2024-05-28, 13:13
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Quaison var på matchen idag. Frågade honom om det är dax att komma hem. Fick en lurig blick.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Aik <3 Universal

Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
100 procent gånger mer värt och bättre utfall isåfall.
Den säkerheten hade Aik:are även när Guidettii värvades också.
Just saying.

Vore puckat (och därför typiskt Aik) att inte fatta att man måste värva säljbara spelare.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-05-28 kl. 13:16.
2024-05-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Björnström kom väl iofs via Ryssland. Han var inte helt usel mot Blowit för övrigt.

Vi har de facto inte sålt en enda spelare till AIK, DIF, HIF sen vi gick upp. Om det varit medvetet eller bara blivit så vet jag inte.

Givetvis kommer vi inte aktivt försöka sälja Jeng, men kommer det något rimligt tittar vi nog på det iom att han är tredjeval när alla är friska och vi har fem mittbackar i truppen. Samtidigt är han antagligen helt ordinarie när Castegren drar efter säsongen så man kanske ska ha is i magen och vänta in den stora utväxlingen.
2024-05-28, 15:26
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Aik <3 Universal

Just saying.

Vore puckat (och därför typiskt Aik) att inte fatta att man måste värva säljbara spelare.

Inte mitt jidder att ta här och nu men när du ens inte fattar problematiken med afrikaspår kontra universal så blir det provocerande sämst att läsa ett inlägg som detta.

Bajen kopierade Bosses framgång i detta spår så tro inte att jag inte anser att minst lika mycket ”skuld” faller på oss. Teu nämnde Banguras för deras del. Fler klubbar kan snabbt adderas.

Extremt naivt att tro att detta inte är en duktigt skitig miljö att tråla i. Jag tvår mitt samvete med förhoppningen att det ändå blev till det bästa för de spelare som passerat oss (finns en handfull exempel). Dessutom bra för DIF.

Skillnaden med Universal må vara att deras skit landar i vår bakgård. Hyckleriet att hylla det ena spåret och distansera sig från det andra är dock definitionen på verklighetsfrånvänt (bajens signum) och lågbegåvat.
2024-05-28, 15:59
Medlem
bananjuices avatar
Ja helt utan grund men om jag får gissa är Mörk inte den finaste fisken i dammen. Sen lutar jag mer åt att varken Universal eller afrikaspår är så jävla hemskt än åt det andra hållet men det är en annan sak.
2024-05-28, 16:07
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Aik <3 Universal

Just saying.

Otroligt pinsamt och sjukt att det såg ut. Vill du höra något sjukare? Det finns fortfarande folk som tror att han ska börja prestera.

Quaison är på riktigt ingen jävla snackepåse som lagt skorna på hyllan när han anländer.
2024-05-28, 16:33
Medlem
Londons avatar
Citat:
Otroligt pinsamt och sjukt att det såg ut. Vill du höra något sjukare? Det finns fortfarande folk som tror att han ska börja prestera.

Quaison är på riktigt ingen jävla snackepåse som lagt skorna på hyllan när han anländer.

Nu är ryktet om Q sprunget från personen som presenterade Levi som klar tillsammans med kontraktsupplägg och allt så sent som för ett par månader sen….

Men med det sagt och om vi leker med tanken. Bortsett från att han inte vill ta avstånd från universal (tänkte inte på även den detaljen…) hur ska ni finansiera honom när ekonomin ska bantas?

Utifrån sett verkar Gnaget vara en förvirrad klubb utan riktning just nu?
2024-05-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Kanske han måste men inte behöver han agenter som håller honom i handen för att skriva ett kontrakt med AIK. Hur som helst så har han en månad kvar på kontraktet i Saudi.
Han måste skilja sig från Universial, och det hade hsn ingen lust till ,det var Aik krav,för någravmånader sedan iallafall.
2024-05-28, 17:31
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Inte mitt jidder att ta här och nu men när du ens inte fattar problematiken med afrikaspår kontra universal så blir det provocerande sämst att läsa ett inlägg som detta.

