2024-05-29, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
https://youtu.be/Mkh9euVrR1c?feature=shared

Ok.

Chrippa ska veta 2 saker:

1. Han ska ge fan i Rask!
2. Han ska sluta pissa på Jocke när Jocke ställer upp för honom så mycket.
Du ska veta en sak:
Jocke satte cencur på Rask med hot. Vet du om det?

Jocke gör aldrig något utan baktanke, därför får vi alltid höra om hans goda gärningar från han själv. Ifall han vill spela hjälte eller ska klä på sig offerkoftan.
Senast redigerad av Pallal 2024-05-29 kl. 06:39.
Citera
2024-05-29, 06:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Fråga! Har Joakim anmält Olivia för folkbokföringsbrott? Hon bodde inte i Chrippas lägenhet.
Har Julia anmälts? Hon var tvingad av socialen att bo hos Chrippa du vet?

Eller krävs det att man säger emot Jocke för att bli anmäld?

Flera förhör? Berätta källa.

Personligen bryr jag mig inte om Olivias ev folkbokföringsbrott. Inte heller Julias under hennes korta tid i Norrköping. Just då jag inte vill tvåla dit dessa personer. Dock bryr jag mig om att Chrippa och Linnea står folkbokförda felaktigt. De står inte som utvandrade. Du kan själv anmäla det du vill.

Källan är polisens sms till folk.

Chrippa är fortfarande folkbokförd på 133an.
Senast redigerad av 400Ben 2024-05-29 kl. 06:43.
Citera
2024-05-29, 06:50
Medlem
Citat:
Personligen bryr jag mig inte om Olivias ev folkbokföringsbrott. Inte heller Julias under hennes korta tid i Norrköping. Just då jag inte vill tvåla dit dessa personer. Dock bryr jag mig om att Chrippa och Linnea står folkbokförda felaktigt. De står inte som utvandrade. Du kan själv anmäla det du vill.

Källan är polisens sms till folk.
1. Varför sa du inte rätt ut att dom ljög om att Olivia bodde i Chrippas lägenhet? Försökte du mörka?

Jag skulle anmäla brott jag anser som grova vare sig jag är vän med personen eller inte. Aldrig för att tvåla dit någon. Folkbokföringsbrott är något som har anmälts för att hämnas. Samma person som anmäler Chrippa hjälper en tjej att begå folkbokföringsbrott. Etik och moral deactivated.

Polisens sms till folk? Låter som att du har fått skärmdumpar från en hel trollfabrik. Varför skulle DU få dom om det inte är för att du förväntas föra vidare det? Vem matar drevet?

2. Ahaaas, så du har en likadan moralkompass som Jocke och Anjo, som bara anmäler brott (och ljuger ihopa brott) som hämnd när du blir osams eller inte har kvar kontrollen

Då är man en hederlig hen må jag säga, när det är skillnad på skuldfrågan beroende på vem som är brottslig.

Chrippa ska anmälas och Julia ska anmälas, men inte personer som begår samma brott.

Lisens och Anjos bidragsfusk och Lisens skatteskuld är ett fusk i miljonklassen, hur väger du det mot det Jocke deklarerat som Chrippas inkomst som gör att han inte blivit krävs på så mycket skatt?

Vad tycker du om allt Danjal lärt Chrippa om hur man flyttar pengar och borde inte Danjal utredas som medhjälpare eller anstiftare?

Hade du anmält Jocke för olaga hot och utpressning om du hade bevis?

Sluta skicka mejl, jag vill inte prata med dig privat.
Senast redigerad av Pallal 2024-05-29 kl. 07:03.
Citera
2024-05-29, 06:51
Medlem
Dopys avatar
Eftersom folk verkar tro att Eko blandades in först efter Chrippas tid i häktet. Det är fel.
Eko var inblandad innan misshandeln.
Det framgår bl.a i FUPen att Eko hade ringt och frågat om Chrippa redan innan 29/12.
Citera
2024-05-29, 07:08
Avstängd
Citat:
1. Varför sa du inte rätt ut att dom ljög om att Olivia bodde i Chrippas lägenhet? Försökte du mörka?

