2024-06-01, 14:20
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Finns massor med statistik på nätet, bara att gräva lite om du på allvar är intresserad.

Det var klokt av dig.
Haha, tack.

Citat:
Många mäns reaktioner på kvinnors svar på frågan "man vs bear" har varit väldigt likriktade.
Kanske, men deras motivation till det har varierat, och behöver inte bestå av en karaktärsdefekt.

Citat:
Nja nån enstaka kvinna kanske, men långt ifrån majoriteten.
Här i tråden, kanske. Har inte räknat.

Tittar man på andra internationella sociala media så ser man att kvinnor som inte kommer från västerlandet i överväldigande majoritet svarar mannen, och ser ut som frågetecken när västerländska kvinnor svarar björnen.

Citat:
Problemet ligger hos dig. En normalfuntad människa har inga som helst problem med Micro och hennes debattstil. Hon är saklig, tydlig och konsekvent.
Nej, det är hon inte. Hon framstår som det för dig då ni håller med varandra.

Micro är illa omtyckt av många på grund av sina ologiska argument, sina problem att hålla sig till ämnet, och sin tendens att sänka diskussionen till personliga förolämpningar. Och det är något som går vida utanför feminismforumet, och som även "normalfuntade människor" tycker.

Hon har orsakat detta genom sitt eget beteende.

Citat:
Jag har aldrig påstått att jag kan behålla lugnet när jag debatterar med de misogyna autistiska idioterna här.
Då kanske du ska sluta kritisera dem för att göra samma sak som du gör.

Citat:
Läs tråden innan du uttalar dig om ovanstående.

Läs tråden.

Det omfattande och mycket allvarliga (sexuella) våldet män utsätter kvinnor för världen över.
Om någon "ogiltigförklarar" (vilket jag tolkar som förnekar) att den överväldigande majoriteten av sexuellt våld är begått av män och riktat mot kvinnor så är de knäppa, ja.

PS. Jag är verkligen jättenyfiken på varför du gör mellanslag vid radslut, kan du inte svara på varför?
Citera
2024-06-01, 14:21
Medlem
kan någon feminist här ge simpen sina good boy point så han känner sig viktig i tråden när han försvarat eran heder.
Citera
2024-06-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Visst, inga problem! Ber om ursäkt för de illa strukturerade inläggen tidigare.
tack!

Citat:
Inte i mitt fall. Baserat på vad jag vet om vissa andra, inte i deras fall heller. Det kan säkert stämma i vissa fall.

Du får helt enkelt acceptera att vissa av oss inte tycker om eller respekterar Micro, och att det är baserat på hennes eget beteende och inte några djupt rotade fördomar.

jag accepterar det, men jag håller absolut inte med, och som sagt tycker det finns rejält många fler som beter sig jävligt mycket sämre än just hon, men som är män/ killar och då aldrig kritiseras av just...män/ killar.

Citat:
Hahaha, nej, så långt behöver man inte gå. Björnar är farligare än män i allmänhet.

Inte för kvinnor specifikt och ska vi se till hela vår art så är människan definitivt planetens farligaste, för alla andra arter.

Citat:
Lite kul att du talar om per capita då ett flertal användare i tråden redan försökt visa att räknar man per capita så blir det farligare med en björn.

Och hur fan får du ihop det med faktumet att senaste 50 åren i Sverige så finns det inte ett enda kvinnligt dödsfall pga björn? men rejält många pga män?

jag menar...tjena!

Citat:
Har redan förklarat detta ett flertal gånger i tråden.

nej du har inte flera gånger förklarat i tråden varför du anser just detta resonemang från mig är fel.

Citat:
Så är det för oss alla här på Flashback. Priset vi betalar för ett forum med ovanligt bred yttrandefrihet, tyvärr.

Men det är ändå skillnad på hur folk beter sig. Notera att jag har en mycket låg åsikt om Micro. Notera också att jag inte yttrat någon så hård åsikt om dig, trots att du argumenterar för samma ståndpunkt som Micro, och dessutom har gjort det mer envist än vad hon gjort (i interaktionen med mig, jag talar inte om tråden i allmänhet). Detta då du inte beter dig som Micro.

Nja priset "vissa" får betala för att man sitter på ett forum med viss åsiktmajoritet skulle jag nog påstå.

jg kan också då och då hemfalla åt elakhet då jag blir extra irriterad, men det försigås som sagt oftast av en tämligen lång sekvens av idioti från den jag diskuterar med...
Men rätt vanligt....pojke bråkar med flicka....flicka protesterar och säger emot, flicka får skäll för att hon "bråkar".

är ju kontentan egentligen av hela hatet mot feminism.

Citat:
Finns idioter på båda sidor, det skulle jag aldrig förneka.

