2024-03-08, 14:19
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Efter att ha anvnt denna produkt i ngra veckor nu s kan jag bara instmma! 👍

Trodde faktiskt inte att fjrrkontrollen, samt att man numera slipper anvnda mobilen/paddan, skulle gra s stor skillnad. Dessutom s r 4:an bra mycket stabilare n 2:an.

Ett litet problem har jag dock fortfarande kvar. Det r nr jag tittar p SVT Play, d r det ibland jttedlig upplsning c:a 10 sekunder i brjan av programmen. Det skumma r att det inte gller alla program, men oftast de dr SVT har lagt in ngon text i brjan.

Ngon annan som upplever detta? Kan felet mjligen ligga hos SVT?

Har nog att gra med att det r hg upplsning p bl.a svt play och den mste buffra ibrjan.
Citera
2024-03-09, 06:01
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Har nog att gra med att det r hg upplsning p bl.a svt play och den mste buffra ibrjan.

Ok, d vet jag. r det likadant fr dig?
Citera
2024-03-09, 06:39
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Ok, d vet jag. r det likadant fr dig?

Jag har inte gen. 4 dock har jag gen. 3 och har upplevt liknande fenomen ibland p vissa sidor.
Citera
2024-03-09, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delta78
Du kommer mrka skillnad. Google Chromecast generation 2 styr du ifrn telefonen. Google Chromecast generation 4 styr du, som du skriver, via fjrrkontrollen. Google Chromecast generation 4 har ven Google TV vilket inte Google Chromecast generation 2 har. ven om du bara streamar SVT Play och Youtube, s tycker jag du ska uppgradera dig, du kommer inte bli besviken.
r ett Apple fan o haft dom gamla chrome cast p extra tv men gillade inte alls dom.mne med den nya med fjrr s har jag gt tidln Apple frmst fr det r dyra har tv chroecast med fjrr nu. Bland det bsta Google har gjort
Citera
2024-03-11, 17:05
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jag har inte gen. 4 dock har jag gen. 3 och har upplevt liknande fenomen ibland p vissa sidor.

Ok, tack. Antar att jag mste leva med d. Som sagt, det brukar bara rra sig om c:a 10 sekunder i brjan. Aldrig mitt i programmet.
Citera
2024-03-11, 17:10
Kan f.. rekommendera silikonskalet till fjrrisen som finns att kpa p Kjell & Company fr 49:90. Den r ju ganska hal utan, plus att den ser snyggare ut nu

https://www.kjell.com/se/produkter/l...-remote-p24503
Citera
2024-05-28, 21:04
Medlem
Hej!
Har ftt en Sony Kdl-40d3550 jag grna vill koppla min chromecast till. Gr det? Hur gr jag?
Tack p frhand
Citera
2024-05-28, 21:11
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissUnfit
Hej!
Har ftt en Sony Kdl-40d3550 jag grna vill koppla min chromecast till. Gr det? Hur gr jag?
Tack p frhand

Japp. Du kopplar in den i tvn sedan startar du google home p telefonen och konfiguerar chromisen via den. Kan vara bra om du nollstller chromen innan.
Citera
2024-05-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Japp. Du kopplar in den i tvn sedan startar du google home p telefonen och konfiguerar chromisen via den. Kan vara bra om du nollstller chromen innan.

Tack men hur kopplar jag in den? Den har ju inget usb-uttag.
Citera
2024-05-28, 21:26
Medlem
Citat:
Tack men hur kopplar jag in den? Den har ju inget usb-uttag.
Ass tidigare kopplade jag in chromisen via usb men min nya tv har inget usb-uttag.
Citera
2024-05-28, 21:28
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ass tidigare kopplade jag in chromisen via usb men min nya tv har inget usb-uttag.

Vad usb? Den kopplas in via hdmi. Den fr strm frn usb. Du kan anvnda en vanlig ntadapter till det. Om jag inte minns fel s kan det g kra den utan extern strmmatning ibland ocks.
Citera
2024-05-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Vad usb? Den kopplas in via hdmi. Den fr strm frn usb. Du kan anvnda en vanlig ntadapter till det. Om jag inte minns fel s kan det g kra den utan extern strmmatning ibland ocks.
Tror det beror p vilken utgva/version det r p den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in