2024-06-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Om du tittar på vad hon skrivit med ett ärligt öga så skulle du bli tvungen att erkänna att hon betett sig precis som jag sagt. Det är därför flera personer sagt samma sak, och inte för vi "försöker gadda ihop" oss.

Det här är ett intressant inlägg, för det visar öppet vad ett flertal skribenter här i tråden (och annorstädes) har sagt: svaret är inte baserat på fakta eller statistik, utan på känslor.

Att kvinnor känner sig mer hotade av män än björnar är inte det minsta konstigt. De flesta kvinnor har aldrig ens sett en björn (annat än på zoo, då).

Det män reagerar på är att det är ett känslomässigt beslut, men objektivt felaktigt (om målet är att inte bli skadad, vill säga).
Jag har hela tiden hävdat att det inte är sannolikhetslära utan handlar om hur kvinnor känner inför främmande män.

Att män i tråden vägrar erkänna kvinnors känslor och hur de påverkar våra liv är djupt sorgligt och säger en del om hur lite förståelse det finns mellan könen.
Citera
2024-06-01, 11:59
Medlem
Citat:
Det kanske stämmer om vissa, men om Micro tror jag inte det. Hon inte bara använder statistik fel, hon vet inte ens vad det är. Tror inte hon är kapabel till så sofistikerat tänkande som du talar om i länken!

Hon lär snarare bara hoppat på tåget hon sett att andra kvinnor påbörjat. Det märks ganska tydligt med tanke på att hon inte producerat en enda originell tanke som jag inte redan sett andra uttrycka.

Jag pratar om de feminister som pushar frågan och vad deras motivation är. De är medvetna om vad de gör och vad målet är. Feminister som Micro och Merapi med extremt lågt IQ är nödvändigtvis inte medvetna om varför de agerar som de gör - men det är samma motivation där och det är inflytandet från andra mer kalkylerande feminister som påverkar dem.

Du ska heller inte underskatta oärligheten hos dessa typer av människor. En del av motivationen med hela den här "björn vs man"-frågan från feministernas håll är just att sänka andra kvinnor och få kvinnor att framstå som helt irrationella, fullkomligt neurotiska och dåliga på matematik och statistik. Feminister hatar kvinnor mer än vad de hatar män.

Citat:
Nej, det är ganska uppenbart att hon antingen har en tvåsiffrig IQ, eller gör sig dummare än hon är. Med tanke på att hon inte ens förstår vad statistik är så misstänker jag dock tyvärr att det är det första.

Det enklaste och snabbaste sättet att testa någons intelligens är att framföra ett statistiskt argument eller göra ett generellt påstående om en grupp. Är personen oförmögen att förstå vad som sägs har du att göra med någon under 85IQ. Det finns inte en enda feminist på forumet som klarar testet.

https://pbs.twimg.com/media/GN4hvgdWUAAV7ZN?format=jpg&name=large

Citera
2024-06-01, 11:59
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har hela tiden hävdat att det inte är sannolikhetslära utan handlar om hur kvinnor känner inför främmande män.
Instämmer i din tolkning här.

Citat:
Att män i tråden vägrar erkänna kvinnors känslor och hur de påverkar våra liv är djupt sorgligt och säger en del om hur lite förståelse det finns mellan könen.
Det stämmer säkert om en hel del män, och det kan jag instämma i att det är sorgligt.

Sen finns det vissa kvinnor som säger att det inte alls handlar om känslor, utan att det är en objektiv bedömning baserad på sannolikhetslära.

Du kan hitta flera av båda grupperna här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag pratar om de feminister som pushar frågan och vad deras motivation är. De är medvetna om vad de gör och vad målet är. Feminister som Micro och Merapi med extremt lågt IQ är nödvändigtvis inte medvetna om varför de agerar som de gör - men det är samma motivation där och det är inflytandet från andra mer kalkylerande feminister som påverkar dem.
Jag kan inte uttala mig om Merapis IQ då jag inte haft tillräckligt med utbyten med henne för att kunna ens gissa där, men i övrigt kan jag inte säga att du har helt fel.

Citat:
Det enklaste och snabbaste sättet att testa någons intelligens är att framföra ett statistiskt argument eller göra ett generellt påstående om en grupp. Är personen oförmögen att förstå vad som sägs har du att göra med någon under 85IQ. Det finns inte en enda feminist på forumet som klarar testet.

Hehehe, jag har sett den bilden förut. Får mig att le lite när jag tänker på vissa människor.
Senast redigerad av Kallebrogen 2024-06-01 kl. 12:02.
Citera
2024-06-01, 12:01
Medlem
Citat:
Instämmer i din tolkning här.

Det stämmer säkert om en hel del män, och det kan jag instämma i att det är sorgligt.

