2024-05-27, 20:15
Bannlyst
Ny forskning från Kina avslöjar att 80% av blodpropparna vid hjärtinfarkter, stroke och djup ventrombos innehåller mikroplaster, huvudsakligen polyeten. https://www.news-medical.net/news/20240522/Study-finds-microplastics-in-blood-clots-linking-them-to-higher-risk-of-heart-attacks-and-strokes.as px

Studien visade även att risken för trombotiska händelser ökar med mängden mikroplaster som finns i blodpropparna.

Viktig studie, likt polyetylenglykolen i vaccinen. Det är helt logiskt. Vaccinen innehåller polyetylenglykol.
Citera
2024-05-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Fast nedsatt luktsinne kan man ju få av en vanlig förkylning och mkt annat...
https://www.google.com/search?q=f%C3%B6rkylning+nedsatt+luktsinne+before% 3A2019

Förkylning ger svullna slemhinnor därav nedsatt luktsinne, när det gäller Covid säger forskningen att det är den olfaktoriska delen av hjärnan, som har med lukt att göra, som tar skada.

Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Hur många känner du som tappat smaksinnet? Två? Fem? Tio? Ännu fler?

Utan att avslöja exakt vilken bransch det gäller, så hade jag under hela fejkpandemin ett yrke som innebär den typen av daglig nära kontakt med stort antal människor som du beskriver. Jag jobbade aldrig hemifrån. Åkte också regelbundet taxi för jobbets räkning. Trots detta kan jag inte minnas att jag har träffat någon som påstått sig tappa smaksinnet. Och då var det inte så att jag undvek att diskutera ämnet covid. Det enda jag hörde talas om på mitt företag, med hundratals anställda, var att folk som tidigare var notoriska vabbare istället blev sjukskrivna för covid i motsvarande grad.

Kanske bara en statistisk avvikelse i just mitt fall?

Men ändå, man undrar ju. Skulle det vara möjligt att hitta nån offentlig statistik på att det verkligen blivit vanligare att folk fått sådana här "hjärnskador", sen 2020? Jag menar, det skulle ju också kunna ha att göra med hur mycket sånt rapporteras i media. Och sen blir det ju en "snackis".

Däremot hörde jag nyligen talas om en person i min bekantskapskrets som fått TB (eller misstänkts ha fått). En rätt ung person i 40-årsåldern. Men jag är 99% säker på att den personen är vaccinerad och boostad. Så om man vill vara "optimist" så kan man säga att vaccinet åter igen visat sig vara värdelöst. Den pessimistiska förklaringen är att personen fick TB till följd av vaccinet.

Inte smaksinnet, luktsinnet. Det påverkar sedan smaken. De svenska forskare som för 1-2 år sen upptäckte detta (och de var inte ensamma) varnade för att de flesta som fick nedsatt luktsinne inte ens skulle märka det, men de menade att risken finns att dessa på grund av detta ändrar sina matvanor och att detta kan bli negativt (de specificerade inte vad drabbade kunde tänkas äta mindre eller med av vad jag minns).

Jag känner ett par som drabbades och det hade suttit i under ett år eller nåt när jag frågade. Jag har inte frågat igen. Menar du TBE? Jag är hur so helst bekant med en person som fick TBE, och det var fruktansvärt, personen blev liksom dement flera år innan den personen kom tillbaka någorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Du har skrivit en del bra, synd att du nu framför saker som detta. Problem med luktsinnet är mycket vanligt om jag tittar på mig själv och min omgivning. Definitivt kopplat till covid infektion i mitt fall. Att sjukdomen skulle vara ett fantasifoster förstår jag inte heller varför du skriver. Att vaccineringen var ett riktigt obehagligt spektakel är en annan historia.

Ja, du såg kanske nyheterna för ett par dagar sedan om postcovid? Dels om en 12-årig pojke:
https://sverigesradio.se/artikel/oliver-12-har-haft-postcovid-i-tva-orkar-ingenting

Att 9300 bara i Västa Götalandsregionen har diagnosen postcovid: https://sverigesradio.se/artikel/over-9-000-har-postcovid-ulrika-har-varit-sjuk-i-fyra-ar

Och bland dessa ökar POTS lavinartat: https://sverigesradio.se/artikel/effekten-av-postcovid-lavinartad-okning-av-diagnosen-pots

Vissa av dem som har postcovid har fått astma: https://marcusoscarsson.se/just-nu-lakare-slar-larm-om-manniskor-som-har-haft-covid/

9000 bara i den regionen, hur ser det ut i övriga landet?

