2024-06-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja , folk har ju nu fått en tydlig bild av vem som får sina barn placerade utanför hemmet och den är inte direkt positiv om man säger så , bland de som inte kämpar på svenska finns ett antal som dömts för våld mot fru och /eller barnen och de vars lite äldre barn själva sökt hjälp hos soc för att det är dåligt hemma
Vi har fått en mycket tydlig bild av er, ni sitter bl.a. här och desinformerar dagarna i ända, kollar utsatta föräldrars förehavanden i timtals på tiktok, har egna tiktoklives där ni sitter och hatar, hatiska youtubevideor, går in och skriver grova förolämpningar, när ni inte följer Paradise Hotel eller andra dokusåpor, det säger väldigt mycket om er.
2024-06-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Soc kan skriva utredningar som kan få dina barn omhändertagna.

Problemet är att LVU missbrukas för att soc kan missbruka den vårdformen. Måste det vara så? Nej det är en 100% politisk fråga.

Och den kommer att debatteras allt mer eftersom politikerna kommer att inse att det finns ekonomiska begränsningar till slut.
Fast ingen kommer att lyssna om det är tveksamma personer som för talan och syns mest eftersom folk då tänker att det är personer som är som LejonM eller PistolM eller den som hade ett barn som nästan dog pga " expert" till pappa ställt diagnos allergi mot det mesta ..
2024-06-02, 18:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Fast ingen kommer att lyssna om det är tveksamma personer som för talan och syns mest eftersom folk då tänker att det är personer som är som LejonM eller PistolM eller den som hade ett barn som nästan dog pga " expert" till pappa ställt diagnos allergi mot det mesta ..

Finns andra och bättre organisationer som jag tror kommer få mer genomslag som inte sprider desinformation, utan har konkret relevant kritik mot soc och deras maktmissbruk. För det går inte rätt till på denna myndighet i alla lägen. FU har uppmärksammat det men når inte ut på rätt sätt genom att skrika.
2024-06-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Vi har fått en mycket tydlig bild av er, ni sitter bl.a. här och desinformerar dagarna i ända, kollar utsatta föräldrars förehavanden i timtals på tiktok, har egna tiktoklives där ni sitter och hatar, hatiska youtubevideor, går in och skriver grova förolämpningar, när ni inte följer Paradise Hotel eller andra dokusåpor, det säger väldigt mycket om er.
Det du kallar utsatta föräldrar vill ju att så många som möjligt ser vad de lägger ut fullt öppet för alla att se och höra och borde rimligtvis fatta att alla inte klappar dem på axeln .
Några youtubes om föräldrar har jag inte sett , tips på hur jag ska hitta dem ?
Hat är precis vad de i lvu kampen sysslar med , de sitter och hånar kvinnor och kallar dem för horor , de lägger ut bilder , senaste tiden har de hånat kvinnor som jobbar som undersköterskor eftersom det tydligen är ett fult och smutsigt yrke
2024-06-02, 19:40
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Bortsett från att det du säger är falsk ryktesspridning utan nån som helst förankring mer än anekdoter från en liten grupp mentalt obalanserade föräldrar i affekt, vad har det med nazism att göra frågade jag?

Kurtan älskar anekdoter och sin egen fakta.

Citat:
Jag skrev det, 2-3 år sedan (2021-22) var det stora demonstrationer över hela landet, men regering och myndigheter kväste allt. Men det var då man tog till storsläggan och kallade det desinformation och sa att hela kampanjen handlade om muslimska barn och tog enbart fasta på vad någon arabisk media rapporterat. Där och då bestämde sig myndigheter för att kväsa hela kampanjen som egentligen hade pågått decennier tillbaks.

Det blev lite populärt i de arabisktalande kretsarna för några år sen ja. Nu har fler av de inblandade flytt landet. Undrar varför. Men ja försvara du islamister.

Citat:
Det är fler och fler människor som tack och liv blir varse om det stora systemfelet angående felaktiga tvångsomhändertaganden och vårdmadstvister i Sverige. Du sitter här och desinformerar att det handlar om några få föräldrar, när det egentligen rör sig om tusentals föräldrar och barn, mor- och farföräldrar, kusiner, fosterhem, socionomer, advokater, psykologer, kvinnojourer, kuratorer och andra sakkunniga. Debatten hålls på flera håll. Men det har du tydligen ingen aning om.