Sen finns det vissa kvinnor som säger att det inte alls handlar om känslor, utan att det är en objektiv bedömning baserad på sannolikhetslära.

Du kan hitta flera av båda grupperna här i tråden.
Alldeles oavsett hade jag hellre sett en diskussion om det problematiska i att kvinnor är rädda för män de inte känner, snarare än en diskussion om att kvinnor känner fel.
Citera
2024-06-01, 12:02
Medlem
Citat:
Om du tittar på vad hon skrivit med ett ärligt öga så skulle du bli tvungen att erkänna att hon betett sig precis som jag sagt. Det är därför flera personer sagt samma sak, och inte för vi "försöker gadda ihop" oss.

Snälla du jag har varit aktiv på detta forum sen 2013 jag har skrivit 34 797 inlägg
Du, som jag tidigare aldrig ens sett på forumet har regat dig 2015 och har "bara" 11 058 inlägg.

tror jag har lite mer koll på Micros inlägg än du.
samma sak kring div antifeminsiters "ihopgaddningar" kontra feminister och kvinnor på forumet.

Citat:
Det här är ett intressant inlägg, för det visar öppet vad ett flertal skribenter här i tråden (och annorstädes) har sagt: svaret är inte baserat på fakta eller statistik, utan på känslor.

Att kvinnor känner sig mer hotade av män än björnar är inte det minsta konstigt. De flesta kvinnor har aldrig ens sett en björn (annat än på zoo, då).

Det män reagerar på är att det är ett känslomässigt beslut, men objektivt felaktigt (om målet är att inte bli skadad, vill säga).

Det är också lite intressant att du kritiserar män för att de säger åt kvinnor hur de borde svara, när majoriteten av ditt inlägg består av att du säger åt män hur de borde svara. Enkelriktad gata, tydligen.

Känslor är inte = idioti = fel.
Känslor är hjärnans genväg för att ge rätt svar/ handling baserat på miljoner år av tidigare insamlad erfarenhet, då det inte finns tid eller kunskap för något fontal cortex att analysera.

Vore också jävligt konstigt om average kvinna som utsätts för denna fråga har full koll på alla statistik och data i ämnet. Självklart svarar hon alltså efter vad hon tror och känner i saken.
betyder alltså inte per någon automatik ( eller förlåt misogyn automatik) att kvinnor därför garanterat svarar fel.

Sen! kan man ju kolla efter just statistiken i saken och börjar räkna efter och komma fram till samma svar nämligen att ja män är betydligt större riskfaktor för kvinnor att bli skadade av än björnar, i skogen!
var som helst, i Sverige eller i världen....

varför? jo av det enkla svaret att björnar betraktar inte människor som byten. Vi ingår inte i björnars lunchmeny, de vill inte ha sex med oss, de tycker inte ens det är speciellt sexuellt upphetsande att plåga livet av just kvinnor. Möjligt att björnhannar tycker det är sexigt att plåga livet av björnhonor men näää verkar inte ens vara så.

Mänskliga män däremot...jisses du....där har du en hel bransch, en av världens mest lönsammaste kriminella bransch om jag förstått det rätt, är väl bara droghandeln som toppar detta, där förnedra, plåga, skända, tortera, tvinga just mänskliga honor är "the main thing".
Män betalar mängder med slantar för att få tillgång till att titta på när andra män utsätter kvinnor eller flickor för detta, eller betalar för att själva få lov utsätta kvinnor.

Och ni tycker det är konstigt när kvinnor hellre väljer björnar...
vad säger det om er egen rationalitet kan man verkligen fråga sig.
Senast redigerad av Merapi 2024-06-01 kl. 12:08.
Citera
2024-06-01, 12:06
Medlem
Citat:

Du ska heller inte underskatta oärligheten hos dessa typer av människor. En del av motivationen med hela den här "björn vs man"-frågan från feministernas håll är just att sänka andra kvinnor och få kvinnor att framstå som helt irrationella, fullkomligt neurotiska och dåliga på matematik och statistik. Feminister hatar kvinnor mer än vad de hatar män.

det har aldrig handlat om sannolikhet eller faktiskt hotbild. dom har rätt när dom säger att det handlar om känslor och deras "verklighet" för dom kvittar det vad verkligheten är utan dom vill bara fördömma män utifrån hat och sexism. kvinnor är biologiska nazister o ser en tjuv i varje neger. fast för dom är mannen en neger. det finns inget fulare ord än man för dom.

jag förstår inte din svenskhet i att konstant vara tolerant o ge empati till fiender. det finns verkligen ingen övre gräns för hur många skjutningar o bombningar tills du slutar ge bulle o fika till dom. på samma sätt hur kvinnor driver manshat ska du konstant ursäkta dom.
det finns flera tiktok o instagram klipp där dom intervjuar tjejer på gatan i sverige nu o alla tjejer är radikala björnvurmare.
diverse tjej på gatan är mer extrem än dom mest grova männen på extremforum.
Citera
2024-06-01, 12:10
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Alldeles oavsett hade jag hellre sett en diskussion om det problematiska i att kvinnor är rädda för män de inte känner, snarare än en diskussion om att kvinnor känner fel.
Håller med.

