Citat:
Ursprungligen postat av
Farmor52
Om man se den här typen av program i lite större perspektiv så får vi inse att det är i princip såhär många äktenskap arrangerad runt om i världen.
Släkten engagerar sig i att hitta en lämplig partner till den giftasvuxne sonen/dottern.
Här har man en mer vetenskaplig approach, men egentligen är det samma upplägg.
Att föräldrar/ släkt arrangerat äktenskap/förhindrade äktenskap var mycket vanligt även hos oss för inte så länge sedan. Med tanke på alla brutna relationer så är kanske idén inte så dum.
Nej. Detta är den största lögnen av dem alla. Castingen har
inte en vetenskaplig approach. Fredrik, Maria och Kalle är inte forskare och detta är inte en vetenskaplig studie. De använder inte ens forskningsresultat när de matchar. Du kanske har märkt det? ”Det vore sexigt med en man som är gudfar”-”Jag är gudfar”. ”Jag älskar vin”-”Jag älskar vin”. ”Jag är alternativ och bor i kollektiv-Jag har rött hår och ring i näsan”.
Men att de framställt det som att detta jämfört med andra dejtingprogram är seriöst och vetenskapligt, och något alla ska slå sig ner framför och lära sig av, det är ju värst av allt.
Hur slank möss-Magnus genom screeningen liksom? Ofta låter också experterna killarna utveckla på bekostnad av tjejerna. Eller tvärtom som med Carro, där fick Agust bara vara ett objekt-bollplank för henne att stångas mot med alla sina issues för att förstå sig själv.