2024-05-22, 12:43
Medlem
DrJolls avatar
Exakt! Håller med. Men den är nästan värre än pk, iallafall i mina ögon. Så som jag också skrev i ett tidigare inlägg.
Citera
2024-05-22, 13:43
Medlem
Jimmi avslutar ett långt självreflekterande inlägg på Instagram genom att skriva "Sen är frågan om det räcker hela vägen, ja vi får helt enkelt vänta ytterligare en vecka och se!"

Det ger väl en del vatten på kvarnen att Linnea och Jimmi hoppar av nästa vecka, va?
Citera
2024-05-22, 13:59
Medlem
Tycker Eftersnacket alltid verkar gå ut på att trycka ner de Östrogenfyllda Hen-männen som om deras kvinnliga partners skulle vara något sorts ofelbara utställningsobjekt i en glasmonter.
Citera
2024-05-22, 14:18
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_atari
Tycker Eftersnacket alltid verkar gå ut på att trycka ner de Östrogenfyllda Hen-männen som om deras kvinnliga partners skulle vara något sorts ofelbara utställningsobjekt i en glasmonter.

Det är alltid mannens fel om en relation inte fungerar då han är den rationella parten.
Kvinnan följer bara sina instinkter.
Mannen måste uppfostra henne till att bli en bra flickvän och fru.
Citera
2024-05-22, 15:47
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det är alltid mannens fel om en relation inte fungerar då han är den rationella parten.
Kvinnan följer bara sina instinkter.
Mannen måste uppfostra henne till att bli en bra flickvän och fru.
Nja, jag skulle säga att vi män ALDRIG skyller ifrån oss, aldrig har en offerkofta, så det stämmer inte.

Dissa inte kvinnans, eller mannens, instinkter. Kvinnans är att stötta familjen och mannen, mannens att tjäna pengar och styra familjen. Kvinnans instinkt gör att hon snabbare inser att något är fel i en familj t.ex. En man kan gå blind och nöjd i åratal.

Årets säsong visar, som vanligt, exakt hur alla kvinnor och män fungerar och jag kan ge 1000 exempel från TV som visar att ovanstående är 100% korrekt.
Citera
2024-05-22, 15:49
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_atari
Personligen tror jag, sedan många säsonger, att TV faktiskt väljer ut lite korkade enkla men snälla feminiserade män, och rivigare kvinnor som då blir lite förtryckande. Det är ju en av anledningarna till att konceptet är kul. Någon som kan nämna senaste macho-mannen i serien? Aldrig?
Citera
2024-05-22, 15:57
Medlem
ManicToos avatar
Trevlig säsong, bättre än förra. jag kan som vanligt inte namnen på någon men här några guldkorn som gör att jag följer serien:

1) hon som pratar småländska har fantastiskt hår och fantastiska tänder, hon är rätt gullig men lite stel. Hennes man är för gullig, jag kunde gift mig med honom, ser lite ovanligt tjejig ut, och jag tänker en del tankar om att han inte kände sig "normal" när han var liten.

2) Bästa paret: solbrända tjejen från Malmö, exceptionell tjej som har utseende vuxenhet självförtroende. Hon kan inte ens stå i sin lägenhet utan att ha perfekta kläder, kurvor, hon står alltid i poser som om hon modellar. Snobbiga tjejkompisar naturligtvis, mycket social, jag hade inte överlevt henne en dag och hennes krav gör henne säkert outhärdlig i ett förhållande "lägg inte kläderna på golvet". Så, drömtjej som man ska undvika. Hennes kille från Göteborg: utan klass, utseende, stil, intelligens (sorry), helt underbar fel-match och hon står ständigt och stirrar på honom med ett perfekt "va fan gör han"-leende när han gör WT-saker som hand-dammsuger golvet. Hennes kyssar är fejk och hon vill bara framstå som perfekt i TV. Årets bästa scen: de tvingas mot sin vilja ut i Italienskt vetten, han halkar omedelbart som den klutz han är och skadar handen, och att vara med honom är som att vara med en femåring på stranden. Hon hade förresten en absolut perfekt lägenhet, som man ska ha om man har klass och stil med vackra fönster golv mm, men Göteborgaren fattar ingenting "den har potential". Näst bästa scenen i serien.

3 4) Tjej 3 och 4 flyter ihop för mig, de verkar lite ensamma, ledsna, behöver nog pigga upp sig själva innan de kan ha en partner. Deras killar, han Uppsala-nörden är för gullig och snäll med känslor, hade varit en perfekt kompis till mig. Malmö-killen, hehe jag har bott i Malmö, där bor Sverige blötaste män som har nära till känslor och de är som barn. Honom hade jag också velat ha som bästa kompis, han är underbar men vad kan en tjej se i en annan tjej? Vilket otrolig otur att just han får en tjej som inte vill ha beröring. Han vill krama hennes rygg hela tiden. Vad är oddsen att just hans tjej inte vill det?
Senast redigerad av ManicToo 2024-05-22 kl. 16:02.
Citera
2024-05-22, 16:03
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Personligen tror jag, sedan många säsonger, att TV faktiskt väljer ut lite korkade enkla men snälla feminiserade män, och rivigare kvinnor som då blir lite förtryckande. Det är ju en av anledningarna till att konceptet är kul. Någon som kan nämna senaste macho-mannen i serien? Aldrig?

