Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-29, 12:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Är du retarded?
Du hävdade att Turkiet hade gett efterlysta medborgarskap och jag bad dig om ett exempel. Och nu erkänner du att du inte har ett exempel för att det inte har hänt ..

Som jag skrev tidigare så var både Jordgubben och Räven turkiska medborgare innan de var efterlysta.

Då är det du som är retarded. Du får väl gå tillbaka och börja med att läsa dina egna inlägg och se om du förstår ens vad du själv skrivit. Klarar du av det kan du fortsätta med mina svar sen och se om polletten trillar ner.

Exempel har du fått, men du klarade inte ens av att förstå det, kan jag konstatera. Det är ingen nyhet. Grovt kriminella pendlar mellan framförallt Turkiet och Dubai som ger dem fristad. Särskilt turkiet är uppskattat eftersom de där kan köpa sig ett medborgarskap för i runda slängar fem mille.

Kurdiska räven höll på att åka dit ändå i slutet av förra året, när turkiet "hittade på" att just hans medborgarskap var förfalskat. Men han betalade lite extra "avgifter" och vips rann allt ut i sanden.

Dessa kriminella skyddas av högt uppsatta personer inom det turkiska rättsväsendet, och det görs med erdogans goda minne, var så säker. turkiet är en riktig skurkstat vad du än inbillar dig.
Citera
2024-05-29, 12:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Kan du inte svenska?
Jag ställer frågan igen, läs noga eller översätt med google translate till det språk du förstår!

Ge mig ett exempel där Sverige har lämnat ut någon med svensk medborgarskap till Turkiet, en som har begåtts ett grovt brott. Även ett mindre brott. Sverige har inte lämnat ut en enda PKK terrorist som är svensk medborgare.

Exakt samma sak gör Turkiet, de vill inte lämna ut någon, speciellt om det är en med turkisk medborgarskap.

Vad du fortfarande inte tycks ha fattat, hur man nu kan vara så trög, är att turkiet kräver att andra länder skall lämna ut sina medborgare till turkiet, trots att de personer som de kräver utlämnade inte är internationellt efterlysta eller bevisligen har begått några brott. Då kan man med all rätt förvänta sig att turkiet själva skall lämna ut internationellt efterlysta grovt kriminella personer som de själva har sålt medborgarskap till och som i grunden inte alls är turkiska medborgare, utan grovt kriminella som köpt sig ett medborgarskap.

erdogan den skurkaktiga despoten borde åtminstone leva som han lär. Hur kan du inte fatta det?
Citera
2024-05-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro
Enligt Turkisk media har dom gripit han i Adana, Seyhan området vid Gulbahse Mahlesi - husen heter så. Med en kumpan vid namn Ahmet Y.

https://m.sabah.com.tr/galeri/yasam/kirmizi-bulten-ile-araniyordu-suc-orgutu-lideri-ismail-abdo-adanada-yakalandi/amp

Benzema visste ju om att Jordgubben var i Adana, hur svårt skulle de va liksom att plocka han när dom vet att han gömmer sig där? Känns som Räven o Abdo inte jagar varandra längre efter Benzemas död.

Jordgubben har ju inte direkt "gömt sig", han har ju själv gått ut med att han har varit i adana osv? Detta är ju ingen nyhet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in