2024-05-26, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag vet inte om risken för mig att drabbas av myocardit skulle vara högre med vaccinet än för viruset. Jag tror ju att en starkt bidragande orsak till att jag inte drabbats av covid är mina frekventa vaccineringar.
I den Israeliska studien anges alltså risken att drabbas av myocardit av vaccinet till 0,2% promille och de allra flesta av dessa fall anges som milda och behandlingsbara. Det verkar onekligen som att siffrorna för viruset är betydligt högre än så.

Jag hänger inte riktigt med på din beräkning av att vaccinet skulle öka den unga mannens sannolikhet att drabbas av myocardit. Om jag förstår dig rätt utgår du från att vaccinet är verkningslöst, så du adderar risken med att drabbas av myocardit av vaccinet med risken att drabbas av detsamma av viruset och drar därigenom slutsatsen att man inte saka vaccinera sig och för varje gång man vaccinerar sig så ökar risken. Dvs, du bortser helt från den ev skyddande effekt vaccinet har.

Ja, de flesta fall anges som milda, men alla vet att ingen vet långtidseffekterna.

Jag bortser inte från vaccinets skyddande effekt, jag är ute efter det individuella. Om du har vaccinerat dig 7 ggr och inte har haft Covid så är dina vaccineringar just nu en större hälsorisk för dig än Covid eftersom du inte haft Covid. Och när du får Covid kommer du (även jag) att få höga IgG4-värden, som ingen vet vad det betyder.

Så vaccinet för oss är lite som en försäkring: först när vi råkar ut för olyckan ser vi om den täcks av försäkringen så att säga. Här ha vi vaxxat oss gång på gång, men likväl kommer de här nya påståendena om att nya varianter inte täcks av tidigare vaccineringar. Menar man att de tidigare vaccineringarna varit helt värdelösa om man inte smittats?
Citera
2024-05-26, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Jag var förkyld för nån vecka sen. Ont i halsen, hostig. Jag är ovaccinerad.
Hade jag covid? Finns inget sätt att veta. Har aldrig funnits nåt sätt att diagnosticera ett fantasifoster.

Jag klarade mig iallafall. Precis som jag klarat mig från alla andra förkylningar.

En observation jag kan tillägga är att ingen IRL som berättat om sina förmodade covidsymptom för mig, har beskrivit något annat än symptomen av en helt vanlig förkylning.

Historierna om folk som fått andnöd och blivit blå om läpparna verkar alltid ha hänt någon annan. Samma sak med att tappa lukt och smaksinnet. Säger inte att det aldrig händer. Säkerligen får folk såna symptom då och då, och såklart även innan 2020. Men verkar aldrig ha varit särskilt vanligt, om jag ska döma av egen erfarenhet.

Själv känner jag folk som har fått luktsinnet förstört av Covid (vilket är en hjärnskada) och som har dött i Covid och genom att prata med folk i utsatta yrken känner jag till många fall, särskilt bland taxichaufförer. Jag råder den som vill få bättre koll på detta att prata med människor i "serviceyrken".

Inläggningarna ökar nu. Dödsfallen likaså. Här är en artikel från slutet av förra året. Hur ser det ut nu med diverse sjukdomar? Många som är skeptiska mot vaccinet ser samtidigt överdödligheten men kan inte ta in att den kan vara orsakad av Covid.
Let's Face It, Covid Trashed Our Immune Systems

We're in trouble.

(...) It's not just flu and RSV. Infections like tuberculosis are making a comeback. Over the last year, TB cases have reached record levels, with more than 7 million infections. Schools and daycares have been reporting more cases over the last year, including 500 exposed at a YMCA in Nebraska and at least one case in Boston. Tuberculosis spreads through the air.

So what's really going on?

Well, it turns out that prior Covid infections most definitely weaken your immune system.

A study in Family Medicine and Community Health found that Covid infections made children five and younger much more vulnerable to respiratory infections like RSV. As they conclude, "COVID-19 contributed to the 2022 surge of RSV cases in young children through the large buildup of COVID-19-infected children and the potential long-term adverse effects of COVID-19 on the immune and respiratory system." That's just the tip of the iceberg.

(...)

The drug manufacturer Merck now lists Covid as the third most common cause of lymphocytopenia, right behind HIV infection. What's lymphocytopenia?

It's immunodeficiency.

https://www.okdoomer.io/covid-trashed-our-immunity/
Citera
2024-05-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Om du har vaccinerat dig 7 ggr och inte har haft Covid så är dina vaccineringar just nu en större hälsorisk för dig än Covid eftersom du inte haft Covid.
Om vi låtsas att IMBILDEN är seriös förstår ju alla att han omöjligen kan veta om han haft Covid-19 eftersom många fall är helt asymptomatiska. Jag trodde själv inte att jag hade haft Covid-19 men ett antikroppstest jag tog för några år sedan visade att jag hade antikroppar. NOLL symptom och inte en enda dags sjukfrånvaro från jobbet.
Citera
2024-05-26, 16:48
Medlem
En del verkar ha väldigt svårt att ta in att Covid kan ha läckt från ett laboratrium. Låt oss se på några tidigare fall:
Nederländerna 2022: Polio sprids från en anställd vid ett viruslabb.

