2024-05-30, 09:37
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Kalle sa att Jimmie och Linnéa upprepade gånger haft överenskommelser om gränser för fysisk kontakt och vad som är ok att säga (”ta stor verbal plats”?) och att Jimmie inte hållt överenskommelserna.

Tänker på vad det där med "stor verbal plats" kan vara. Av det som framkommit i programmet så vet vi ju att Jimmi gjort sk "kattljud" efter Linnea på ett sätt som hon inte varit bekväm med och att de ska ha haft "ett jättebråk" kring det.

När jag ser den Jimmi som framställs i programmet och föreställer mig honom göra kattljud så skär det sig liksom. Tror han spelar en mer tillrättalagd roll framför kameran än vad de flesta gör, medan han är mer sig själv när han vet att det inte filmas. Man undrar vad mer som har hänt när kamerorna inte rullat egentligen.
Senast redigerad av SnutteFia03 2024-05-30 kl. 09:41.
Citera
2024-05-30, 09:46
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Jag tror inte i närheten av detta har hänt Jimmie + fru. Enligt de delar jag sett så är han bara kelig och vill gärna röra hennes rygg. Om hon, eller någon på FB, anser detta vara tafsande så måste de skilja sig direkt. Kroppskontakt med fru är tillåten.

Den uppfattningen får jag också. Jag tror det är Linnea som har problem, även om det är oerhört viktigt att vara lyhörd och respektera den andras gränssättning.
Citera
2024-05-30, 09:49
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Linnea har sagt att hon i tidigare relationer varit den som gett mest, men att nu är det Jimmy som gör det. Hon känner sig obekväm när rollerna har förändrats, hon kan inte hantera den nya situationen. Kanske är det som stör henne mest och hon reagerar genom att inte tåla hans närmanden? Hon kan inte ta emot, hon vill vara den som ger mest? Något skumt är det.....

Kanske man reagerar mest negativt på sidor man möter hos andra som man har inom sig själv. Ändå insiktsfullt av Linnea att känna igen dessa beteenden hos sig själv i tidigare relationer.
Citera
2024-05-30, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flax75
Svt säger de var tvungna att visa varför de hoppar av för folk inte ska undra. Hade ju helt klart varit bättre att inte visa det. Nu går folk runt och tror killen våldfört sig på henne.
Jag tror hon inte gillade honom, och då var inte ens en kram ok.
Jag tror han kladda på henne något oerhört och försökte insinuera sex på olika vänster samt kyssar vara allmänt obehaglig mot kvinnor som en psykopat kan vara och att han valde medvetet att inte vara inkännande man känner för fan på sig när en brud vill eller inte psykopaten bortser från dessa signaler och bortförklarar efteråt. Leker om "missförstånd" och sådana grejer.

Han är psykopat kolla bara hur larvigt han lägger upp saker när han pratar och hur han använder ögonen dom som ser dom ser.
Citera
2024-05-30, 09:52
Medlem
Är det så att SVT inte vet exakt vad som skett i deras egen produktion och därför inte själva vill dementera till 100% att Jim inte antastat Linnea på ett sätt som skulle vara brottsligt?

Varför är det annars så svårt att gå ut med att Jim bröt mot överenskommelser om fysisk beröring i vardagen gällande närhet och inte sex! Så att Jim slipper bli misstänkts som våldtäktsman osv.
Senast redigerad av Deslauriers 2024-05-30 kl. 10:01.
Citera
2024-05-30, 09:53
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Lyckligare? Hört talas om hederskultur? Islams syn på skilsmässa? du kan ju se hur "lyckliga" barn till invandrare är i Sverige, hundratusentals lever under hedersförtryck och slits mellan individualism och göra som släkten tycker. Kvinnans kyskhet är helig, mannen får göra vad fan han vill. Ska man få skilsmässa ska man ha ok från imamen och hennes liv ska i princip vara hotat. Eller att han varit otrogen som typ kräver fyra vittnen.. Men, man kan ju säga de är "lyckliga" om de inte vet något annat och förvägras det av massa sexister..
Allt detta finns. Och ändå om du frågar islamska fruar och svenska fruar så skulle jag kill-gissa att det gnälls mer från svenskorna.

Nu såg jag precis ett TV-program om detta på svt play
https://www.svt.se/kultur/ny-dokumentarfilm-foljer-familj-under-30-ars-tid-pratar-oppet-om-vald-i-hemmet
Så mycket leende, och gråtande, fruar som i den filmen har jag aldrig sett.
Citera
2024-05-30, 09:54
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Men har ni inte sett programmet?
Jag upplevde Jimmi som otroligt klängig och undrade hur länge hon skulle stå ut med hans kladdande redan från första programmet.

Med det vill jag säga att jag anser att Linnea verkar reagera som en helt normal människa - ingen skugga över henne.

