2024-05-28, 19:27
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nämn en internationellt efterlyst person som Sverige gett medborgarskap till!

Nej just det, det kunde du inte.

Men det är precis vad turkiet gjort i många fall. Turkiet är ökänt för att ge medborgarskap till kriminella. Jordgubben är inte den enda erdogan skyddar, det räcker att titta på gubbens antagonist rawa majid så hittar du ännu en grovt kriminell som erdogan skyddar. Eftersökta kriminella mer eller mindre vallfärdar dit just för att de kan få medborgarskap och skydd mot utlämning. Det är en ren fristad för grovt kriminella som erdogan leder.

Även om kristersson har sina skavanker så är han så mycket bättre än erdogan att de överhuvudtaget inte är jämförbara. erdogan är en despot likt putin och inget annat.

Både Rawa och Ismail hade medborgarskap INNAN de blev internationellt efterlysta.
Vi har våldtäksmän och grovt kriminella som välfärdar hit.

Jag jämför inte Kristersson med Erdogan, jag säger bara Kristersson är katastrof som politiker och har ingen ryggrad. Erdogan är absolut värre ja men det gör inte saken bättre för oss.
Citera
2024-05-28, 19:33
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Kan man muta sig ur vilken situation som helst om stoppar pengarna i rätt fickor i Turkiet eller vad fan händer? Jordgubben är fan storspelaren förövrigt det har skrivits förmycket om Kurdiska Röven som att han vore Escobar. Jordgubben lowkey psykopat säkert ansluten till Sinola eller något vem vet.

Hörde bara i farten. Men handlade det inte om han greps för brott som han begått i turkiet, inte det som skett i sverige, därmed en låg borgensumma
Citera
2024-05-28, 19:35
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Både Rawa och Ismail hade medborgarskap INNAN de blev internationellt efterlysta.
Vi har våldtäksmän och grovt kriminella som välfärdar hit.

Jag jämför inte Kristersson med Erdogan, jag säger bara Kristersson är katastrof som politiker och har ingen ryggrad. Erdogan är absolut värre ja men det gör inte saken bättre för oss.

Du kunde inte ge något exempel på någon internationellt efterlyst som sverige gett medborgarskap, nej.
Istället kommer du med en massa generella påhittade anklagelser som är helt irrelevanta.

Jämförde kristersson med erdogan var precis vad du gjorde, du kallade erdogan för horunge och sa att kristersson inte är bättre. Du fattar alltså inte ens vad du själv skrivit ett par inlägg tillbaka. Klent!
Citera
2024-05-28, 19:38
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Du kunde inte ge något exempel på någon internationellt efterlyst som sverige gett medborgarskap, nej.
Istället kommer du med en massa generella påhittade anklagelser som är helt irrelevanta.

Jämförde kristersson med erdogan var precis vad du gjorde, du kallade erdogan för horunge och sa att kristersson inte är bättre. Du fattar alltså inte ens vad du själv skrivit ett par inlägg tillbaka. Klent!

Nej det kunde jag inte, jag menar på att du inte heller kan det. Vem har Turkiet gett medborgarskap till som har varit internationellt efterlyst?

Jag menar att Kristersson är katastrof som ledare, men inte jämförbar med Erdogan. Det är sant.
Det för dock inte diskussionen vidare. Jag skiter fullständigt i hur Erdogan hanterar sitt land.
Det påverkar inte oss, om en kriminell kan styra ungdomar på distans så spelar ingen roll om vi får hit honom eller inte. Vi har problem på hemmaplan!
Citera
2024-05-28, 19:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Nej det kunde jag inte, jag menar på att du inte heller kan det. Vem har Turkiet gett medborgarskap till som har varit internationellt efterlyst?

Jag menar att Kristersson är katastrof som ledare, men inte jämförbar med Erdogan. Det är sant.
Det för dock inte diskussionen vidare. Jag skiter fullständigt i hur Erdogan hanterar sitt land.
Det påverkar inte oss, om en kriminell kan styra ungdomar på distans så spelar ingen roll om vi får hit honom eller inte. Vi har problem på hemmaplan!

Du snackar bara en massa skit. Det är klart att jag inte kan, för det har inte hänt, det var liksom min poäng! Med turkiet är historien dock en annan. Där kan kriminella efterlysta köpa sig medborgarskap, och det är väl känt att det är så. Räven köpte sitt turkiska medborgarskap 2020 och han var redan sedan tidigare internationellt efterlyst. Likadant är det med Jordgubben. Turkiet erbjuder fristad för internationellt efterlysta brottslingar mot betalning. Det är ett faktum. Du har en hel del att lära i ämnet!

