Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-31, 11:19
  #1
Medlem
genomskinligts avatar
Nyligen släppte google sin motsvarighet till Apple TV, jag uppmärksammade denna igår och vet därför inte när den kom ut riktigt men relativt ny lär den vara. För tillfället är denna manick utrustad med endast Netflix, YouTube och en del google tjänster.

$35 hos google, skulle gissa på att den hamnar omkring 400sKr vilket är hälften av priset för Apple TV.

http://www.google.com/chromecast

Vad tror ni om denna produkt? Storsäljare? Jag som är stort google fan kommer definitivt prova denna.
Citera
2013-07-31, 11:34
  #2
Medlem
JapanKinas avatar
Helt klart intressant, Samsung som nått ganska långt med sina SmartTV's har nu en utmanare både i Google Chromecast, AppleTV och diverse andra mindre aktörer som tävlar i det fysiska segmentet av tv-lösningar.

Allt som konkurrerar är positivt i min mening.
Citera
2013-07-31, 11:35
  #3
Medlem
Vad för "speglingspeotokoll" kommer att användas, är det typ miracast eller är det något nytt påhitt? Vore ju fint om det hela följde en standard så att inte varje app-tillverkare måste ge stöd för det. Vet inte om detta är ett inte-problem men jag ser ändå lite frågetecken.

Edit
Vet inte hur miracast fungerar heller men som jag förstått det skulle väl det vara den öppna lösningen mot Airplay.
Citera
2013-07-31, 14:11
  #4
Medlem
Lite info och åsikter:
http://www.swedroid.se/google-chromc...-pa-google-tv/
Citera
2013-08-22, 09:49
  #5
Medlem
Någon som vet hur man tar bort black bars på tvn?
Citera
2013-10-19, 12:01
  #6
Medlem
Weedmans avatar
Kan man tex stream svt play, tv4 play & dreamfilm.se från sin Samsung Galaxy Tab 2 till Chromecast?
Eller hur fungerar det?

W.
Citera
2013-11-01, 11:50
  #7
Medlem
är det någon som faktiskt använder sin chromecast? tycker den är alldeles för låst som en apple tv
Citera
2013-11-02, 11:36
  #8
Medlem
Weedmans avatar
bumpar tråden igen.

Haft min chromecast några veckor nu och är så missnöjd, hittills.
Använder mig endast av en galaxy tab 2, har alltså ej någon pc eller mac som jag kan streama tex svt play eller dreamfilm från chrome browser.

Eller har jag missat informationen om hur detta kan funka?
Citera
2013-12-01, 19:32
  #9
Medlem
spldynamicss avatar
kan man bara spela upp från netlfix & spotify?
alltså inte egna mediafiler på datorn?
Citera
2013-12-01, 19:35
  #10
Medlem
kallebostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spldynamics
kan man bara spela upp från netlfix & spotify?
alltså inte egna mediafiler på datorn?

Nej tyvärr. Inte ännu. Men det lär komma, utvecklingen verkar vara i sin vagga.
Citera
2013-12-01, 19:41
  #11
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Är det inte bättre med en androidsticka?
Citera
2013-12-01, 19:45
  #12
Avstängd
Just nu: värdelös. När SDK:n släpps (sägs komma nästa vecka) så kommer utvecklarna kunna skapa appar till den, då blir den plötsligt prisvärd
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback