Men varför då misstänkliggöra honom? Om han säger att han inte hade den kvar så får väl du acceptera det?
Detta pekar väl på att han har talat sanning om nyckeln?
Det är mer än lovligt naivt att acceptera en utsaga från en person som bevisligen ljugit grovt för både flickvän och föräldrar för att rädda sitt eget skinn. Har du märkt att du är den enda person i denna tråd som tycker det är en rimlig hållning? Med den inställningen löper du stor risk att drabbas av bedrägerier. Är det varorna i folie som ställer till det för dig?
Nu kan det vara så att Am*n rent tekniskt talar sanning om att han lämnat nyckeln. Frågan är när han gjorde det.
Han har bevisligen lurat sin mamma att han lämnat tillbaka nyckeln den 5 januari, varefter Saga den 22 januari bekräftade till att sin mamma att Am*n hade kvar nyckeln.
Det mest troliga är att han lämnade tillbaka nyckeln vid 2-tiden den 29 april genom att lägga den i Sagas nattduksbord.
Citat:
Han trodde kanske att lägenheten saknade porttelefon?
Återigen visar du prov på en enastående oförmåga till logiskt tänkande.
Porttelefonen är viktig eftersom den kastar tvivel på Am*ns påstående om att han skulle ha haft för vana att messa Saga och be henne slänga ner nyckeln - trots att det inte återfunnits några som helst meddelanden av det slaget.
Ingen normalt funtad vuxen människa som besöker en byggnad för första gången skulle missa att det finns porttelefon, eller hur?
Är du så här korkad på riktigt eller tramsar du bara?
Vem menar du skulle ha avsatt Am*ns DNA, grad+4, i en spottloska någon gång mellan 28 april 18:40 och 29 april 18:40, om han själv inte var där efter 27 april?
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Am*n har med stor sannolikhet avsatt spottloskan den 27 april. Det verkar logiskt eftersom han var där detta datum.
Du verkar ha enorma svårigheter att acceptera detta. Varför?
Det verkar helt jävla puckat att acceptera detta om du frågar mig, därför att det förutsätter att polisens hund, som är tränad på att endast hitta biologiska spår som är högst 24 timmar gamla, plötsligt skulle spåra ur och markera på ett specifikt 48 timmar gammalt spår.
Hunden skulle då sannolikt ha markerat på spår från andra som gått i trappan, särskilt om städningen vore bristfällig som du helt grundlöst påstår.
Grattis till ännu ett självmål.
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Hans DNA fanns SOM SAGT på koftan och i trosorna som hon hade på sig när hon hittades död. Du verkar ju ha begränsad erfarenhet av vardagsrelationer med kvinnor men jag kan upplysa dig om att ingen ung kvinna vid sina sinnens fulla bruk bär spermakletiga trosor två nätter efter sexet.
⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️ Förklara detta med logiska argument.
Citat:
När du ändå läser i FUP kan du också kolla upp om något vittne sett andra okända personer (de påstådda gängkriminella) röra sig i Sagas trappuppgång den 28 april.
⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️ Förklara för oss om något vittne sett de påstådda gängkriminella i Sagas uppgång.
Det är mer än lovligt naivt att acceptera en utsaga från en person som bevisligen ljugit grovt för både flickvän och föräldrar för att rädda sitt eget skinn. Har du märkt att du är den enda person i denna tråd som tycker det är en rimlig hållning?
Du kan inte hänvisa till en handfull andra skribenter (knäppa pensionärer med för mycket tid över) som det skulle göra dina substanslösa spekulationer mer trovärdiga. Du vet mycket väl att pöbeln hade fel tidigare (Sköndal) och i det aktuella fallet i Örebro verkar debatten ha kantrat i vanlig ordning
.
Am*n ville dessutom helt uppenbart inte bli förälder. Om du anser att tvång (motsatsen till samtycke) är något bra så säger nog det rätt mycket om dig själv och dina privata relationer till omvärlden.
