2024-05-29, 23:59
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Gjorde du rätt i

Jag skrev väl godkänd, är det ett Arsenal syndrom att förvrida texter? (har dragit upp det förr i tråden)

Rättvisan är väl att jämföra Pep, Klopp & Arteta under sina år i PL. Då har jag ändå inte skrivit hela jämförelsen om deras första 4 hela åren och vad var och en åstadkom.

Får man höra flertalet gånger hur bra allt är så får man nog räkna med hård landning om bara Community Shield inbringas till prisskåpet.

Sen kan man dra upp att om Rodri inte varit avstäng hade City tagit fler poäng åtminstone kan man utgå från det när han förlora 0 matcher i ligan under 23/24 när han väl spelade.
En fakta är att Liverpool var närmre City än Arsenal de två gånger de var tvåa och tog dessutom fler poäng än Arsenal båda gångerna.

Ett tips är att läsa mina inlägg efter min citering till dig så får du mer klarhet.

Hur menar du att jag förvrider texter? Jag läser dina inlägg samt citeringar och skulle vilja påstå att det var du som nog missuppfattade min fråga då jag undrade vilket annat lag som lyckats bättre med sina värvningar än Arteta senaste åren? Med det menade jag själva värvningarna i sig och inget annat.

Och vad jag menade med mitt senaste svar var att vissa saker du skrev som jag ansåg var rätt ogreppbara(T.ex. att Chelsea förvaltat sina pengar bättre än Arsenal, 10 miljarder på 2,5år och en 6:e plats), och hade jag sen svarat på det så hade diskussionen blivit alldeles för korkad att varken du eller jag orkat med det.

Men hur kan vi jämföra Arteta, Pep och Klopp när både Pep och Klopp är i slutet av sina PL-sessioner medans Arteta i princip bara börjat (nytt kontrakt diskuteras och lär blir påskrivet innan sommaren)? Det går ju först att jämföra när tränarna lämnat lagen isåfall. Släng in Wengers första 4 säsonger med Arsenal också vettja.😜
Oavsett är det svårt att jämföra för man måste också ta in vilka förutsättningar tränarna har när dom tar över ett lag, och jag är ärligt talat för korkad för att veta hur man ska räkna på allting för att få det så rättvist som möjligt. Därav att jag aldrig gillat att jämföra spelare eller tränare, väldigt mycket händer och förändras från säsong till säsong nuförtiden.

Du och jag har ju en jargong med glimten i ögat, tycker det är synd om andra användares(eller en användares) glåpord/hånande ska gå ut över det.
Citera
2024-05-30, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Såvida man inte har fuskat....

115

Det är ytterst relevant, nästan iaf, man är de facto inte dömda för det, än så länge.
Skulle man dömas och genom böter och indirekta konsekvenser tappa 1-5 miljarder men samtidigt blivit 25 miljarder rikare på så kort tid får man nog ändå säg att det har varit värt det och väl investerat.
Worst case scenario vore typ degradering, två till tre år utan Europacuper, lite krokodiltårar och man är back on track.

Sökte för nån vecka sen på anklagelserna och nästan allvar mörkläggning och omedgörlighet när ekonomin skulle granskas, väldigt relativt få var faktiska direkta fördelsbärande oegentligheter. Dessutom är det mest såpass gamla in incidenter att det känns snudd på konstigt att det inte är preskriberat.

Nu sitter jag däremot på mobilen dels är rn annan dator och dels besvärlig att bistå med källor, men mitt minne säger iaf att det var 35 fall "direkt" fusk och det mesta övriga var mörkläggning.
Citera
2024-05-30, 00:05
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Ta med delvis Citys intäkter, samt hur varumärket har stärkts.
City köptes för 2-3 miljarder, araberna har investerat ca 20, klubben är värderad runt 50.
Att ens insinuera att City med ekonomiska medel skulle ha köpt titeln blir patetiskt (även om du inte explicit sagt det rakt ut).
Ägarna till City har efter åratal av tillsynes goda investeringar överlag blivit rikare, mycket rikare, även om det för dem är en piss i havet.

Hur mycket City köpt köpt spelare för är inte skitsamma, det är, förmodligen, deras koncept och de har gjort det bra; såvida de inte verkligen fuskat något enormt och investerat flera miljarder svart under bordet.

Ja Araberna har verkligen stärkt city som varumärke, och det är ju också det som var tanken hela tiden. Samma sak med PSG och framtida Newcastle, s.k. sport washing.

