2024-06-28, 19:42
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Såja 😊

Även om jag kunde sätta pengar på att det inte skulle hända dig något sä är det ändå skönt att få det officiellt ändå.

Ja, väldigt skönt. Även om jag inte heller direkt trodde på fällande dom så är det ju inte så kul leva i limbo och inte veta om det kommer besök eller papper från tingsrätten osv.
Citera
2024-06-28, 20:48
  #602
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarhatt
Ny uppdatering. Fick brev hem att ärendet är nedlagt pga inte går styrka brott.

Grattis!

Dock kommer du inte kunna beställa något mer till din adress då den är flaggad nu.
Citera
2024-06-28, 21:33
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Grattis!

Dock kommer du inte kunna beställa något mer till din adress då den är flaggad nu.

Är ingen storbeställare ändå så spelar inte så stor roll
Citera
2024-06-28, 22:01
  #604
Medlem
Har beställt 2 gånger irad nu och inget av dem har kommit fram senaste månaden. Det hände i princip aldrig för något år sen och längre tillbaka att två i rad inte dök upp, så det känns definitivt tyvärr som att Postnord beslagtar mycket mer nu. Nästa gång ska jag fan köpa DD för jag orkar inte få ytterligare brev beslagtagna, men då blir det ju knappast några sedvanliga 5 gram gräs utan snarare minst 20 gram då man inte orkar med DD för så pass små mängder. Som någon annan skrev är det ju nästan kontraproduktivt att beslagta brev med droger i för det "tvingar" ju folk att köpa DD istället och då köper man ju i regel större mängd = mer konsumtion förmodligen.

Är det någon mer som börjat överge posten och kört på DD istället? Hur gick det? Är ni rädda över eventuellt span?
Citera
2024-06-29, 00:14
  #605
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Har beställt 2 gånger irad nu och inget av dem har kommit fram senaste månaden. Det hände i princip aldrig för något år sen och längre tillbaka att två i rad inte dök upp, så det känns definitivt tyvärr som att Postnord beslagtar mycket mer nu. Nästa gång ska jag fan köpa DD för jag orkar inte få ytterligare brev beslagtagna, men då blir det ju knappast några sedvanliga 5 gram gräs utan snarare minst 20 gram då man inte orkar med DD för så pass små mängder. Som någon annan skrev är det ju nästan kontraproduktivt att beslagta brev med droger i för det "tvingar" ju folk att köpa DD istället och då köper man ju i regel större mängd = mer konsumtion förmodligen.

Är det någon mer som börjat överge posten och kört på DD istället? Hur gick det? Är ni rädda över eventuellt span?

Det är mest signalpolitik att man från Regeringens sida valt att fokusera på inrikes drogförsändelser... dom vet att det inte kommer att lösa problemen men det ser ju bra ut när media skriver om det.
Citera
2024-06-30, 23:31
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter

Är det någon mer som börjat överge posten och kört på DD istället? Hur gick det? Är ni rädda över eventuellt span?

Jag har gått över till gatukran istället - supermysigt att åka kommunalsafari ut till orten och möta upp folk. Hoppas farbror blå är nöjda.
Citera
2024-07-01, 11:09
  #607
Medlem
happilappis avatar
Är det vanligt varor blir beslagtagna av tullen, få hem 4 brev från tullverket med misstänkt narkotikasmuggling, skriva ett e-mail till dom där jag nekar och sedan få ett mail tillbaks dagen efter att brottsrubriceringen har lagts ner?

Hade förväntat mig mer motstånd.
Citera
2024-07-02, 11:28
  #608
Medlem
Otroligt korkad lagändring. Jag är en vanlig laglydande svennebanan förutom att jag vill röka cannabis ett par gånger i månaden då jag inte gillar alkohol men uppskattar ruset. Var perfekt att få hem ett litet brev ibland.

Nu har jag behövt åka ut till orten ett par gånger och är fan livrädd varje gång. Har blivit erbjuden kokain, tramadol och massa annan skit när jag bara vill ha en liten påse gräs. Nu senast blev jag erbjuden att köpa en pistol (??!).