Sen drar förstås såna här trådar till sig en del incels och kvinnohatare. Har inte kommit ihop mig med någon av dem i den här tråden, tror jag, men har gjort det i andra trådar.

nej du väljer aktivt att kritisera flickorna i den här tråden har vi noterat.

Citat:
Micro betedde sig värst mot mig, så jag sade det jag sade om henne. Hade hon varit man så hade jag sagt precis samma sak.

En genomgång av i min trådhistorik avslöjar ganska snabbt att majoriteten av mina hårda ord på Flashback varit riktade mot andra män.

Du får nog acceptera att min kritik av Micro inte är grundad i misogyni, utan i Micros eget beteende.

bara för att jag är nyfiken, kan du ge mig det inlägget där Micro alltså skulle bete sig illa mot just dig, så kan jag bilda mig en uppfattning om hennes "fruktansvärda" beteende tack.
Senast redigerad av Merapi 2024-06-01 kl. 14:33.
Citera
2024-06-01, 14:25
Medlem
Citat:
Tittar man på andra internationella sociala media så ser man att kvinnor som inte kommer från västerlandet i överväldigande majoritet svarar mannen, och ser ut som frågetecken när västerländska kvinnor svarar björnen.

En mer korrekt beskrivning än västerlandet är kvinnor som kommer från länder som inte genomsyras av rabiat feministisk ideologi.
Senast redigerad av Reiwa 2024-06-01 kl. 14:30.
Citera
2024-06-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ja, gör det.

""Min sida"

Du är nog den sista som ska komma med krav på hög nivå och läsförståelse. Du är för fan legendarisk på forumet när det kommer till falskhet."

(FB) Hellre möta en björn i skogen än en främmande man-debatten

"Nej det har inget med vad jag skrev att göra din jävla sopa.

Fler män dör i trafiken, alltså behöver vi inte bry oss om våld mot kvinnor. Är det ett argument tycker du?"

....trevligt bemötande, inte sant...

Utöver då från att sitta och föra en total förvirrad debatt där du blandar ihop saker, bygger halmbyggen och konstant missförstår allt man skriver....
Citera
2024-06-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
""Min sida"

Du är nog den sista som ska komma med krav på hög nivå och läsförståelse. Du är för fan legendarisk på forumet när det kommer till falskhet."

Fler män dör i trafiken, alltså behöver vi inte bry oss om våld mot kvinnor. Är det ett argument tycker du?"

Utöver då från att sitta och föra en total förvirrad debatt där du blandar ihop saker, bygger halmbyggen och konstant missförstår allt man skriver....

Ingen bryr sig om att du är en svag offerkofta som lever i en värld där du är kränkt över något oavsett hur trivialt varenda vaken minut på dygnet.

Det finns inget krav eller förväntning att bemöta en ondskefull person som du som tycker att svenska kvinnor ska acceptera att våldtas av invandrare på ett trevligt sätt, utan tvärtom, du behöver höra vad du är varenda vaken minut för resten av ditt liv tills du uppriktigt gjort avbön.
Citera
2024-06-01, 14:37
Medlem
Citat:
""Min sida"

Ja, detta är alltså mina svar på dina otrevligheter.
Citera
2024-06-01, 14:44
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
eller faktumet att de allra flesta kvinnor i Sverige idag faktiskt bor i städer, dvs behöver ta sig hem i just en stad till skillnad från en skog i nattmörker.

Själv går jag helst ut i natten just när jag är på landet, eftersom den typen av mörker är betydligt behagligare än den i staden, bara det att det går se stjärnhimlen ex. och jag lär ju inte vara ensam om den upplevelsen.

Så du har nog fel i sak.

Det finns ju knappt invandrarmän på landet, vilket måste räknas med i riskbedömningen.

Jag skulle kanske föredra en svensk skogstroll med lössnus på läppen framför björnen, men vet ej ifall jag skulle föredra ett invandrargäng nattetid.
Citera
2024-06-01, 14:45
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
tack!
Inga problem! Tack själv för att du påpekade det. Jag skriver oftast i juridikforumet, där ämnet oftast är en specifik juridisk fråga där alla inlägg kretsar kring den, så där är det ofta vettigt att citera som jag gjorde. Hade du inte sagt något hade jag kanske inte insett att det inte passar lika bra annorstädes på ett bra tag, så jag uppskattar "rättningen!"

Citat:
jag accepterar det, men jag håller absolut inte med, och som sagt tycker det finns rejält många fler som beter sig jävligt mycket sämre än just hon, men som är män/ killar och då aldrig kritiseras av just...män/ killar.
Det finns absolut folk som beter sig sämre än henne, inklusive män. Jag har själv stött på några av dem, och uttryckt mig hårdare om dem än om henne (inte i den här tråden).