En ny studie i Nature nu i maj säger att vaccinerade drabbas mer sällan av postcovid. Vore intressant att veta hur många av de 9300 som var vaccinerade när de fick Covid. Ingen av de jag känner var det. Handlar inte reportagen påfallande ofta om barn? Vore intressant att veta åldrarna på de med postcovid. Sverige lät ju Coviden spridas i skolorna utan restriktion.

Studien kollar dock bara på folk efter 2 doser. https://www.cidrap.umn.edu/covid-19/study-shows-vaccination-lowers-risk-long-covid
Citera
2024-05-28, 20:57
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Inte smaksinnet, luktsinnet. Det påverkar sedan smaken. De svenska forskare som för 1-2 år sen upptäckte detta (och de var inte ensamma) varnade för att de flesta som fick nedsatt luktsinne inte ens skulle märka det, men de menade att risken finns att dessa på grund av detta ändrar sina matvanor och att detta kan bli negativt (de specificerade inte vad drabbade kunde tänkas äta mindre eller med av vad jag minns).

Smaksinnet, luktsinnet. Whatever.
Kåvid är ju orsak till allt ont mellan himmel och jord. Så varför inte smaksinnet också liksom, när vi ändå är i farten?

Egentligen hopplös diskussion om man har som mål att komma fram till nåt vettigt.
Var det fler som fick fel på luktsinnet 2020 än 2019? Om nån vet så vill jag bli upplyst om det. Hårda siffror tack.
Beror det isåfall på fantasifostret kåvid-najntin? Nä. Inte annat än i psykosomatisk bemärkelse.

Du får väcka mig när du känner dig mogen att diskutera PCR.

Citat:
Jag känner ett par som drabbades och det hade suttit i under ett år eller nåt när jag frågade. Jag har inte frågat igen. Menar du TBE? Jag är hur so helst bekant med en person som fick TBE, och det var fruktansvärt, personen blev liksom dement flera år innan den personen kom tillbaka någorlunda.

Jag menade tuberkulos. Vet inte om TB eller TBE är vedertagen förkortning.
Vad menar du med TBE?
Citera
2024-05-28, 21:46
Medlem
donald12s avatar
Verkar inte som att mrna injektionerna skyddar mot dödlig utgång om du hamnar på sjukhus. Snarare verkar risken att dö vid sjukhusinläggning om du är injicerad med mrna.

https://youtu.be/uNaRkHEUIy8?si=Sf7QRUWfQBqRuijP
Citera
2024-05-28, 21:59
Medlem
Citat:
En ny studie i Nature nu i maj säger att vaccinerade drabbas mer sällan av postcovid. Vore intressant att veta hur många av de 9300 som var vaccinerade när de fick Covid. Ingen av de jag känner var det. Handlar inte reportagen påfallande ofta om barn? Vore intressant att veta åldrarna på de med postcovid. Sverige lät ju Coviden spridas i skolorna utan restriktion.

Studien kollar dock bara på folk efter 2 doser. https://www.cidrap.umn.edu/covid-19/study-shows-vaccination-lowers-risk-long-covid
Kolla gärna in studiens Ethics declaration och avgör sedan ifall du är övertygad om att författarna är helt opartiska....

Citat:
Competing interests

L.S.S. reports research support from Moderna for a COVID-19 vaccine effectiveness study and GlaxoSmithKline and Dynavax for unrelated studies. L.Q. reports research support from Moderna for a COVID-19 vaccine effectiveness study and GlaxoSmithKline and Dynavax for unrelated studies. S.Y.T. reports research support from Pfizer paid directly to institution for COVID-19 vaccine effectiveness and Paxlovid studies. C.C.F. reports research support from Pfizer and Johnson & Johnson for unrelated studies. I.A.L, B.J.L., C.E.B., D.L.M., D.T.A., D.E.M., D.S.R., E.S.W., J.C.N., J.T.W, M.F.D., M.L.H., R.K., S.S. and O.Z. have no conflict of interest to disclose.

Titta gärna också på hos vilka institutioner de är anställda och bedöm risken för ekonomiska repressalier ifall innehållet i studien inte skulle behaga t.ex. Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson m.m.

Såg en intervju med Dr. Pierre Kory som är övertygad om att en stor majoritet av de som i hans klinik söker hjälp för postcovid i själva verket drabbats av post-vaxx.
Citera
2024-05-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Jag menade tuberkulos. Vet inte om TB eller TBE är vedertagen förkortning.
Vad menar du med TBE?

