2024-05-29, 07:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du har ändrat åsikt fler gånger än vad som kan anses passande.

Du brukade gilla Linnea. När vände det? Eller har du ångrat dig? Jag skulle be om ursäkt. Du gjorde ju en lång offentlig ursäkt till Jocke så det är väl dt minsta hon är värd

Ursäkta men när gillade jag Linnea?? Jag hatade henne inte i början men det är fan inte att gilla nån.

Jag har aldrig gillat Linnea och det ska du ha jävligt klart för dej.

Btw svarar ju inte Linnea på Messenger längre och gör hon det kan hon skicka bevisen hon lovade först. Jag skulle även kunna be Linnea om ursäkt men ursäkten kommer vara hur hon målades upp i Januari. Jag står fast vid att hennes sms och videos kring C är vidriga, att hon ska ge fan i att hota mig och ge fan i att knarka kring C. Detta har jag sagt till henne personligen. Är det nåt mer du vill helt ärligt eller syns vi på fas 19 i höst?

Lång offentlig ursäkt? Vad yrar du om ens?
Senast redigerad av 400Ben 2024-05-29 kl. 08:11.
Citera
2024-05-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Allt har från dag ett varit fokusförflyttning från förtalsligans sida.

Därför måste rätt saker belysas.

Fokuset togs från frågan den unga kvinna Chrippa var misstänkt för att misshandla. Det förflyttades till hur hemsk den unga kvinnan var och vare sig hon ljög och om hon förtjänade att bli misshandlad.

Fokuset hamnade på att försöka förnedra det eventuella offret. Övergrepp i rättssak.

Förtalsligan gjorde att Linnea och hennes närstående blev offer för ett stort antal brott och fortfarande blir. Nu också Chrippa och hans närstående.

Ifall förtalsdrevet tar upp påståenden om personerna i fråga då får dom tåla att sanningshalten analyseras och att bli påkomna. Deras dirty laundry ska också ses över.

Också, vem startade drevet mot Linnea och Chrippa? Jocke höll på förtalskampanjen igång oförtrutet i 4 månader. Nu måste han vara tyst, för förmodligen behöver han stå till svars i en rättegång.

400Ben, Joakims största hatare, pånyttfödd lagom till att Jocke behöver vara tyst i media. Numera inte Jockes största hatare utan Jockes största 400gubbe. Skriver hen någonsin vad hen själv tycker? Är hen tvingad att sprida desinformation? Det kan inte vara bra för psyket att behöva ljuga om vad man tror och tycker för att slippa bli uthängd i en dokumentär. Åsiktsfrihet?

#stoppadesinformationen
#free400ben

Länge leve anonymiteten, yttrandefriheten och åsiktsfriheten.

Försöker 400Ben hota Dopy till tystnad nu med sin nya signatur? Är hotet att han ska läcka Dopys identitet? Hens tillvägagångssätt börjar bli riktigt obehagligt nu. Hur långt kan hen gå för att blidka Jocke?

400Ben var ju först ut att bli identifierad. Den största frågan är ändå om 400Ben kommer att vara featured på Jockes fb-dokumentär. All logik säger att den första Joakim avslöjade identiteten på kommer att vara först ut i dokumentären.

Annars ser det ju onekligen ut som att Joakim bara vill tysta användare som ifrågasätter honom. Ifall man springer hans ärenden och sprider förtal om Linnea och hans bror så går man fri.

Ifall Jocke fortsätter hänga ut användare med invändningen ”men hen skrev så”, när vi vet att 400Ben skriver ”så” om Chrippa och Linnea och Jocke inte hänger ut hen igen så har vi fått det bekräftat. Joakim försöker styra människors åsikter med hot.

