Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Vad innebär denna "gag order"? Vad får han inte säga?
Jag vet inte exakt vad den innebär, men jag vet att han inte får uttala sig om vittnen och även domarens familj har han tidigare attackerat och smutskastat och jag har uppfattat att även dom omfattas.
Denna vidriga lögnhalsen sprider ju precis vilka lögner som helst om vem som helst bara det kan gynna honom själv, så kan han påverka domaren genom att utsätta domarens familj för hotelser från hans anhängare som resultat av att han har spridit lögner om dem, så är det ju en form av det vi i Sverige kallar övergrepp i rättssak.
Han gjorde flera uttalanden om olika personer nu i presskonferensen som han inte kunde nämna vid namn pga denna gag-order, bland annat en advokat som han sa typ ni vet vem det är, han är en sleazebag. Det verkade som han var på vippen att nämna domarens familj också, men avbröt sig precis innan och tystnade.
Så gag-ordern handlar väl helt enkelt om att han inte får påverka rättsprocessen genom att sprida lögner om personer med direkt eller indirekt koppling till processen.