Ah, ja TB är nog förkortning för tuberkulos, som du skriver, jag tänkte på den där fästingsjukan, tick-borne encephalitis.
Citera
2024-05-30, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Verkar inte som att mrna injektionerna skyddar mot dödlig utgång om du hamnar på sjukhus. Snarare verkar risken att dö vid sjukhusinläggning om du är injicerad med mrna.

https://youtu.be/uNaRkHEUIy8?si=Sf7QRUWfQBqRuijP

Jag såg det också, intressant. Plötsligt slog mig en annan sak och det är att diskussionen kanske egentligen bara har snuddat vid IgG4 vid andra vaccineringar även om malaria nämnts. Kort sagt så finns ju tex den här studien där man funnit att malaria-vaccin minskar i effekt samtidigt som IgG4 ökar. Det låter ju som Covidvaccinets IgG4. Egentligen är ju det här förstås redan diskuterat, d v s det har ju hetat att vaccinet kanske gör att folks motståndskraft mot Covid minskar. Men det slog mig bara att det kanske finns fler studier kring t ex andra vaccin. Så jag citerar från abstracted av denna malaria-studie från januari 2024 i Vaccines.

De fann att vaccinet gav större effekt än hos vissa redan immuna första gången man tog det, vilket låter som Covid-mRNA. Men efter dos 3 och 4 sänktes den skyddande effekten och IgG4 steg, vilket också låter som Covid-mRNA:
We have recently conducted a first-in-human clinical trial featuring SumayaVac-1, a malaria vaccine based on the recombinant, full-length merozoite surface protein 1 (MSP1FL) formulated with GLA-SE as an adjuvant. Vaccination with MSP1FL was safe and elicited sustainable IgG antibody titers that exceeded those observed in semi-immune populations from Africa. Moreover, IgG antibodies stimulated various Fc-mediated effector mechanisms associated with protection against malaria. However, these functionalities gradually waned. Here, we show that the initial two doses of SumayaVac-1 primarily induced the cytophilic subclasses IgG1 and IgG3. Unexpectedly, a shift in the IgG subclass composition occurred following the third and fourth vaccinations. Specifically, there was a progressive transition to IgG4 antibodies, which displayed a reduced capacity to engage in Fc-mediated effector functions and also exhibited increased avidity. In summary, our analysis of antibody responses to MSP1FL vaccination unveils a temporal shift towards noninflammatory IgG4 antibodies. These findings underscore the importance of considering the impact of IgG subclass composition on vaccine-induced immunity, particularly concerning Fc-mediated effector functions. This knowledge is pivotal in guiding the design of optimal vaccination strategies against malaria, informing decision making for future endeavors in this critical field.
Det är ju intressant att Covid-mRNA-vaccinet först sades vara 95 % effektivt. På Yales hemsida jämförs effektiviteten. Sidan är skriven 2021men uppdaterades i april, och kanske är denna passage talande:
In December 2020, Pfizer-BioNTech’s Phase 3 clinical data for its original vaccine showed 95% efficacy for preventing symptomatic COVID. Later data on real-world effectiveness for adults showed that the protection from the mRNA two-dose primary series waned over time, suggesting that updated vaccines would be needed to bring the immune system back to robust levels. https://www.yalemedicine.org/news/covid-19-vaccine-comparison
Men nu är den visst nere på 54% effektivitet (49% för JN.1) (https://time.com/6590944/covid-19-vaccine-effective-jn1/).

Blir intressant att se om effektiviteten sjunker vidare ner när FHM och Sverige manar till ny dos i höst. Från 95% till 54%, vad kommer effektiviteten vara i höst?

PS. Såg att en mening blev lite oklar ovan, där jag skrev "d v s det har ju hetat att vaccinet kanske gör att folks motståndskraft mot Covid minskar." Det var ju vagt uttryckt av mig. Allt tyder ju på att vaccinet ger skydd skulle jag säga. Men spekulationerna handlar om ifall de förhöjda IgG4-värdena skulle hänga samman med att motståndskraften mot Covid minskar. Det vet vi ju inte än, även om en grupp personer som dog i pandemins början i Brasilien, före vaccinet, hade förhöjt IgG4. Och att effekten av vaccinen minskar ser vi ju. En annan oro är ju om det dessutom skulle dyka upp en allvarligare variant.
Senast redigerad av Lamento 2024-05-30 kl. 01:39.
Citera
2024-05-30, 10:02
Bannlyst
Nästa offer: Legendariske boxaren Mike Tyson. Sitter i Rullstol nu, han skulle ju ha en fight snart.

Tog vaccinet 2021.

Det han sa: "I didn't do it willingly. I'm a little apprehensive of that. I was pretty much beaten into submission to do this because I travel internationally, and if I don't travel, we don't eat."

