2024-06-01, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Blir så irriterad på vänstervrida människor.
Båda gick med detta, dom söker en relation.
Om det nu är så att tjejen inte sagt ifrån att hon inte vill tex vli kramas eller rörd så får hon skylla sig själv. Vet att hon sagt det i slutet och då slutade ju killen?

Skulle det vara så att hon tex sagt jag vill inte att du rör mig och att han gör ändå så borde ju hon avslutar direkt men så är inte fallet.

Vad är det som är vänster med samtycke och respekt? Jag är 100% säker på att även Ebba Busch Thor, Ulf Kristersson och Alice Teodorescu Måwe mfl skriver under på det.

Du har också fel. Kalle har tydligt sagt i media nu att Linnéa och Jimmie haft överenskommelser gällande gränser för fysisk intimitet som Jimmie gått över, och hon bröt då också snabbt, tex åkte ifrån honom och var ifrån, sov inte tillsammans mer och gjorde sen slut och åkte hem.
Citera
2024-06-01, 18:41
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Tvärtom säger jag. Med den reaktionen har något hänt. Bara för att man inte gillar någon så sätter man sig inte på armlängds avstånd, ser inte på personen och så tydligt visar att "du är det värsta som hänt mig".
Nej. Något jävligt har han gjort. Linneas kroppsspråk talar för det.

Ja så kan det också vara. Jag kanske övertänker hur en persons reaktion skulle vara, men om något övergrepp hänt mig i en tv-serie så hade jag aldrig ens satt mig i samma rum som personen. Jag hade också berättat för antingen vänner, terapeuterna eller crewet.
Men jag har aldrig varit med om det så jag har inte en aning om hur jag skulle reagera.
Citera
2024-06-01, 19:00
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Blir så irriterad på vänstervrida människor.
Båda gick med detta, dom söker en relation.
Om det nu är så att tjejen inte sagt ifrån att hon inte vill tex vli kramas eller rörd så får hon skylla sig själv. Vet att hon sagt det i slutet och då slutade ju killen?

Skulle det vara så att hon tex sagt jag vill inte att du rör mig och att han gör ändå så borde ju hon avslutar direkt men så är inte fallet.
Ja, hon sade det i slutet och då slutade killen. Men först efter en annan man pratat med honom (Kalle).

Linnea åkte på parhelgen för att hon ville träffa Emmy. Gratis.

Sedan avslutade hon direkt. Tjejer kan också göra saker med baktanke.

Alplandskap
Citera
2024-06-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Så är det. Som att be någon dumskalle skaffa en hjärna. Sorry, man är som man är. Fet behöver man dock inte vara, bara att röra på sig och dra ner på snabbmaten. Jag ogillar verkligen feta knubbisar i GVFÖ, man borde enbart ha med smala människor, inga burgar-ätare. Kanske för att jag själv är smal. Finns inget attraktivare än smal och lång.

Jag är själv en bra bit längre än genomsnittet, men anser inte att längd är någon avgörande faktor. Hos män bidrar det till potentialen, visst, men det är överlag proportioner som är viktigt. Feta människor (som även jag avskyr) saknar alltid rätt proportioner, både fysiskt och psykiskt.

Sedan som kommentar till den du citerade så går det att påverka sin IQ, men inom ett väldigt smalt fönster. 5-10 poäng brukar nämnas, med de flesta studier närmare 5 än 10. Alltid något, men inte mycket (eller ens nämnvärt, egentligen).
Citera
2024-06-01, 19:48
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Nej ens utseende och potential är baserat på DNA. Det kan man inte bara ändra på. Stör mig på de som säger att det är bara att skaffa muskler. För Torsten blir det väldigt svårt då han har en viss kroppstyp förbestämt av hans DNA dvs en ektomorf. Det är lika befängt som att be dig att skaffa mer IQ genom att läsa mer böcker.

Ektomorfer ser ofta väldigt bra ut om de bygger muskler för det bli stora kontraster mellan den relativt tunna benstommen och muskelmassan.
Lätt att bli väldigt V-formad t.ex.

Bruce Lee är ett klassiskt exempel: https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fpcinw4e3zhp31. jpg

Eller Zyzz: https://i.pinimg.com/736x/5c/dc/12/5cdc1227aa97b0c3b5644a38e56cc0e0.jpg
Senast redigerad av mendokse 2024-06-01 kl. 19:53.
Citera
2024-06-01, 19:49
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja så kan det också vara. Jag kanske övertänker hur en persons reaktion skulle vara, men om något övergrepp hänt mig i en tv-serie så hade jag aldrig ens satt mig i samma rum som personen. Jag hade också berättat för antingen vänner, terapeuterna eller crewet.
Men jag har aldrig varit med om det så jag har inte en aning om hur jag skulle reagera.
Ja och inte hade man gjort en minnesbok med massa bilder av sig själv och förövaren som man med ljuv min lägger in i ett skåp för att minnas resten av livet. Det är så jävla korkat att folk tror att Jimmi förgripit sig på Linnea.
Citera
2024-06-01, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Kroppstyper som du nämner är bara ett fint sätt att slänga med att alla är olika och har inte samma förutsättningar.

