestånd. Var det inte prat om att en del narkolepsiskadade skulle få 1 miljon? Kanske viktigt att budgetera för 200 miljarder då... Lägger man ner SVT som de flesta säkert skulle önska kan vi spara in 5 miljarder per år, Arbetsförmedlingen drar 80 miljarder per år. Drar man sedan in "FAS 3"-arbetena som vi låter kassa svenska VD:ar bedriva med skattemedel, där PostNords VD tjänar 900.000 i månaden, Telias 1.5 miljoner i månaden osv kan man få in en hel del och deras arbete kan med hundra procents säkerhet skötas bättre och billigare av driftiga personer i Asien.
Senast redigerad av Lamento 2025-03-07 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in