Citat:
Ursprungligen postat av
SnutteFia03
Det är ungefär samma sak som Edvin sa i den där podden (samma typ av beröring). Det allvarliga här, om detta stämmer, är ju förutom själva överpgreppet i sig, hur illa SVT har hanterat detta. Då förstår man ju att de gör allt för att det hela ska framstå som otydligt i programmet och att de i övrigt är helt tysta kring det.
Det blir ju även som ett övergrepp från SVT's håll gentemot Linnea om detta stämmer. Hade jag varit i hennes skor så hade jag tagit risken att åka dit på förtal och hängt ut SVT för detta beteende.
Jag kan inte och kommer inte skriva att jag tror på nånting som jag inte vet, men som du säger, hade det varit sant, jävlar vilken skandal för
SVT. De kan väl också visst gå ut och dementera allvarliga rykten, hur lätt som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
DrComfort
Ja du, det föresvävar inte dig alls du hispiga människa att ReidarRedare så klart lyssnat på Edvins skvallerpodd? Och att det därför hen säger ungefär samma sak? Och om hen nu har förstahandsinformation som hen hävdar, varför gå ut på Flashback med det? Människor är verkligen idioter.
Edvin är en idiot. Och ingen ifrågasätter honom eller ens nämner honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Servarna ligger i USA, enligt denna tråd:
(FB) Anonymt förtal på Flashback?
Förtal faller inte under allmänt åtal, utan enskilt åtal. Det innebär att personen som blivit utsatt för brottet ska väcka talan och föra processen i domstol, istället för en åklagare.
Med den informationen vi nu fått i tråden, så faller ju hela produktionen, de har ju agerat fruktansvärt oetiskt och klandervärt. Så här får det inte gå till. Deltagarna måste vara skyddade från övergrepp och våldtäkt, och sker något så ska man agera och följa lagen. Lite extra kramar från Kalle-experten duger inte!!
Ja om det hade varit så det hade gått till så hade det verkligen varit en jätteskandal. Det har gått så fel till hela tiden, och som Lisa Magnusson skrev i en krönika idag i DN, och som du bland annat skrivit hela tiden här, så är programmet i sig helt sjukt, att gifta ihop främlingar med varandra, hålla ett känsloladdat bröllop med kameror och förväntningar och press inifrån, utifrån osv, alkohol, och sen gemensam dubbelsäng, ensam med en främling. Sinnessjukt. Ännu värre att en massa psykologer och socionomer står som en falsk trygghet och garanterat etik och seriositet. Och så är det istället potentiellt farligt.