2024-05-29, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
Hör här! Det är inte omtänksamt, trevligt och fint att kladda på någon som sover! Jag får psykopatvibbar av honom. Han säger det han tror att folk vill höra från honom och han ser ut som en tafatt jättebebis. Inte många som kommer att matcha med honom på Tinder nu, förutom gamla tanter som vill amma honom.

Vem skriver ens såhär. Linnea beter sig iallafall mer omoget än Jimmi. Vill inte 😊. Hon är nog inte redo för något annat förhållande än med en tjej kanske.
Citera
2024-05-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jo han är ju verkligen på! Tyvärr fick han ju rådet (eller om någon i hans krets som fick det) att fortsätta vara närgången. Detta var vid bröllopet. Kanske var det Linneas vänner eller mamma som sa det...

Att Linnea inte vill att Jim ger beröring säger väldigt mkt. Men har de haft sex kan man ju förstå att det uppstår en förvirring blandat med en osäkerhet som eldar på ett redan klängigt beteende.

Det känns som att detta har växt och måste redas ut. Antingen har han gjort något olagligt eller inte. Edwin eller vad han heter har startat ett rykte och nu måste bevis presenteras (att Linnea berättar vad som hänt).

Ja, ett olyckligt och ganska konstigt råd som han verkligen tog till sig.

Vagheten i hur det hela presenterades i programmet leder till att man antar det värsta. Borde kanske ha retts ut lite bättre för allas skull.
Citera
2024-05-29, 09:34
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjaozedong
Ja, ett olyckligt och ganska konstigt råd som han verkligen tog till sig.

Vagheten i hur det hela presenterades i programmet leder till att man antar det värsta. Borde kanske ha retts ut lite bättre för allas skull.
Det blir ju heller inte tydligare:
" Vi går inte in på exakta detaljer om vad som har hänt, fortsätter SVT-chefen.

Hon beskriver att de behövde ha med konflikten i programmet, för att de två deltagarna skulle förklara beslutet till varför de ville hoppa av"

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/AvlB4n/ansvarig-utgivare-svarar-pa-kritiken-efter-gvfo
Citera
2024-05-29, 09:48
Avslutad
Måste ha varit jobbigt för Torsten, när han såg valrossen vid altaret… Man såg på honom att det var ett falskt leende.
Citera
2024-05-29, 09:50
Medlem
Linnea och Jim: Helt klart i alla fall försök till tjatsex och sen minst grovt tafsande på det. Tycker det var jättetydligt i och med att Linnea sa i trepartssamtalet att Jim kör med ”tycka synd om sig själv”. Tajsat, bönat och bett om sex. Minst. Och tydligt.
Citera
2024-05-29, 09:54
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
Hör här! Det är inte omtänksamt, trevligt och fint att kladda på någon som sover! Jag får psykopatvibbar av honom. Han säger det han tror att folk vill höra från honom och han ser ut som en tafatt jättebebis. Inte många som kommer att matcha med honom på Tinder nu, förutom gamla tanter som vill amma honom.

Har riktigt svårt för såna klämkäcka personer. Håller med om att han bara säger sånt som han tror alla vill höra. Hade han nu varit så otroligt klok och duktig så hade han inte hamnat i den situationen ifrån första början. Han var ju som en igel direkt ifrån start.
Citera
2024-05-29, 10:04
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Jimmis blick är helt obegriplig. Jag förstår inte. Hela han är rätt obegriplig

Visst att alla har egenheter, jag har själv en jävla massa fysiska egenheter. Men Jimmis blick är verkligen något udda och lustigt. Jag tror det närmaste jag bevittnat var en skum lärare från gymnasiet (även han anklagad för liknande grejer), men han hade förutom det problem med ögonkontakt som gjorde att han stirrade på massa andra ställen när han skulle prata. Jimmis blick är ju bara... manisk? Den ser ju extremt naturlig ut på något konstigt vis, den ser ju faktiskt i min mening åtminstone inte "tillgjord ut", snarare ser den nästan för naturlig ut.