Om målet hade varit att få till en sån diskussion så var nog den här frågan ett stort misstag.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Snälla du jag har varit aktiv på detta forum sen 2013 jag har skrivit 34 797 inlägg
Du, som jag tidigare aldrig ens sett på forumet har regat dig 2015 och har "bara" 11 058 inlägg.

tror jag har lite mer koll på Micros inlägg än du.
samma sak kring div antifeminsiters "ihopgaddningar" kontra feminister och kvinnor på forumet.
Jag har inte stött på dig tidigare, men väl Micro ett antal gånger. Hon är konsekvent som hon är.

Sen diskuterade vi just den här tråden, och den kritiska beskrivningen av henne och hennes beteende är korrekt. Jag har iaf inte gaddat ihop mig med någon.

Att du tror att dina 34K inlägg kontra mina 11K inlägg skulle ha någon som helst relevans är lite lustigt, om jag ska vara ärlig.

Citat:
Känslor är inte = idioti.
Känslor är hjärnans genväg för att ge rätt svar/ handling då det inte finns tid eller kunskap för något fontal cortex att analysera.
Känslor är ofta fel. Att basera sina beslut på känslor kan vara korrekt när det, som du säger, inte finns tid eller kunskap till något annat. Men att basera sina svar på dem när man har tid till eftertanke är inte klokt.

Citat:
Vore också jävligt konstigt om average kvinna som utsätts för denna fråga har full koll på alla statistik och data i ämnet. Självklart svarar hon alltså efter vad hon tror och känner i saken.
betyder alltså inte per någon automatik ( eller förlåt misogyn automatik) att kvinnor därför svarar fel.
Det beror på vad du menar med "svarar fel." Om målet är att undvika skada, så är det fel att svara björnen.

Citat:
Sen! kan man ju kolla efter just statisten i saken och börjar räkna efter och komma fram till samma svar nämligen att ja män är betydligt större riskfaktor för kvinnor att bli skadade av än björnar, i skogen!
var som helst, i Sverige och i världen....

varför? jo av det enkla svaret att björnar betraktar inte människor som byten. Vi ingår inte i björnars lunchmeny, de vill inte ha sex med oss, de tycker inte ens det är speciellt sexuellt upphetsande att plåga livet av just kvinnor. Möjligt att björnhannar tycker det är sexigt att plåga livet av björnhonor men näää verkar inte så.

Män däremot...jisses du....där har du en hel bransch, en av världens mest lönsammaste kriminella bransch om jag förstått det rätt, ör väl bara knark som toppar detta, där förnedra, plåga, skända, tortera, tvinga just honkön är "the main thing".
Män betalar mängder med slantar för att få tillgång till att titta på när andra män utsätter kvinnor eller flickor för detta, eller betalar för att själva få lov utsätta kvinnor.

Och ni tycker det är konstigt när kvinnor hellre väljer björnar...
vad säger det om er egen rationalitet kan man verkligen fråga sig.
Det här argumentet har redan besvarats otaliga gånger. Mängden möten med män kontra björnar.

Även andra kvinnor, hundar, och hästar dödar fler kvinnor än vad björnar gör. Skulle du välja en björn framför dem också? Inte? Nej, för när man svarar björn så är det inte grundat på statistik, hur mycket folk än vill att det ska vara det. Det är grundat på känslor.

Det är helt okej att grunda sitt svar på känslor, men då tycker jag att man ska vara ärlig om det.
Citera
2024-06-01, 12:14
Medlem
Citat:
Håller med.

Om målet hade varit att få till en sån diskussion så var nog den här frågan ett stort misstag.

Målet är inte att få en diskussion om och öka mäns empati för kvinnors sårbarhet utan målet är precis det motsatta.

Citat:
Det här argumentet har redan besvarats otaliga gånger. Mängden möten med män kontra björnar.

Med Merapis feministiska logik, eller snarare brist på logik, och låg-IQ resonemang kan man på samma vis enkelt visa att det är farligare att köra till jobbet än vad det är att äta arsenik.

Ibland tycker man lite synd om dessa individer. Förr i tiden hade de fått hjälpen de behöver med en assistent och gruppboende, men det fungerar inte så längre i Sverige.
Senast redigerad av Reiwa 2024-06-01 kl. 12:16.
Citera
2024-06-01, 12:19
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Målet är inte att få en diskussion om och öka mäns empati för kvinnors sårbarhet utan målet är precis det motsatta.
Då lyckas de nog ganska bra.

