2024-05-14, 22:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Godhetssignalering. Det är politiskt korrekt att välja en björn framför en man, därför säger man björn för att visa att man minsann är god. Väl ställd framför björnen låter det annorlunda.
Kul resonemang.
Så du tror att det är av godhet som kvinnor ratar män
Citera
2024-05-14, 22:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Perpetrators of Sexual Violence Often Know the Victim
59% were acquaintances. 34% were family members.
Fast det var inte frågan här.

Frågan är förlagd till skogen - vad möter man hellre i skogen, en främmande man eller en björn.
Citera
2024-05-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det var inte frågan här.

Frågan är förlagd till skogen - vad möter man hellre i skogen, en främmande man eller en björn.

Konstaterar bara att du hade fel.

Vidare bör man förstås inte köpa en frågeställning rakt av utan fråga sig varför den är ställd på det sättet, varför målar man ut en främmande man som farlig, när det i verkligheten är långt farligare med en man som inte är främmande?
Citera
2024-05-14, 22:24
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Kul resonemang.
Så du tror att det är av godhet som kvinnor ratar män
Nej. Jag råder dig att läsa mitt inlägg igen nästa gång du kommer ur alkoholdimmorna.
Citera
2024-05-14, 22:25
Medlem
Citat:
Det stämmer inte. Som sidopassagerare kan man avvärja olycka genom att dra i ratten, använda handbroms, använda växlarna. Plus att man kan ta över ratten om personen t ex tuppar av.

När du väl krockat/gått av vägen - kan du själv oberoende av chauffören kliva ur bilen, få en överblick över situationen, hjälpa andra, tillkalla hjälp osv.

Handlar det om ett plan så är du en råtta i burk utan överblick och kontroll OM du överlever kraschen.
Det är dessutom trångt och utrymmet som skall evakueras är befolkat av andra som vill tränga sig ut.

Du har mycket mer möjlighet till kontroll i en bil än i ett flygplan.

Sannolikheten att överleva en "flygolycka" där bagagevagnen krockar med planet som står still är jättestor.
Sannolikheten att överleva en krasch från ett störtande plan eller plan som krockar är mycket låg.
Ja, jämför att repa lacken på bilen med flygplan som faller från skyn så får man självklart den statistik man vill ha

Som sidopassagerare har du ingen kontroll och, ja även som förare, har du noll kontroll över de hundratals eller tusentals bilar som passerar dig på samma väg du färdas på.

Att du ens försöker argumentera för att det är mer rationellt att vara flygrädd än rädd för trafik... Är väl någon sorts övning i trolleri antar jag.
Citera
2024-05-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
De har små hjärnor. Det kan vi utnyttja till vår fördel. Man kan t.ex. klä ut sig till björn
och på så sätt träffa ensamma kvinnor i skogen.
Briljant.
Citera
2024-05-14, 22:32
Medlem
Citat:
Godhetssignalering. Det är politiskt korrekt att välja en björn framför en man, därför säger man björn för att visa att man minsann är god. Väl ställd framför björnen låter det annorlunda.
Det var väl en poll? Varför godhetssignalera när ingen förstår att signalerna kommer från dig? Det blir ju lite som ett träd som faller i skogen.
Citera
2024-05-14, 22:35
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det var väl en poll? Varför godhetssignalera när ingen förstår att signalerna kommer från dig? Det blir ju lite som ett träd som faller i skogen.
Visst är det stört? Men så är det.
Citera
2024-05-14, 22:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Konstaterar bara att du hade fel.

Vidare bör man förstås inte köpa en frågeställning rakt av utan fråga sig varför den är ställd på det sättet, varför målar man ut en främmande man som farlig, när det i verkligheten är långt farligare med en man som inte är främmande?
Vad har jag fel i ?

Frågeställningen gäller "främmande man eller björn"

Din statistisk är irrelevant.
Citera
2024-05-14, 22:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej. Jag råder dig att läsa mitt inlägg igen nästa gång du kommer ur alkoholdimmorna.
Det är nog du som får nyktra till nu.

Enligt dig väljer kvinnor av

Citera
2024-05-14, 22:39
Medlem
Citat:
Vad har jag fel i ?

Frågeställningen gäller "främmande man eller björn"

Din statistisk är irrelevant.

Är du glömsk? Du svarade ju på mitt inlägg trots att du ansåg det var off-topic och skrev att "Det är det nog ofta för kvinnor som lever med sådana män."

Och när jag rättade dig, ville du plötsligt inte längre diskutera det utan hänvisade till att det var off-topic.

Vad är det för ohederligt fjant-sätt du argumenterar på?

Svara inte på ett off-topic meddelande med något FELAKTIGT och sen när jag förklarar hur det ligger till vill du retirera till något annat samtal!

Och det är i högsta grad relevant HUR frågeställningen som diskuteras i denna tråd uppkom, vad har den sitt ursprung i? Fakta eller fördomar?
Citera
2024-05-14, 22:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ja, jämför att repa lacken på bilen med flygplan som faller från skyn så får man självklart den statistik man vill ha

Som sidopassagerare har du ingen kontroll och, ja även som förare, har du noll kontroll över de hundratals eller tusentals bilar som passerar dig på samma väg du färdas på.

Att du ens försöker argumentera för att det är mer rationellt att vara flygrädd än rädd för trafik... Är väl någon sorts övning i trolleri antar jag.
Jo, som sidopassagerare har man möjlighet till kontroll - i ett plan har du inte det.

Det är rationellt för när det väl smäller i luften så man i princip död - och högst sannolikt blir det både förhållandevis lång och plågsam väg till döden.

I en bil har man större möjlighet till kontroll, översikt och överlevnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in