Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej det gör hon inte, och det vet du också.
Det ni sysslar med nu är just personangrepp mot Micro, ni försöker gadda ihop er och svärta ner henne som person i debatten....argumentationsfel i sig.
Det är inte Micro som är värt anklaga för dessa fel.
Om du tittar på vad hon skrivit med ett ärligt öga så skulle du bli tvungen att erkänna att hon betett sig precis som jag sagt. Det är därför flera personer sagt samma sak, och inte för vi "försöker gadda ihop" oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
1700 inlägg där majoriteten är skrivna av män som inte accepterar grundtesen, dvs att många kvinnor hellre känner att de skulle vilja möta en björn än en främmande man i skogen.
I min värld finns det två rimliga responser från män:
1) Skiter väl jag i. Jag är inte kvinna, eller
2) Oj känner kvinnor så här? Vad kan jag göra i min vardag för att kvinnor ska uppleva mig mindre skrämmande?
Att sida upp och sida ner ifrågasätta andras känslor är helt barockt och leder ingenstans.
Det här är ett intressant inlägg, för det visar öppet vad ett flertal skribenter här i tråden (och annorstädes) har sagt: svaret är inte baserat på fakta eller statistik, utan på känslor.
Att kvinnor
känner sig mer hotade av män än björnar är inte det minsta konstigt. De flesta kvinnor har aldrig ens sett en björn (annat än på zoo, då).
Det män reagerar på är att det är ett känslomässigt beslut, men objektivt felaktigt (om målet är att inte bli skadad, vill säga).
Det är också lite intressant att du kritiserar män för att de säger åt kvinnor hur de borde svara, när majoriteten av ditt inlägg består av att du säger åt män hur de borde svara. Enkelriktad gata, tydligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Frågan ställs inte till män, snälla du.
Alltså är det inget som vare sig den som ställer frågan eller de som svarar (kvinnor) behöver funder över.
Nej, varför fundera över saker och ting som kan ge en mer insikt i frågan? Speciellt när det kommer från dessa oförstående män!
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ställer du frågan till män så lär de högst troligt svara att de heller möter en man, vilket borde säga något med tanke på statistiken som sagt, om mäns oförmåga tänka rationellt....

Jag förstår förstås att du retas. Lite rolig reversal där, hade funkat bättre om inte männen varit mer rationella i den här frågan.