2024-05-31, 16:28
Medlem
Domaren Merchan har donerat pengar till Bidens tidigare valkampanj. Kunde de åtminstone inte haft en till synes opartisk domare undrar man.
Citera
2024-05-31, 16:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är inte bara Stormy Daniels-saken som tagits upp i denna rättegång. Bilda dig innan du uttalar dig
Bilda mig? Jag ställde en fråga. Får man inte gör det? Idiot.
Citera
2024-05-31, 16:32
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Om det inte är olagligt så varför döms han då?
Precis av samma anledning som man kastar sina politiska motståndare i fängelse i underutvecklade länder.
Citera
2024-05-31, 16:36
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Igen. Det har uppgetts i tråden att dom kan utfärdas om omedelbart avtjänande av fängelsestraff, om det stämmer så kan Trump inte undslippa fängelse. (Jag är inte juridiskt sakkunig och vet inte vad som gäller angående detsamma.)

Stämmer det inte så kommer naturligtvis Trump att ställa upp i valet, och då får vi se hur det går efter den här domen. Jag har tidigare lutat mot att Trump kommer att vinna, men många väljare är tveksamma till att rösta på en dömd kandidat.
Jag tror snarare att viljan att rösta på Trump nu är starkare pga detta. Även oberoende röstare verkar vara upprörda.

Den politiska nålen har förmodligen inte ändrats. Det cementerar nog bara väljarna ännu mer.

Själv ska jag köpa en maga keps och lite trump tishor
Citera
2024-05-31, 16:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Skrev inget om det, detta å andra sidan kommer skrivas i böckerna som startskottet till usas förfall

Ja, den falska trumpeten kommer helt tveklöst att gå till historien som en mycket stor skam för USA, det är ett som är väldigt säkert. Att ha haft en sådan korrupt kriminell lögnhals som manipulerat det demokratiska systemet och tagit hjälp av främmande fiendemakt för att tillskansa sig presidentposten är en stor skam som USA aldrig någonsin kommer att kunna tvätta bort.
Citera
2024-05-31, 16:37
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Precis av samma anledning som man kastar sina politiska motståndare i fängelse i underutvecklade länder.
Oavsett kommer Trump att överklaga detta och dra på processen till nästa år, så valet 2024 kommer han garanterat deltaga i. Dock svårt att avgöra hur opinionen kommer att reagera på att han döms som skyldig.
Citera
2024-05-31, 16:41
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag tror snarare att viljan att rösta på Trump nu är starkare pga detta. Även oberoende röstare verkar vara upprörda.

Viljan är starkare. Ja visst är den det, hos de mest fanatiska anhängarna av den falska trumpeten har viljan blivit starkare. Att någon som inte skulle ha röstat på den falska trumpeten om han inte blivit dömd, plötsligt gör det för att han blivit dömd, det tror jag inte en sekund på.

Citat:
Den politiska nålen har förmodligen inte ändrats. Det cementerar nog bara väljarna ännu mer.

Skillnaden ligger väl i de tveksamma, där de som nu kommer att rösta på den falska trumpeten med ännu större sannolikhet hade gjort det om han inte fällts, men där den skaran som nu röstar på honom säkerligen är mindre än om han inte fällts.

Citat:
Själv ska jag köpa en maga keps och lite trump tishor

Varför inte skicka en summa av dina surt förvärvade slantar till den falska trumpeten, han har visst inte pengar så det räcker utan behöver dina också? För du supportar väl den falska trumpetens antidemokratiska kampanj, eller?
Citera
2024-05-31, 16:42
Medlem
ziracorns avatar
Vem I helvete väljer Biden efter det här?

Det är frågan.

Inte vem som stöttar Trump.
Citera
2024-05-31, 16:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Oavsett kommer Trump att överklaga detta och dra på processen till nästa år, så valet 2024 kommer han garanterat deltaga i. Dock svårt att avgöra hur opinionen kommer att reagera på att han döms som skyldig.

En sådan överklaga får han driva ifrån fängelset i så fall, liksom sin presidentkampanj
Citera
2024-05-31, 16:43
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
En sådan överklaga får han driva ifrån fängelset i så fall, liksom sin presidentkampanj
Nej, domen vinner laga kraft när man inte längre kan överklaga. Så fritt fram att köra sin presidentkampanj tills alla rättsprocesser är över, vilket kommer ske nästa år.
Citera
2024-05-31, 16:44
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Viljan är starkare. Ja visst är den det, hos de mest fanatiska anhängarna av den falska trumpeten har viljan blivit starkare. Att någon som inte skulle ha röstat på den falska trumpeten om han inte blivit dömd, plötsligt gör det för att han blivit dömd, det tror jag inte en sekund på.

Skillnaden ligger väl i de tveksamma, där de som nu kommer att rösta på den falska trumpeten med ännu större sannolikhet hade gjort det om han inte fällts, men där den skaran som nu röstar på honom säkerligen är mindre än om han inte fällts.

Varför inte skicka en summa av dina surt förvärvade slantar till den falska trumpeten, han har visst inte pengar så det räcker utan behöver dina också? För du supportar väl den falska trumpetens antidemokratiska kampanj, eller?
Så mycket bullshit som kommer från er tds:are

Självklart stöttar jag Trump! Jag vill att Usa ska fortsätta vara en fungerande republik.
Citera
2024-05-31, 16:46
Medlem
CyberIngmars avatar
Trump är ute och tigger pengar Kommande video. "I will never surrender. Text donate to blablabla and stand with me" i thumbnail .

Live om 13 minuter

https://www.youtube.com/live/h87kx-t4vvw?si=M4BhvbqcmLZxycWu

Någon som vill ge bort helgens spritpengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in