Taiwan 2021: I november 2021 fick en laboratoriearbetare i Taipei just den Covid-variant som samtidigt studerades på samma lab, trots att en helt annan variant spreds i samhället i övrigt. Ingen av de övriga 110 som arbetade på labbet fick denna variant.

Kina 2021: Maltafeber slapp lös i ett lab i Kina och 2020 hade 10.000 smittats av labbläckan.

Frankrike 2019: Émilie Jaumain avled 33 år gammal i Creutzfeldt-Jakob efter att ha smittats av en prion-spruta hon stack sig med tio år tidigare under labbförsök.

Ungern 2018: Ebola spreds till en anställd i ett laboratorium.

Kina 2017-17: Maltafeber spreds bland laboratorienaställda.
Det sker fall varje år: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_laboratory_biosecurity_incidents

I oktober skrev NY Times om hur rädsla för att Covid kom från lab gör att pengar minskar till virusforskning vilket kan få negativa följder för kommande pandemier. Javisst det är det som är så tråkigt med att normala kritiska röster tystades under Covid-pandemin. Det blir en backlash, och felet är fortfarande mediernas och de som lynchade skeptiker. Precis som efter svininfluensan då vaccin-rädda tokhånades av svenska tidningar. https://www.nytimes.com/2023/10/16/science/covid-lab-leak-research.html

Och trots att labbäckateorin återkommer om och om igen, ser vi de kritiska rösterna som kallar den för "farlig" och som aggressivt slår ner på den. Men det är nog de som är farliga. https://www.newsweek.com/covid-lab-leak-theory-resurfaces-controversial-study-1877997

För det är väl ingen av de här aggressiva rösterna som ens berör att labbläckateorin slogs ner från högsta ort i USA av Peter Daszak/EcoHealth och kretsen kring Fauci redan innan man ens hade undersökt den. Ingen av de "arga" rösterna är väl "arga" för att Daszak genom sin makt använde sig av tidskriften Nature och påstod att labbläckateorin var en konspirationsteori redan innan det undersökts, vilket ledde till att Nature senare fick korrigera sig genom att nämna att Daszak faktiskt var jävig.
Citera
2024-05-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Om vi låtsas att IMBILDEN är seriös förstår ju alla att han omöjligen kan veta om han haft Covid-19 eftersom många fall är helt asymptomatiska. Jag trodde själv inte att jag hade haft Covid-19 men ett antikroppstest jag tog för några år sedan visade att jag hade antikroppar. NOLL symptom och inte en enda dags sjukfrånvaro från jobbet.

Haha, ja, jag tror det var en liten glidning där. Jag uppskattar ju IMBILDENs "kamp", men han har ju svävat lite förr. Han trodde han fick Covid för nåt år sen, men sen var han säker på att det inte var Covid och nu tror han att vaccinet kan ha skyddat honom från Covid, vilket alltså skulle betyda att han smittats av Covid. Det där med noll symptom är intressant, jag vet personer som dött av vad som ska vara Covid, men jag vet också sådana som verkligen varit bland folk senaste åren men inte haft Covid eller i vart fall inte haft några symptom ö h t.
Citera
2024-05-26, 17:01
Medlem
Citat:
Själv känner jag folk som har fått luktsinnet förstört av Covid (vilket är en hjärnskada)
Fast nedsatt luktsinne kan man ju få av en vanlig förkylning och mkt annat...
https://www.google.com/search?q=f%C3%B6rkylning+nedsatt+luktsinne+before% 3A2019
Citera
2024-05-26, 17:46
Medlem
Citat:
En del verkar ha väldigt svårt att ta in att Covid kan ha läckt från ett laboratrium. Låt oss se på några tidigare fall:

Taiwan 2021: I november 2021 fick en laboratoriearbetare i Taipei just den Covid-variant som samtidigt studerades på samma lab, trots att en helt annan variant spreds i samhället i övrigt. Ingen av de övriga 110 som arbetade på labbet fick denna variant.

Kina 2021: Maltafeber slapp lös i ett lab i Kina och 2020 hade 10.000 smittats av labbläckan.

Frankrike 2019: Émilie Jaumain avled 33 år gammal i Creutzfeldt-Jakob efter att ha smittats av en prion-spruta hon stack sig med tio år tidigare under labbförsök.

