Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Personligen bryr jag mig inte om Olivias ev folkbokföringsbrott. Inte heller Julias under hennes korta tid i Norrköping. Just då jag inte vill tvåla dit dessa personer. Dock bryr jag mig om att Chrippa och Linnea står folkbokförda felaktigt. De står inte som utvandrade. Du kan själv anmäla det du vill.
Källan är polisens sms till folk.
1. Varför sa du inte rätt ut att dom ljög om att Olivia bodde i Chrippas lägenhet? Försökte du mörka?
Jag skulle anmäla brott jag anser som grova vare sig jag är vän med personen eller inte. Aldrig för att tvåla dit någon. Folkbokföringsbrott är något som har anmälts för att hämnas. Samma person som anmäler Chrippa hjälper en tjej att begå folkbokföringsbrott. Etik och moral deactivated.
Polisens sms till folk? Låter som att du har fått skärmdumpar från en hel trollfabrik. Varför skulle DU få dom om det inte är för att du förväntas föra vidare det? Vem matar drevet?
2. Ahaaas, så du har en likadan moralkompass som Jocke och Anjo, som bara anmäler brott (och ljuger ihopa brott) som hämnd när du blir osams eller inte har kvar kontrollen
Då är man en hederlig hen må jag säga, när det är skillnad på skuldfrågan beroende på vem som är brottslig.
Chrippa ska anmälas och Julia ska anmälas, men inte personer som begår samma brott.
Lisens och Anjos bidragsfusk och Lisens skatteskuld är ett fusk i miljonklassen, hur väger du det mot det Jocke deklarerat som Chrippas inkomst som gör att han inte blivit krävs på så mycket skatt?
Vad tycker du om allt Danjal lärt Chrippa om hur man flyttar pengar och borde inte Danjal utredas som medhjälpare eller anstiftare?
Hade du anmält Jocke för olaga hot och utpressning om du hade bevis?
Sluta skicka mejl, jag vill inte prata med dig privat.