Nej ingen blir varse om problemen. Bara lika defekta människor som er själva nappar, som tur är finns det inte många. Som inte kan göra något konkret med era liv annat än att vrida information och få er att framstå som riktigt psykiskt sjuka människor.
Snart kommer väl child 13 o drar någon jehovasvers för o sätta grädde på moset.

Citat:

Du är rolig. Det är ingen som tvingar clownerna att sitta på TT och göra sig själva till åtlöje för hela världen att beskåda. Tur är väl det att ytterst få pratar svenska och faktiskt förstår vad som sägs. Sök hjälp, folks mentala förfall är inget barn behöver se live på TT.
2024-06-02, 19:48
Medlem
Citat:

Det är ju ni som kommer in i deras lives och kallar dem horor och hotar och är totalt vidriga.

Varför skulle jag ens göra reklam för vidriga hatande youtubers?

Jag känner inte till alla i FU då jag inte har möjlighet att kolla allt, men M*alin förde fram relevant kritik i sin manifestation i Stockholm då hon symboliskt brände ett papper.

Skillnaden mot andra föreningar är att Family United har en öppen förening och syns mer utåt. Det krävs oerhört stort mod att framträda öppet, och med tanke på allt spott och spe de får uthärda och publicerande av felaktiga domar på nätet blir det därför få som syns öppet. De flesta andra föreningar mot soc har en företrädare som sköter talan och jobbar i skymundan men utåt sett händer inte mycket och då hinner barnen bli vuxna, som ju hänt tidigare i decennier när människor kämpat i liknande föreningar i det tysta.

Det var först när den senaste LVU-kampanjen som startade 2021-22 myndigheterna blev skraja och drog i handbromsen och började sprida desinformation om LVU-kampanjen. Tidigare har de låtit kritik mot socialtjänsten vara, då den inte lyckats få så stor genomslagskraft.
Senast redigerad av DrFilip 2024-06-02 kl. 19:54.
2024-06-02, 19:52
Avslutad
Citat:
Det är fler och fler människor som tack och liv blir varse om det stora systemfelet angående felaktiga tvångsomhändertaganden och vårdmadstvister i Sverige. Du sitter här och desinformerar att det handlar om några få föräldrar, när det egentligen rör sig om tusentals föräldrar och barn, mor- och farföräldrar, kusiner, fosterhem, socionomer, advokater, psykologer, kvinnojourer, kuratorer och andra sakkunniga. Debatten hålls på flera håll. Men det har du tydligen ingen aning om.

Fantasier är du bra på, snuttjulle.
Bara att kolla när dom har sina rubbade demonstrationer ute bland folk. Max 3 åskådare om dom har tur, och resten tillhör deras egen verklighetsfrånvända klick. "Debatten" som hålls på TikTok består av att samma psykfall sitter och ältar sin skit timme ut timme in, dygnet runt. Samma sjukskrivna, arbetslösa, bidragsberoende galningar cirkulerar runt, runt i de olika chatrummen men aldrig någonsin tillkommer några normala objektiva personer utan bara dessa underkända, misslyckade föräldrar i affekt med olika skit i bagaget som gör att det är helt rätt att rädda barnen från deras skruvade tillvaro.

Palm kommer aldrig att få tillbaka sina söner. Malin kommer aldrig att få tillbaka sin son. Lejonmamma kommer aldrig att få tillbaka sin son. Osv, osv, osv. Gott så. Det enda dom har är låtsasvärlden på TikTok och sina patetiska fantasier om att "nåt håller på att hända".

Citat:

Jag känner inte till alla i FU då jag inte har möjlighet att kolla allt, men M*alin förde fram relevant kritik i sin manifestation i Stockholm då hon symboliskt brände ett papper.

Det missade jag men jag minns tydligt när Malin och Marlene "symboliskt" brände en Torah utanför Israels ambassad den 3 januari i år, jag skrattade så jag tjöt åt idioterna. Absolut INGEN brydde sig.
Senast redigerad av Lailatjej 2024-06-02 kl. 20:00.
2024-06-02, 19:58
Medlem
Citat:
Jag känner inte till alla då jag inte har möjlighet att kolla allt, men M*alin förde fram relevant kritik i sin manifestation i Stockholm då hon symboliskt brände ett papper.

Skillnaden mot andra föreningar är att Family United har en öppen förening och syns mer utåt. Det krävs oerhört stort mod att framträda öppet, och med tanke på allt spott och spe de får uthärda och publicerande av felaktiga domar på nätet blir det därför få som syns öppet. De flesta andra föreningar med en företrädare som sköter talan och jobbar i skymundan men utåt sett händer inte mycket och då hinner barnen bli vuxna, som ju hänt tidigare i decennier när människor kämpat i liknande föreningar i det tysta.