Jag bryr mig inte särskilt mycket, för jag är gammal nog i livet att inse att de som envist framhärdar med björn-svaret inte representerar de flesta kvinnor (och utanför västvärlden svarar i stort sett ingen björn, trots att våldtäkt och annat våld mot kvinnor är vanligare där). Men jag kan tänka mig att en ung grabb på 20 år som läser allt det här kanske blir lite gramse på kvinnor.

Citat:
Med Merapis feministiska logik, eller snarare brist på logik, och låg-IQ resonemang kan man på samma vis enkelt visa att det är farligare att köra till jobbet än vad det är att äta arsenik.

Ibland tycker man lite synd om dessa individer. Förr i tiden hade de fått hjälpen de behöver med en assistent och gruppboende, men det fungerar inte så längre i Sverige.
Ja, jag noterade att ingen verkade vilja svara på min fråga om de också skulle välja en björn framför en annan kvinna, en häst, eller en hund, eftersom de också dödat fler kvinnor än björnar.

Fick inget svar. Ställde precis frågan igen. Förväntar mig inget rakt svar den här gången heller.
Citera
2024-06-01, 12:26
Medlem
Citat:
Då lyckas de nog ganska bra.

Jag bryr mig inte särskilt mycket, för jag är gammal nog i livet att inse att de som envist framhärdar med björn-svaret inte representerar de flesta kvinnor (och utanför västvärlden svarar i stort sett ingen björn, trots att våldtäkt och annat våld mot kvinnor är vanligare där). Men jag kan tänka mig att en ung grabb på 20 år som läser allt det här kanske blir lite gramse på kvinnor.

Så är det, men du kan ju notera hur noga feministerna är med att påpeka att svaret representerar just hela gruppen kvinnor när det inte stämmer. De vill inte bara sänka empatin män har för kvinnors sårbarhet med den här frågan utan även sänka andra kvinnor. Feminister hatar kvinnor.

Citat:
Ja, jag noterade att ingen verkade vilja svara på min fråga om de också skulle välja en björn framför en annan kvinna, en häst, eller en hund, eftersom de också dödat fler kvinnor än björnar.

Fick inget svar. Ställde precis frågan igen. Förväntar mig inget rakt svar den här gången heller.

Du kommer inte få ett svar mer än något i stil med att du är en incel eller något liknande trams. Som sagt, deras motivation är inte en ärlig diskussion om kvinnors sårbarhet.
Citera
2024-06-01, 12:28
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Så är det, men du kan ju notera hur noga feministerna är med att påpeka att svaret representerar just hela gruppen kvinnor när det inte stämmer. De vill inte bara sänka empatin män har för kvinnors sårbarhet med den här frågan utan även sänka andra kvinnor. Feminister hatar kvinnor.

Du kommer inte få ett svar mer än något i stil med att du är en incel eller något liknande trams. Som sagt, deras motivation är inte en ärlig diskussion om kvinnors sårbarhet.
Jag klarade mig från att vara en incel, jag var tydligen bara "djupt kränkt."
Citera
2024-06-01, 12:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Det är också lite intressant att du kritiserar män för att de säger åt kvinnor hur de borde svara, när majoriteten av ditt inlägg består av att du säger åt män hur de borde svara. Enkelriktad gata, tydligen.

Nej, varför fundera över saker och ting som kan ge en mer insikt i frågan? Speciellt när det kommer från dessa oförstående män!

Jag förstår förstås att du retas. Lite rolig reversal där, hade funkat bättre om inte männen varit mer rationella i den här frågan.

Frågan är hypotetisk. De kvinnor som svarat på den svarar utifrån egen erfarenhet. De flesta kvinnor har under livets gång, med början i tidiga tonåren, erfarenhet av grooming, tafs, sexuella trakasserier, stalking, trafficking, våldtäkt, tvång, diskriminering, tjatsex, osv osv osv.

Alla har inte blivit utsatta för allt, men oftast någon eller några av sakerna.

Frågan är hypotetisk. Den handlar inte om björnar, den handlar om det omfattande och allvarliga (sexuella) våldet som män utsätter kvinnor för världen över.

Anledningen till varför män tolkar frågan bokstavligt är för att de inte respekterar kvinnor och inte kan se kvinnor som självständiga individer med egna erfarenheter.

Anledningen till varför ni ger er på såna som Micro är för att ni är fega mobbare som inte klarar av att debattera med någon som behåller lugnet och inte låter sig provoceras av ert jävla trams.

Ni är som ett gäng tjattrande apor som petar och pockar och när inte det går så blir ni helt hysteriska och hatiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in