"I sms-konversationer mellan 21-åringen och S*ga framgår det att pojkvännen direkt då S*ga blev gravid ville att hon skulle göra en abort"
Nu kan det vara så att Am*n rent tekniskt talar sanning om att han lämnat nyckeln.
Äntligen gör du framsteg när du spekulerar, Am*n kan alltså tala sanning ☺️
Citat:
Frågan är när han gjorde det.
Med stor sannolikhet lämnade Am*n tillbaka nyckeln en bra bit innan den 28 april.
För om han gjorde det så faller dina teorier ihop som ett korthus.
Citat:
Han har bevisligen lurat sin mamma att han lämnat tillbaka nyckeln den 5 januari, varefter S*ga den 22 januari bekräftade till att sin mamma att Am*n hade kvar nyckeln.
Den enda som verkar försöka lura någon här är du med dina obevisade påståenden.
Am*n kan i teorin dessutom ha fått tillbaka nyckeln i slutet av januari för att sen lämna tillbaka den till S*ga i god tid innan den 28 april.
Citat:
Det mest troliga är att han lämnade tillbaka nyckeln vid 2-tiden den 29 april genom att lägga den i S*gas nattduksbord.
Den där teorin är det väl bara du som tror på? ☺️
Det finns väl dessutom inga vittnen som sett Am*n i huset den 28 och 29 april. Utgör inte detta en rejäl svaghet i bevisningen mot honom?
Citat:
Porttelefonen är viktig eftersom den kastar tvivel på Am*ns påstående om att han skulle ha haft för vana att messa S*ga och be henne slänga ner nyckeln - trots att det inte återfunnits några som helst meddelanden av det slaget.
Har du en lista över meddelandena? Du pratar ofta om FUP, du kan kanske bidra med lite vettig information?
Citat:
Ingen normalt funtad vuxen människa som besöker en byggnad för första gången skulle missa att det finns porttelefon, eller hur?
Ingen normal besökare (förutom du kanske) letar efter en porttelefon det första man gör i en lägenhet,
Am*n trodde förresten kanske att det var en helt vanlig väggtelefon?
Har du en lista över meddelandena? Du pratar ofta om FUP, du kan kanske bidra med lite vettig information?
Håll käften och ladda ner FUP själv, din lata jävel. Du kan fritextsöka i alla meddelanden.
Eller är det så att du inte vet hur man gör?
Citat:
Ingen normal besökare (förutom du kanske) letar efter en porttelefon det första man gör i en lägenhet,
Det har jag inte påstått heller. I vanlig ordning svarar du innan du hunnit tänka efter.
Ingen letar väl efter en porttelefon när man är på besök i en lägenhet. Den är ju till för dem som bor där.
Om du däremot står utanför porten på ett hus du inte besökt förut - då letar du efter en porttelefon. Påstår du något annat ljuger du eller så lever du isolerad i en grotta.
Citat:
Är du född på stenåldern? Som vanligt gör du självmål och avslöjar hur totalt okunnig du är om unga människors vardag.
Ingen 20-åring har fast telefon i Sverige.
Am*n vet mycket väl vad en porttelefon är.
Nu är du såpass tramsig att jag väljer att ignorera dig tills du kommer med något nytt.
Det är ju omöjligt att hänga med om det skrivs någon info kring hur det går i rätten osv pga era meter långa inlägg.
Är det sista dagen på fredag?
Det verkar stämma, 31 maj sista rättegångsdag.
De har inväntat en P7a på Am*n.
Möjligheten finns att de går vidare med en RPU men det är nog inte så stor sannolikhet för det.
Så domen bör komma i midsommarveckan.
Du kan inte hänvisa till en handfull andra skribenter (knäppa pensionärer med för mycket tid över) som det skulle göra dina substanslösa spekulationer mer trovärdiga. Du vet mycket väl att pöbeln hade fel tidigare (Sköndal) och i det aktuella fallet i Örebro verkar debatten ha kantrat i vanlig ordning
.
