2024-05-29, 13:09
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Självfallet finns det nyanser i vad man tar sig för med varann. Men jag bör ju t.ex inte väcka maken med en stor dildo i röven. Det har ingenting med äktenskapets löften att göra, utan en ren respekt för en annans privata områden.

Så du menar att Jimmi väckt Linnéa med en stor dildo i röven, eller ett knytnäveknull eller något liknande? Du vet ju ingenting mer än att någon gräns har passerats. Du överdriver med extrema exempel. Riktigt barnsligt.
Citera
2024-05-29, 13:35
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Det är för att du inte bott i Malmö och inte känner till Skåningar. Det går runt massor med Jimmies i Malmö. Möjligen känner du till Stockholmare och kan därför enklare relatera till Linnes som känns riktigt Stockholmsk. Personligen föredrar jag Jimmie alla gånger, men kanske måste man vara van.

Kanske Jimmie skulle ha parats ihop med skånskan Rosanna (förvisso inflyttad)? Det hade kanske blivit en bättre matchning. De är ju dessa också som har högst inkomster - lika barn leka bäst som det heter.
Citera
2024-05-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Så du menar att Jimmi väckt Linnéa med en stor dildo i röven, eller ett knytnäveknull eller något liknande? Du vet ju ingenting mer än att någon gräns har passerats. Du överdriver med extrema exempel. Riktigt barnsligt.

Ja, det var just ett exempel. Är det att han har skedat henne mot hennes vilja eller fått en gagball i munnen - det är väl egentligen irrelevant? Hon kände sig inte bekväm med den person i världen hon borde få känna sig mest bekväm med.

Sedan finns det ju absolut personer som njuter att att bli överraskade med en örfil och hålligång, men även där krävs det ju för fasen en dialog.
Citera
2024-05-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Äktenskap är ingen dejt utan en förening, en union mellan två människor, pallar man inte det i själ och kropp ska man ge fan i det och hålla på med sin politik eller sitt trauma någon annanstans.

Och vad då vad som helst? Om du är gift med någon är det väl pågrund av en tillit att de inte gör sjuka saker. Att röra vid någon, om det upplevs som ett övergrepp av din äkta hälft ska du kasta ut henne eller honom ur ditt liv, hon eller han är enbart bad news. Jaga efter närhet ska vara ett avslutat kapitel den dagen man säger ”I do” till varandra.

Nej, man kan inte tvinga sig på någon, men man ska inte heller behöva stå ut med det motsatta att vandra tamt som en packåsna i någons jävla öken. Det krävs två att dansa den dödsdansen. Män och kvinnor i dag är rustade för att leva singel men inte i äktenskap. Jag, jag, jag hela tiden samtidigt som hon när en arkaisk längtan efter något större. Perverst!

Att gifta sig är inte (för mig) att säga: nu får du behandla mig precis hur som helst, jag kommer aldrig att misstycka. En union som sagt. Man gör inte varandra illa.
Citera
2024-05-29, 13:58
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Att gifta sig är inte (för mig) att säga: nu får du behandla mig precis hur som helst, jag kommer aldrig att misstycka. En union som sagt. Man gör inte varandra illa.

För i helvete, det är inte det jag säger, om man gifter sig med någon har man väl tillit och är kompatibla nog att man vet att den andra inte gör uppfuckade saker? Har man problemet att ens partner kan hitta på vad som helst är det ju no good givetvis och ingen man ska bli ett med. Samma sak omvänt, no good att bli ett med en som inte tillåter normal närhet utan att det måste köpslås först. Ett sådant monster till människa ska hålla sig borta från äktenskap och ge fan i att tortera människor. Det kan komma dagar man är inte har lust men gå på äggskal kring den andra 24/7, fy fan.
Senast redigerad av DrComfort 2024-05-29 kl. 14:17.
Citera
2024-05-29, 14:06
Medlem
Torsten har all rätt att vara ärlig. Men man kan ändå välja sina ord. Han verkar ha svårt att fatta att man inte säger ordagrant vad man tycker. Även om Anastasia är drama queen är Torsten omogen.

Christoffer kommer då problem i längden med sitt besserwissande och planerande. Nu kommer han undan det med skämt och att hon är kär. Men när de blir vardag kommer det bli påfrestande.

Och vad det gäller par tre. Båda två har fått frågan om de vill att deras resa skall visas eller om de ville klippas bort. Både har gett godkännande om att få vara med. Ytterst tveksamt att båda säger ja om något varit ofredande osv. Måste alla gå bananas hela tiden?
Deras problem blev att Jim blev kär i hela situationen och inte i människan.

För övrigt tycker jag att Edwin är väldigt slibbig och självgod.
Citera
2024-05-29, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnMicke
Torsten har all rätt att vara ärlig. Men man kan ändå välja sina ord. Han verkar ha svårt att fatta att man inte säger ordagrant vad man tycker. Även om Anastasia är drama queen är Torsten omogen.

