Citat:
Jag vet inte om risken för mig att drabbas av myocardit skulle vara högre med vaccinet än för viruset. Jag tror ju att en starkt bidragande orsak till att jag inte drabbats av covid är mina frekventa vaccineringar.
I den Israeliska studien anges alltså risken att drabbas av myocardit av vaccinet till 0,2% promille och de allra flesta av dessa fall anges som milda och behandlingsbara. Det verkar onekligen som att siffrorna för viruset är betydligt högre än så.
Jag hänger inte riktigt med på din beräkning av att vaccinet skulle öka den unga mannens sannolikhet att drabbas av myocardit. Om jag förstår dig rätt utgår du från att vaccinet är verkningslöst, så du adderar risken med att drabbas av myocardit av vaccinet med risken att drabbas av detsamma av viruset och drar därigenom slutsatsen att man inte saka vaccinera sig och för varje gång man vaccinerar sig så ökar risken. Dvs, du bortser helt från den ev skyddande effekt vaccinet har.
I den Israeliska studien anges alltså risken att drabbas av myocardit av vaccinet till 0,2% promille och de allra flesta av dessa fall anges som milda och behandlingsbara. Det verkar onekligen som att siffrorna för viruset är betydligt högre än så.
Jag hänger inte riktigt med på din beräkning av att vaccinet skulle öka den unga mannens sannolikhet att drabbas av myocardit. Om jag förstår dig rätt utgår du från att vaccinet är verkningslöst, så du adderar risken med att drabbas av myocardit av vaccinet med risken att drabbas av detsamma av viruset och drar därigenom slutsatsen att man inte saka vaccinera sig och för varje gång man vaccinerar sig så ökar risken. Dvs, du bortser helt från den ev skyddande effekt vaccinet har.
Ja, de flesta fall anges som milda, men alla vet att ingen vet långtidseffekterna.
Jag bortser inte från vaccinets skyddande effekt, jag är ute efter det individuella. Om du har vaccinerat dig 7 ggr och inte har haft Covid så är dina vaccineringar just nu en större hälsorisk för dig än Covid eftersom du inte haft Covid. Och när du får Covid kommer du (även jag) att få höga IgG4-värden, som ingen vet vad det betyder.
Så vaccinet för oss är lite som en försäkring: först när vi råkar ut för olyckan ser vi om den täcks av försäkringen så att säga. Här ha vi vaxxat oss gång på gång, men likväl kommer de här nya påståendena om att nya varianter inte täcks av tidigare vaccineringar. Menar man att de tidigare vaccineringarna varit helt värdelösa om man inte smittats?