2023-05-22, 19:31
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperfokal
Här finns några sidor ur böckerna

https://www.smakprov.se/smakprov/?isbn=9789175150123&partner=smakprov
https://www.smakprov.se/smakprov/?isbn=9789185869442&partner=smakprov

Det där var ju bara RIKTIGT sjuk humor.
Inte intresserad längre av böckerna när jag ser exemplen.
Sjuk humor har även Kvarteret Skatan och andra humorprogram dock..

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det var ju inget sexistiskt i de där exemplena i alla fall.

Det kan ju iofs förekomma fler teckningar.

Men jag tror ju inte på att det finns sexistiska och rasistiska skämt i den, då hade den inte fått komma innanför Stockholms Stadsbiblioteks murar (jag såg att den fanns inne där).

Jag tror faktiskt bokgrejen kan vara arrangerad, för att det ska bli något som tittarna kan tjafsa om.
Och för att SVT ska kunna signalera hur pk-istiska de är och vilka genusmedvetna deltagare de tar med i programmet.
Senast redigerad av dialektiker 2023-05-22 kl. 19:34.
Citera
2023-05-22, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det där var ju bara RIKTIGT sjuk humor.
Inte intresserad längre av böckerna när jag ser exemplen.
Sjuk humor har även Kvarteret Skatan och andra humorprogram dock..

Det kan ju iofs förekomma fler teckningar.

Men jag tror ju inte på att det finns sexistiska och rasistiska skämt i den, då hade den inte fått komma innanför Stockholms Stadsbiblioteks murar (jag såg att den fanns inne där).

Jag tror faktiskt bokgrejen kan vara arrangerad, för att det ska bli något som tittarna kan tjafsa om.
Och för att SVT ska kunna signalera hur pk-istiska de är och vilka genusmedvetna deltagare de tar med i programmet.

Jamen eller hur, hon fick ett manus och bara spelade alltihop efter att ha repat flera ggr. Nej, självklart inte. Däremot uppmuntrar säkert kameramännen konflikter.
Citera
2023-05-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Tror inte det handlar om det. Hon använder politiskt korrekthet som ett verktyg för att misshandla honom psykiskt och signalera till tittarna att han sitter och läser värsta rasistsmörjan. Hon ljuger. Du ser ju hur hon hållit på, hon griper efter anledningar hela tiden, hon kan ta vadsomhelst. Såg du inte det där rapsfältet? Aha! Alltså du är ju som Rainman, herregud, vet inte vad skönhet är överhuvudtaget. Ät du maten från boxen! Jo gör det! Ställ boxen på tallriken. ALLTSÅ KOLLA PÅ HONOM, HAN ÄTER DIREKT UR BOXEN, JAG DÖÖÖR! HAR HAN INGEN HYFS ÖVERHUVUDTAGET?

Citera
2023-05-22, 20:21
Avslutad
Ockult ceremonin på slutet av avsnittet

Killen är ju inte helt frisk..
Senast redigerad av Vultz 2023-05-22 kl. 20:22. Anledning: .
Citera
2023-05-22, 20:30
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Ingen riktig karl kunde unika att bli kåt när Carro satt & ensam spelade Mass Effect? och sa
"komsi komsi" för att kunna skjuta huvudet av nästa manliga opponent

August är dock grym (positivt) på att dissa Carro när han är ensam med kameramannen.
Uttryck dessa behov rätt i ansiktet på nästa fjolla...fjälla!!! och problemet är ju att Carro inte ställer frågorna som kameramannen ställer & vice versa

Lina är bästa tjejen iår, då hon är bäst på att dissa
"Och du tycker den är skön" men sedan sjönk hon till att vara den sämsta tjejen
iå då man inte får vara homofåb i hennes sällskap
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-22 kl. 20:47.
Citera
2023-05-22, 20:46
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Spot on, nu inleds eldprovet, kommer han spola Björn Rosenström för lite
kompromissad & könsstympad kärlek?

Nu när vi kommit fram till att det är arrangerat slipper vi förhoppningsvis lipsillar i tråden ska skriva om hur hemsk Lina är som rotar i andras bokhyllor
Citera
2023-05-22, 20:51
Medlem
dialektikers avatar
Det där var könsmassage.
Ja, jag vet att vissa av de där alternativmedicinska healarna ägnar sig åt det.

Tur att de känner varandra, Agust och hans väninna.
Då blev det ändå lite "Midsommar" Midsommar https://g.co/kgs/RSzJSr över Agusts alternativmedicin-by (Uddebo).

