Citat:
Folk har inga problem att lägga några hundra tusen på en bil som används ca 200 timmar per år (beräknat på 1500mil och 80km/h i medelhastighet). En säng används ca 3000 timmar per år och sömn är något av det viktigaste en människa behöver då det läker och vilar kroppen.
Du kanske sover ok i din soffa/säng men frågan är hur din kropp mår. När du är ung så är kroppen så pass stark och spänstig att den säkert kan stå emot men när du blir äldre så kommer problemen om man inte sover bra.
Nu kräver inte bra sömn en säng för 50000kr på samma sätt som en färd från A till B inte måste göras i en bil för 500000kr utan det kan gå lika på i en säng för 500kr och en bil för 1000kr.
Du kanske sover ok i din soffa/säng men frågan är hur din kropp mår. När du är ung så är kroppen så pass stark och spänstig att den säkert kan stå emot men när du blir äldre så kommer problemen om man inte sover bra.
Nu kräver inte bra sömn en säng för 50000kr på samma sätt som en färd från A till B inte måste göras i en bil för 500000kr utan det kan gå lika på i en säng för 500kr och en bil för 1000kr.
Jag har inget emot att folk lägger pengar på saker. Jag försöker bara förstå varför när man sover lika bra i en säng som kostar 10 tusen om du har en vettig madrass?
Jag förstår att man vill ha en fin och dyr bil men en jävla säng som står i ditt sovrum ser ingen. Det finns ingen som tänker wow vilken lyxig säng du har. Det finns inga argument för att äga en dyr säng utöver att du sover bra men om du ändå sover lika bra i en vanlig säng för 10 tusen förstår jag inte det onödiga köpet när jag listar tidigare i tråden om du ser vad världens mest citerade sömnexpert pratar om när det gäller att sova bra och då nämner han inte kvalité på sängen en enda gång utan det är yttre faktorer man ska fokusera på