2024-05-31, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SakariWallberg

Redan i början på 1600-talet började Galileo Galilei kartlägga månens yta med hjälp av sitt teleskop. Han skapade detaljerade teckningar av månen och månens kratrar, vilket bara var en början för förståelsen av månens landskap. Sen kan du lägga till ca 360 års utveckling på det. Så den sidan som är vänd mot oss har man kunnat studera från jorden helt enkelt. Alla 6 månlandningarna är på den sidan (vilket man ifrösig kan ursäkta med logiska förklaringar, den mest logiska: kommunikation med jorden).

Ledande fråga med ett inbakad påstående som många inte håller med om.

Men du har inga bevis för dina påståenden?
Märkligt att det åter igen inte kan presenteras bevis för de påståenden som görs.
Du som påstår något som går emot koncensus äger all bevisbörda och ändå vill du inte visa på något alls.
Citera
2024-05-31, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No15
Du får nog titta på lite intervjuer med Buzz

Buzz har aldrig sagt att man inte landade folk på månen, det är en myt du svalt….
Citera
2024-05-31, 18:34
Medlem
SakariWallbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Buzz har aldrig sagt att man inte landade folk på månen, det är en myt du svalt….
Han syftar nog på det här: https://www.youtube.com/watch?v=rE7LyruOLk4
Jag har för mig att Buzz Aldrin har börjat bli dement. Svårt att hålla reda på lögnerna. Eller så är det sant och han bara utrycker sig lite konstigt.
Citera
2024-05-31, 18:45
Medlem
SakariWallbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Men du har inga bevis för dina påståenden?
Märkligt att det åter igen inte kan presenteras bevis för de påståenden som görs.
Du som påstår något som går emot koncensus äger all bevisbörda och ändå vill du inte visa på något alls.
Har mina uträkningar om de fejkade bilderna blivit motbevisade än?
Nu ligger faktiskt bevisbördan om den saken hos er.
Senast redigerad av SakariWallberg 2024-05-31 kl. 18:55.
Citera
2024-05-31, 18:48
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Alltså är du ytterligare en som inte kan backa upp sina saker utanför den lilla nish man målat in sig i. Kan tala om att Hasselblads kamerorna hade 60 mm och 500 mm, vilken använde man till bilderna?

Nej du kan inte svara på hur man simulerar 1/6 gravitation på jorden med den teknik man hade då!

Hasselblads kameror tror jag var tillverkade i Japan. Men att man dolde det genom att byta namn till Hasselblads för att skylla på Sverige om bilderna inte blev bra. Bilderna blev inte bra. Det vet man idag.

Tittar man noggrant så ser man att rymdraketen (Apollo 11) 1969 också heter Hasselblads. För att skylla på svenskar om det kommer fram att månlandningen var en bluff.
Citera
2024-05-31, 19:22
Medlem
Citat:
Har mina uträkningar om de fejkade bilderna blivit motbevisade än?
Nu ligger faktiskt bevisbördan om den saken hos er.

Eftersom just exakt ditt trams varit uppe tidigare så har det också motbevisats, både av användare på Flashback och samtliga experter som analyserat bilderna.
Du har inte med dina siffror visat på hur någon av de experter som analyserat bilderna har fel och det är så man motbevisar något. Du visar hur dina uträkningar motbevisar experternas analys och även hur det kommer sig att bilder tagna på 2000-talet matchar de bilder du påstår är fejkade.
Allt annat är trolltrams vilket du redan vet.
Citera
2024-05-31, 20:08
Medlem
Citat:
Trams, ja......

Innan du ställer dina uträkningar mot experternas så är ditt uträknande ett trams ja, helt korrekt.
Så ställ nu dina uträkningar mot de som experterna gjort och påvisa vart de har fel men du rätt.
Glöm heller inte bort att förklara hur bilder tagna på 2000-talet matchar de som togs av Apollo, det är väldigt intressant.
Citera
2024-05-31, 20:13
Medlem
SakariWallbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Innan du ställer dina uträkningar mot experternas så är ditt uträknande ett trams ja, helt korrekt.
Så ställ nu dina uträkningar mot de som experterna gjort och påvisa vart de har fel men du rätt.
Glöm heller inte bort att förklara hur bilder tagna på 2000-talet matchar de som togs av Apollo, det är väldigt intressant.
Jag vet inte vilka expert-uträkningar du pratar om, jag vet inte vilka bilder från 2000-talet du pratar om. Du har inte presenterat nått.
Det är som att du säger: "Hitta nått du, som säger emot dig själv".
Ja, jag försöker. Men jag får ingen hjälp härifrån iallafall.
Här är i alla fall en bild med avstånden (i Km) och positionerna: https://imgur.com/a/apollo-15-XxV9ryD
Om man vill räkna ut avstånden själv så kan man använda detta: https://www.lpi.usra.edu/lunar/tools/lunardistancecalc/
Senast redigerad av SakariWallberg 2024-05-31 kl. 20:21.
Citera
2024-05-31, 20:26
Medlem
Citat:
Jag vet inte vilka expert-uträkningar du pratar om, jag vet inte vilka bilder från 2000-talet du pratar om. Du har inte presenterat nått.
Det är som att du säger: "Hitta nått du, som säger emot dig själv".
Ja, okej. Jag försöker, men jag får ingen hjälp härifrån iallafall.

Ger man sig in i tråden kan man söka, finns otaliga länkar om de bilderna.

Här är ett exempel
https://www.universetoday.com/15579/japanese-selene-kaguya-lunar-mission-spots-apollo-15-landing-site-images/

Citat:
The Japanese lunar mission SELENE (Selenological and Engineering Explorer), also known as “Kaguya” has imaged the “halo” left behind in the lunar surface from Apollo 15’s lunar module engine exhaust plume. This is the first time a mission after the Apollo Program has detected such a feature. Apollo 15 landed on the Moon in 1971 in a region called Mare Imbrium, and SELENE’s Terrain Camera (TC) is continuing to reconstruct a 3D view of the region in unprecedented high-resolution.

Citat:
The TC instrument has been instrumental in creating 3D visualizations of the lunar surface. In the example left, a comparison of the TC reconstruction and an actual Apollo 15 photograph are compared. Although some of the detail is missing (as the individual rocks are below the 10 meter resolving power of the orbiting camera), the scenes are identical. The SELENE mission (launched in 2007) continues to generate a huge amount of 3D data, contributing to some of the most detailed maps of the lunar surface ever created.

SELENE har länkats tidigare om man verkligen velat söka och inte tjafsa, finns många andra bilder man kan titta på också. Detta vet du ju förvisso om redan men blundar man så gör man…
Citera
2024-05-31, 20:30
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Redan i början på 1600-talet började Galileo Galilei kartlägga månens yta med hjälp av sitt teleskop. Han skapade detaljerade teckningar av månen och månens kratrar, vilket bara var en början för förståelsen av månens landskap. Sen kan du lägga till ca 360 års utveckling på det. Så den sidan som är vänd mot oss har man kunnat studera från jorden helt enkelt. Alla 6 månlandningarna är på den sidan (vilket man ifrösig kan ursäkta med logiska förklaringar, den mest logiska: kommunikation med jorden).

Ledande fråga med ett inbakad påstående som många inte håller med om.
Galileo Galilei kunde säkert kartlägga månen, men inte med speciellt hög detaljrikedom.
Det fanns inte bilder på månen tagna från jorden på 1960 talet som skulle räcka för att fejka bilder som skulle kunna verifieras med Hubble-teleskopet idag.

De högupplösta bilder som finns på månen från den tiden är tagna på månen och i omloppsbana runt månen.

Så det blir ett moment 22 för dig. De måste ha varit där för att ta bilderna de behövde för att fejka att de varit där.
Citera
2024-05-31, 20:36
Medlem
SakariWallbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Galileo Galilei kunde säkert kartlägga månen, men inte med speciellt hög detaljrikedom.
Det fanns inte bilder på månen tagna från jorden på 1960 talet som skulle räcka för att fejka bilder som skulle kunna verifieras med Hubble-teleskopet idag.

De högupplösta bilder som finns på månen från den tiden är tagna på månen och i omloppsbana runt månen.

Så det blir ett moment 22 för dig. De måste ha varit där för att ta bilderna de behövde för att fejka att de varit där.
När solen skiner på berg så blir det skuggor. Olika tider olika långa skuggor. Tro mig, de hade koll på månens yta lång innan 1960.
Citera
2024-05-31, 20:37
Medlem
Citat:
Jaha, du vill bara presentera andra bevis.. Okej, tack
Med andra ord: "Här har du ett helt annat argument, vad tyst och ifrågasätt inget"

Så dunkande alltså inte förklarabhur bilden matchar nu när du fick den presenterad för dig?
Då har du alltså inget att komma med i din bevisning?
Väldig nyfiken på att du ställer dina uppgifter mot experternas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in