Citat:
Ursprungligen postat av
manfredkaltz
Säger han som verkar spendera mycket tid på FB är inne på alla möjliga trådar och har bergsäkra svar på det mesta.
Hahahahaha tack för dagens garv

Jadu det reflekterar nog min skrivstil väl. Kul att du tog dig tiden att läsa igenom allt menlöst dravel jag skriver om. Ibland kan det kanske uppfattas som hårt, men då får man även ut de bästa reaktionerna, som nu.
Det var moderatormeddelandet jag syftade på, verkar som att tråden spårar in i alla möjliga teorier istället för TS ursprungsfråga.
Är nog det jag fokuserade på i mitt meddelande. TS verkar vara så inne i sitt nyfunna intresse att han blivit smått förvirrad. Jag ville mest säga att han ska ta allt med en nypa salt, inte för att en viss teori inte skulle kunna vara sann, utan för sitt eget psykes bästa.
För en del konspirationssnubbar man snackar med verkar inte må fantastiskt direkt. I all välmening så hoppas jag TS gräver sig försiktigt in i detta enorma kaninhål.
Citat:
Ursprungligen postat av
manfredkaltz
Så att läsa böcker, se på föreläsningar och samla in kunskap är enligt dig kontraproduktivt? Gäller det bara konspirationsteorier eller alla ämnen? Personligen tycker jag att pålästa personer är mycket mer intressantare att lyssna på än obildade.
Ja jag tycker det är sjukt intressant att veta hur världen, makten och människan fungerar, gör inte du det? Tror det finns två typer av människor, dom som vill veta sanningen vare det rör sig om konspirationer, en partners otrohet eller en tråkig medicinsk diagnos och så har vi dom som gärna stoppar huvet i sanden så länge det är möjligt.
Jag ser mig själv som påläst inom ganska många konspirationsteorier så det vore intressant om du kunde hänvisa till vilka du anser är fejk.
Jodå, det kan ibland vara intressant och nyttigt. Jag är en stor skeptiker till makten själv. Bara det att det snabbt kan bli fånigt att lyssna på. Vissa snubbar gör konspirationsteorier till sin personlighet. Vilket med största sannolikhet tar död på dennes chanser till lyckade dejter bl.a.
Ett par exempel på teorier. Som vi inte behöver gå in på något djupare sen:
Ta Covid. Har allting skötts rätt av regeringar och läkemedelsbolag?
Inte en chans i helvetet att det har. Säger sig självt, för mycket pengar inblandat. Behöver det vara ett samarbete mellan Kina och Bill Gates för att injicera den vita populationen med spermiedödande vaccin? Kanske en ganska låg sannolikhetshalt på detta. Men absolut, såklart inte heeelt omöjligt.
Men vad gör det för skillnad om jag tror si eller så? Nada. Så för de som ser det som en hobby, så anser jag personligen att det inte är värt varken risken att bli tokig, eller att tråka ut andra på fester. Så länge man läser på med måtta, så kör på för all del.
Du kanske får ut något bra av det som jag inte ser?