2024-05-29, 10:06
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Misstolkar du medvetet?
Inlägget jag svarade på fanns att läsa. Han skrev uttryckligen att Chrippa skulle få ett längre fängelsestraff än 2,5 år.

Ansvarig ja, men Joakim har utfört en högst medveten tjänst, han har ”hjälpt” Chrippa med deklarationerna för att han inte klarar av det själv, säger han.

Enligt Jocke har Chrippa fuskat i många år och jag vet att han hjälpte Chrippa med 2022 års deklaration och året dessförinnan.

Dumt av Jocke att erkänna brott. För han har redan berättat för er att det Chrippa gör är brottsligt.

Lägg av. Jag ”tenderar inte att anse” att andra regler gäller Chrippa. Jag poängterar att Joakim som minst är medhjälpare till brott om något brott är begånget. Vi vet inget om det, men allvarlig desinformation sprids i tråden.
Det är inget brott att skydda en familjemedlem,även om chrippa hade mördat någon och jocke visste det så kan myndigheterna inte kunnat göra ett skit åt det,skyddande av brottsling inom familj kan man inte bli dömd för
Citera
2024-05-29, 10:11
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Och du bryr dig personligen inte om Chrippa heller så därför ska han inte heller anmälas?

När började du hata honom förresten? Du skrev ju så bra saker om honom förut. I december och january du vet? När han inte va me Linnea
Crippa åkte på folkbokföringsbrott för att julia fick ett högre bostadsbidrag när hon stod skriven ensam med chloie fast chrippa bodde med dom och crippa var skriven hos sina föräldrar.
Citera
2024-05-29, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag uppmanar ingen att anmäla. Jag säger att jag bryr mig om Chrippas folkbokföring.

Nej men skriver ut sig från Sverige när man inte tänker återvända inom ett år. Men Chrippa ska inte stå folkbokförd på 133 ändå. Han ska stå folkbokförd på den adress han har starkast anknytning till då lägenheten på 133 inte längre står under hans fogd.

Vad har min bästa vän med detta att göra? Tror hans koll är dålig och vet inte hur han är relevant ens.

Han ska skriva sig på den adress med starkast anknytning och med det hos föräldrarna i Linköping nog. Finns inget senast kändaste adress.

Gå till skolan, gör om.

Detta alltså om de tänker återvända inom ett år.

Längre än 1 år = utvandra.
Kortare = starkast anknytning.

Om du vill vara svagbrgåvad = senast kändaste adress.
Chrippa har en hotbild mot sig och hans föräldrar ska kunna vara trygga i sitt hem. Man kan skriva sig på kommunen när man bor utomlands, det gjorde jag.

Chripps har ju lägenheten i Norrköping till sitt förfogande till sista maj.

När vi ändå pratar om det lägenhets hirder och folkbokföringsbrott. Du som vet mycket om juridik och folkbokföringsbrott, vill du om Jocke blev vräkt och på vilka grunder isåfall och varför han har flyttat ihop med en 51-årig man i vad det verkar, ett byggföretags visningshus?

Bor dom verkligen så och får dom bo där gratis mot framtida reklam?
Senast redigerad av Pallal 2024-05-29 kl. 10:18.
Citera
2024-05-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Det är inget brott att skydda en familjemedlem,även om chrippa hade mördat någon och jocke visste det så kan myndigheterna inte kunnat göra ett skit åt det,skyddande av brottsling inom familj kan man inte bli dömd för
Jocke har varit delaktig i den brottslighet han anklagar Chrippa för. Inte tittat på. Tydligt nog?
Citera
2024-05-29, 10:16
Avstängd
Citat:
Chrippa har en hotbild mot sig och hans föräldrar ska kunna vara trygga i sitt hem. Man kan skriva sig på kommunen när man bor utomlands, det gjorde jag.

Chripps har ju lägenheten i Norrköping till sitt förfogande till sista maj.

När vi ändå pratar om det lägenhets hirder och folkbokföringsbrott. Du som vet mycket om juridik och folkbokföringsbrott, vill du berätta på vilka grunder Jocke blev vräkt från sin lägenhet och varför han har flyttat ihop med en 51-årig man i vad det verkar, ett byggföretags visningshus?

Bor dom verkligen så och får dom bo där gratis mot framtida reklam?

Kan du länka domen där Jocke blev vräkt? För det gör TR.

