Citat:
Ursprungligen postat av
Hickoryyy
Det har gåtts igenom under några veckor nu, av åklagaren. Försvaret har haft möjlighet att försvara sig. Juryn var enig. 34 punkter.
Om du vill sitta med foliehatt och se fånig ut är det upp till dig.
Nej, försvaret har INTE haft möjlighet att försvara sig eftersom "domaren" nekade försvaret att kalla fram nyckelvittnen som bland annat den person som har mest auktoritet att avgöra ifall Trumpkampanjen ägnade sig åt falfusk eller inte.
Sen hade det ändå inte spelat någon roll eftersom fallet var avgjort från början. Och juryn fick mycket konstiga instruktioner av domaren, som har donerat till progressiva organisationer som "Stop Trump". Mmm okej?
Och oavsett hur man än ser på den saken, är det fortfarande inte ett uppsåtligt brott eller "felony" rent tekniskt! Oavsett vad domaren eller juryn säger!
Men du kanske tycker att det är okej om jag släpar ut dig ur ditt hem mitt i natten till en domstol och dömer dig för X. Om domstolen säger att du har gjort X så är det ju så, punkt slut?! För det har ju aaaaaldrig förekommit att man missbrukar juridiken för att sätta dit folk man inte gillar?
Liiiite ifrågasättande tycker jag man kan kräva av folk! Att du inte gillar Trump är inte ett skäl för dig att bara svälja allt. Eller skulle du tycka det var okej om hans familj hamnade i finkan också? Du är medveten om att ett sånt här prejudikat blir som en snöbollseffekt? Nu är det free for all!