Citat:
Det finns inget mer frustrerande än att totalt vinna över en meningsmotståndare, bara för att inse att denna människa inte ens förstått det, utan fortsätter tjafsa vidare som om de inte redan blivit totalt besegrade. 
Du har mina sympatier, och en eloge för att ditt tålamod varade så länge!

Du har mina sympatier, och en eloge för att ditt tålamod varade så länge!

Jag tror att många skribenter i själva verket inte mår speciellt bra så jag försöker att inte göra mig rolig över dem, men det blir också omöjligt att flytta fram diskussionen när det bara blir "du fattar inte kvinnors perspektiv", "ok, hjälp mig att förstå", "nej, du fattar inte för du är man". Jaha, vad mer finns det att säga? Jag försökte mig på ett gäng mer sakliga punkter men vi pratar antingen förbi varandra, eller så kan micro113 för lite om statistik (jag uppfattar det så).
Den totala ironin här är att kvinnor i allmänhet bevisar just den poäng som många män söker göra, nämligen att de är ilskna på män och säger "tyst, ni fattar inte hur kvinnor känner" hellre än säger "hmm, om man räknar på det kanske man kan komma fram till det optimala valet." Detta resonerar ju med hur världen ser ut, dvs att kvinnor är arga mycket på män, men i sin hävd aldrig lyckas åstadkomma vad de vill i världen, utan ständigt går bet i sina försök (eftersom det är viktigare att poängtera för män att de minsann inte ska komma och tro att de ska tycka något, snarare än att ta till sig det som kan vara hjälpsamt och komma fram till något nytt):
Oh my God. It's like you ladies fell for it and you don't even see it.https://www.quora.com/Why-do-women-argue-so-much
I see ladies answered just by disagreeing for no reason. That's pretty much exactly what men mean. Women disagree based on their feelings but looking at this situation logically, anyone would see just by the examples given that yes in fact women are argumentative.
Ironically it's this very same quality that makes them argumentative which also keeps them from understanding how they're argumentative. The inability to recognize that your point of view is based on a feeling, not some observable reality or fact
Och så snurrar världen på...