Samtidigt ska han ju vara någon sorts arbetargrabb; men var fan är hans drag av arbetargrabb, personlighetsmässigt? Han har ju tagit upp sig iofs, 200+ kontakter på linkedin och 50 000+ i månaden, ytterligare något som är lite obegripligt med honom. Han är säkert trevlig till vardags och verkar genuin i det han säger, men samtidigt säger han ju bara platituder
Det är för att du inte bott i Malmö och inte känner till Skåningar. Det går runt massor med Jimmies i Malmö. Möjligen känner du till Stockholmare och kan därför enklare relatera till Linnes som känns riktigt Stockholmsk. Personligen föredrar jag Jimmie alla gånger, men kanske måste man vara van.
Citera
2024-05-29, 10:06
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
SVT har väl uttalat sig och sagt att dom inte vet exakt vad som hänt och att det bara är Jim och Linnea som vet hela sanningen.
Edwin skiter nog i vilket, han påstår sig ha hört det någonstans och tycker inte att han har något ansvar i det.
Därmed faller det på Linnea att rentvå Jim!
Är han ingen våldtäksman ska han fan inte hängas ut som det heller.

Rätt stor risk att bli anmäld och dömd för förtal dock. Så han ligger ju rätt pyrt till på den fronten om han bara hävt ur sig en massa skit utan att ha egentliga belägg för det.
Citera
2024-05-29, 10:08
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjaozedong
Angående Jimmi och Linnéas haveri..

Ett uppenbart problem för Linnéa och säkert stark bidragande faktor till att det tog slut är att Jimmi ser sig själv som ett offer genom hela programmet. Sen läser han sina ”repliker” där han ber om ursäkt och tar på sig ansvar men ser liksom inte ut att förstå hur han hamnade där.

Tycker det blev väldigt tydligt på parhelgen då han meddelade de andra att han hade backat men Linnéa hade inte flyttat fram. Buhu buhu. Hur lång tid kan det rimligen ha handlat om som han hade backat? Ett par dagar? Han tycker så synd om sig själv och har uppenbarligen inte förstått situationen överhuvudtaget. Inte konstigt att Linnéa utryckte att det ska bli skönt att skita i den här produkten nu.
Jimmie är Malmöbor de har ofta en ganska blödig och blöt insida med dåligt självförtroende men en stor inbyggd snällhet som kommer ut på ett konstigt sätt för de som inte är vana. Och i motsats till många andra t.ex Stockholmare som har en narcissistiskt och hård insida även om de känns mjuka på utsidan.

I min värld så har Jimmie inte gjort något fel. Det är den andra parten som är en knäppgök. Med reservation för saker som hänt som inte visats på TV.
Citera
2024-05-29, 10:12
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Vem f-n vill bli tafsad på??? Det är aldrig en mans rätt att kladda. Inte ens inom äktenskapet.
Det påståendet faller, eftersom de är gifta så kan inget tafsande förekomma mellan dem. Han kan ha ett större kroppskontakts-behov än hon, eller hon kanske hatar att bli berörd, men något "tafs" är det inte fråga om. Bara två för olika personligheter.

Ordet Tafsar används mellan okända.
Citera
2024-05-29, 10:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Om man se den här typen av program i lite större perspektiv så får vi inse att det är i princip såhär många äktenskap arrangerad runt om i världen.
Släkten engagerar sig i att hitta en lämplig partner till den giftasvuxne sonen/dottern.
Här har man en mer vetenskaplig approach, men egentligen är det samma upplägg.
Att föräldrar/ släkt arrangerat äktenskap/förhindrade äktenskap var mycket vanligt även hos oss för inte så länge sedan. Med tanke på alla brutna relationer så är kanske idén inte så dum.

Nej. Detta är den största lögnen av dem alla. Castingen har inte en vetenskaplig approach. Fredrik, Maria och Kalle är inte forskare och detta är inte en vetenskaplig studie. De använder inte ens forskningsresultat när de matchar. Du kanske har märkt det? ”Det vore sexigt med en man som är gudfar”-”Jag är gudfar”. ”Jag älskar vin”-”Jag älskar vin”. ”Jag är alternativ och bor i kollektiv-Jag har rött hår och ring i näsan”.
Men att de framställt det som att detta jämfört med andra dejtingprogram är seriöst och vetenskapligt, och något alla ska slå sig ner framför och lära sig av, det är ju värst av allt.
Hur slank möss-Magnus genom screeningen liksom? Ofta låter också experterna killarna utveckla på bekostnad av tjejerna. Eller tvärtom som med Carro, där fick Agust bara vara ett objekt-bollplank för henne att stångas mot med alla sina issues för att förstå sig själv.
Citera
2024-05-29, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Rätt stor risk att bli anmäld och dömd för förtal dock. Så han ligger ju rätt pyrt till på den fronten om han bara hävt ur sig en massa skit utan att ha egentliga belägg för det.

Om han har belägg eller inte spelar ingen roll för förtal. Men han verkar inte ligga pyrt till, han är för privilegierad för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in