Nu har ju inte någon dom kommit, och lär ju inte komma på ett par år då UAE nu också blandat in Englands regering samt deras framtida affärer ihop enligt The Athletics källor. Men läser man igenom bevisen med dom läckta mailen där dom t.ex diskuterar att Etihad Airways ska sponsra med en viss summa, men enbart behöva betala 25% av den summan.. resterande pengar kommer, ja från annat håll helt enkelt.

Edit: city har verkligen inte köpt några titlar, det går inte i PL vilket Chelsea bevisar atm. Utan Pep inga titlar, men också utan pengar inte titlar.
Senast redigerad av jontepsg 2024-05-30 kl. 00:11.
Citera
2024-05-30, 00:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det är ytterst relevant, nästan iaf, man är de facto inte dömda för det, än så länge.
Skulle man dömas och genom böter och indirekta konsekvenser tappa 1-5 miljarder men samtidigt blivit 25 miljarder rikare på så kort tid får man nog ändå säg att det har varit värt det och väl investerat.
Worst case scenario vore typ degradering, två till tre år utan Europacuper, lite krokodiltårar och man är back on track.

Sökte för nån vecka sen på anklagelserna och nästan allvar mörkläggning och omedgörlighet när ekonomin skulle granskas, väldigt relativt få var faktiska direkta fördelsbärande oegentligheter. Dessutom är det mest såpass gamla in incidenter att det känns snudd på konstigt att det inte är preskriberat.

Nu sitter jag däremot på mobilen dels är rn annan dator och dels besvärlig att bistå med källor, men mitt minne säger iaf att det var 35 fall "direkt" fusk och det mesta övriga var mörkläggning.

Nu var det mest en pik mot fusket i sig jag menade. Sen får vi se vad det leder till. Men City har pumpat in miljarder sedan klubben togs över. Det går inte att snacka bort.
Citera
2024-05-30, 00:24
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Hår har du en väldigt lång tråd där en person går igenom och förklarar allting, varför det dröjt så långt som det gjort, dom läckta mailen osv

https://x.com/themagic_tophat/status/1794875274841952288?t=QxJzQppROZYDx9qt-PHJbg&s=19

Tror du missuppfattat just dom där 35 åtalen, för dom åtalen handlar i princip enbart om hur City vägrat dela med sig av information dom enligt FAs regler måste dels med sig av. Och det är också därför det har tagit såhär lång tid att börja åtala dom.

Ska bli intressant att se var det här slutar, om dom tar bort Citys titlar så ska ändå spelare och tränare få behålla sina titlar. Men jag hoppas inget av det händer, bara grova böter, många minuspoäng samt att dom hamnar under lupp för att inte tvingas att sälja klubben.
Citera
2024-05-30, 10:32
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Det folk glömmer bort är att United gjorde en bättre säsong än Arsenal, dom vann nämnligen en titel, fa-cup. Vad vann Arsenal?

Konstigt, så lät det inte 19/20...
Citera
2024-05-30, 11:23
Medlem
PL tog precis slut o jag är redan otålig till nästa säsong. Men EM och OS väntar oss, och transferfönstret såklart.. Copa america med tror jag men det kollar jag inte på
Citera
2024-05-30, 14:51
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
PL tog precis slut o jag är redan otålig till nästa säsong. Men EM och OS väntar oss, och transferfönstret såklart.. Copa america med tror jag men det kollar jag inte på
En hel del vänskapsmatcher står också till buds.
Helgen 17/8 drar PL igång, håll ut!
Citera
2024-05-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Copa america är lätt roligaste fotbollen kolla på,samt fansens beteende i Sydamerika.
Citera
2024-05-30, 17:02
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Konstigt, så lät det inte 19/20...

Äh, det var typ 5 år sen. Ingen minns!
Citera
2024-05-30, 17:55
Medlem
Videon Eric Ten Hag och hans team visade laget inför FA-cupen.

https://x.com/mp_coaching_1/status/1794416878045306911?s=46&t=pafsBcLT7znfdW_hcf8G8w

Det verkade fungera. Jag är fortfarande av åsikten att Ten Hag inte är en bald fraud, och att han kan nå bättre framgångar med Man United. Men det är inte av denna videon i och för sig som jag tror det. Här är det ju Al Pacino som coachar Man United och laget.
Citera
2024-05-30, 19:02
Medlem
Galantos avatar
Goda nyheter, Kieran McKenna förlänger kontraktet till 2028!

MARK AND KIERAN ON MANAGER'S NEW DEAL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in