Det var först när den senaste LVU-kampanjen som startade 2021-22 myndigheterna blev skraja och drog i handbromsen och började sprida desinformation om LVU-kampanjen. Tidigare har de låtit kritik mot socialtjänsten vara, då den inte lyckats få så stor genomslagskraft.
Att M* lin kan prata för sig betyder inte att hon fungerat som förälder , hennes barn placerades första gången vid 6 månader fick komma hem vid året och omhändertogs vid drygt 2 år , hon kunde inte ens klara basala saker som hygien, säkerhet och rutiner , barnet valde dessutom bort henne när de var på utredning och gick till vilken främmande vuxen hellre än till henne
2024-06-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Kurtan älskar anekdoter och sin egen fakta.

Det blev lite populärt i de arabisktalande kretsarna för några år sen ja. Nu har fler av de inblandade flytt landet. Undrar varför. Men ja försvara du islamister.

Nej ingen blir varse om problemen. Bara lika defekta människor som er själva nappar, som tur är finns det inte många. Som inte kan göra något konkret med era liv annat än att vrida information och få er att framstå som riktigt psykiskt sjuka människor.
Snart kommer väl child 13 o drar någon jehovasvers för o sätta grädde på moset.

Du är rolig. Det är ingen som tvingar clownerna att sitta på TT och göra sig själva till åtlöje för hela världen att beskåda. Tur är väl det att ytterst få pratar svenska och faktiskt förstår vad som sägs. Sök hjälp, folks mentala förfall är inget barn behöver se live på TT.

Jag förstår till fullo att du sitter här och är ilsk och sprider galla, dina känslor går överstyr när du och hela din yrkesgrupp ifrågasätts. En grupp av människor som drivs av hat mot barn och föräldrar. Fortsätt du att hata, det gör dig säkert gott.
2024-06-02, 20:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Att M* lin kan prata för sig betyder inte att hon fungerat som förälder , hennes barn placerades första gången vid 6 månader fick komma hem vid året och omhändertogs vid drygt 2 år , hon kunde inte ens klara basala saker som hygien, säkerhet och rutiner , barnet valde dessutom bort henne när de var på utredning och gick till vilken främmande vuxen hellre än till henne

Säger vem? soc? Har du tillgång till allt material?
2024-06-02, 20:03
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Skillnaden mot andra föreningar är att Family United har en öppen förening och syns mer utåt. Det krävs oerhört stort mod att framträda öppet, och med tanke på allt spott och spe de får uthärda och publicerande av felaktiga domar på nätet blir det därför få som syns öppet. De flesta andra föreningar mot soc har en företrädare som sköter talan och jobbar i skymundan men utåt sett händer inte mycket och då hinner barnen bli vuxna, som ju hänt tidigare i decennier när människor kämpat i liknande föreningar i det tysta.

Precis sådana här uttalanden som gör att normala friska människor slutar lyssna på er och promenerar vidare direkt 😂 noll verklighetsförankring.

Att ens försvara pistolMalin förklarar hur bäng i bollen du är.
Det är inte normalt att kidnappa sin unge från ett umgänge. Det är inte normalt att gånger flera kidnappa sin unge och försöka fly landet till Polen. Det är inte normalt att utnyttja veklingar till män och skicka dom på stalkinguppdrag där man terroriserar familjehemmet och barnet.

Domarna som postats online är riktiga domar. Går lixom att få tag på mot en kostnad. Att påstå något annat sätter ännu en gång en idiotstämpel på er och visar vilka clowner ni är.
Vill ni ha genomslag är det vanliga normala människor ni vill få på er sida. Inte antivaxxare och konspirationsteoretiker. Sådana människor har aldrig lyckats med något i sina liv.
2024-06-02, 20:03
Avslutad
Citat:
Jag förstår till fullo att du sitter här och är ilsk och sprider galla, dina känslor går överstyr när du och hela din yrkesgrupp ifrågasätts. En grupp av människor som drivs av hat mot barn och föräldrar. Fortsätt du att hata, det gör dig säkert gott.

Förutom du, Kurt-Berit och gubbaklubban så tycker jag inte det är någon som är ilsk i denna tråden. Snarare fulla i skratt för jämnan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in