2024-05-30, 20:14
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror mest det hänger ihop med att Arsenal skulle vinna PL och CL i år och det gick inte att se på horisonten ens att något annat lag skulle kunna stå i vägen. Sen att Man Utd varit mediokra mestadels av säsongen men glider förbi på mållinjen och tar en pokal är ju lite humoristiskt i sammanhanget.

I någons fantasivärld ja Önskade ändå att jag hade den övertygelsen. Jag älskar och tror på mitt lag. Ser potentialen och styrkan i truppen, men man kan ju aldrig liksom säga att det inte finns en chans att något annat lag kan rå på en när det är så tight på den översta toppen. Idiotiskt.

Haha ja, jag får nog erkänna att jag hade varit lite bitter faktiskt om ni gjort en lite bättre säsong i ligan och typ landat en CL-plats också. Nu kan man ändå typ unna er det där
Citera
2024-05-30, 20:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ja det var väl ett berömt citat från förra säsongen i stil med "Om Arsenal inte hade förlorat titeln så hade de vunnit den"
Men det är alltid 75/25 när det kommer till Arsenal. Antingen så vinner man eller så är det otur/ge bort av egen vilja
Citera
2024-05-30, 20:17
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Alldeles för sen till diskussionen, men hela mitt tv-paket, inklusive alla Viaplay Total kostar för tillfället 799:-. Även om jag just nu har halva priset. Ser ut som om det "normala" priset ligger på 899:- när bindningstid gått ut. Tills de höjer det igen vill säga. Men Då ingår ju mer än bara sport. Så om man bara vill se fotboll är det ett väldigt surt pris att behöva betala.

Bra/kul val tycker jag då det ryktats om en del annat.

Satan vad dyrt.. Jag kör andra sätt vilket kostar mig 220kr/året. Lovade mig själv att aldrig mer skaffa viaplay efter att dom fuckade mig och min bror genom att helt plötsligt avbryta vårat livslånga avtal på 199kr/månaden efter ca. 7 år.

Hur dom har råd att få ihop till CL förstår jag inte riktigt då det ryktats om en rejäl kris väldigt länge nu och dom har bl.a. fått sälja rättigheter till serier och nu senast 38 matcher till Amazon. Och dom måste ju förlora fler prenumeranter med fler och fler höjningar? Jag avskyr Amazon som företag samt ägaren, men deras streamingtjänst går inte att förneka att den är bra och förhoppningsvis kan dom köpa PL till 2029 och hålla nere priset.

Skönt att se att han inte går till Chelsea, påminner om när Olise tackade nej till Chelsea häromåret och istället signade nytt kontrakt med C Palace. Ang. McKenna så förstår jag att han stannar kvar, vilken resa han gjort med Ipswich. Även om dom misslyckas i PL denna säsong, vilket chansen är stor att dom gör, så kommer han få chansen i ett vettigt PL-lag så småningom.
Citera
2024-05-30, 20:18
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Vi får ses som de mesta cup vinnarna istället närmaste åren!
Tror ändå fortfarande att United bara är några bra beslut ifrån att vara tillbaka i toppen och slåss om titlar igen. Arsenal känns lite mera som ett b-lag och hör inte hemma i CL
Citera
2024-05-30, 20:19
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ja det var väl ett berömt citat från förra säsongen i stil med "Om Arsenal inte hade förlorat titeln så hade de vunnit den"

Genialiskt, vem har myntat detta?
Citera
2024-05-30, 20:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Nu ska vi inte vara elaka!

Kanske inte, men kan man det utav dagens United då? Hela säsongen har sett värdelös ut men man räddar ändå upp den lite i sista matchen.

Egentligen så spelar det ju ingen roll att dom kom åtta eller femma, blir EL nästa säsong oavsett.

Haha, okej då tar på mig glorian

Nej, inte så som det sett ut. Men som sagt otrolig skillnad i budget. United måste ju börja visa upp nån slags hållbar fotboll över tid snart om inte tåget ska gå helt. Kan knappt komma ihåg när United sist spelade en fotboll som gick ut på att dominera motståndet i match efter match.
Citera
2024-05-30, 20:23
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Haha, okej då tar på mig glorian

Nej, inte så som det sett ut. Men som sagt otrolig skillnad i budget. United måste ju börja visa upp nån slags hållbar fotboll över tid snart om inte tåget ska gå helt. Kan knappt komma ihåg när United sist spelade en fotboll som gick ut på att dominera motståndet i match efter match.
Det är ju ändå en komplimang till Arsenal när jag säger att denna titeln är större för United

Senast United dominerade match efter match måste ha varit när Tevez var en gud för den delen av Manchester?
Citera
2024-05-30, 20:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Tror mest det hänger ihop med att Arsenal skulle vinna PL och CL i år och det gick inte att se på horisonten ens att något annat lag skulle kunna stå i vägen. Sen att Man Utd varit mediokra mestadels av säsongen men glider förbi på mållinjen och tar en pokal är ju lite humoristiskt i sammanhanget.
Vem har egentligen hävdat att Arsenal skulle vinna PL och CL denna säsong?

