2024-05-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Verkligen! Vajben gick rakt genom rutan från start.

Håller dock inte med dem som påstår att han skulle vara psykopat. Det är något med honom, men inte det. Kanske att han faller inom kluster B.
Illa om de inte screenar för det, eller missar? Vad är det för psykologer som arbetar i programmet?
Citera
2024-05-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Ärligt talat blir ni inte sugna att ansöka? Jävlar vilken marknadsföring man får som kille. Han där som gifte sig med Märta och drev egen blogg drunknade väl i frierier efteråt.

Kanske inte så bra PR för Jimmy dock. Jag vet inte vad som har hänt men jag får en dålig känsla av honom. Svårt att förklara men han utstrålar negativa vibrationer. Någon mer andligt orienterad flashbackare som utläser samma aura?

Jag har så jäkla svårt för hans röst. Sättet han pratar på och sen hans valpiga ögon. Nej fy
Citera
2024-05-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Håller dock inte med dem som påstår att han skulle vara psykopat. Det är något med honom, men inte det. Kanske att han faller inom kluster B.
Illa om de inte screenar för det, eller missar? Vad är det för psykologer som arbetar i programmet?

Nä inte psykopat, men något ofärdigt och självupptaget och krävande. Blir dock nästan lite orolig för honom med drevet här och andra kanaler. Hoppas han utvecklas och hittar någon det klickar på riktigt med.
Citera
2024-05-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Just det, det hade jag glömt. Tack för att du påminde mig.

Där ringde varningsklockorna. Inbilsk och brist på självinsikt. Framförandet var för långt, han varken spelar eller sjunger tillräckligt bra för att underhålla ett helt rum, så länge. Det var inte romantiskt, det handlade om att se och lyssna på Jim. Inte Jim som ville vända sig till kvinnan, personen Linnea.

Redan där begick han våldtäkt. Oral våldtäkt på ett helt bröllopsfölje.

Vem f-n väljer att introducera sig själv med ett entourage av gamla bridgekärringar? Endast okej om man själv är en gammal bridgekärring.

Bridgedamerna var ju sköna. Tyckte just det var positivt då.
Citera
2024-05-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Kan man se tidigare säsonger av det svenska programmet någonstans?
om du vill ha gamla säsonger av gvfö tror jag du kan höra i facebookgruppen "vi som vill diskutera gift vid första ögonkastet". tror det finns folk där som sitter på en del säsonger. kanske inte alla men jag fick tag på säsong 1 där för nåt år sen. aja kanske kan va värt ett försök
Citera
2024-05-30, 23:07
Medlem
Citat:

Och vi ska vara jävligt försiktiga med att sätta diagnoser vitt och brett på folk. Det är oetiskt. Oavsett vad han gjort eller inte gjort.
Citera
2024-05-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrazywoman
Och vi ska vara jävligt försiktiga med att sätta diagnoser vitt och brett på folk. Det är oetiskt. Oavsett vad han gjort eller inte gjort.

Nu har ju förvisso ingen ställt en diagnos på personen. Vi konstaterade att han inte var psykopat. Men att förvänta sig att man inte ska bete sig "oetisk" på flashback är väl lite väl...?
Citera
2024-05-30, 23:21
Medlem
Citat:
Nu har ju förvisso ingen ställt en diagnos på personen. Vi konstaterade att han inte var psykopat. Men att förvänta sig att man inte ska bete sig "oetisk" på flashback är väl lite väl...?

Sant sant.. ibland har jag för höga tankar om människor
Citera
2024-05-30, 23:26
Medlem
Tervulls avatar
Tycker faktiskt att moderatorn snart borde sätta stopp för allt elakt förtal om Jimmi. Tråden har ju kommit att handla enbart om honom och folk försöker överträffa sig själva med att skriva det ena värre än det andra om honom, det är inget annat än näthat och mobbning. Det är väl ändå inte vad detta går ut på när man diskuterar en tv serie?

Glöm inte bort att det är en människa av kött och blod som nu har ett helt drev efter sig, han är inte medietränad heller utan en vanlig privatperson. Sånna här fruktansvärda saker som folk skriver kan leda till ett väldigt dåligt mående med risk för suicid. Tycker någon borde stoppa detta, det räcker nu!
Citera
2024-05-30, 23:27
Medlem
För min del undrar jag hur det är ställt med psykologerna och socionomen i programmet som ställer upp på det här. Hur är man funtad i huvudet om man låter en sån som Edvin Törnblom oemotsagd så grovt smutsa ner deltagares rykte så fullständigt och lämna ut en annan deltagare som dennes offer. Och sen bara sitta tysta och tycka att det är ok för de har "tagits om hand om". Nog för att det är bra med kramar, men vad sägs om etisk professionell samtalshjälp av oberoende psykologer?
Citera
2024-05-30, 23:39
Medlem
DrComforts avatar
Ja, Tervull och Chiara, vill lever i tider av fördärv där koprofager som Edvin sätter agendan. Västerlandet är åt helvete.
Citera
2024-05-31, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heybundy
Jag har så jäkla svårt för hans röst. Sättet han pratar på och sen hans valpiga ögon. Nej fy
Man blir illa till mods just för att det är så onaturligt och konstlat. Han hade varit lika ”kär” oavsett vilken tjej han blivit matchad med, verkar egentligen noll intresserad av Linnea som person. Vill nog bara ha en fru han kan talla på.

Mattias och Emmy är det bästa paret. Mattias har vuxit i mina ögon, han är skönt avslappnad och har humor samtidigt som han är väldigt fin mot Emmy utan att vara sliskig. Känns genuin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in