Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Jag menar dig och Micro samt övriga som svarat på frågan. Nej jag tror inte att alla som får frågan är vita.
Så du erkänner alltså att vi har en överrepresentation av utrikesfödda när det gäller t.ex. brottet överfallsvåldtäkt vilket det ju skulle handla om i fallet med skogen? Eller anar jag en twist i ditt svar?
Om du nu inser att de är överrepresenterade hur skulle du då svara på frågan om du skulle välja att möta en okänd etiskt svensk man eller en okänd utrikesfödd invandrad man i skogen?
"Men nu lyder ju inte riskkalkylen: Vad är risken för att min ev. gärningsman blir dömd?
utan rikskalkylen är om jag knallar in i denna skog, vad vill jag helst ska röra sig i samma skog, en främmande man eller en björn?"
Nej frågan är inte att röra sig i samma skog. Frågan lyder att MÖTA en björn eller en okänd man i skogen. Det är en helt annan sak vilket vi också försökt förtydliga för er.
Du gör ju precis som Micro..säger att ni inte möter björnen men att ni möter mannen och Micro har ju redan bestämt sig för att mannen även ska vara en ondsint man som är på jakt efter en kvinna att skada.
Vet inte om det gäller just överfalssvåldtäkt men däremot dömda för våldtäkt. men låt gå för att det gäller även för överfallsvåldtäkter, vilket alltså är en mycket liten andel av alla begångna våldtäkter i landet.
"twisten" var självklart att för en utrikesfödda kvinna, vilket vi alltså också har rätt gott om i Sverige så kan svaret och kanske även statistiken, det vet jag inte om, vara en annan.
Men suck...
"möte" med björn för människa handlar i regel om att människa ser en björn på avstånd...oftast rumpan på björnen för den är redan på väg bort från människan i fråga eller vill bara ta sig en "titt" av nyfikenhet hur det där ser ut som luktar så jävla illa...
Björnar har bättre luktsinne än hundar...kom inte ihåg nu hur mycket bättre men rejält bättre, den känner av människor långt innan människan ens fattat den är i en skog ens. De hör också rejält mycket bättre än människor. Deras radie för att uppfatta människor är med andra ord rejält större än vad det är för människor.
Så "möte" med människa för björnar är något helt annat än vad det är för människor. Björnar "möter" säkert människor mest hela tiden som den nogsamt väjer undan för, undviker eller tar sig bort ifrån medan människan är totalt omedveten om att ett "möte" faktisk skett.
Lägg nu samma alla dessa "möten" alltså även de där människan helt missat björnen.
och jämför detta med möten mellan människor som är på samma nivå, vi hör, ser och luktar ungefär lika dåligt, vår radie för att uppfatta andras närhet är säkert löjeväckande dålig jämfört med björnars och missar därför varandra mest hela tiden...så länge vi inte är inom synhåll, men där det alltså finns helt andra incitament för att göra något av mötet än att fly undan än vad det finns för björnar.
så kanske du begriper...
Björnar är INTE INTRESSERAD AV SEX eller annan interaktion med människa, de söker alltså inte upp människor alls...
Människor däremot ÄR det, speciellt män...