Så du vet vad Torsten sa?
Citera
2024-05-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Så du vet vad Torsten sa?

Som Torsten själv uttryckte sig.
- Vem säger ens något sådant. Han satt även och kallade Anastasia elak flertalet gånger inför de andra paren. Så ja han uttrycker sig utan att låta hjärnan arbeta först.
Citera
2024-05-29, 14:22
Medlem
Blondinss avatar
Älskar hur alla incels på Flashback samlas och tycker att man givetvis ska få tafsa och pilla som man vill på sin fru.

Torsten är extremt aspig och omogen och bör verkligen tänka om inför framtida kärleksrelationer.

Jim är bara läskig och har säkerligen någon diagnos som ligger och skvalpar. Även om han vill väl så är det något som inte stämmer och han bör fortsätta gå på samtal.
Citera
2024-05-29, 14:31
Medlem
Dinlilladotters avatar
Rosanna och Christoffer: Så tråkiga att titta på. De är kära. Jag fattar inte varför men kul för dem. Hon tycker att han är en besserwisser och jag tycker hon verkar ha rätt i det.
Det enda roliga var Christoffers Nelson Mandela-skämt. Har förvisso hört varianter på det men han lyckades verkligen se alldeles gravallvarlig ut när han levererade det. Jag är djupt imponerad. Själv ser jag ut som Svamp-Bob när jag har ett bra skämt på gång.

Emmy och Mattias: Precis som med Rosanna och Christoffer puttrar det på utan något större drama men tycker ändå de är mysiga och kul att titta på. Emmy är så komisk på något vis, hur hon satt och kammade en katt med djupt koncentrerad uppsyn.
Så gulligt (och modigt!) att hon berättade att hon var kär i honom. Och vad fint att se hur glad han blev. Gullisar. Önskar dem allt gott.

Anastasia och Torsten: Torsten din lilla jävla pissmyra, VAD sa du till Anastasia egentligen? Det har förvisso varit rätt uppenbart att bristen på attraktion är ett stort problem, från båda håll, och man kan absolut prata om det, men inte genom att sitta och roasta den andres utseende. Anastasia tycker ju liksom inte att Torsten är någon läckerbit han heller, men hon tar det mer med ro och försöker ge det chansen att växa fram.
Trots att han uppenbarligen sagt helt fruktansvärda grejer till henne är hon så lugn och värdig. Markerar att gränsen är passerad och står upp för sig själv utan att sjunka till samma nivå.
Torsten mår skit vilket gör att han ändå inte framstår som genomusel. Lite kul hur han sitter och bölar om sin uselhet samtidigt som hans kompis i godan ro brer en smörgås. Killar va, så bra på att trösta och stötta varandra 🥰
Den enda anledningen till att de inte avbröt i det här avsnittet är för att produktionen inte ville ha två avbrott i samma avsnitt. Det kommer garanterat i nästa. Synd, för de var det roligaste paret att följa. Men helt rätt beslut.

Linnéa och Jimmi: Men usch. Linnéa är livrädd och det syns. Jag tycker så synd om henne, oavsett vad som har hänt eller inte hänt. Kalles sätt att stötta henne i samtalet och instämma i att uppbrott är det enda rätta tycker jag talar för att något som inte är okej har skett.

Stämmer in i kören av människor som påpekar att det här är enormt dåligt skött av SVT. Om Jimmi inte har gjort något är det helt sjukt att de lägger upp programmet såhär, med tusen små underförstådda hintar om att han passerat gränser mm, och inte på något vis dementerar alla rykten som går. I så fall är det fruktansvärt synd om Jimmi med, även om jag inte har mycket till övers för honom.
Om han HAR gjort något är det helt sjukt att SVT över huvud taget sänder programmet. Säsongen borde ställts in, eller att man i alla fall klippte bort Jimmi och Linnéa.
Nej, det här är riktigt lågt. Och konstigt. Jag hoppas sanningen kommer fram.

Kul med Linnéas och Emmys vänskap! Hoppas de behåller kontakten
Citera
2024-05-29, 14:48
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Den svenska innehåller minst lika knäppa, fast de är knäppa på undersidan i stället. Deras skugga i stället för persona spökar. Och de kanske inte pratar men beter sig i slutändan som småbarn. Ta Torsten exempelvis. Hur mogen är han på en skala? Svensk medelklass är sjuk egentligen, riktigt sjuk. Down under smyger de inte omkring i busken som i den svenska.

Det är väl mest som människor är? Tyvärr är de flesta rätt "normal"störda.

GVFÖ Australien dock... sådär är inte de flesta normal-störda. De väljer ju individer som är helt flippade. Som sagt - typ Paradise hotel.
Citera
2024-05-29, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Menar du att tönten någonsin skulle kunna få något bättre? En betahane av hans kaliber borde skratta sig lycklig.
han borde kunna få en hälsosammare tjej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in