Am*n ville dessutom helt uppenbart inte bli förälder. Om du anser att tvång (motsatsen till samtycke) är något bra så säger nog det rätt mycket om dig själv och dina privata relationer till omvärlden.
"I sms-konversationer mellan 21-åringen och S*ga framgår det att pojkvännen direkt då S*ga blev gravid ville att hon skulle göra en abort"
Äntligen gör du framsteg när du spekulerar, Am*n kan alltså tala sanning ☺️
Med stor sannolikhet lämnade Am*n tillbaka nyckeln en bra bit innan den 28 april.
För om han gjorde det så faller dina teorier ihop som ett korthus.
Den enda som verkar försöka lura någon här är du med dina obevisade påståenden.
Am*n kan i teorin dessutom ha fått tillbaka nyckeln i slutet av januari för att sen lämna tillbaka den till S*ga i god tid innan den 28 april.
Den där teorin är det väl bara du som tror på? ☺️
Det finns väl dessutom inga vittnen som sett Am*n i huset den 28 och 29 april. Utgör inte detta en rejäl svaghet i bevisningen mot honom?
Jag har verkligen försökt att begripa mej på dej men jag måste erkänna att det är stört omöjligt.
Du läser inte FUP men vill gärna att andra läser den och citerar den i dina inlägg, Du pratar om att Somaliern inte ville bli tvingad till att bli pappa och om jag tolkar dej riktigt så tycker du att bli pappa utan att vilja det trumfar mord på S, Riktigt så tänker inte resten av befolkningen som tur är.
HowLongIsNow pratade om en porttelefon vid sidan av porten och du börjar svamla om en porttelefon i lgh, varför skulle någon som är på besök leta efter porttelefonen i lgh??.
HowLongIsNow Beskriver så till och med en femårig förstår att sökhunden kan endast markera om spåret inte är mer än 24 timmar gammalt, alla förstår det kan man tro, men nej inte du inte, du som kan mer än hunden, som kan mer än NFC, som kan mer än hela Rikspolisstyrelsen. Och precis när jag tror att det är slut på dumheterna så lyckas du med tidernas självmål när du lyckas med konststycket att få in gängkriminella i ekvationen.
HowLongIsNow har bidragit med mycket fakta i denna tråd som slår stora hål i Somalierns förhör och på ett mycket nyktert sätt framfört fakta till oss andra här i tråden.
Glöm inte nu att anmäla mitt inlägg som du gjort med mina övriga inlägg i tråden, Det gör ingenting jag kopierar alltid mina inlägg och skickar dem som PM till övriga skribenter här i tråden.
Senast redigerad av Hans66 2024-05-28 kl. 21:55.
Du läser inte FUP men vill gärna att andra läser den och citerar den i dina inlägg
Tack men nu läser jag alltid FUP till skillnad från dig och jag och flera med mig kan då inte finna någon vattentät bevisning som indikerar att Am*n är den enda tänkbara gärningsmannen i det aktuella fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Du pratar om att Somaliern inte ville bli tvingad till att bli pappa.
Am*n ville helt uppenbart inte bli förälder, varför utgör detta ett problem för dig?
Man får intrycket att du anser att tvång att bli förälder är någonting bra och att samtycke är någonting förkastligt?
när du lyckas med konststycket att få in gängkriminella i ekvationen.
Du resonerar återigen som en vattenbuffel och inte fan är du påläst, Am*n har uppgett att han förvarade saker åt gängkriminella i hennes bostad, samtidigt har lägenheten varit i kaos när mamman kom dit den 29 april.
"Den 29 april försöker mamman utan att lyckas få kontakt med S*ga för att höra hur det hade gått för pojkvännen. När hon sen kommer till S*ga är dörren upplåst och denannars så pedantiskt skötta lägenheten var ett kaos"
Detta är extra intressant eftersom det verkar som om någon eller några okända personer letat igenom lägenheten efter någonting? Saker var även uthällda på badrumsgolvet om jag minns rätt.
