2024-05-31, 23:02
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Så kan det säkert vara men det är väldigt tråkigt Funkade så bra med att handla på nätet förr, bara för några år sen.

Det kommer att helt tas över utav Dead Drops som redan fler och fler säljare erbjuder på Arch tex. Ett mycket bättre alternativ för precis nästan alla. Ingen äcklig jävel på posten eller hos polisen som behöver överhuvudtaget veta om detta då.
Citera
2024-06-01, 08:49
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Det kommer att helt tas över utav Dead Drops som redan fler och fler säljare erbjuder på Arch tex. Ett mycket bättre alternativ för precis nästan alla. Ingen äcklig jävel på posten eller hos polisen som behöver överhuvudtaget veta om detta då.

Tror du har helt rätt i det. Nackdelen är ju för dom (mig) som bor långt bort från storstäderna.

Kanske är värt att åka långt för det ändå?
Citera
2024-06-02, 19:10
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Tror du har helt rätt i det. Nackdelen är ju för dom (mig) som bor långt bort från storstäderna.

Kanske är värt att åka långt för det ändå?

Helt klart värt att beställa så du har då ett tag och åka och hämta 4 DD per år? Det alternativet hade jag då valt framför att beställa små mindre förpackningar året runt och varje gång behöva och göra med PN och deras "post-agenter" nu för tiden.
Citera
2024-06-03, 08:22
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Helt klart värt att beställa så du har då ett tag och åka och hämta 4 DD per år? Det alternativet hade jag då valt framför att beställa små mindre förpackningar året runt och varje gång behöva och göra med PN och deras "post-agenter" nu för tiden.

Precis, tänker så också. Redan börjat planera lite för det faktiskt. Man kan ju passa på att göra annat kul i staden när man ändå är där då också.

Fyfan för att till exempel sitta och vänta på ett paket man inte vet om polisen eller PN tagit när det ibland bara är försenat. Inte värt enligt mig. Och i värsta fall är det ju till och med taget.

Nej, DD är nog det bästa som hänt marknaden på länge nu. Verkar mycket smidigt. Tänk om jag skulle bli stannad på vägen hem när jag hämtat grejerna dock inte så stor chans väl?
Citera
2024-06-03, 09:34
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Precis, tänker så också. Redan börjat planera lite för det faktiskt. Man kan ju passa på att göra annat kul i staden när man ändå är där då också.

Fyfan för att till exempel sitta och vänta på ett paket man inte vet om polisen eller PN tagit när det ibland bara är försenat. Inte värt enligt mig. Och i värsta fall är det ju till och med taget.

Nej, DD är nog det bästa som hänt marknaden på länge nu. Verkar mycket smidigt. Tänk om jag skulle bli stannad på vägen hem när jag hämtat grejerna dock inte så stor chans väl?

Verkligen. Så förbannat trevligt att varken grisen eller Postnord överhuvudtaget vet om alla dessa kommande Dead Drops. Finns inte ett enda sätt dem kan sätta in motresurser mot DD. Söker man på Drop finns redan fyra sidor på Arch!
Citera
2024-06-03, 23:58
Medlem
Snuskdumriks avatar
Hur går dessa dead drops till? Vad för typ av locations är det som grejerna droppas på?
Citera
2024-06-04, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskdumrik
Hur går dessa dead drops till? Vad för typ av locations är det som grejerna droppas på?

Jag har inte använt detta själv, men i korthet får man reda på en plats i Stockholm, Göteborg eller Malmö, där man kan hämta sina grejer och efter vilken tidpunkt de finns där. Gissnigsvis är det ställen som parker, skogsgläntor och liknande. Finnarna har redan använt detta i ett tiotal år.
Citera
2024-06-04, 04:55
Medlem
Citat:
Verkligen. Så förbannat trevligt att varken grisen eller Postnord överhuvudtaget vet om alla dessa kommande Dead Drops. Finns inte ett enda sätt dem kan sätta in motresurser mot DD. Söker man på Drop finns redan fyra sidor på Arch!
Underbart med drops.Har hämtat gratis paket och sålt.
Citera
2024-06-04, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskdumrik

Svårt att säga vilka platser som används skiljer sig säkerligen åt beroende på vem du köper hos etc. När det är droppat kommer du få meddelande med info om vart det ligger samt bilder/video för att underlätta att hitta paketet. Den gången jag provade dd för en tid sedan valdes en utmärkt plats dit man lätt kunde ta sig med både bil eller kommunaltrafik och där man lätt kunde plocka upp sitt paket utan att någon kunde se. Så jag kommer definitivt sköta mina drogköp via dead drops i framtiden ingen ide att blanda in idioterna på postnord.
Citera
2024-06-04, 10:35
Medlem
Fast det här har ju pågått så länge det funnits vendors som skickar paket utan spårbarhet... Beställer man tvivelaktiga varor på nätet utan tracking bjuder man ju in till det... Lite så kan jag känna....
Citera
2024-06-04, 13:13
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Underbart med drops.Har hämtat gratis paket och sålt.

Fan vad nice! MER DROPS ÅT FOLKET!
Citera
2024-06-04, 13:57
Medlem
Fattar inte varför det bara skulle finnas i storstäderna? Jag tänker att det är väl få som beställer en femma över darknet till någon dead drop? Säljer man ett hekto eller så är det väl lätt värt att åka ett tiotal mil eller ännu mer för att leverera lite närmare och dessutom säkrare ute i skogen? Inom ett visst län eller region borde väl vara en rimligare gräns?

Med några hundra säljare borde man kunna täcka upp hela Sverige, möjligen undantaget inre norrland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in