2024-05-30, 16:16
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Om detta är sant tycker jag att produktionen skulle ha polisanmält och att det är deras plikt att göra. Och att det isåfall är helt sjukt att de inte klippt bort paret, lagt på som Markus Larsson på, nån jävla musik som tagen ur Så mycket bättre snyft-klipp, gjort underhållning av allt och att ”experterna” står bakom detta.
Jag säger såhär, vill inte skriva att jag tror på detta av princip, men jävla SVT oavsett.
En polisanmälan smittar hela TV-serien negativt så det går ju inte. Kanske när TV-serien sänts slut. Och långt innan nästa säsong börjar...

Oavsett om detta är sant eller inte så antar jag att produktionen kollar upp alla medverkande redan innan så de inte är sluskar eller brottslingar. De kommer ju genast att dela säng med okända.
Senast redigerad av ManicToo 2024-05-30 kl. 16:20.
Citera
2024-05-30, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
En polisanmälan smittar hela TV-serien negativt så det går ju inte. Kanske när TV-serien sänts slut. Och långt innan nästa säsong börjar...

Oavsett om detta är sant eller inte så antar jag att produktionen kollar upp alla medverkande så de inte är sluskar eller brottslingar.

Åh herregud, du är ju helt tappad. Det är exakt såhär statens television inte får resonera. Det går emot allt SVT säger sig stå för, det går emot svensk lagstiftning, det går emot psykologernas etik, det går emot programmets reklam för sig själva, det går emot Sverige som stat och det Sverige står för. På inga svenska arbetsplatser får det förekomma att ledningen tystar ner något sånt här för att det inte ska drabba företaget, kommunen, partiet, eller vad det nu kan vara.
Citera
2024-05-30, 16:27
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReidarRedare
Ingen kommer tro mig eftersom detta kommer från mitt konto som jag skapat precis nu. Jag kan inte trolla fram en profil med 500 inlägg bara för att ni ska tro mig.

Jag vet vad som hänt mellan L och j. Vid mer än ett tillfälle har j tagit på och i Ls kön, när han trott att hon har sovit. Han har börjat ta på henne och sedan har han frågat om hon sover. Hon har självklart vaknat direkt vid första beröring men inte vågat svara utan trott att han ska ha slutat om hon låtsas sova vidare. Men han har då fortsatt. Hon har vi dessa tillfällen känt sig förstelnad och inte kunnat få ut ett ord.

j har i synk medgett vad han gjort, men inte tyckt att det har varit något konstigt.

Att j fick vara med i eftersnacket är mycket märkligt då han inte får/fick för produktionen komma till inspelningen av vad hände sen.

L har inte gjort någon anmälan vid händelsen vilket är mycket vanligt för denna typ av offer. Produktionen har varit på henne mailledes om att hon inte får säga något för att då kommer hon anmälas för förtal.

Jag kan inte heller gå ut offentligt då även jag kan anmälas för förtal. (Det är förtal även om det är sant)

Tro vad ni vill om detta, men det är sanningen. (Hypotetiskt)

Alright, så SVT har vetat om detta och försökt tysta Linnea i stället för att polisanmäla? Het stoff minsann. Att du inte sålde detta till någon av kvällstidningarna i stället för mangla ut det här? Troll.
Senast redigerad av DrComfort 2024-05-30 kl. 16:30.
Citera
2024-05-30, 16:37
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Åh herregud, du är ju helt tappad. Det är exakt såhär statens television inte får resonera. Det går emot allt SVT säger sig stå för, det går emot svensk lagstiftning, det går emot psykologernas etik, det går emot programmets reklam för sig själva, det går emot Sverige som stat och det Sverige står för. På inga svenska arbetsplatser får det förekomma att ledningen tystar ner något sånt här för att det inte ska drabba företaget, kommunen, partiet, eller vad det nu kan vara.
Nu förutsätter du att det som skrivs av en nyreggad på FB är sanningen, hela sanningen, och inget annat än sanningen. Kanske att jag till skillnad från dig litar på TV men inte på en FB-användare.
Citera
2024-05-30, 16:41
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ingen kommer tro mig eftersom detta kommer från mitt konto som jag skapat precis nu. Jag kan inte trolla fram en profil med 500 inlägg bara för att ni ska tro mig.

Jag vet vad som hänt mellan L och j. Vid mer än ett tillfälle har j tagit på och i Ls kön, när han trott att hon har sovit. Han har börjat ta på henne och sedan har han frågat om hon sover. Hon har självklart vaknat direkt vid första beröring men inte vågat svara utan trott att han ska ha slutat om hon låtsas sova vidare. Men han har då fortsatt. Hon har vi dessa tillfällen känt sig förstelnad och inte kunnat få ut ett ord.

j har i synk medgett vad han gjort, men inte tyckt att det har varit något konstigt.

Att j fick vara med i eftersnacket är mycket märkligt då han inte får/fick för produktionen komma till inspelningen av vad hände sen.

L har inte gjort någon anmälan vid händelsen vilket är mycket vanligt för denna typ av offer. Produktionen har varit på henne mailledes om att hon inte får säga något för att då kommer hon anmälas för förtal.

Jag kan inte heller gå ut offentligt då även jag kan anmälas för förtal. (Det är förtal även om det är sant)

Det är ungefär samma sak som Edvin sa i den där podden (samma typ av beröring). Det allvarliga här, om detta stämmer, är ju förutom själva överpgreppet i sig, hur illa SVT har hanterat detta. Då förstår man ju att de gör allt för att det hela ska framstå som otydligt i programmet och att de i övrigt är helt tysta kring det.