Faktum är dock att folk är mer lika varandra än de tror när det kommer till ämnesomsättning relaterat ens vikt.

Att folk ser olika ut beror främst på deras livsstil som helhet.

Vilket styrs av DNA. Smala människor omsätter kalorier olika. Deras kropp har ett minne om hur mycket den bör väga. Samma sak med personer som lider av fetma. De kan försöka gå ner med Ozempic men kroppen minns vad den tror den bör väga därför går de upp igen. Sedan regleras även aptit olika. Naturligt smala människor har inte samma aptit och hunger som personer med fetma. Det är genetiskt och har väldigt lite att göra med viljekraft och livsstil.

Så mycket okunskap om detta ämne.
Citera
2024-06-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ja och inte hade man gjort en minnesbok med massa bilder av sig själv och förövaren som man med ljuv min lägger in i ett skåp för att minnas resten av livet. Det är så jävla korkat att folk tror att Jimmi förgripit sig på Linnea.

Jag har för mig att jag faktiskt inte såg några bilder på Jimmi när hon pysslade med minnesboken. Enbart bilder på familj, vänner och de andra deltagarna. Men kan minnas fel.
Citera
2024-06-01, 20:44
Medlem
Citat:
Nej ens utseende och potential är baserat på DNA. Det kan man inte bara ändra på. Stör mig på de som säger att det är bara att skaffa muskler. För Torsten blir det väldigt svårt då han har en viss kroppstyp förbestämt av hans DNA dvs en ektomorf. Det är lika befängt som att be dig att skaffa mer IQ genom att läsa mer böcker.
Studier lyfter i snitt din iq med ett poäng/läsår. Du borde kanske läsa en bok?
Torsten är inte oförmögen att bygga muskler, han får nog svårt att bli en biff utan steroider men han kan absolut bygga tillräckligt för att inte se läbbig ut.
Citera
2024-06-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Han säger att han aldrig varit kär och har någon slags Disney-bild av hur kärlek ska vara. Verkar väldigt omogen och min gissning är att han aldrig tidigare varit i ett förhållande och nästintill oskuld.
Mmmm, jag tror han någonstans förväntade sig att de skulle ordnat en helt perfekt match och att han skulle bli förälskad direkt. När det inte inträffade blev han väldigt besviken över att han inte fick exakt vad han beställde.
Citera
2024-06-01, 21:04
Medlem
Citat:
Vilket styrs av DNA. Smala människor omsätter kalorier olika. Deras kropp har ett minne om hur mycket den bör väga. Samma sak med personer som lider av fetma. De kan försöka gå ner med Ozempic men kroppen minns vad den tror den bör väga därför går de upp igen. Sedan regleras även aptit olika. Naturligt smala människor har inte samma aptit och hunger som personer med fetma. Det är genetiskt och har väldigt lite att göra med viljekraft och livsstil.

Så mycket okunskap om detta ämne.
Kroppens jämviktsläge ställer om sig, går du ner i vikt och håller det så kommer kroppen anpassa sig till den nya vikten över tid, folk kör idiot dieter som inte håller över tid och tror sedan att man kan göra som man vill när man väl har gått ner i vikt. Dvs man har inte gjort någon livsstilsförändring, bara en temporär förändring. Gick själv ner 20 kg och det tog drygt 2-3 år innan kroppen ställt om sig till den nya vikten så att jag inte behövde tänka på hur mycket jag åt.
Har alltid gillat mat och la på när jag styrketränade och la på mig för mycket pga. grisbulk.
Nu äter jag bra mat om vardagarna så att jag inte får sug eller överrätter, självklart unnar jag mig.

Vidare så förbränner inte smala människor mer kalorier än överviktiga, de äter bara mindre.
Detta är beprövat sedan länge.

Hunger och aptit styrs av hormoner vilket till största del styrs av livsstilen inte gener.

Vill man inte ha problem med övervikt så ska man inte bli överviktig från början.

Sen ja det finns människor som har gener där de är genetiskt disponerade för att gå upp i vikt.
Familjer där alla i familjen är normalviktiga men där barnen med dessa gener redan är kraftigt överviktiga som barn, dessa är dock en väldigt liten minoritet.

Övervikt och fetma va ovanligt för 70 år sen. Nu är nästan hälften av alla svenska vuxna män och kvinnor överviktiga.
Detta beror inte på någon snabb evolution över 1-2 generationer där folk plötsligt fått dåliga gener.
Utan kan tillskrivas kost som rubbar hormoner, fysiskt inaktivitet och en mjukare mental inställning till saker.
Citera
2024-06-01, 21:21
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atepe
Jag har för mig att jag faktiskt inte såg några bilder på Jimmi när hon pysslade med minnesboken. Enbart bilder på familj, vänner och de andra deltagarna. Men kan minnas fel.
Det var fullt av bilder på Jimmi och Linnea i boken, kollade igen för säkerhets skull. Medans hon gör i ordning minnesboken säger hon med lugn mjuk röst att hon tycker om att ha varit gift, ”jag tycker om att vara någons fru” säger hon. skulle hon uttrycka sig så om hon blivit fingerpullad i sömnen mot sin vilja. Självklart inte!
Senast redigerad av Tervull 2024-06-01 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in