2024-05-30, 17:52
Medlem
Man önskar ju att Linnea hade folk runt om sig som råder henne att kontakta polisen för anmälan och att skaffa sig en psykolog UTANFÖR produktionen, så att hon kan få stöd och hjälp.
Baluba och Kalle-Experten har nog hjärntvättat henne duktigt till att skydda deras tv-program och hålla tyst.
Citera
2024-05-30, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det är ungefär samma sak som Edvin sa i den där podden (samma typ av beröring). Det allvarliga här, om detta stämmer, är ju förutom själva överpgreppet i sig, hur illa SVT har hanterat detta. Då förstår man ju att de gör allt för att det hela ska framstå som otydligt i programmet och att de i övrigt är helt tysta kring det.

Det blir ju även som ett övergrepp från SVT's håll gentemot Linnea om detta stämmer. Hade jag varit i hennes skor så hade jag tagit risken att åka dit på förtal och hängt ut SVT för detta beteende.
Jag kan inte och kommer inte skriva att jag tror på nånting som jag inte vet, men som du säger, hade det varit sant, jävlar vilken skandal för SVT. De kan väl också visst gå ut och dementera allvarliga rykten, hur lätt som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Ja du, det föresvävar inte dig alls du hispiga människa att ReidarRedare så klart lyssnat på Edvins skvallerpodd? Och att det därför hen säger ungefär samma sak? Och om hen nu har förstahandsinformation som hen hävdar, varför gå ut på Flashback med det? Människor är verkligen idioter.
Edvin är en idiot. Och ingen ifrågasätter honom eller ens nämner honom.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Servarna ligger i USA, enligt denna tråd: (FB) Anonymt förtal på Flashback?
Förtal faller inte under allmänt åtal, utan enskilt åtal. Det innebär att personen som blivit utsatt för brottet ska väcka talan och föra processen i domstol, istället för en åklagare.

Med den informationen vi nu fått i tråden, så faller ju hela produktionen, de har ju agerat fruktansvärt oetiskt och klandervärt. Så här får det inte gå till. Deltagarna måste vara skyddade från övergrepp och våldtäkt, och sker något så ska man agera och följa lagen. Lite extra kramar från Kalle-experten duger inte!!

Ja om det hade varit så det hade gått till så hade det verkligen varit en jätteskandal. Det har gått så fel till hela tiden, och som Lisa Magnusson skrev i en krönika idag i DN, och som du bland annat skrivit hela tiden här, så är programmet i sig helt sjukt, att gifta ihop främlingar med varandra, hålla ett känsloladdat bröllop med kameror och förväntningar och press inifrån, utifrån osv, alkohol, och sen gemensam dubbelsäng, ensam med en främling. Sinnessjukt. Ännu värre att en massa psykologer och socionomer står som en falsk trygghet och garanterat etik och seriositet. Och så är det istället potentiellt farligt.
Citera
2024-05-30, 17:58
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej men du förutsätter att jag förutsätter det. Om du läst vad jag skrev innan du svarade hade du sett att jag skrivit att jag inte tror på detta av princip. Vi pratar ju inte som att det är sant, vi diskuterar principer och hypoteser.
Jo, men ingångspunkten i denna hypotes är redan besmittad av dina politiska tankar, så egentligen diskuterar du med dig själv så att du kan få dina politiska vinkling bekräftade, men för det behövs varken FB eller jag eller TV.
Citera
2024-05-30, 18:16
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eilaeila
Var kan man se den danska versionen ?

Här. Samtliga nio säsonger tillgängliga.

Jag tror på det som framkommit nu i tråden ang Jimmi.
Något som är talande för att Jimmi är psykopat är antalet kvinnor som fjäskar för honom på instagram. Killen är inte det minsta snygg, utan t.om lite under medel. Han får fler positiva kommentarer från kvinnor än vad sympatiska, och ofta snyggare, män fått genom åren som blivit ratade av sina fruar. Det är ondskan som drar kvinnorna till sig. Kvinnorna dras omedvetet* till det.

