2024-05-31, 17:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Undrar om det är en klok strategi att kalla till presskonferens och kalla domaren för djävul?
Jag måste fundera lite på det.
All PR är bra PR resonerar nog Donald Trump. Men det handlar ju också om att tigga pengar och då är det väl bättre att synas än att tyst dra sig undan. Frågan är om Christian Vote håller med om djävulbeskrivningen eller om man blir stötta?
Citera
2024-05-31, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Absolut. Men inte före detta presidenter på väg in i den hetaste valkampen sedan 1960-talet.
Det är få kandidater som varit sådana fifflare. Domen visar att man ser till brottet och tar ingen hänsyn till vad det är för person. Ett bokföringsbrott är ett bokföringsbrott.
Citera
2024-05-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
För inbitna Trump-ister så hindrar nog inget de att rösta på honom men Trump kan inte vinna med enbart dessa - de är för få.

Han behöver även moderata republikaner och tidigare så har siffran 5-10% av hans supportrar sagt att de inte kommer rösta på Trump OM han döms så detta kan nog påverka rätt mycket.

Ligger det 45-46% och ena sidan tappar 5% av sina röster - då blir det snabbt övervikt för andra sidan.

Jag tror att frågan var väldigt otydligt ställd och inte specificerade vilket brott eller vad omständigheterna var.
Citera
2024-05-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Detta är ett uppenbart demokratiskt försök att stoppa Trump från deltagande i valet, ingenting annat. Jag är inte ens särskilt förtjust i Trump, men det här är för dumt för att kunna tas på allvar som legitim rättsprocess.

Detta hindrar väl honom inte från att ställa upp i valet? Tycker du att folk som ställer upp i val ska ha åtalsimmunitet eller hur tycker du man ska hantera fall där någon som ställer upp i ett val också är skäligt misstänkt för att ha begått ett brott?
Citera
2024-05-31, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, den falska trumpeten kommer helt tveklöst att gå till historien som en mycket stor skam för USA, det är ett som är väldigt säkert. Att ha haft en sådan korrupt kriminell lögnhals som manipulerat det demokratiska systemet och tagit hjälp av främmande fiendemakt för att tillskansa sig presidentposten är en stor skam som USA aldrig någonsin kommer att kunna tvätta bort.

vad ärt det du anser är skamligt som han gjort ? pratar ofta med folk på jobbet som säger exakt som du men när man frågar vad dom syftar på så är det svt/AB/DN argument. vilken utländsk makt har han sammarbetat med (vilket i övrigt straffas med döden i usa ) eftersom sist jag kolla så har camp hillary betalat för hela russian dokumenten som visat sig vara helt falska . du kanske har egna tankar om saken ?
Citera
2024-05-31, 17:49
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vad innebär denna "gag order"? Vad får han inte säga?

Jag vet inte exakt vad den innebär, men jag vet att han inte får uttala sig om vittnen och även domarens familj har han tidigare attackerat och smutskastat och jag har uppfattat att även dom omfattas.

Denna vidriga lögnhalsen sprider ju precis vilka lögner som helst om vem som helst bara det kan gynna honom själv, så kan han påverka domaren genom att utsätta domarens familj för hotelser från hans anhängare som resultat av att han har spridit lögner om dem, så är det ju en form av det vi i Sverige kallar övergrepp i rättssak.

Han gjorde flera uttalanden om olika personer nu i presskonferensen som han inte kunde nämna vid namn pga denna gag-order, bland annat en advokat som han sa typ ni vet vem det är, han är en sleazebag. Det verkade som han var på vippen att nämna domarens familj också, men avbröt sig precis innan och tystnade.

Så gag-ordern handlar väl helt enkelt om att han inte får påverka rättsprocessen genom att sprida lögner om personer med direkt eller indirekt koppling till processen.
Citera
2024-05-31, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duterte
Den foliehatten sitter som en smäck...

Allt jag vet är att socialdemokraterna ljuger och gör sitt bästa för att lura väljarna.

Tv 4 verkar ha gått i sossarnas ärenden.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Eller så är tanken att man litar på demokratin helt enkelt? Folket får rösta fram den de vill oavsett vad fin-liberaler tycker om det?

Jag minns när det var ett jävla halabalo för att en president fick en avsugning av en kvinna och ljög om det. Jävlar vad det skulle avgås och storma.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Enligt senaste statistiska mätningar finns det en stark korrelation mellan att tillhöra flat earth society samt att fortfarande hävda att Trump är helt oskyldig.

Lever gubben till den 5 november, så vinner han väl med ett halmstrå. Biden asså.

Blir en tragikomisk 4-års period, dock.

Många fall, många felsägningar, och mycket annat.

Men ok,, good luck!
Citera
2024-05-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Detta hindrar väl honom inte från att ställa upp i valet? Tycker du att folk som ställer upp i val ska ha åtalsimmunitet eller hur tycker du man ska hantera fall där någon som ställer upp i ett val också är skäligt misstänkt för att ha begått ett brott?

Fast åtalet hade aldrig lagts fram om inte Trump hade vunnit valet 2016 och kandiderat nu i år.

Även domaren och åklagaren säger det.
Citera
2024-05-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
Den här domen är snarare problematisk för Biden, domen väcker frågetecken hos vanliga amerikaner angående ett korrupt rättsväsende och om Biden och demokraterna har gjort USA till en antidemokratisk bananrepublik.

Biden och demokraterna borde ha koncentrerat sig på anklagelserna mot Trump om valfusk och uppror.

Nu så devalverar de förtroendet för rättsväsendet.

Tja den kan visa sig vara allt möjligt men förmodligen kommer den inte skrämma bort speciellt många trumpsupportrar. Men vad ska man göra när en kandidat är misstänkt för brott annat än att ta det till rätten?
Citera
2024-05-31, 17:52
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är få kandidater som varit sådana fifflare. Domen visar att man ser till brottet och tar ingen hänsyn till vad det är för person. Ett bokföringsbrott är ett bokföringsbrott.

Du får naturligtvis leva i din filtrerade bubbla av naivitet, där det bara råkar slumpa sig så att Donald Trump ställs inför rätta och döms i samband med att han leder stort över Joe Biden i presidentvalskampanjen.

Det är lika trovärdigt som att man bara råkade hitta en sinnesslö kommunist och pyroman i riksdagshuset i Berlin när det brann ner, vilket ledde till ett stärkande av makten för Adolf Hitler och hans NSDAP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in