Att du inte förstår kopplingen mellan de kriminella gängledarna i turkiet och våldsvågen med ungdomar i Sverige är bara tragiskt.
Citera
2024-05-29, 00:20
Medlem
Citat:
Kan du nämna ett fall där vi har lämnat ut en svensk medborgare som har varit efterlyst för mord eller annat grovt brott till Turkiet?

Nej är du?

Vi har lämnat över massor av folk till Turkiet nyligen ju sk pkk kurder . Du måste väl ändå driva eller ? Allt för att vi skulle med I Nato
Citera
2024-05-29, 06:57
Medlem
Citat:
Ännu en idiot som har noll koll, ser jag. Ett fall som det skrevs mycket om i media var Calle Jonsson. Men du har väl levt under en sten i skogen sen du föddes, så du har väl aldrig hört talas om det fallet. Klarade inte ens av att googla

Din dumma fanskap, Turkiet har ej utlämningsavtal med Sverige. Vem har svensken lämnat ut till Turkiet är min fråga? Har berörd person begått brottet i Turkiet? Nej, Turkiet har mer problem med terrorverksamhet och dylikt, saker med allvarligare problem än små gangstrar som begår skit brott i Sverige. 80-90 miljoner invånare och du pratar om Erdogan, du vet ingenting om Turkiet, du är efterbliven. Tror du Erdogan vet vem denna jordgubbe är? Hoppas du aldrig lämnar Sveriges gränser sånna som du klarar er inte ute i världen
Citera
2024-05-29, 06:59
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Vi har lämnat över massor av folk till Turkiet nyligen ju sk pkk kurder . Du måste väl ändå driva eller ? Allt för att vi skulle med I Nato
Det är sant att vi har utlämnat folk från Sverige till Turkiet. Här är några exempel:

Regeringens beslut: Man på turkiska listan ska utlämnas (augusti 2022)
Regeringen lämnar ut person till Turkiet (mars 2023)
Regeringen beslutar om utlämning av en person till Turkiet (juni 2023)

Vad alla dessa exempel har gemensamt är att ingen av dem hade svenskt medborgarskap. Känner du till ett endaste exempel på en person med svenskt medborgarskap som utlämnats till Turkiet vore det sensationella uppgifter.
Citera
2024-05-29, 10:02
Medlem
SweKingCalles avatar
Vi måste väl ändå ha någon James Bond (Hamilton) i Sverige som kan fixa dessa problem på plats var de nu än är på jorden
Citera
2024-05-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Kan man muta sig ur vilken situation som helst om stoppar pengarna i rätt fickor i Turkiet eller vad fan händer? Jordgubben är fan storspelaren förövrigt det har skrivits förmycket om Kurdiska Röven som att han vore Escobar. Jordgubben lowkey psykopat säkert ansluten till Sinola eller något vem vet.

Presis jordgubben är högt uppsatt i nätverk utomlands
Samarbetar med Colombia så ingen rör min bror
Citera
2024-05-29, 12:06
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Du snackar bara en massa skit. Det är klart att jag inte kan, för det har inte hänt, det var liksom min poäng! Med turkiet är historien dock en annan. Där kan kriminella efterlysta köpa sig medborgarskap, och det är väl känt att det är så. Räven köpte sitt turkiska medborgarskap 2020 och han var redan sedan tidigare internationellt efterlyst. Likadant är det med Jordgubben. Turkiet erbjuder fristad för internationellt efterlysta brottslingar mot betalning. Det är ett faktum. Du har en hel del att lära i ämnet!

Att du inte förstår kopplingen mellan de kriminella gängledarna i turkiet och våldsvågen med ungdomar i Sverige är bara tragiskt.

Är du retarded?
Du hävdade att Turkiet hade gett efterlysta medborgarskap och jag bad dig om ett exempel. Och nu erkänner du att du inte har ett exempel för att det inte har hänt ..

Som jag skrev tidigare så var både Jordgubben och Räven turkiska medborgare innan de var efterlysta.
Citera
2024-05-29, 12:10
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04

Kan du inte svenska?
Jag ställer frågan igen, läs noga eller översätt med google translate till det språk du förstår!

Ge mig ett exempel där Sverige har lämnat ut någon med svensk medborgarskap till Turkiet, en som har begåtts ett grovt brott. Även ett mindre brott. Sverige har inte lämnat ut en enda PKK terrorist som är svensk medborgare.

Exakt samma sak gör Turkiet, de vill inte lämna ut någon, speciellt om det är en med turkisk medborgarskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in