Om inte du är seriöst intresserad av att diskutera märkliga omständigheter kring det aktuella fallet så är det svårt att se vad du kan tillföra debatten.
Möjligheten finns att de går vidare med en RPU men det är nog inte så stor sannolikhet för det.
Vad tror du utfallet blir?
Anser du att det är ställt utom allt rimligt tvivel att Am*n är skyldig?
Jag har verkligen försökt att begripa mej på dej men jag måste erkänna att det är stört omöjligt.
Du läser inte FUP men vill gärna att andra läser den och citerar den i dina inlägg, Du pratar om att Somaliern inte ville bli tvingad till att bli pappa och om jag tolkar dej riktigt så tycker du att bli pappa utan att vilja det trumfar mord på S, Riktigt så tänker inte resten av befolkningen som tur är.
HowLongIsNow pratade om en porttelefon vid sidan av porten och du börjar svamla om en porttelefon i lgh, varför skulle någon som är på besök leta efter porttelefonen i lgh??.
HowLongIsNow Beskriver så till och med en femårig förstår att sökhunden kan endast markera om spåret inte är mer än 24 timmar gammalt, alla förstår det kan man tro, men nej inte du inte, du som kan mer än hunden, som kan mer än NFC, som kan mer än hela Rikspolisstyrelsen. Och precis när jag tror att det är slut på dumheterna så lyckas du med tidernas självmål när du lyckas med konststycket att få in gängkriminella i ekvationen.
HowLongIsNow har bidragit med mycket fakta i denna tråd som slår stora hål i Somalierns förhör och på ett mycket nyktert sätt framfört fakta till oss andra här i tråden.
Tusen tack för dina uppmuntrande ord! Sagas anhöriga kan aldrig få henne tillbaka, men vi kan i vart fall visa vårt stöd genom att belysa saken ur brottsoffrets perspektiv. Ingen förtjänar att bli mördad.
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad tror du utfallet blir?
Anser du att det är ställt utom allt rimligt tvivel att Am*n är skyldig?
1. Fällande dom med fängelse i 18 år eller på livstid. Eventuellt med avstickare via en RPU. Överklagande till hovrätten så det lär dröja innan domen vinner laga kraft.
2. Ja, definitivt.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-05-29 kl. 06:32.
Som Du skriver... sista dagen den 31:a (fredag).
NA (som jag följer) rapporterar live imorgon och på fredagen.
Jag är ganska övertygad om att denne pojkvasker kommer att få sitta kvar i häktet efter fredagen.
Pga hans ålder kanske domen blir lite mildare än livstid, men många år är det frågan om i ett litet rum (cell).
NA (som jag följer) rapporterar live imorgon och på fredagen.
Jag är ganska övertygad om att denne pojkvasker kommer att få sitta kvar i häktet efter fredagen.
Pga hans ålder kanske domen blir lite mildare än livstid, men många år är det frågan om i ett litet rum (cell).
Låt oss först komma ihåg att Am*n ännu inte är dömd.
Am*n hade precis fyllt 21 år vid tidpunkten för brottet så det finns inget hinder att döma till livstidsstraff vid fällande dom.
Om tingsrätten köper samtliga försvårande omständigheter som åklagaren anfört så borde det rimligen bli ett livstidsstraff.
Jag är dock tveksam till om hedersmotivet kommer att godtas.
Men med tanke på att Tishko Ahmed fick sitt straff sänkt till 18 år för mordet på Wilma Andersson (p.g.a. omfattningen av våldet inte kunde fastställas) så skulle jag inte bli förvånad om tingsrätten landar på 18 år även här. Å andra sidan finns det mer planering i detta fall vilket är försvårande.
En juridisk ”fördel” med 18 år är att det blir mer riskfyllt att överklaga en fällande dom. I det aktuella mordet på Ellinor på Lidingö dömdes GM till 18 år i tingsrätten och drog tillbaka sin överklagan efter att åklagaren också överklagat anslutningsvis. Han ville inte riskera en skärpning till livstid.