Citat:
Ursprungligen postat av
notused
Otroligt korkad lagändring. Jag är en vanlig laglydande svennebanan förutom att jag vill röka cannabis ett par gånger i månaden då jag inte gillar alkohol men uppskattar ruset. Var perfekt att få hem ett litet brev ibland.
Nu har jag behövt åka ut till orten ett par gånger och är fan livrädd varje gång. Har blivit erbjuden kokain, tramadol och massa annan skit när jag bara vill ha en liten påse gräs. Nu senast blev jag erbjuden att köpa en pistol (??!).
Ska bli kul att se hur mycket kritik Sverige får från EU i år angående deras regressiva drogpolitik. Idioter.
Det skulle vara intressant att få faktiskt statistik om brukare som köpt på DMN och hur deras drogvanor ändrats sedan denna storsatsning. Även den ekonomiska påverkan på gängen vore intressant. Polisen skiter nog fullständigt och ska också skita i bekvämligheten att få tag på narkotika. Bekvämligheten och tillgängligheten att få vilken substans som helst levererad i postlådan har garanterat lett till att en viss grupp människor experimenterat med narkotika när dom annars inte skulle gjort det, åtminstone inte så skadliga substanser vars tillgänglighet för den enskede endast kan härledas till marknadsplatser som Flugsvamp. Det finns garanterat en grupp som saknar möjlighet eller vilja att söka sig till gatan. Polisen saknar förvisso möjlighet att stoppa narkotika men det här synsättet att alla insatser dom gör alltid har noll nettoeffekt fattar jag inte. Att du får åka på sightseeing på blåa linjen och får dålig kundservice av en adidaskrigare är beklagligt men ställer man det i kontrast att någon aldrig prövar på en opiat så blir det rätt enkelt vad som är värre/bättre. Vi kan bara göra grova gissningar om vilken effekt det här kommer få istället för att utgå som oss själva som brukare för man blir inte klokare