Riktigt tråkigt. Fattar inte hur han kunde vara så dum att ta det ändå.
Senast redigerad av Dampbarnetvisarhur 2024-05-30 kl. 10:05.
Citera
2024-05-30, 16:04
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dampbarnetvisarhur
Skulle vilja be er alla att kolla på denna bra samling som kontot @DiedSuddenly på X har lagt upp med Dr Fauci's uttalanden sedan han dök upp i TV rutan.

https://x.com/DiedSuddenly_/status/1794820977320489262?t=uQI3G6K5dj-dagTbcjVgTQ&s=19

Sen säg mig om han inte är världens största bedragare eller inte

Vi vet ju redan att Fauci o Daszak är medskyldiga till att skapa viruset samt att rulla ut världens största injektionskampanj baserat på lögner.

Dessa två är medskyldiga till lika många döda som Adolf Hitler
Citera
2024-05-30, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Vi vet ju redan att Fauci o Daszak är medskyldiga till att skapa viruset samt att rulla ut världens största injektionskampanj baserat på lögner.

Dessa två är medskyldiga till lika många döda som Adolf Hitler
Väntar bara på att vändningen ska komma. Jag gillar det Rand Paul gör.
Citera
2024-05-31, 00:18
Medlem
Citat:
Skulle vilja be er alla att kolla på denna bra samling som kontot @DiedSuddenly på X har lagt upp med Dr Fauci's uttalanden sedan han dök upp i TV rutan.

https://x.com/DiedSuddenly_/status/1794820977320489262?t=uQI3G6K5dj-dagTbcjVgTQ&s=19

Sen säg mig om han inte är världens största bedragare eller inte

Hans ord om att han har dubbla munskydd är märklig, för då vet han att vanliga kirurgmunskydd inte skyddar, men det gör däremot N95 eller FFP3, men ett problem med dem är att de är så dyra, de kostar ca 100 kr st och är egentligen engångsmunskydd.

Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Kolla gärna in studiens Ethics declaration och avgör sedan ifall du är övertygad om att författarna är helt opartiska....

Titta gärna också på hos vilka institutioner de är anställda och bedöm risken för ekonomiska repressalier ifall innehållet i studien inte skulle behaga t.ex. Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson m.m.

Såg en intervju med Dr. Pierre Kory som är övertygad om att en stor majoritet av de som i hans klinik söker hjälp för postcovid i själva verket drabbats av post-vaxx.

Ja, tack för det, artikelns etiska medgivanden borde jag sett!

Citat:
Nästa offer: Legendariske boxaren Mike Tyson. Sitter i Rullstol nu, han skulle ju ha en fight snart.

Tog vaccinet 2021.

Det han sa: "I didn't do it willingly. I'm a little apprehensive of that. I was pretty much beaten into submission to do this because I travel internationally, and if I don't travel, we don't eat."

Riktigt tråkigt. Fattar inte hur han kunde vara så dum att ta det ändå.

Han hävdar ju tydligen fortfarande att han nu är frisk, vi får se.

Citat:
Väntar bara på att vändningen ska komma. Jag gillar det Rand Paul gör.

Ja, jag gillar också det jag sett av Rand Paul.

FHM:s veckorapport om Covid ska komma i slutet av denna vecka och har inte kommit än så borde komma imorgon. Blir intressant.
Senast redigerad av Lamento 2024-05-31 kl. 00:38.
Citera
2024-05-31, 07:01
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Hans ord om att han har dubbla munskydd är märklig, för då vet han att vanliga kirurgmunskydd inte skyddar, men det gör däremot N95 eller FFP3, men ett problem med dem är att de är så dyra, de kostar ca 100 kr st och är egentligen engångsmunskydd.

Ja, tack för det, artikelns etiska medgivanden borde jag sett!

Han hävdar ju tydligen fortfarande att han nu är frisk, vi får se.

Ja, jag gillar också det jag sett av Rand Paul.

FHM:s veckorapport om Covid ska komma i slutet av denna vecka och har inte kommit än så borde komma imorgon. Blir intressant.

Reste en del till munskydds länder under pandemin o nä , munskydd fungerar inte. Anledningen är att vi är människor som vill vara sociala, äta o dricka tillsammans. Själv använde jag kaffemugg o godis för att slippa munskydd på flygplatser, flygplan ä, hotell mm. Så länge man äter o dricker slipper man! Sen lyssnade man på livemusik o drack öl mm på "svartklubbar" utan munskydd;-)

Det är bara diktaturer som Kina som kan tvinga folk bära munskydd effektivt för ett relativt ofarligt virus som majoriteten inte bryr sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in