Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
tack!
Inga problem!

Tack själv för att du påpekade det. Jag skriver oftast i juridikforumet, där ämnet oftast är en specifik juridisk fråga där alla inlägg kretsar kring den, så där är det ofta vettigt att citera som jag gjorde. Hade du inte sagt något hade jag kanske inte insett att det inte passar lika bra annorstädes på ett bra tag, så jag uppskattar "rättningen!"
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
jag accepterar det, men jag håller absolut inte med, och som sagt tycker det finns rejält många fler som beter sig jävligt mycket sämre än just hon, men som är män/ killar och då aldrig kritiseras av just...män/ killar.
Det finns absolut folk som beter sig sämre än henne, inklusive män. Jag har själv stött på några av dem, och uttryckt mig hårdare om dem än om henne (inte i den här tråden).
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Inte för kvinnor specifikt och ska vi se till hela vår art så är människan definitivt planetens farligaste, för alla andra arter.
Beror väl på hur man definierar "farligaste." Om vi ska räkna med dödande av slaktdjur och skador på djur genom miljöförstöring så absolut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och hur fan får du ihop det med faktumet att senaste 50 åren i Sverige så finns det inte ett enda kvinnligt dödsfall pga björn? men rejält många pga män?
jag menar...tjena!
Tjena!
Skämt åsido, kolla på mängden möten mellan män och kvinnor jämte björnar och kvinnor.
Jag menar, bytte du ut alla pojkar och män i en skola mot björnar, så skulle det nog bli en mycket tråkig skola för flickorna och kvinnorna där.
Men visst, om man tolkar frågan som typ "Du ser en björn längst bort i horisonten och behöver inte ens stöta på den," då är det nog ingen fara. Å andra sidan är det nog ingen fara med en man så långt borta heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
nej du har inte flera gånger förklarat i tråden varför du anser just detta resonemang från mig är fel.
Jodå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nja priset "vissa" får betala för att man sitter på ett forum med viss åsiktmajoritet skulle jag nog påstå.
jg kan också då och då hemfalla åt elakhet då jag blir extra irriterad, men det försigås som sagt oftast av en tämligen lång sekvens av idioti från den jag diskuterar med...
Men rätt vanligt....pojke bråkar med flicka....flicka protesterar och säger emot, flicka får skäll för att hon "bråkar".
Det händer oss alla. Tror inte det är särskilt könsspecifikt. Kanske här i feminismforumet iofs, det vet jag inte. Har inte spenderat mycket tid här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
är ju kontentan egentligen av hela hatet mot feminism.
Det kan jag inte hålla med om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
nej du väljer aktivt att kritisera flickorna i den här tråden har vi noterat.
Jag kritiserar de som beter sig på ett visst sätt mot mig. Om en man börjar göra det mot mig så reagerar jag på det också.
Jag och Reiwa må ha varit på samma sida här i tråden, men du skulle bara se vad jag sade om honom och han sade om mig bara inom den senaste veckan när vi diskuterade annat, det får det jag sade om Micro att framstå som rena smekningarna!

En objektiv part som läst våra diskussioner hade nog kunnat hitta en del att anmärka på hos oss båda när det gäller hur vi tilltalade varandra, heh.
Men vi hänger inte upp oss så mycket på sånt, så det var inga problem att bara vara normala mot varandra och diskutera på trevligt vis nu lite senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
bara för att jag är nyfiken, kan du ge mig det inlägget där Micro alltså skulle bete sig illa mot just dig, så kan jag bilda mig en uppfattning om hennes "fruktansvärda" beteende tack.
Jag kan inte minnas att jag beskrivit hennes beteende som "fruktansvärt" ?
Sen är det inte ett specifikt inlägg i tråden det handlar om. Att döma ut någon som jag gjorde bara baserat på ett enda inlägg vore ju på gränsen till sinnessjukt. Jag har haft en del interaktioner med henne genom tiden här på Flashback, och även sett hur hon skriver till andra.
Men jag har ett förslag: om vi ska diskutera Micro vidare, så kanske vi kan ta det via PM? Jag yttrade min kritik av henne, och det får man ju ta, men att upprepa delar av den gång på gång genom vår diskussion börjar kännas som att det lämnar området acceptabel kritik och börjar närma sig mobbning, och det tycker jag inte riktigt är rättvist.
(Ej en kritik av dig eller dina frågor - bara ett förslag om ett annat sätt att sköta det hela. Att jag inte gillar Micro må rättfärdiga kritik från min sida, men det ursäktar inte mobbning från min sida.)