Citat:
Inte för kvinnor specifikt och ska vi se till hela vår art så är människan definitivt planetens farligaste, för alla andra arter.
Beror väl på hur man definierar "farligaste." Om vi ska räkna med dödande av slaktdjur och skador på djur genom miljöförstöring så absolut.

Citat:
Och hur fan får du ihop det med faktumet att senaste 50 åren i Sverige så finns det inte ett enda kvinnligt dödsfall pga björn? men rejält många pga män?

jag menar...tjena!
Tjena!

Skämt åsido, kolla på mängden möten mellan män och kvinnor jämte björnar och kvinnor.

Jag menar, bytte du ut alla pojkar och män i en skola mot björnar, så skulle det nog bli en mycket tråkig skola för flickorna och kvinnorna där.

Men visst, om man tolkar frågan som typ "Du ser en björn längst bort i horisonten och behöver inte ens stöta på den," då är det nog ingen fara. Å andra sidan är det nog ingen fara med en man så långt borta heller.

Citat:
nej du har inte flera gånger förklarat i tråden varför du anser just detta resonemang från mig är fel.
Jodå.

Citat:
Nja priset "vissa" får betala för att man sitter på ett forum med viss åsiktmajoritet skulle jag nog påstå.

jg kan också då och då hemfalla åt elakhet då jag blir extra irriterad, men det försigås som sagt oftast av en tämligen lång sekvens av idioti från den jag diskuterar med...
Men rätt vanligt....pojke bråkar med flicka....flicka protesterar och säger emot, flicka får skäll för att hon "bråkar".
Det händer oss alla. Tror inte det är särskilt könsspecifikt. Kanske här i feminismforumet iofs, det vet jag inte. Har inte spenderat mycket tid här.

Citat:
är ju kontentan egentligen av hela hatet mot feminism.
Det kan jag inte hålla med om.

Citat:
nej du väljer aktivt att kritisera flickorna i den här tråden har vi noterat.
Jag kritiserar de som beter sig på ett visst sätt mot mig. Om en man börjar göra det mot mig så reagerar jag på det också.

Jag och Reiwa må ha varit på samma sida här i tråden, men du skulle bara se vad jag sade om honom och han sade om mig bara inom den senaste veckan när vi diskuterade annat, det får det jag sade om Micro att framstå som rena smekningarna! En objektiv part som läst våra diskussioner hade nog kunnat hitta en del att anmärka på hos oss båda när det gäller hur vi tilltalade varandra, heh.

Men vi hänger inte upp oss så mycket på sånt, så det var inga problem att bara vara normala mot varandra och diskutera på trevligt vis nu lite senare.

Citat:
bara för att jag är nyfiken, kan du ge mig det inlägget där Micro alltså skulle bete sig illa mot just dig, så kan jag bilda mig en uppfattning om hennes "fruktansvärda" beteende tack.
Jag kan inte minnas att jag beskrivit hennes beteende som "fruktansvärt" ?

Sen är det inte ett specifikt inlägg i tråden det handlar om. Att döma ut någon som jag gjorde bara baserat på ett enda inlägg vore ju på gränsen till sinnessjukt. Jag har haft en del interaktioner med henne genom tiden här på Flashback, och även sett hur hon skriver till andra.

Men jag har ett förslag: om vi ska diskutera Micro vidare, så kanske vi kan ta det via PM? Jag yttrade min kritik av henne, och det får man ju ta, men att upprepa delar av den gång på gång genom vår diskussion börjar kännas som att det lämnar området acceptabel kritik och börjar närma sig mobbning, och det tycker jag inte riktigt är rättvist.

(Ej en kritik av dig eller dina frågor - bara ett förslag om ett annat sätt att sköta det hela. Att jag inte gillar Micro må rättfärdiga kritik från min sida, men det ursäktar inte mobbning från min sida.)
Citera
2024-06-01, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ja, detta är alltså mina svar på dina otrevligheter.

du menar:

"Och vi pratar om att det är dags för din sida att steppa up och lära er debattera på värdig nivå samt grepps- och läsförståelse."

och:

"Det har ALLT att göra med det du skrev.

Hur skulle det vara om du svarade istället för att sitta och vråla "MANSHAT" i varje inlägg?"

Ja jävlar du vad "otrevligt"
Citera
2024-06-01, 14:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kanske, men deras motivation till det har varierat, och behöver inte bestå av en karaktärsdefekt.

Nja, jag har svårt att se det som nåt annat än en karaktärsdefekt eller kulturdefekt är kanske ett mer passande ord.

Citat:

Ovanstående är en mycket vanlig antifeministisk taktik för att splittra och ställa kvinnor mot varandra.