Tänk er om Agust healing-väninna utfört den där riten på vemhelst. Denne hade ju kunnat polisanmäla henne för antastande.
Nu var ändå tv där. Tänk er hur de håller på när tv inte ser.

Jag såg någon såndär alternativmedicin-föreläsare på youtube "vi utför även könsmassage ibland för att lätta på spänningar".
Ska googla om jag hittar den healern.
Senast redigerad av dialektiker 2023-05-22 kl. 20:56.
Citera
2023-05-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Spot on, nu inleds eldprovet, kommer han spola Björn Rosenström för lite
kompromissad & könsstympad kärlek?

Nu när vi kommit fram till att det är arrangerat slipper vi förhoppningsvis lipsillar i tråden ska skriva om hur hemsk Lina är som rotar i andras bokhyllor

Hon är väl hemsk och dum som går med på att styras.
Citera
2023-05-22, 21:01
Medlem
dialektikers avatar
Nu återstår bara frågan. Hur tantraistiska är ni i Uddebo Agust?

Var det där bara ett smakprov på hur din väninna kan gå loss på män och utföra könsmassage?

"Välj en sten. Lägg dig ned. Borsta rent könsorganet. Avsugning nästa (först nös hon. Såg ni det? Lyckades hon inte borsta ren Agust, eller?)."

Såg ni om den reste sig på Agust eller inte?
Senast redigerad av dialektiker 2023-05-22 kl. 21:26.
Citera
2023-05-22, 21:07
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Hon är väl hemsk och dum som går med på att styras.
Ja, här ska han springa

Han inleder med att uppspelt berätta om sina taxfree-fynd som många skulle betala dyrt för för att fått tag på i första upplagan, här går han i ett kvarstannande hopp om att Lina har konfronterat honom för att berömma!!! hans humorhöjd därför har hon t.o.m tagit med sig exemplaren för att visa att det här är min humor också DARLING!!!!

Vilket beror på att denna fornlämning till man har inte hängt med i samtiden och har inte undersökt hennes vänsterextrema åsikter så när han får reda på att hon inte kunde uppskatta konnässörhumor så får han ångest! i att ha satsat på fel häst & känner istället "skam" som i den norska TV-serien med samma namn identifierat åt honom.

Och han bekräftar härmed att hans nivå är kuddkrig istället för gerillakrig & hon har nu insätt att om jag får honom att stanna kvar i relationen & han tar han om mig så kan jag styra den här hundvalpen genom belöning (kuddkrig) och bestraffning (inge sex)
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-22 kl. 21:10.
Citera
2023-05-22, 21:17
Medlem
Flesta samtalen verkar styrda och är krystade. Arvid och Ida går på repetition, djupa samtal och analyserande. Men nu är det tydligt att Ida är den stabila och kloka av dem. Arvid är en kuf med hitler jugend-frisyr.

Det är inte harmomiskt när ett par som nyss träffats behöver vara ifrån varandra.
Just för Carro kanske det behövdes, resetade sig själv och fick reflektera. Men märkligt att Arvid behövde egentid och fick det att framstå som det var månader sedan han fick det.

Paren överlag tassar för mycket och har onaturliga samtal. Jag tycker att produktionen har för bråttom att spela in programmet. Låt det ta 6 veckor minst att filma och följa paren, går ändå klippa till att experimentet pågår färre veckor. Deltagarna behöver mer tid bli vana vid varandra och kamerorna.

Stina är en sådan där som inte förstår sport men ändå vill ha rätt i sina analyser. Fruktansvärt irriterande med sådana. Dessutom är hon passivt aggressiv i sina insinuationer. Märklig match att para ihop slarvmaja med en diskbänksgnidare.
Citera
2023-05-22, 21:26
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Muskort kjol

Sluta nu Carro, kram ska överhoppas! det betyder underförstått "inte hatisk"
du skulle ha sagt puss vilket betyder kram!, puss betyder i sin tur sex!, man ska alltid ligga ett steg före (eller efter?) det man utlovar

August lyckades du se igenom? att "kram kram" (dubbelkram) betyder en förlängd kram som aldrig
kan övergår från vänskaplig? betydde det nånting annat så är det en skrällseger!

Hon har bra humor iaf, jag skulle kunna tramsprata med henne, frågan
är om det går att kombinera med allvar som hon påstår att hon besitter, det känns omänskligt

Det där är ju ett blackface som Lina har ritat på Alex för att förnedra honom, vem behöver dessa instruktionsböcker som han gjorde sig av med, när man leva 40-tal IRL
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-22 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in