Det sker fall varje år: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_laboratory_biosecurity_incidents

I oktober skrev NY Times om hur rädsla för att Covid kom från lab gör att pengar minskar till virusforskning vilket kan få negativa följder för kommande pandemier. Javisst det är det som är så tråkigt med att normala kritiska röster tystades under Covid-pandemin. Det blir en backlash, och felet är fortfarande mediernas och de som lynchade skeptiker. Precis som efter svininfluensan då vaccin-rädda tokhånades av svenska tidningar. https://www.nytimes.com/2023/10/16/science/covid-lab-leak-research.html

Och trots att labbäckateorin återkommer om och om igen, ser vi de kritiska rösterna som kallar den för "farlig" och som aggressivt slår ner på den. Men det är nog de som är farliga. https://www.newsweek.com/covid-lab-leak-theory-resurfaces-controversial-study-1877997

För det är väl ingen av de här aggressiva rösterna som ens berör att labbläckateorin slogs ner från högsta ort i USA av Peter Daszak/EcoHealth och kretsen kring Fauci redan innan man ens hade undersökt den. Ingen av de "arga" rösterna är väl "arga" för att Daszak genom sin makt använde sig av tidskriften Nature och påstod att labbläckateorin var en konspirationsteori redan innan det undersökts, vilket ledde till att Nature senare fick korrigera sig genom att nämna att Daszak faktiskt var jävig.
Hehe... det inlägget platsar ypperligt i följande tråd (som förövrigt nu borde lyftas hit från konspirationsdelforumet).

(FB) Covid-19 "man made" och kommer från labb i Wuhan
Citera
2024-05-26, 19:35
Medlem
donald12s avatar
Citat:

Daszak åkte dessutom till Wuhan för att undersöka virusets ursprung. Helt bisarrt att den som var delaktig i dess ursprung skickades för att undersöka av WHO. Blev väl en kopp te med sina kompisar för att diskutera hur allt skulle begravas o hur de skulle sammarbeta i framtiden antar jag
Citera
2024-05-26, 19:42
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Själv känner jag folk som har fått luktsinnet förstört av Covid (vilket är en hjärnskada) och som har dött i Covid och genom att prata med folk i utsatta yrken känner jag till många fall, särskilt bland taxichaufförer. Jag råder den som vill få bättre koll på detta att prata med människor i "serviceyrken".

Inläggningarna ökar nu. Dödsfallen likaså. Här är en artikel från slutet av förra året. Hur ser det ut nu med diverse sjukdomar? Många som är skeptiska mot vaccinet ser samtidigt överdödligheten men kan inte ta in att den kan vara orsakad av Covid.
Let's Face It, Covid Trashed Our Immune Systems

We're in trouble.

(...) It's not just flu and RSV. Infections like tuberculosis are making a comeback. Over the last year, TB cases have reached record levels, with more than 7 million infections. Schools and daycares have been reporting more cases over the last year, including 500 exposed at a YMCA in Nebraska and at least one case in Boston. Tuberculosis spreads through the air.

So what's really going on?

Well, it turns out that prior Covid infections most definitely weaken your immune system.

A study in Family Medicine and Community Health found that Covid infections made children five and younger much more vulnerable to respiratory infections like RSV. As they conclude, "COVID-19 contributed to the 2022 surge of RSV cases in young children through the large buildup of COVID-19-infected children and the potential long-term adverse effects of COVID-19 on the immune and respiratory system." That's just the tip of the iceberg.

(...)

The drug manufacturer Merck now lists Covid as the third most common cause of lymphocytopenia, right behind HIV infection. What's lymphocytopenia?

It's immunodeficiency.

https://www.okdoomer.io/covid-trashed-our-immunity/

Hur många känner du som tappat smaksinnet? Två? Fem? Tio? Ännu fler?

Utan att avslöja exakt vilken bransch det gäller, så hade jag under hela fejkpandemin ett yrke som innebär den typen av daglig nära kontakt med stort antal människor som du beskriver. Jag jobbade aldrig hemifrån. Åkte också regelbundet taxi för jobbets räkning. Trots detta kan jag inte minnas att jag har träffat någon som påstått sig tappa smaksinnet. Och då var det inte så att jag undvek att diskutera ämnet covid. Det enda jag hörde talas om på mitt företag, med hundratals anställda, var att folk som tidigare var notoriska vabbare istället blev sjukskrivna för covid i motsvarande grad.

Kanske bara en statistisk avvikelse i just mitt fall?

Men ändå, man undrar ju. Skulle det vara möjligt att hitta nån offentlig statistik på att det verkligen blivit vanligare att folk fått sådana här "hjärnskador", sen 2020? Jag menar, det skulle ju också kunna ha att göra med hur mycket sånt rapporteras i media. Och sen blir det ju en "snackis".

