Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Om du tittar på vad hon skrivit med ett ärligt öga så skulle du bli tvungen att erkänna att hon betett sig precis som jag sagt. Det är därför flera personer sagt samma sak, och inte för vi "försöker gadda ihop" oss.
Snälla du jag har varit aktiv på detta forum sen 2013 jag har skrivit 34 797 inlägg
Du, som jag tidigare aldrig ens sett på forumet har regat dig 2015 och har "bara" 11 058 inlägg.
tror jag har lite mer koll på Micros inlägg än du.
samma sak kring div antifeminsiters "ihopgaddningar" kontra feminister och kvinnor på forumet.
Citat:
Det här är ett intressant inlägg, för det visar öppet vad ett flertal skribenter här i tråden (och annorstädes) har sagt: svaret är inte baserat på fakta eller statistik, utan på känslor.
Att kvinnor
känner sig mer hotade av män än björnar är inte det minsta konstigt. De flesta kvinnor har aldrig ens sett en björn (annat än på zoo, då).
Det män reagerar på är att det är ett känslomässigt beslut, men objektivt felaktigt (om målet är att inte bli skadad, vill säga).
Det är också lite intressant att du kritiserar män för att de säger åt kvinnor hur de borde svara, när majoriteten av ditt inlägg består av att du säger åt män hur de borde svara. Enkelriktad gata, tydligen.
Känslor är inte = idioti = fel.
Känslor är hjärnans genväg för att ge rätt svar/ handling baserat på miljoner år av tidigare insamlad erfarenhet, då det inte finns tid eller kunskap för något fontal cortex att analysera.
Vore också jävligt konstigt om average kvinna som utsätts för denna fråga har full koll på alla statistik och data i ämnet. Självklart svarar hon alltså efter vad hon tror och känner i saken.
betyder alltså inte per någon automatik ( eller förlåt misogyn automatik) att kvinnor därför garanterat svarar fel.
Sen! kan man ju kolla efter just statistiken i saken och börjar räkna efter och komma fram till samma svar nämligen att ja män är betydligt större riskfaktor för kvinnor att bli skadade av än björnar, i skogen!
var som helst, i Sverige eller i världen....
varför? jo av det enkla svaret att björnar betraktar inte människor som byten. Vi ingår inte i björnars lunchmeny, de vill inte ha sex med oss, de tycker inte ens det är speciellt sexuellt upphetsande att plåga livet av just kvinnor. Möjligt att björnhannar tycker det är sexigt att plåga livet av björnhonor men näää verkar inte ens vara så.
Mänskliga män däremot...jisses du....där har du en hel bransch, en av världens mest lönsammaste kriminella bransch om jag förstått det rätt, är väl bara droghandeln som toppar detta, där förnedra, plåga, skända, tortera, tvinga just mänskliga honor är "the main thing".
Män betalar mängder med slantar för att få tillgång till att titta på när andra män utsätter kvinnor eller flickor för detta, eller betalar för att själva få lov utsätta kvinnor.
Och ni tycker det är konstigt när kvinnor hellre väljer björnar...
vad säger det om er egen rationalitet kan man verkligen fråga sig.