Jag skickar o kollar nu 🙂

Blir ännu en synad lögn.
Citera
2024-05-29, 10:17
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Jocke har ju deklarerat åt Chrippa, hur går det gör honom? Cellen bredvid?
Han har inte deklarerat åt crippa.han har hjälpt honom,det är som om du ber nån av dina föräldrar med deklarationen för att du inte fattar allt,tex när man börjar tjäna egna pengar,
Citera
2024-05-29, 10:20
Medlem
Citat:
Han har inte deklarerat åt crippa.han har hjälpt honom,det är som om du ber nån av dina föräldrar med deklarationen för att du inte fattar allt,tex när man börjar tjäna egna pengar,
https://lawline.se/answers/kan-man-som-familjemedlem-bli-straffad-for-skyddande-av-brottsling
Har Jocke sagt att han inte kan bli dömd för skyddande av brottsling för att han är bror till Chrippa?

Jocke har deklarerat åt Chrippa. Inte hjälpt.
Citera
2024-05-29, 10:20
Avstängd
Citat:

Ja skillnaden är stor. Det är inte säkert Jocke gjort nåt brottsligt.

Pallal erkänner iaf att Chrippas deklaration är skattefusk och det blir fängelse för Christopher.
Citera
2024-05-29, 10:21
Avstängd
Citat:
https://lawline.se/answers/kan-man-som-familjemedlem-bli-straffad-for-skyddande-av-brottsling
Har Jocke sagt att han inte kan bli dömd för skyddande av brottsling för att han är bror till Chrippa?

Jocke har deklarerat åt Chrippa. Inte hjälpt.

Varför deklarerar inte VD själv?
Citera
2024-05-29, 10:27
Avslutad
Citat:

Blir ännu en synad lögn.

Du menar att det skulle vara registrerat hos tingsrätten
Ett samtal mellan hyresgäst och hyresvärd där man gemensamt kommer överens om att det inte är så bra att han bor kvar utan bör flytta snarast, behöver inte registraras som vräkning någonstans. Är det någon som kontaktas vid vräkningshot när det gäller barnfamiljer så är det soc och Kf
Du tycker inte det är märkligt att en familj som blottar hela sina liv konstant plötsligt flyttar lite tyst och stilla, in i ett visningshus dessutom? Vad fan är det som händer
När du nu ändå är igång med att ringa runt, ring till EBM också. Dom är riktigt intressanta att prata med när det gäller just Chrippas felfria och hjälpsamme broder

Jocke tar eget initiativ att se till att Chrippa blir vräkt. Säger att det kommit in ett flertal anmälningar om att Chrippa stört grannarna, och byter lås. Hyresvärden gör en felaktig bedömning i och med låsbytet och bekräftar när Chrippa frågar att några "fleratal anmälningar" till störningsjouren inte inkommit. Jag säger inte att det inte har hänt, men nog är det konstigt att t.ex en granne flyttat pga Chrippa, trots att han knappt bodde där? Det går alldeles utmärkt att be någon flytta utan vräkning, genom en gemensam överenskommelse. Det är vad jag tror har skett. Jocke har skitit i det blå skåpet, och hyresvärden har begått fel som inte är så optimala
Senast redigerad av Goldentie 2024-05-29 kl. 10:49.
Citera
2024-05-29, 10:28
Medlem
Citat:

Blir ännu en synad lögn.
Svara istället för att hitta på.

Du säger att Chrippa begår folkbokföringsbrott. Han har ju lägenheten i Lindö fortfarande. Han är hemma om någon vecka igen. Borde inte anses vara stadigvarande utlandsboende.

Jag frågade dig om Jocke blev vräkt från sin lägenhet i Lindö och varför han bor tillsammans med en 51-åring man i ett visningshus som ett byggföretag har? Det osar folkbokföringsbrott och kanske ett fall för Reklamombudsmannen.

Varför så defensiv?
Citera
2024-05-29, 10:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du menar att det skulle vara registrerat hos tingsrätten
Ett samtal mellan hyresgäst och hyresvärd där man gemensamt kommer överens om att det inte är så bra att han bor kvar utan bör flytta snarast, behöver inte registraras som vräkning någonstans. Är det någon som kontaktas vid vräkningshot när det gäller barnfamiljer så är det soc och Kf
Du tycker inte det är märkligt att en familj som blottar hela sina liv konstant plötsligt flyttar lite tyst och stilla, in i ett visningshus dessutom? Vad fan är det som händer
När du nu ändå är igång med att ringa runt, ring till EBM också. Dom är riktigt intressanta att prata med när det gäller just Chrippas felfria och hjälpsamme broder

Vräkning sker hos TR. Blanda inte ihop med avhysning eller uppsägning tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in