Däremot hörde jag nyligen talas om en person i min bekantskapskrets som fått TB (eller misstänkts ha fått). En rätt ung person i 40-årsåldern. Men jag är 99% säker på att den personen är vaccinerad och boostad. Så om man vill vara "optimist" så kan man säga att vaccinet åter igen visat sig vara värdelöst. Den pessimistiska förklaringen är att personen fick TB till följd av vaccinet.
Senast redigerad av RustyShackleford 2024-05-26 kl. 19:48.
Citera
2024-05-26, 22:49
Bannlyst
Skulle vilja be er alla att kolla på denna bra samling som kontot @DiedSuddenly på X har lagt upp med Dr Fauci's uttalanden sedan han dök upp i TV rutan.

https://x.com/DiedSuddenly_/status/1794820977320489262?t=uQI3G6K5dj-dagTbcjVgTQ&s=19

Sen säg mig om han inte är världens största bedragare eller inte
Citera
2024-05-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Jag var förkyld för nån vecka sen. Ont i halsen, hostig. Jag är ovaccinerad.
Hade jag covid? Finns inget sätt att veta. Har aldrig funnits nåt sätt att diagnosticera ett fantasifoster.

Jag klarade mig iallafall. Precis som jag klarat mig från alla andra förkylningar.

En observation jag kan tillägga är att ingen IRL som berättat om sina förmodade covidsymptom för mig, har beskrivit något annat än symptomen av en helt vanlig förkylning.

Historierna om folk som fått andnöd och blivit blå om läpparna verkar alltid ha hänt någon annan. Samma sak med att tappa lukt och smaksinnet. Säger inte att det aldrig händer. Säkerligen får folk såna symptom då och då, och såklart även innan 2020. Men verkar aldrig ha varit särskilt vanligt, om jag ska döma av egen erfarenhet.

Du har skrivit en del bra, synd att du nu framför saker som detta. Problem med luktsinnet är mycket vanligt om jag tittar på mig själv och min omgivning. Definitivt kopplat till covid infektion i mitt fall. Att sjukdomen skulle vara ett fantasifoster förstår jag inte heller varför du skriver. Att vaccineringen var ett riktigt obehagligt spektakel är en annan historia.
Citera
2024-05-27, 17:22
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Du har skrivit en del bra, synd att du nu framför saker som detta. Problem med luktsinnet är mycket vanligt om jag tittar på mig själv och min omgivning. Definitivt kopplat till covid infektion i mitt fall. Att sjukdomen skulle vara ett fantasifoster förstår jag inte heller varför du skriver. Att vaccineringen var ett riktigt obehagligt spektakel är en annan historia.

Så kul att du gillade vissa av mina tidigare inlägg. Extra tråkigt att göra dig besviken då, antar jag. Men ibland skiljer sig bara folks verklighetsuppfattning åt. Det är helt normalt.

Du säger att du inte förstår varför jag anser att covid är ett fantasifoster. Anledningen är att det har inte gått att på ett vetenskaplig väg fastställa några unika kliniska symptom för sk covid. Och att det PCR labtest som används som "gold standard" är fejk. Det funkar inte. Och att den påstådda "isoleringen" av viruset i Kina stinker dålig vetenskap på lång väg. Där har du dom tre huvudsakliga skälen.

Säger du att du själv har tappat luktsinnet? Okej, berätta mer. När hände det? Försvann det helt? Har du fått tillbaka luktsinnet sen dess? Hur många har du pratat med som haft liknande erfarenheter? Var det under en viss period eller hör du fortfarande talas om folk som tappar luktsinnet? Jag vill veta allt.

Det brukar ju bli dålig stämning när nån har fått en "diagnos" som sätter namn på ens lidande, och någon jävel sedan kommer och ifrågasätter detta. Det kan upplevas som att man då försöker ta ifrån personen dess upplevelse. Eller att man ifrågasätter att det hänt.

Om man då ska ta en närliggande jämförelse från ett annat medicinskt fält, så tvivlar jag inte på symptomen av DAMP. Förr hade folk DAMP. Men nu har ingen har DAMP längre. Diagnosen har ersatts av nåt annat, kanske Aspergers el dyl. Men dom kliniska symptomen var (och är) lika verkliga för det.

Så jag ifrågasätter inte att du eller andra har haft dom här symptomen.
Däremot skulle jag gärna vilja veta om det inträffat oftare sen 2020 att folk tappade luktsinnet, än innan. Eller om det bara rapporterades oftare. Och isåfall hur stor var skillnaden mot tidigare.

Inget skulle förvåna mig mindre än att vi en dag inser att covid bara var en hafsig etikett på en uppsättning symptom som egentligen berodde på en rad varierande orsaker. Att vetenskapen hade förhastat sig en smula (igen för tusende gången, vem kunde tro´t). Ja ja, tiden får utvisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in