Dock var de ju öppna för att Chrippa skulle kunnat slagit Linnea när det först kom upp, även om de inte trodde att han skulle gjort det. Men allteftersom saker kring detta kom fram om att Linnea eventuellt falskt anmält Chrippa så blev ju tonen en annan vilket man ju kan förstå. Om det kommer fram att ens bror/vän blivit falskt anklagad för en sån grej är det ju inte konstigt att man gör allt för att försöka rentvå denna från dessa (och med tanke på att jag själv var emot drevet och under denna tid stod bakom Linnea så har jag haft ett öppet sinne och inte varit "låst" vid en åsikt från start).
Det är ju inte heller konstigt att man blir besviken och förbannad och då i sin tur är villiga att lyfta andra oegentligheter den person man kämpat för sysslar med om denna visar sig pissa på hjälpen. För varför skulle man fortsätta låtsas blunda för dessa då liksom?!

Så att som du och vissa andra påstå att allt är Jockes fel och det är bara för att han vill styra är ju helt verklighetsfrånvänt.
Citera
2024-05-29, 08:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Dock var de ju öppna för att Chrippa skulle kunnat slagit Linnea när det först kom upp, även om de inte trodde att han skulle gjort det. Men allteftersom saker kring detta kom fram om att Linnea eventuellt falskt anmält Chrippa så blev ju tonen en annan vilket man ju kan förstå. Om det kommer fram att ens bror/vän blivit falskt anklagad för en sån grej är det ju inte konstigt att man gör allt för att försöka rentvå denna från dessa (och med tanke på att jag själv var emot drevet och under denna tid stod bakom Linnea så har jag haft ett öppet sinne och inte varit "låst" vid en åsikt från start).
Det är ju inte heller konstigt att man blir besviken och förbannad och då i sin tur är villiga att lyfta andra oegentligheter den person man kämpat för sysslar med om denna visar sig pissa på hjälpen. För varför skulle man fortsätta låtsas blunda för dessa då liksom?!

Så att som du och vissa andra påstå att allt är Jockes fel och det är bara för att han vill styra är ju helt verklighetsfrånvänt.

Klockren analys.

Vilken makt de tillger Jocke ändå. Han styr:

Youtube
Nintone
Flashbackkonton
Åklagare
Polis
Läkare
Vittnen
Frivården
Tingsrätter
Säpo
Interpol
Gränsbevakningen
Kustbevakningen
Tv utbudet
Radio
Kronofogden

Missat nån?
Citera
2024-05-29, 08:43
Avslutad
Citat:

Problemet är att Jocke friade Chrippa INNAN han visste vad som hänt. Rättsläkarens rapport är mer trovärdig än någonting annat. Att Jocke "löser sina problem" i sociala media inför offentligheten är tragiskt
Citera
2024-05-29, 08:46
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Personligen bryr jag mig inte om Olivias ev folkbokföringsbrott. Inte heller Julias under hennes korta tid i Norrköping. Just då jag inte vill tvåla dit dessa personer. Dock bryr jag mig om att Chrippa och Linnea står folkbokförda felaktigt. De står inte som utvandrade. Du kan själv anmäla det du vill.

Källan är polisens sms till folk.

Chrippa är fortfarande folkbokförd på 133an.

Varför uppmanar du folk att anmäla när de inte är utvandrade? Man skriver ut sig från Sverige när man inte planerar att återvända. Du kan nog fråga din bästis hur det fungerar mer exakt.

Han står väl kvar på senast kända adress. Vart ska han skriva sig tycker du?
Citera
2024-05-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Problemet är att Jocke friade Chrippa INNAN han visste vad som hänt. Rättsläkarens rapport är mer trovärdig än någonting annat. Att Jocke "löser sina problem" i sociala media inför offentligheten är tragiskt

Men det gör väl chrippa lika bra i så fall, han är ju nästan värre när han sitter i sina streams och pratar om Jocke, vilket han gör i stort sätt varje dag.
Citera
2024-05-29, 09:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Varför uppmanar du folk att anmäla när de inte är utvandrade? Man skriver ut sig från Sverige när man inte planerar att återvända. Du kan nog fråga din bästis hur det fungerar mer exakt.