Bajen kopierade Bosses framgång i detta spår så tro inte att jag inte anser att minst lika mycket ”skuld” faller på oss. Teu nämnde Banguras för deras del. Fler klubbar kan snabbt adderas.

Extremt naivt att tro att detta inte är en duktigt skitig miljö att tråla i. Jag tvår mitt samvete med förhoppningen att det ändå blev till det bästa för de spelare som passerat oss (finns en handfull exempel). Dessutom bra för DIF.

Skillnaden med Universal må vara att deras skit landar i vår bakgård. Hyckleriet att hylla det ena spåret och distansera sig från det andra är dock definitionen på verklighetsfrånvänt (bajens signum) och lågbegåvat.
Mycket text men lite fakta. Du insinuerar något utan att tala ur skägget.

Faktum kvarstår, Bajen har varit något bra för samtliga afrikaner som kommit till oss, oavsett vart deras karriärer tog vägen sedan. Det är jag mycket stolt över. Hjelmberg är en stor del i det men även folk som Wadda Tamimi med flera skall creddas. Det finns inget du säger som får mig att ifrågasätta det. Jag gissar att du liksom Teu har NOLL koll på hur Bajens afrikaspår fungerar och har ingen annat än tomma insinuationer att komma med. Fattar inte ens varför jag sänker mig till er nivå och svarar.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-05-28 kl. 17:34.
2024-05-28, 17:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Här var en vettig tråd på ämnet Quaison:

https://x.com/joachimwernerss/status/1795349897316843571?s=46
2024-05-28, 17:40
Medlem
Londons avatar
Citat:
Mycket text men lite fakta. Du insinuerar något utan att tala ur skägget.

Faktum kvarstår, Bajen har varit något bra för samtliga afrikaner som kommit till oss, oavsett vart deras karriärer tog vägen sedan. Det är jag mycket stolt över. Hjelmberg är en stor del i det men även folk som Wadda Tamimi med flera skall breddas. Det finns inget du säger som får mig att ifrågasätta det. Jag gissar för att du liksom Teu NOLL koll på hur Bajens afrikaspår fungerar och intervjuar annat än tomma insinuationer att komma med. Fattar inte ens varför jag sänker mig till er nivå och svarar.

Ingen som ifrågasätter att Allsvenskan varit en bra trampolin för varken era eller våra spelare. Eller för oss som klubbar (om du ursäktar att jag inkluderar er). Trodde jag var tydlig med detta men uppenbarligen inte.

Vilka som gynnats bakom spelarna är vad som diskuterats men lev du i dina bajenrosa moln likt allt övrigt som inte rör verkligheten.
2024-05-28, 17:53
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Ingen som ifrågasätter att Allsvenskan varit en bra trampolin för varken era eller våra spelare. Eller för oss som klubbar (om du ursäktar att jag inkluderar er). Trodde jag var tydlig med detta men uppenbarligen inte.

Vilka som gynnats bakom spelarna är vad som diskuterats men lev du i dina bajenrosa moln likt allt övrigt som inte rör verkligheten.
Så länge spelarna och deras familjer är nöjda med Bajens jobb så har jag svårt att se det stora problemet. Men vi skiljer oss säkert på den fronten jämfört med andra klubbar, men då skall man vara försiktig när man diskuterar sådant här så man inte dra alla över en kam
2024-05-28, 17:57
Medlem
Londons avatar
Citat:
Så länge spelarna och deras familjer är nöjda med Bajens jobb så har jag svårt att se det stora problemet. Men vi skiljer oss säkert på den fronten jämfört med andra klubbar, men då skall man vara försiktig när man diskuterar sådant här så man inte dra alla över en kam

Samtidigt har du åsikter om Q med familj är nöjda med Universal? Fiskmåsen är förolämpad av att liknas med dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in