*Oftast omedvetet iallafall.
Citera
2024-05-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Här. Samtliga nio säsonger tillgängliga.

Kan man se tidigare säsonger av det svenska programmet någonstans?
Citera
2024-05-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Man önskar ju att Linnea hade folk runt om sig som råder henne att kontakta polisen för anmälan och att skaffa sig en psykolog UTANFÖR produktionen, så att hon kan få stöd och hjälp.
Baluba och Kalle-Experten har nog hjärntvättat henne duktigt till att skydda deras tv-program och hålla tyst.
Eller så har inte ens något sådant hänt
Citera
2024-05-30, 18:25
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Kan man se tidigare säsonger av det svenska programmet någonstans?

Tyvärr inte.
Citera
2024-05-30, 18:30
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag kan inte och kommer inte skriva att jag tror på nånting som jag inte vet, men som du säger, hade det varit sant, jävlar vilken skandal för SVT. De kan väl också visst gå ut och dementera allvarliga rykten, hur lätt som helst.

Jag tar det också med en nypa salt såklart. Men även om det inte skulle stämma så har ju SVT genom hur de klippt i programmet och väljer att inte uttala sig öppnat för just den här typen av rykten.

En sak som skrevs av den här nyreggade användaren var ju att Jimmi inte fick/får komma på "vad hände sen-" träffen. Så om han är med där eller inte kommer ju göra att man kan dra vissa slutsatser utifrån det.
Citera
2024-05-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Nu förutsätter du att det som skrivs av en nyreggad på FB är sanningen, hela sanningen, och inget annat än sanningen. Kanske att jag till skillnad från dig litar på TV men inte på en FB-användare.

Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Jimmi är inte desperat, han är bara en ledsen skör Malmöbo, en sådan som de flesta tjejer bara kan drömma om att få.

Givetvis vill hon inte bli berörd om hon tycker han är konstig, skåning, rakad, fel utseende osv. Det kommer aldrig att ändras, man kan bara gifta sig med någon som just man själv tycker är attraktiv och intressant.

Christoffer ser nöjd ut för att han är för dum för att fatta hur generande han är och hur felmatchade de är. Att dissa hennes lägenhet visar att han inte fattar någonting alls av de kvaliteter hon har.

Du har själv ett rätt nyreggat konto och samtliga inlägg här i tråden är väääldigt jimmi-vänliga....
Citera
2024-05-30, 18:38
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galena
Du har själv ett rätt nyreggat konto och samtliga inlägg här i tråden är väääldigt jimmi-vänliga....
2023 är inte nyreggat. Du är nyreggad. Jag skriver i massor av trådar. Jag beskriver Jimmi som blöt känslosam Malmöbo och om du tolkar det som Jimmie-vänligt så varsågod. Han verkar urgullig men jobbig och skulle behöva ett Stockholms-skal som hans fru har, för ett enklare liv. Han är alltså som Malmöbor är mest.
Senast redigerad av ManicToo 2024-05-30 kl. 18:41.
Citera
2024-05-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Jag tar det också med en nypa salt såklart. Men även om det inte skulle stämma så har ju SVT genom hur de klippt i programmet och väljer att inte uttala sig öppnat för just den här typen av rykten.

En sak som skrevs av den här nyreggade användaren var ju att Jimmi inte fick/får komma på "vad hände sen-" träffen. Så om han är med där eller inte kommer ju göra att man kan dra vissa slutsatser utifrån det.

Och det lär vi ju få veta om några veckor.
Citera
2024-05-30, 18:49
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
han borde kunna få en hälsosammare tjej
Hur tänker du? han kan inte ens umgås med en tjej, prata med en tjej. Han har inget att välja mellan. Tror du okyssta pojkar i 30-årsåldern kan välja bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in