Oftast är det just "de moderna västerländska kvinnorna som är förstörda av feminism och woke" mot "de konservativa/traditionella/familjevänliga kvinnorna i låginkomst-länderna som tar allt hushållsarbetet och all omsorgen av barn och åldrande släktingar" som ska ställas mot varandra. Hur i hela helvetet vet du hur x antal miljoner kvinnor ställer sig till hur kvinnor i väst svarar på "man vs bear" frågan? Frågar av ren nyfikenhet.

Jag vill alltså se ditt underlag till ditt ovanstående påstående.

Citat:
Nej, det är hon inte. Hon framstår som det för dig då ni håller med varandra.

Micro är illa omtyckt av många på grund av sina ologiska argument, sina problem att hålla sig till ämnet, och sin tendens att sänka diskussionen till personliga förolämpningar. Och det är något som går vida utanför feminismforumet, och som även "normalfuntade människor" tycker.

Ovanstående tycker du bara för att du inte håller med henne.

Citat:
Då kanske du ska sluta kritisera dem för att göra samma sak som du gör.

Nja nej, detta är charmen med Flashback och inget jag kommer att ändra på.

Citat:
Om någon "ogiltigförklarar" (vilket jag tolkar som förnekar) att den överväldigande majoriteten av sexuellt våld är begått av män och riktat mot kvinnor så är de knäppa, ja.

Det är kvinnors svar på den hypotetiska frågan "man vs bear" som många män desperat försöker ogiltigförklara. Med hjälp av statistik på björnattacker och fan och hans moster.

Citat:
PS. Jag är verkligen jättenyfiken på varför du gör mellanslag vid radslut, kan du inte svara på varför?

Menar du att jag gör felaktiga styckeindelningar oder was?
Senast redigerad av Jenny9 2024-06-01 kl. 14:51.
Citera
2024-06-01, 15:02
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Nja, jag har svårt att se det som nåt annat än en karaktärsdefekt eller kulturdefekt är kanske ett mer passande ord.
Hmm, om du bara kan se det som den defekt, kan det vara ett tecken på en defekt i dig? Inception-defekt?

Skämt åsido, det är lite sorligt om du tror att den enda möjliga anledningen till att folk ser saker och ting annorlunda än du gör är en defekt.

Citat:
Ovanstående är en mycket vanlig antifeministisk taktik för att splittra och ställa kvinnor mot varandra.

Oftast är det just "de moderna västerländska kvinnorna som är förstörda av feminism och woke" mot "de konservativa/traditionella/familjevänliga kvinnorna i låginkomst-länderna som tar allt hushållsarbetet och all omsorgen av barn och åldrande släktingar" som ska ställas mot varandra. Hur i hela helvetet vet du hur x antal miljoner kvinnor ställer sig till hur kvinnor i väst svarar på "man vs bear" frågan? Frågar av ren nyfikenhet.
Jag är inte antifeminist, alla länder utanför västvärlden är inte låginkomstländer, och alla kvinnor i icke-västländer spenderar inte all sin tid på hushållsarbete, barnomsorg, eller omsorg av åldrade släktingar.

Du har en ganska eurocentrisk och inskränkt syn på omvärlden.

Citat:
Jag vill alltså se ditt underlag till ditt ovanstående påstående.
Gå till Twitter eller valfri annan internationell social media och läs själv.

Citat:
Ovanstående tycker du bara för att du inte håller med henne.
Nej då, det finns gott om människor som inte hållit med mig och har argumenterat mot mig som jag respekterar.

Citat:
Nja nej, detta är charmen med Flashback och inget jag kommer att ändra på.
Gnäll då inte när andra gör samma sak.

Citat:
Det är kvinnors svar på den hypotetiska frågan "man vs bear" som många män desperat försöker ogiltigförklara. Med hjälp av statistik på björnattacker och fan och hans moster.
Att man bemöter något en annan person säger med ett svar kan jag inte se skulle vara fel på något vis. Det är ganska naturligt i en diskussion. Och med tanke på att det här är ett diskussionsforum så får man nästan förvänta sig lite diskussion.

Citat:
Menar du att jag gör felaktiga styckeindelningar oder was?
Nej, inte alls. Jag bara noterade att innan du trycker Enter för att göra radbryt, så gör du ofta ett mellanslag.

För att ta en rad från ovan i ditt inlägg.

De flesta skulle ha skrivit:
"Ovanstående tycker du bara för att du inte håller med henne."
Du skrev:
"Ovanstående tycker du bara för att du inte håller med henne. "
(Minus citationstecknen förstås.)

Som du ser så är det ett mellanslag i slutet av din rad.

Det påverkar inte diskussionen eller dina inläggs läsbarhet på något sätt. Det har noll effekt förutom at stimulera min nyfikenhet, och jag frågade verkligen bara av ren nyfikenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in