Det blir ju även som ett övergrepp från SVT's håll gentemot Linnea om detta stämmer. Hade jag varit i hennes skor så hade jag tagit risken att åka dit på förtal och hängt ut SVT för detta beteende.
Citera
2024-05-30, 16:54
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det är ungefär samma sak som Edvin sa i den där podden (samma typ av beröring). Det allvarliga här, om detta stämmer, är ju förutom själva överpgreppet i sig, hur illa SVT har hanterat detta. Då förstår man ju att de gör allt för att det hela ska framstå som otydligt i programmet och att de i övrigt är helt tysta kring det.

Det blir ju även som ett övergrepp från SVT's håll gentemot Linnea om detta stämmer. Hade jag varit i hennes skor så hade jag tagit risken att åka dit på förtal och hängt ut SVT för detta beteende.

Ja du, det föresvävar inte dig alls du hispiga människa att ReidarRedare så klart lyssnat på Edvins skvallerpodd? Och att det därför hen säger ungefär samma sak? Och om hen nu har förstahandsinformation som hen hävdar, varför gå ut på Flashback med det? Människor är verkligen idioter.
Citera
2024-05-30, 16:55
Medlem
Citat:

Stämmer detta är det minst 3 år fängelse för Jimmi:

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/leo-valdtog-sin-sambo-nar-hon-sov-badas-berattelser/?

Så en natt hände det som åtta år senare skulle leda till att Leo dömdes för våldtäkt. Vid det laget hade de varit ihop i drygt ett år. De sov nakna, skavfötters, tätt intill varandra så där som man måste när man delar en 90-säng. Han var kåt, han säger att han tog på henne, inte inuti men utanpå och att han onanerade samtidigt. Hon säger att hon vaknade av att hon kände ett eller två fingrar i sig, att han försiktigt förde dem in och ut. Hon rörde på sig och då slutade han, när hon andades djupt igen så fortsatte han. Förutom att de är oense om var exakt han hade sina fingrar – i eller utanför – så beskriver de händelseförloppet på ungefär samma sätt

Leo dömdes enligt de påföljder som gällde vid tidpunkten då brottet begicks, hösten 2015.

I augusti 2022 skärptes påföljderna för sexualbrott och hade händelsen inträffat efter det så hade han fått minst tre års fängelse för samma brott.
Senast redigerad av Deslauriers 2024-05-30 kl. 16:57.
Citera
2024-05-30, 17:00
Medlem
Citat:
Vadå, kan inte en åklagare begära ut uppgifter?

Servarna ligger i USA, enligt denna tråd: (FB) Anonymt förtal på Flashback?
Förtal faller inte under allmänt åtal, utan enskilt åtal. Det innebär att personen som blivit utsatt för brottet ska väcka talan och föra processen i domstol, istället för en åklagare.

Med den informationen vi nu fått i tråden, så faller ju hela produktionen, de har ju agerat fruktansvärt oetiskt och klandervärt. Så här får det inte gå till. Deltagarna måste vara skyddade från övergrepp och våldtäkt, och sker något så ska man agera och följa lagen. Lite extra kramar från Kalle-experten duger inte!!
Citera
2024-05-30, 17:13
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Servarna ligger i USA, enligt denna tråd: (FB) Anonymt förtal på Flashback?
Förtal faller inte under allmänt åtal, utan enskilt åtal. Det innebär att personen som blivit utsatt för brottet ska väcka talan och föra processen i domstol, istället för en åklagare.

Med den informationen vi nu fått i tråden, så faller ju hela produktionen, de har ju agerat fruktansvärt oetiskt och klandervärt. Så här får det inte gå till. Deltagarna måste vara skyddade från övergrepp och våldtäkt, och sker något så ska man agera och följa lagen. Lite extra kramar från Kalle-experten duger inte!!
Kanske därför Kalle-experten har valt att lämna programmet. Han kanske inte heller är nöjd med hur SVT hanterat övergreppet…
Citera
2024-05-30, 17:16
Medlem
DrComforts avatar
Citat:

Även om man inte går ut offentligt kan man så klart bli föremål för misstanke om förtal. Anonymitet är inget som skyddar dig från just det.

Nu lämnar inte FB ut personuppgifter, men är du en del av förtalskedja blir ditt inlägg givetvis intressant. En del i att undersöka förtal är så klart att se vilken spridning det haft.

Nu kan det också vara så att du även offentligt gått ut med det du påstår, och blir du då föremål för misstanke om åtal så kommer man även kolla om du anonymnt förtalat. Åter igen, spridningen i förtalet är mycket det man tittar på. Intressant här blir så klart också att du själv anser dig förtala. Det kommer så klart användas emot dig i en domstol. Praktiskt taget har du ju erkänt.

Men du kan nog sitta lungt i båten stumpan. Eller kanske inte. Det är Jimmi själv som måste väcka åtal och driva processen och han kanske är på krigsstigen
Senast redigerad av DrComfort 2024-05-30 kl. 17:29.
Citera
2024-05-30, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Nu förutsätter du att det som skrivs av en nyreggad på FB är sanningen, hela sanningen, och inget annat än sanningen. Kanske att jag till skillnad från dig litar på TV men inte på en FB-användare.

Nej men du förutsätter att jag förutsätter det. Om du läst vad jag skrev innan du svarade hade du sett att jag skrivit att jag inte tror på detta av princip. Vi pratar ju inte som att det är sant, vi diskuterar principer och hypoteser.
Citera
2024-05-30, 17:51
Medlem
Epicwebs avatar
Citat:

Finns inte en chans de skulle sända programmet om detta var sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in