Han står väl kvar på senast kända adress. Vart ska han skriva sig tycker du?

Jag uppmanar ingen att anmäla. Jag säger att jag bryr mig om Chrippas folkbokföring.

Nej men skriver ut sig från Sverige när man inte tänker återvända inom ett år. Men Chrippa ska inte stå folkbokförd på 133 ändå. Han ska stå folkbokförd på den adress han har starkast anknytning till då lägenheten på 133 inte längre står under hans fogd.

Vad har min bästa vän med detta att göra? Tror hans koll är dålig och vet inte hur han är relevant ens.

Han ska skriva sig på den adress med starkast anknytning och med det hos föräldrarna i Linköping nog. Finns inget senast kändaste adress.

Gå till skolan, gör om.

Detta alltså om de tänker återvända inom ett år.

Längre än 1 år = utvandra.
Kortare = starkast anknytning.

Om du vill vara svagbrgåvad = senast kändaste adress.
Senast redigerad av 400Ben 2024-05-29 kl. 09:12.
Citera
2024-05-29, 09:28
Medlem
Citat:

För det första så pratar vi om ett rättsfall.

Man ingriper inte genom övergrepp i rättssak. Man tror inte att ren och skär svartmålning av offret är det rätta. Inte ens ifall man är säker på att ens anhöriga är ditsatt. Det spelar ingen roll om dom säger en enda gång per video att dom inte är helt säkra på att han är oskyldig, om dom i nästa sekund säger ”men allt tyder på, jag skulle bli förvånad om han är det, jag har en känsla av att han inte ska sitta där han sitter”, när resterande video är fylld av falsk bevisning och svartmålning av offret. Dom försökte lura följarna att hon hade gjort en falsk anmälan mot Chrippa, att hon anmält honom för våldtäkt, att hon ljög om att hon fått en smäll så hon tappade tänderna, att hon hade borderline, att hon var psykopat, att chrippa gjorde slut, att hon var en sektmedlem, att hon hade slagit Lillen, att henne ex hade varit med om samma sak.

Hon var målsägande. Dom begick ett grovt övergrepp i rättssak i syfte att tysta vittnet som kunde få Chrippa dömd för något som inte hade en aning om han var skyldig till eller inte. Linnea fick utstå tusentals dödshot efter första videon.

Du är hjärntvättad. Saker kom inte fram, bevis konstruerades. Vad har vi bevis på? Linnea skulle ha varit dömd för dataintrång om hon släckte kanalen.

”Kommer fram att ens bror är falskt anklagad?”

För det första så var det Jocke som såg till att Cluee gjorde den första videon och att 400Ben började sprida rykten här. 120 inlägg på 3 dygn med lögner, gå tbx och läs själv.
För det andra så hade dom ingen möjlighet att veta om han var oskyldig eller inte.

Enligt utsagor från Jocke har Chrippa pucklat på kvinnor tidigare i livet, så jag förmodar att Jocke istället trodde att Chrippa var skyldig, eller så ljög han som vanligt.

Jag har aldrig varit låst, men jag känner igen en lögn när jag ser den och har en förmåga att se saker för vad dom är.

Pissa på hjälpen? Jocke försökte förstöra livet för Linnea genom att sprida falsk information om henne. Vilken hjälp? Allt han har gjort har han gett med baktanke och med villkor för att kontrollera. All ”hjälp” har han använt för att förstöra. Han har aldrig gett någon hjälp.

Skriver sitt namn på en lägenhet, försöker tvinga sin bror att bo med sitt ex. Sen försöker han tvinga honom att inte träffa vem han vill. Sen gör han en story där han är förtvivlad över att Chrippa utpressar honom på pengar men det visar sig att han stjäl han Chrippas lön. Han tänker ta tillbaka telefonen han GETT till Chrippa. Han gjorde allt i sin makt för att Chrippa skulle hamna i beroendeställning till honom. Men han bröt sig loss och straffades för det.