Så du tycker alltså att det är humoristiskt att laget som hamnade typ 8:a på tabellen vinner FA-Cupen, medans laget som slutade tvåa och tappar ligan på målsnöret är sämre än Man United? Är Egghead en odödlig frälsare nu igen?
Citera
2024-05-30, 20:29
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Det är ju ändå en komplimang till Arsenal när jag säger att denna titeln är större för United

Senast United dominerade match efter match måste ha varit när Tevez var en gud för den delen av Manchester?

Absolut och det gör mig inte så mycket egentligen som jag skrev till zantera. Tyckte bara det var lite lustigt att Arsenal inte fick vinna FA-cupen och suga i övrigt utan att bli hånade

Det var väl nånstans där ja. Sjukt vad tiden går. Dom perioder Arsenal sugit har man åtminstone allt som oftast spelat en hyfsad fotboll. Det var andra faktorer som gjorde att man förlorade matcher. Men United är ju inte kapabla att föra matcher under typ 5-6 managers nu.
Citera
2024-05-30, 20:37
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Absolut och det gör mig inte så mycket egentligen som jag skrev till zantera. Tyckte bara det var lite lustigt att Arsenal inte fick vinna FA-cupen och suga i övrigt utan att bli hånade

Det var väl nånstans där ja. Sjukt vad tiden går. Dom perioder Arsenal sugit har man åtminstone allt som oftast spelat en hyfsad fotboll. Det var andra faktorer som gjorde att man förlorade matcher. Men United är ju inte kapabla att föra matcher under typ 5-6 managers nu.
Alla lag blir hånade i olika perioder och även Arsenalfansen är snabba att håna andra om det går. Antar att Spurs blivit rejält hånade för att dom missade CL denna säsong tex?

Det fanns en period där jag störde mig som fan på Arsenal och Wengers patetiska försök att spela som Barca med riktiga skräpspelare. För det första så var Barcas matcher rena sömnpiller och för det andra så blev jag besviken på att en erfaren tränare försökte härma det.
Citera
2024-05-30, 20:47
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Alla lag blir hånade i olika perioder och även Arsenalfansen är snabba att håna andra om det går. Antar att Spurs blivit rejält hånade för att dom missade CL denna säsong tex?

Det fanns en period där jag störde mig som fan på Arsenal och Wengers patetiska försök att spela som Barca med riktiga skräpspelare. För det första så var Barcas matcher rena sömnpiller och för det andra så blev jag besviken på att en erfaren tränare försökte härma det.

Så är det och det vill man ju aldrig att det ska försvinna Men jag kan ju känna att det är lite dubbla måttstockar ibland bara. Kalla mig bitter, men Arsenal bedöms annorlunda ibland är min känsla som subjektiv i ämnet.

Man måste ju typ håna dom för att dom hellre förlorar och fortsätter suga för att förstöra för Arsenal än att försöka lyckas med nånting själva. Gäller väl mer supportrarna än laget iofs. Laget ville nog gärna lyckas i år.

Ja, det blev lite väl naivt där på slutet kan jag hålla med om. Men jag hade aldrig kunnat stå bakom en fotboll som går ifrån Arsenals DNA. Arsenal ska spela offensivt och dominera matcherna. Så är det bara.
Citera
2024-05-30, 20:55
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Så är det och det vill man ju aldrig att det ska försvinna Men jag kan ju känna att det är lite dubbla måttstockar ibland bara. Kalla mig bitter, men Arsenal bedöms annorlunda ibland är min känsla som subjektiv i ämnet.

Man måste ju typ håna dom för att dom hellre förlorar och fortsätter suga för att förstöra för Arsenal än att försöka lyckas med nånting själva. Gäller väl mer supportrarna än laget iofs. Laget ville nog gärna lyckas i år.

Ja, det blev lite väl naivt där på slutet kan jag hålla med om. Men jag hade aldrig kunnat stå bakom en fotboll som går ifrån Arsenals DNA. Arsenal ska spela offensivt och dominera matcherna. Så är det bara.
Nej, det är det roliga med rivalitet och gäller att både kunna ge och ta Tror du inte alla lag känner lite samma sak då?

Haha, Spurs kanske gör det för enkelt för andra lag. Tror spelarna gör/gjorde sitt allt och skiter i Arsenal men allt med Tottenham skriker förlorare

Alltså jag fattar grejen och var väl även snack som gick då att man vill spela "sitt spel" oavsett vad, men det blev ju några rejäla käftsmällar där som var ganska pinsamma att se och då kan man tycka att det hade varit bättre att ta en "hedervärd" förlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in