När man tittar på hennes kroppsspråk kan man faktiskt tro att hon känner sig i det närmaste våldtagen.
Det sista är en ledtråd till vem av de två som har ett olyckligt liv och en konstig uppfattning hur det är att vara gift. Hon får gifta sig med en möbel, medans han kan hitta en riktig levande fru som förstår att beröring är lycka.

Kanske borde svt göra en berörings-koll med sina medverkande, för att matcha bättre.

Det är beröring som ÄR att vara gift. Jag spekulerar i att du själv är lyckligt ogift, och förblir så ett tag till.
Citera
2024-05-30, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmolko
Jag skulle gärna hänga ut honom men är orolig för att anklagas för förtal.

Kolla upp VPN om du känner att det här är rätt väg för dig.
Citera
2024-05-30, 10:15
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Är det så att SVT inte vet exakt vad som skett i deras egen produktion och därför inte själva vill dementera till 100% att Jim inte antastat Linnea på ett sätt som skulle vara brottsligt?

Varför är det annars så svårt att gå ut med att Jim bröt mot överenskommelser om fysisk beröring i vardagen gällande närhet och inte sex! Så att Jim slipper bli misstänkts som våldtäktsman osv.
Tror snarare SVT i någon mening gillar bilden av Jimmi som en slags sexuell förövare. Om han hade varit neger så hade de gått ut och dementerat ryktena med en gång. Glöm inte vad SVT är och vilka som jobbar för SVT. Allt som kan sätta en vanlig svensk hetero kille i skiten är bra i deras sjuka värld.
Senast redigerad av Tervull 2024-05-30 kl. 10:28.
Citera
2024-05-30, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers

En annan möjlighet (obs, bara diskuterar olika hypotetiska möjligheter nu) vore att om något hänt som skulle ha kunnat polisanmälas, så har inte den som isåfall var brottsoffret uppmuntrats att polisanmäla, och SVT har inte polisanmält, utan det hypotetiska brottsoffret har ”valt” att inte polisanmäla och man har kommit överens med hen isåfall att hålla kommunikationen utåt att det är luddiga gränser kring fysisk beröring. Det är vattentätt om skandalen ändå kommer ut för SVT har då tekniskt sett inte ljugit, men slipper bli uthängda som att de tystar ner eventuella övergrepp för att skydda sin produktions (och ”experternas”) rykte.

Men det kan vara så att det ”bara” är kladdande utanpå kläder som kramar och allmänt tafsande, sitta nära och ignorera hennes gränser, det är ju den ”officiella hållningen” som SVT säger 🥴
Citera
2024-05-30, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Även om hon ser ut som en kvinnlig fotbollsspelare(hon har spelat handboll såg jag på hennes ig), så är hon inte lesbisk.
En lesbisk kvinna är inte besatt av barn, då en (äkta) lesbian är en man i kvinnokropp. Män vill inte ha barn. Riktigt så androgyn som en lebba ser hon heller inte ut.

Hennes mamma ser mycket mera kvinnlig ut och är klart snyggare. Stackars Linnea har haft mindevärdeskomplex p.g.a detta vilket gjorde att hon gav grönt ljus för Jimmis penis att äntra både fitta och mun - och han såg till att använda tillträdet hon givit honom till att manipulera till sig mer sex när hon inte ville längre.
En tjej med någorlunda självkänsla hade aldrig legat med en man hon inte är attraherad av. Jag kan inte komma på ett exempel på rak arm från GVFÖ/MAFS där en kvinna legat med en man hon inte varit attraherad av(och då har jag sett i stort sett alla versioner jag kunnat komma över).

Edit: Nu kom jag faktiskt på ett exempel där en kvinna i danska GVFÖ både hade sex och fortsatte vara gift med en ful och obehaglig(inte helt olik Jimmi i sitt guilt-trippande) snubbe hon tydligt inte var attraherad av. Hon såg helt bedrövad ut i sista avsnittet när hon sa att hon ville fortsätta vara gift. Skillnaden mellan henne och Linnea var att hon var ful - annars hade hon stängt dörren som Linnea eller aldrig legat med honom överhuvudtaget. Säsong 4 av danska.

Kan rekommenderas f.ö. Den danska. Många usla och pinsamma matcher där ena parten beter sig illa. Man lär sig snabbt de ord man inte kan. Det finns undertext(på danska). Såg senast säsong 8 där en wimp-skull version av Alan Shearer inte väckte nån åtrå hos sin medelmåttiga/småfula brud. Hon pendlade mellan att bete sig drygt mot honom och gråta av dåligt samvete. Han var snäll och förstående hela vägen, yttrade aldrig något missnöje till henne, men det kom en twist på slutet...

Var kan man se den danska versionen ?
Citera
2024-05-30, 10:49
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
vem vill inte ha en smal och snygg tjej?
Efter ett par år med samboförhållande och chipskvällar i tv-soffan är de inte så smala längre. Samtidigt slutar de oftast att fixa till sig i samma veva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in