Citat:
Gjorde du rätt i
Jag skrev väl godkänd, är det ett Arsenal syndrom att förvrida texter? (har dragit upp det förr i tråden)
Rättvisan är väl att jämföra Pep, Klopp & Arteta under sina år i PL. Då har jag ändå inte skrivit hela jämförelsen om deras första 4 hela åren och vad var och en åstadkom.
Får man höra flertalet gånger hur bra allt är så får man nog räkna med hård landning om bara Community Shield inbringas till prisskåpet.
Sen kan man dra upp att om Rodri inte varit avstäng hade City tagit fler poäng åtminstone kan man utgå från det när han förlora 0 matcher i ligan under 23/24 när han väl spelade.
En fakta är att Liverpool var närmre City än Arsenal de två gånger de var tvåa och tog dessutom fler poäng än Arsenal båda gångerna.
Ett tips är att läsa mina inlägg efter min citering till dig så får du mer klarhet.
Jag skrev väl godkänd, är det ett Arsenal syndrom att förvrida texter? (har dragit upp det förr i tråden)
Rättvisan är väl att jämföra Pep, Klopp & Arteta under sina år i PL. Då har jag ändå inte skrivit hela jämförelsen om deras första 4 hela åren och vad var och en åstadkom.
Får man höra flertalet gånger hur bra allt är så får man nog räkna med hård landning om bara Community Shield inbringas till prisskåpet.
Sen kan man dra upp att om Rodri inte varit avstäng hade City tagit fler poäng åtminstone kan man utgå från det när han förlora 0 matcher i ligan under 23/24 när han väl spelade.
En fakta är att Liverpool var närmre City än Arsenal de två gånger de var tvåa och tog dessutom fler poäng än Arsenal båda gångerna.
Ett tips är att läsa mina inlägg efter min citering till dig så får du mer klarhet.
Hur menar du att jag förvrider texter? Jag läser dina inlägg samt citeringar och skulle vilja påstå att det var du som nog missuppfattade min fråga då jag undrade vilket annat lag som lyckats bättre med sina värvningar än Arteta senaste åren? Med det menade jag själva värvningarna i sig och inget annat.
Och vad jag menade med mitt senaste svar var att vissa saker du skrev som jag ansåg var rätt ogreppbara(T.ex. att Chelsea förvaltat sina pengar bättre än Arsenal, 10 miljarder på 2,5år och en 6:e plats), och hade jag sen svarat på det så hade diskussionen blivit alldeles för korkad att varken du eller jag orkat med det.
Men hur kan vi jämföra Arteta, Pep och Klopp när både Pep och Klopp är i slutet av sina PL-sessioner medans Arteta i princip bara börjat (nytt kontrakt diskuteras och lär blir påskrivet innan sommaren)? Det går ju först att jämföra när tränarna lämnat lagen isåfall. Släng in Wengers första 4 säsonger med Arsenal också vettja.😜
Oavsett är det svårt att jämföra för man måste också ta in vilka förutsättningar tränarna har när dom tar över ett lag, och jag är ärligt talat för korkad för att veta hur man ska räkna på allting för att få det så rättvist som möjligt. Därav att jag aldrig gillat att jämföra spelare eller tränare, väldigt mycket händer och förändras från säsong till säsong nuförtiden.
Du och jag har ju en jargong med glimten i ögat, tycker det är synd om andra användares(eller en användares) glåpord/hånande ska gå ut över det.