Ska bli kul att se hur mycket kritik Sverige får från EU i år angående deras regressiva drogpolitik. Idioter.
Citera
2024-07-02, 12:04
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notused
Otroligt korkad lagändring. Jag är en vanlig laglydande svennebanan förutom att jag vill röka cannabis ett par gånger i månaden då jag inte gillar alkohol men uppskattar ruset. Var perfekt att få hem ett litet brev ibland.

Nu har jag behövt åka ut till orten ett par gånger och är fan livrädd varje gång. Har blivit erbjuden kokain, tramadol och massa annan skit när jag bara vill ha en liten påse gräs. Nu senast blev jag erbjuden att köpa en pistol (??!).

Ska bli kul att se hur mycket kritik Sverige får från EU i år angående deras regressiva drogpolitik. Idioter.

Instämmer. Horribelt.
Citera
2024-07-02, 20:12
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notused
Otroligt korkad lagändring. Jag är en vanlig laglydande svennebanan förutom att jag vill röka cannabis ett par gånger i månaden då jag inte gillar alkohol men uppskattar ruset. Var perfekt att få hem ett litet brev ibland.

Nu har jag behövt åka ut till orten ett par gånger och är fan livrädd varje gång. Har blivit erbjuden kokain, tramadol och massa annan skit när jag bara vill ha en liten påse gräs. Nu senast blev jag erbjuden att köpa en pistol (??!).

Ska bli kul att se hur mycket kritik Sverige får från EU i år angående deras regressiva drogpolitik. Idioter.

Det skulle vara intressant att få faktiskt statistik om brukare som köpt på DMN och hur deras drogvanor ändrats sedan denna storsatsning. Även den ekonomiska påverkan på gängen vore intressant. Polisen skiter nog fullständigt och ska också skita i bekvämligheten att få tag på narkotika. Bekvämligheten och tillgängligheten att få vilken substans som helst levererad i postlådan har garanterat lett till att en viss grupp människor experimenterat med narkotika när dom annars inte skulle gjort det, åtminstone inte så skadliga substanser vars tillgänglighet för den enskede endast kan härledas till marknadsplatser som Flugsvamp. Det finns garanterat en grupp som saknar möjlighet eller vilja att söka sig till gatan. Polisen saknar förvisso möjlighet att stoppa narkotika men det här synsättet att alla insatser dom gör alltid har noll nettoeffekt fattar jag inte. Att du får åka på sightseeing på blåa linjen och får dålig kundservice av en adidaskrigare är beklagligt men ställer man det i kontrast att någon aldrig prövar på en opiat så blir det rätt enkelt vad som är värre/bättre. Vi kan bara göra grova gissningar om vilken effekt det här kommer få istället för att utgå som oss själva som brukare för man blir inte klokare
__________________
Senast redigerad av Psykoslek 2024-07-02 kl. 20:57.
Citera
2024-07-03, 19:45
  #611
Medlem
https://www.mitti.se/nyheter/fran-darknet-till-dorren-17-000-knarkpaket-beslagtagna-6.3.230184.15b0ea6cb8
Citera
2024-07-04, 13:43
  #612
Medlem
Hej vänner,

Kanske fel ställe att posta men hittar inte som passar bättre och med tanke på att jag pratar om benso. För cirka två veckor sedan beställde jag 100 st bensedine av mycket pålitlig säljare. Inget kom fram och min magkänsla säger till mig att brevet är beslagtagen av polisen. Om vi tar det teoretiska, hör polisen av sig när de beslagtar eller ibland blundar de och låter en vara i fred eller dags att förbereda sig mentalt att det blir värsta livet för mig? Kan tillägga att jag bor i en små stad där alla känner varandra och själv jobbar inom en statlig myndighet så blir mycket pinsamt. Vad tycker ni? Vad ska jag förvänta mig? Finns det chans att polisen blundar i 100 st bensedine och låter bli eller det blir en stor sak av det?

Må bäst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in