Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Inga problem!

Tack själv för att du påpekade det. Jag skriver oftast i juridikforumet, där ämnet oftast är en specifik juridisk fråga där alla inlägg kretsar kring den, så där är det ofta vettigt att citera som jag gjorde. Hade du inte sagt något hade jag kanske inte insett att det inte passar lika bra annorstädes på ett bra tag, så jag uppskattar "rättningen!"
Citat:
Det finns absolut folk som beter sig sämre än henne, inklusive män. Jag har själv stött på några av dem, och uttryckt mig hårdare om dem än om henne (inte i den här tråden).
Citat:
Beror väl på hur man definierar "farligaste." Om vi ska räkna med dödande av slaktdjur och skador på djur genom miljöförstöring så absolut.
antal dödande, utrotande, utnyttjande och plågande är väl ett bra kriterium för att beteknas som just farlig för andra.
Citat:
Tjena!
Skämt åsido, kolla på mängden möten mellan män och kvinnor jämte björnar och kvinnor.
Jag menar, bytte du ut alla pojkar och män i en skola mot björnar, så skulle det nog bli en mycket tråkig skola för flickorna och kvinnorna där.
Men visst, om man tolkar frågan som typ "Du ser en björn längst bort i horisonten och behöver inte ens stöta på den," då är det nog ingen fara. Å andra sidan är det nog ingen fara med en man så långt borta heller.
Du menar alltså att ingen enda kvinna har vistas i den svenska skogen där det lufsar runt björnar?
För jag upprepar fakta:
"De senaste 125 åren har det skett endast två dödsolyckor orsakade av björn i Sverige, 2004 och 2007, då i samband med jakt och hund."
https://rovdjur.se/6-starka-skal-till-att-srf-ar-emot-bjornjakten/
och detta var alltså 2 män.
Ingen kvinna har alltså dött i Sverige av en björn på 125 år och säkert mer än så för låt mig gissa att den som dog för 125 år sen även det var en man.
Jag frågar igen, men denna kunskap hur kan du ens påstå att björnar skulle vara farligare än män för kvinnor?
Speciellt i ljuset av att joooo kvinnor vistas i skogar där björnar också existerar.
Och denna typ av retorik att bygga om frågan så att den plötsligt skulle handla om skolrum eller städer eller scenarion där man står enkom 1 meter från björnar etc etc är alltså ett argumentationsfel.
Frågan har inte lytt så...utan vad vill du helt vara ensam med i skogen en björn eller en man?
alternativt vad vill du helt möta i skogen en björn eller en man....och där alltså "möta" kan tolkas som man vill...tror de flesta fattar att "möta" en björn i 95% handlar om att få syn på en på rätt långt avstånd.
och jo att stöta på ex Ander Eklundh, Umeåmannen eller Örebromannen för att ta några kända exempel på män som vill skada kvinnor vid "horisonten" kan absolut utgöra en allvarlig risk för kvinnor, de skulle med alla säkerhet direkt rikta in sig på dig om du var kvinna vill säga och det "syntes", vilket alltså ingen björn skulle.
Vilket alltså är skälet till att kvinnor svarar som de gör.
Vilket de BÅDE har känslomässig skäl att göra och! logiska och statistiska.
Citat:
Det händer oss alla. Tror inte det är särskilt könsspecifikt. Kanske här i feminismforumet iofs, det vet jag inte. Har inte spenderat mycket tid här.
Trust me här på feminsitforumet..väldigt vanligt.
Det borde inte ens heta feminism utan antifeminism, med tanke på vilka som besitter detta forum och vilka åpsitker som mest syns...läs rubrikerna på TS så fattar du.
Citat:
Det kan jag inte hålla med om.
Vad är feminism? Jo div protestvågor mot att kvinnor förtrycks på olika sätt.
1 vågen juridiskt förtryck ( rösträtt, medborgarskap etc)
2 vågen ekonomiskt och sexuellt förtryck ( aborträtt, dagis, könsroller etc)
3 vågen socialt och fortsatt sexuellt förtryck (normer, mera könsroller etc)
Och så håller det på...lite nyare varianter av frågor för varje våg...
svaret på detta jepp...antifeministisk hat mot att kvinnor protesterar mot uppenbara orättvisor....
det får hon inte lov till.
Citat:
Jag kritiserar de som beter sig på ett visst sätt mot mig. Om en man börjar göra det mot mig så reagerar jag på det också.
Jag och Reiwa må ha varit på samma sida här i tråden, men du skulle bara se vad jag sade om honom och han sade om mig bara inom den senaste veckan när vi diskuterade annat, det får det jag sade om Micro att framstå som rena smekningarna!

En objektiv part som läst våra diskussioner hade nog kunnat hitta en del att anmärka på hos oss båda när det gäller hur vi tilltalade varandra, heh.
Men vi hänger inte upp oss så mycket på sånt, så det var inga problem att bara vara normala mot varandra och diskutera på trevligt vis nu lite senare.
Reiwa är ett troll....ett ovanligt otrevligt och argt sådant men som sagt totalt renons för någon som helt förmåga debattera sakligt och värdigt i ämnet feminism.
Om han kör samma debatteknik på andra forum är mer än vad jag vet.
Citat:
Jag kan inte minnas att jag beskrivit hennes beteende som "fruktansvärt" ?
Sen är det inte ett specifikt inlägg i tråden det handlar om. Att döma ut någon som jag gjorde bara baserat på ett enda inlägg vore ju på gränsen till sinnessjukt. Jag har haft en del interaktioner med henne genom tiden här på Flashback, och även sett hur hon skriver till andra.
Men jag har ett förslag: om vi ska diskutera Micro vidare, så kanske vi kan ta det via PM? Jag yttrade min kritik av henne, och det får man ju ta, men att upprepa delar av den gång på gång genom vår diskussion börjar kännas som att det lämnar området acceptabel kritik och börjar närma sig mobbning, och det tycker jag inte riktigt är rättvist.
(Ej en kritik av dig eller dina frågor - bara ett förslag om ett annat sätt att sköta det hela. Att jag inte gillar Micro må rättfärdiga kritik från min sida, men det ursäktar inte mobbning från min sida.)
nej jag vill inte diskutera någon annan på PM.
jag var bara nyfiken på vad du byggde dina åsikter om Micro på.
och är ju knappast mobbning att du belägger dina åsikter med att plocka fram vad M. alltså ska ha skrivit.
Och noterar att du inte verkar vilja , eller kunna?, ta fram detta.