Speglar det inte verkligheten idag i Sverige då Sverige fostrats in stenhårt i PK-modellen och att de är de rådande idealen, och det är de som gäller. Kolla omkring dig i bekantskapskretsen, om de är svenskar då... Könsroller ska inte finnas, flickor får inte vara flickor och pojkar får inte vara pojkar. Stor prägling på förskolor och skolor.
Citera
2024-05-22, 16:05
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Tycker tvärtom, fy fan vad långrandigt den australiska och amerikanska varianten är, ofta castad med någon ren psykopat också som går bärsärkagång. Nej, jag vill inte se ingående samtal om deras känslor och samma diskussioner för sjuttielfte gången.. den senaste amerikanska varianten kollade jag bara bröllopsavsnitten, decision day och reunion för intrigernas skull..
Sverige-versionen är underbart äkta och långsam, kanske lite tråkig och man kunde spica upp deras hotell en hel del för det är roligt med olika scenerier med blå himmel. Men jag hatar när alla tjejer är klädda som horor i USA och Australien, och alla killar är macho. Och alla måste prata perfekt om allting, som om de tränat repliker. Så generande gammaldags länder, eller TV-program. Händer f.ö. nästan aldrig att något par i USA eller Australien håller ihop, de ända gångerna är när det är en äkta tjej som vinner, en tjej utan fejk.
Citera
2024-05-22, 16:06
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Håller verkligen inte med alls. Den svenska versionen är så pinsam och mjäkig moraliserande och deltagare som inte verkar ha några erfarenheter av relationer, känns nästan som små barn eller unga tonåringar som produktionen kan modellera och göra vad de vill med. De i den Australiska är de självsäkra på sin sexualitet och har självförtroende och är påtagligt mera intelligenta också. De är också självständiga individer som inte står med mössan i hand och ser skiträdda ut hela tiden som de i den svenska versionen. Den amerikanska senaste gången var inte särskilt bra dock även om den var hundra ggr bättre än den svenska. Jag för min del orkar inte med mesar som knappt vågar ta i sin partner och som ber om ursäkt för att de finns till. Liknar nästan ett läger för konfirmander, oerhört skitnödigt med alla dessa experterna som syns mer än deltagarna. De ska liksom uppfostra deltagarna, som vore de på en uppfostringsanstalt. Och allt går så långsamt också, det är övergivna rum och inga människor syns ö h t. Extrem lågbudget produktion. Det är så pinsamt Jag måste pausa hela tiden för att jag nästan skäms för att vara svensk. Jag har sett den amerikanska versionen De var bra Men inte den senaste. Och den Australiska är helt överlägset bäst. Det är ett jäkla drag och paren träffas sinsemellan och det uppstår dramatik och spänningar och är också jäkligt underhållande. Känns som att det är präster och socialstyrelsen med psykiatrin som gjort den svenska versionen. Sååå Extremt tråkig och bisarr, bland det mest bisarra som någonsin visats i svensk television. Jag tycker faktiskt synd om de svenska deltagarna. Så enormt bortkommna och helt utan självförtroende

Håller med dig fullt ut Så enormt bortkommna och helt utan självförtroende i jämförelse med USA och Australien.
Citera
2024-05-22, 16:07
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Speglar det inte verkligheten idag i Sverige då Sverige fostrats in stenhårt i PK-modellen och att de är de rådande idealen, och det är de som gäller. Kolla omkring dig i bekantskapskretsen, om de är svenskar då... Könsroller ska inte finnas, flickor får inte vara flickor och pojkar får inte vara pojkar. Stor prägling på förskolor och skolor.
Kan vara så illa att serien exakt speglar verkligheten. I så fall mår jag lite illa, och förstår att här blir inga barn gjorda. Det bästa både kvinnor och män vet är ju när de kommer in i exakt sina roller, som man ska ha. Med bonusen att man rundat av kanterna så även killen kan städa och laga mat, och tjejen kan köra bil.
Citera
2024-05-22, 16:09
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Håller med dig fullt ut Så enormt bortkommna och helt utan självförtroende i jämförelse med USA och Australien.
Så är människor i verkligheten. För dig kan lika bra serien vara en show med skådisar? Ibland är det så i USA och Australien, de är en slags halvskådisar för de lever på nätet och är starkt motiverade att göra ett visst intryck för sina följare. Dvs skådisar.

Jag följer ibland USA. Var det förra säsongen som en riktigt galen bitch fick en mesig och snäll kille, lite rundmagad och orakad, helt utan något speciellt. Det var säsongens bästa scener mellan dem, för han var helt äkta.

I Sverige känns det som att alla medverkande är äkta och t.ex. totalt struntar i nätet. Det är bra. Vi har redan Ingrosso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in