Polisens sms till folk? Låter som att du har fått skärmdumpar från en hel trollfabrik. Varför skulle DU få dom om det inte är för att du förväntas föra vidare det? Matas drevet än?

2. Ahaaas, så du har en likadan moralkompass som Jocke och Anjo, som bara anmäler brott (och ljuger ihopa brott) som hämnd när du blir osams eller inte har kvar kontrollen

Då är man en hederlig hen må jag säga, när det är skillnad på skuldfrågan beroende på vem som är brottslig.

Chrippa ska anmälas och Julia ska anmälas, men inte personer som begår samma brott.

Lisens och Anjos bidragsfusk och Lisens skatteskuld är ett fusk i miljonklassen, hur väger du det mot det Jocke deklarerat som Chrippas inkomst som gör att han inte blivit krävs på så mycket skatt?

Vad tycker du om allt Danjal lärt Chrippa om hur man flyttar pengar och borde inte Danjal utredas som medhjälpare eller anstiftare?

Hade du anmält Jocke för olaga hot och utpressning om du hade bevis?

1. Jag vet inte var Olivia bott och med det vet inte om hon gjort sig skyldig till folkbokföringsbrott ens. Jag vet inte och bryr mig inte.

2. Jag har inte anmält nåt brott. Men jag bryr mig olika mkt beroende på person ja. Det är en avvägning person, brott och sammanhang.

3. Jag är ingen domstol. Jag bryr mig bara inte personligen.

4. Jag bryr mig personligen inte om Lisen och Anjo.

5. Då är det illa av Danijal men jag bryr mig inte så mkt där heller faktiskt.

6. Det beror på vilka olaga hot och mot vem. Hade Jocke misshandlat djur hade jag polisanmält ja. Jag kan inte blunda då. Hade Jocke gått mot röd gubbe, onödigt men kunde inte bry mig mindre knappt.

7. Bra svar?
Senast redigerad av 400Ben 2024-05-29 kl. 07:11.
Citera
2024-05-29, 07:23
Medlem
Citat:
1. Jag vet inte var Olivia bott och med det vet inte om hon gjort sig skyldig till folkbokföringsbrott ens. Jag vet inte och bryr mig inte.

2. Jag har inte anmält nåt brott. Men jag bryr mig olika mkt beroende på person ja. Det är en avvägning person, brott och sammanhang.

3. Jag är ingen domstol. Jag bryr mig bara inte personligen.

4. Jag bryr mig personligen inte om Lisen och Anjo.

5. Då är det illa av Danijal men jag bryr mig inte så mkt där heller faktiskt.

6. Det beror på vilka olaga hot och mot vem. Hade Jocke misshandlat djur hade jag polisanmält ja. Jag kan inte blunda då. Hade Jocke gått mot röd gubbe, onödigt men kunde inte bry mig mindre knappt.

7. Bra svar?
Och du bryr dig personligen inte om Chrippa heller så därför ska han inte heller anmälas?

När började du hata honom förresten? Du skrev ju så bra saker om honom förut. I december och january du vet? När han inte va me Linnea
Citera
2024-05-29, 07:31
Avstängd
Citat:
Och du bryr dig personligen inte om Chrippa heller så därför ska han inte heller anmälas?

När började du hata honom förresten? Du skrev ju så bra saker om honom förut. I december och january du vet? När han inte va me Linnea

Jo jag bryr mig personligen om Chrippa man jag anmäler inte brott hur lättvindigt som helst. Det är 2 olika saker. Vad är svårt att förstå? Lärde du dig inte detta på fas 17?

Jag trodde ett tag Chrippa levt i ett förhållande med skräck och han var offer. Jag hade fel. Det var ett toxic förhållande där båda är dumma i huvudet bara.
Citera
2024-05-29, 07:32
Medlem
Citat:
Jag påstår ingenting om ekonomisk brottslighet eftersom jag inte vet något om det och har ingen insider information. Men Jocke har vetat om allt i år, har uppsåtligen deklarerat en lägre inkomst åt Chrippa. Anjo visste detaljerna i Chrippas ekonomiska plan sen december.

Varken Linnea eller Chrippa har blivit kallade till förhör som tilltalade, inte heller är dom delgivna misstanke om brott.

Chrippa förhördes bara när han satt anhållen för påstått hot och misshandel, Ej säker om det är nedlagt men det är en tidsfråga, allt är lögn.

Sen har han inte blivit kallad till fler förhör för något som Jocke och Anjo har förtalat om. Inte ens det mordhoten mot Anjos barn som ska finnas på video. Brott mot barn ska utredas skyndsamt.

Lite ologiskt sen att Jocke hade ett långt samtal eller telefon förhör med Eko i december, mens Chrippa inte har fått en enda fråga.

Den som sa’t, han var’t kanske

Men en utredning av just penningtvätt tar lång tid, det är mycket att gå igenom ofta är flera banker, en massa transaktioner, olika människor en jäkla massa siffror som ska gås igenom-det tar tid.
Att andra har blivit kallade på förhör som vittnen är inte konstigt det är så man bygger ett åtal mot en person. Dessutom befinner sig chrippa inte i Sverige vilket också försvårar situationen.
Citera
2024-05-29, 07:41
Medlem
Citat:
Jo jag bryr mig personligen om Chrippa man jag anmäler inte brott hur lättvindigt som helst. Det är 2 olika saker. Vad är svårt att förstå? Lärde du dig inte detta på fas 17?

Jag trodde ett tag Chrippa levt i ett förhållande med skräck och han var offer. Jag hade fel. Det var ett toxic förhållande där båda är dumma i huvudet bara.

Jag förstår att du trodde det med det du måste ha fått berättat för dig. Och jag beklagar det du har behövt vara med om.

Dom verkar ha haft det turbulent förut men som Chrippa sagt så berodde det mycket på att folk i hans närhet försökte få isär dom, försökte få dom osäkra på varandra och försökte pars ihop han med Julia igen då.

Inga förhållanden är perfekta, men ser man på dom nu så tyder inget på att dom är det. Dom verkar genuint trivas.

Inga vibbar av ”nu måste jag pussa min sambo i videon så folk tror vi är lyckliga”.
Citera
2024-05-29, 07:48
Avstängd
Citat:
Jag förstår att du trodde det med det du måste ha fått berättat för dig. Och jag beklagar det du har behövt vara med om.

Dom verkar ha haft det turbulent förut men som Chrippa sagt så berodde det mycket på att folk i hans närhet försökte få isär dom, försökte få dom osäkra på varandra och försökte pars ihop han med Julia igen då.

Inga förhållanden är perfekta, men ser man på dom nu så tyder inget på att dom är det. Dom verkar genuint trivas.

Inga vibbar av ”nu måste jag pussa min sambo i videon så folk tror vi är lyckliga”.

Finns inget att beklaga över även om jag sett saker som gav mitt pappahjärta för C tårar i ögonen efter foton, vidios och vittnesmål.

Låter som de är mentalt svaga alltså bara.
Citera
2024-05-29, 07:49
Medlem
Citat:

Du har ändrat åsikt fler gånger än vad som kan anses passande. Om Chrippa och Linnea. Du brukade gilla Linnea. När vände det?
Senast redigerad av Pallal 2024-05-29 kl. 08:32.
Citera
2024-05-29, 07:54
Medlem
Citat:
Finns inget att beklaga över även om jag sett saker som gav mitt pappahjärta för C tårar i ögonen efter foton, vidios och vittnesmål.

Låter som de är mentalt svaga alltså bara.
Hur uttrycker du dig egentligen? Pappahjärta för C?

400Ben, det är över. Det finns inga bilder, det finns inga vittnen, det finns inga videos.

Domar kommer att falla åt höger och vänster och sen börjar en ny och sund era på youtube. En era fri från åsiktsregistrering, uthängningar och förtal.

Mentalt svaga? Allt det som utsatts för och ändå har dom inte hallucinationer, lagts in på psyket, haft självmordstankar och hotat med och ta livet av sig, dom har inte sagt att det är följarnas för dom måste sluta med sociala medier, dom har inte gjort en video och skyllt en abort på någon annan. Eller pratat om Linneas ”sjukdom”.

Hon har ingen
Senast redigerad av Pallal 2024-05-29 kl. 08:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in