Citat:
Ursprungligen postat av
Noclue90
Dock var de ju öppna för att Chrippa skulle kunnat slagit Linnea när det först kom upp, även om de inte trodde att han skulle gjort det. Men allteftersom saker kring detta kom fram om att Linnea eventuellt falskt anmält Chrippa så blev ju tonen en annan vilket man ju kan förstå. Om det kommer fram att ens bror/vän blivit falskt anklagad för en sån grej är det ju inte konstigt att man gör allt för att försöka rentvå denna från dessa (och med tanke på att jag själv var emot drevet och under denna tid stod bakom Linnea så har jag haft ett öppet sinne och inte varit "låst" vid en åsikt från start).
Det är ju inte heller konstigt att man blir besviken och förbannad och då i sin tur är villiga att lyfta andra oegentligheter den person man kämpat för sysslar med om denna visar sig pissa på hjälpen. För varför skulle man fortsätta låtsas blunda för dessa då liksom?!
Så att som du och vissa andra påstå att allt är Jockes fel och det är bara för att han vill styra är ju helt verklighetsfrånvänt.
För det första så pratar vi om ett rättsfall.
Man ingriper inte genom övergrepp i rättssak. Man tror inte att ren och skär svartmålning av offret är det rätta. Inte ens ifall man är säker på att ens anhöriga är ditsatt. Det spelar ingen roll om dom säger en enda gång per video att dom inte är helt säkra på att han är oskyldig, om dom i nästa sekund säger ”men allt tyder på, jag skulle bli förvånad om han är det, jag har en känsla av att han inte ska sitta där han sitter”, när resterande video är fylld av falsk bevisning och svartmålning av offret. Dom försökte lura följarna att hon hade gjort en falsk anmälan mot Chrippa, att hon anmält honom för våldtäkt, att hon ljög om att hon fått en smäll så hon tappade tänderna, att hon hade borderline, att hon var psykopat, att chrippa gjorde slut, att hon var en sektmedlem, att hon hade slagit Lillen, att henne ex hade varit med om samma sak.
Hon var målsägande. Dom begick ett grovt övergrepp i rättssak i syfte att tysta vittnet som kunde få Chrippa dömd för något som inte hade en aning om han var skyldig till eller inte. Linnea fick utstå tusentals dödshot efter första videon.
Du är hjärntvättad. Saker kom inte fram, bevis konstruerades. Vad har vi bevis på? Linnea skulle ha varit dömd för dataintrång om hon släckte kanalen.
”Kommer fram att ens bror är falskt anklagad?”
För det första så var det Jocke som såg till att Cluee gjorde den första videon och att 400Ben började sprida rykten här. 120 inlägg på 3 dygn med lögner, gå tbx och läs själv.
För det andra så hade dom ingen möjlighet att veta om han var oskyldig eller inte.
Enligt utsagor från Jocke har Chrippa pucklat på kvinnor tidigare i livet, så jag förmodar att Jocke istället trodde att Chrippa var skyldig, eller så ljög han som vanligt.
Jag har aldrig varit låst, men jag känner igen en lögn när jag ser den och har en förmåga att se saker för vad dom är.
Pissa på hjälpen? Jocke försökte förstöra livet för Linnea genom att sprida falsk information om henne. Vilken hjälp? Allt han har gjort har han gett med baktanke och med villkor för att kontrollera. All ”hjälp” har han använt för att förstöra. Han har aldrig gett någon hjälp.
Skriver sitt namn på en lägenhet, försöker tvinga sin bror att bo med sitt ex. Sen försöker han tvinga honom att inte träffa vem han vill. Sen gör han en story där han är förtvivlad över att Chrippa utpressar honom på pengar men det visar sig att han stjäl han Chrippas lön. Han tänker ta tillbaka telefonen han GETT till Chrippa. Han gjorde allt i sin makt för att Chrippa skulle hamna i beroendeställning till honom. Men han bröt sig loss och straffades för det.
Öppna ögonen. Du återupprepar ord du har hört han och Anjo säga. Vad gjorde Chrippa Jocke? Tror du att Jocke tycker det är bedrövligt att begå folkbokföringsbrott eller tror du att han är ute efter en hämnd utan gränser? Ser du Chrippa utsätta Jocke för någonting alls?
Jocke är ingen god människa och han ljuger alltid för att få sin vilja igenom. Det kommer du bli varse i framtida åtal
Mumsbulle är tystad av Joakim den gode, låt oss inte bli fler
Länge leve åsiktsfriheten och yttrandefriheten!