Öppna ögonen. Du återupprepar ord du har hört han och Anjo säga. Vad gjorde Chrippa Jocke? Tror du att Jocke tycker det är bedrövligt att begå folkbokföringsbrott eller tror du att han är ute efter en hämnd utan gränser? Ser du Chrippa utsätta Jocke för någonting alls?

Jocke är ingen god människa och han ljuger alltid för att få sin vilja igenom. Det kommer du bli varse i framtida åtal

Mumsbulle är tystad av Joakim den gode, låt oss inte bli fler
Länge leve åsiktsfriheten och yttrandefriheten!
Senast redigerad av Pallal 2024-05-29 kl. 10:00.
Citera
2024-05-29, 09:38
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Jag uppmanar ingen att anmäla. Jag säger att jag bryr mig om Chrippas folkbokföring.

Nej men skriver ut sig från Sverige när man inte tänker återvända inom ett år. Men Chrippa ska inte stå folkbokförd på 133 ändå. Han ska stå folkbokförd på den adress han har starkast anknytning till då lägenheten på 133 inte längre står under hans fogd.

Vad har min bästa vän med detta att göra? Tror hans koll är dålig och vet inte hur han är relevant ens.

Han ska skriva sig på den adress med starkast anknytning och med det hos föräldrarna i Linköping nog. Finns inget senast kändaste adress.

Gå till skolan, gör om.

Detta alltså om de tänker återvända inom ett år.

Längre än 1 år = utvandra.
Kortare = starkast anknytning.

Om du vill vara svagbrgåvad = senast kändaste adress.

Fan vad du snackar skit. Man behöver INTE utvandra om man är borta mer än ett år man behöver anmäla det till skatteverket.

"Om du planerar att bo utomlands ett år eller mer ska du anmäla det till Skatteverket. Samma sak gäller om du planerat att stanna kortare tid men sedan förlänger din vistelse till ett år eller mer. Om du flyttar till ett annat nordiskt land ska du anmäla inflyttning i det andra nordiska landet."
Citera
2024-05-29, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men det gör väl chrippa lika bra i så fall, han är ju nästan värre när han sitter i sina streams och pratar om Jocke, vilket han gör i stort sätt varje dag.
Nu får du väl ge dig?
Vad säger han om Jocke? Säger han att Jocke är dum?

Sila mygg, svälja kameler
Citera
2024-05-29, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123

Jag har ingen lust att försvara Chrippas handlingar i hans streams, gårdagens live visade att Chrippa är på väg tillbaka till gamla vanor. Men att han diskuterar Jocke varenda dag stämmer inte, han svarar på dom frågor han får om Jocke, Anjo, Rask och andra som gör stora pengar på honom, och då svarar inte ens på alla. Skall han sitta tyst? Har han ingen rätt kvar, vem besitter all rätt att diskutera vad som händer?
Citera
2024-05-29, 09:54
Medlem
Citat:
Ursäkta men när gillade jag Linnea?? Jag hatade henne inte i början men det är fan inte att gilla nån.

Jag har aldrig gillat Linnea och det ska du ha jävligt klart för dej.

Btw svarar ju inte Linnea på Messenger längre och gör hon det kan hon skicka bevisen hon lovade först. Jag skulle även kunna be Linnea om ursäkt men ursäkten kommer vara hur hon målades upp i Januari. Jag står fast vid att hennes sms och videos kring C är vidriga, att hon ska ge fan i att hota mig och ge fan i att knarka kring C. Detta har jag sagt till henne personligen. Är det nåt mer du vill helt ärligt eller syns vi på fas 19 i höst?

Lång offentlig ursäkt? Vad yrar du om ens?
Försöker du ställa dig utanför situationen? ”Hur hon målades upp i Januari?” Du menar väl hur DU målade upp henne i januari. Ska jag påminna fb om allt du berättade?

Jag hör bara lögner. Vet du vem som knarkar nästan dagligen runt sina barn? Jag vet det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in