2024-05-27, 11:21
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du tycks inte förstå, så låt mig vara tydlig; Jag kritiserar inte det faktum att ni värvar spelare från Afrika, utan mitt problem är helt och hållet kopplat till det faktum att ni fått för er att ni kan kasta enorma mängder skit på oss för vår tidigare koppling till Universal när ni själva värvar spelare från Afrika där det Universal anklagades för är en så liten petitess att det inte ens registreras på radarn.
Sierra Leone, o Liberia som bihang, härvan var ex stor för 20 år sedan.

M Kallon lyckades ju men Palmgren med anhang slussade in många unga afrikaner som de sedan lät ruttna bort i förorterna där de bodde typ 6 pers per rum.

Essinge IK, Spånag o Cafeet var högst delaktiga m fl.

Problemet är att Bajaren bara ser till Bajen och afrikaner som kommer till de i vuxen ålder som ganska etablerade... utan att tänka till om hela apparaten bakom.
2024-05-27, 11:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vad jag vet har t.ex Elfenbenskusten där vi värvat flera spelare från inget krig?
Nu gör du dig dummare än vad du är.
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Sierra Leone, o Liberia som bihang, härvan var ex stor för 20 år sedan.

M Kallon lyckades ju men Palmgren med anhang slussade in många unga afrikaner som de sedan lät ruttna bort i förorterna där de bodde typ 6 pers per rum.

Essinge IK, Spånag o Cafeet var högst delaktiga m fl.

Problemet är att Bajaren bara ser till Bajen och afrikaner som kommer till de i vuxen ålder som ganska etablerade... utan att tänka till om hela apparaten bakom.
100% korrekt. Bangura x2 mellanlandade i typ Värnamo och Enköping eller nått sånt innan dom kom till oss. Om man tror det där var koscher är man duktigt naiv.
Senast redigerad av Teu 2024-05-27 kl. 11:26.
2024-05-27, 11:24
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Vad jag vet har t.ex Elfenbenskusten där vi värvat flera spelare från inget krig?
Haft långvariga konflikter mellan kristna o muslimer.

Drogba och Koné? (den andra anfallaren) var ju extremt noggranna att stå bredvid varandra då nationalsången spelades o att spelarna skulle stå uppblandade..för att inte inbördeskrig skulle utbryta.

Men Teu menar mer att klan o krigsherrar (behöver inte vara krig nu) skor sig deras nya slavhandel..fotbollsspelare.
2024-05-27, 11:28
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Haft långvariga konflikter mellan kristna o muslimer.

Drogba och Koné? (den andra anfallaren) var ju extremt noggranna att stå bredvid varandra då nationalsången spelades o att spelarna skulle stå uppblandade..för att inte inbördeskrig skulle utbryta.

Men Teu menar mer att klan o krigsherrar (behöver inte vara krig nu) skor sig deras nya slavhandel..fotbollsspelare.
Jo, jag vet att de har haft inbördeskrig men det är 10+ år sen. Letar forfarande efter fakta som visar att det stämmer på ASEC Mimosa, men har dragit tomt. Bara nåt generellt trams.
2024-05-27, 11:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Jo, jag vet att de har haft inbördeskrig men det är 10+ år sen. Letar forfarande efter fakta som visar att det stämmer på ASEC Mimosa, men har dragit tomt. Bara nåt generellt trams.
Boko Haram är väl fortfarande aktiva i området? Nåväl, det spelar mindre roll. Det är inte hos klubbarna problemet ligger, utan hos agenterna. FIFA gjorde en undersökning 2015(?) där dom hittade 15,000 olagliga övergångar mellan Afrika och Europa. Visserligen är det daterat, men om du tror problemet är helt löst har jag några magiska böner att sälja dig.
2024-05-27, 12:00
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag vill också gärna ha in Witry, men jag börjar tvivla på att Bosse och K&T är så intresserade. Dels har de inte svarat på hans inviter (åtminstone inte så vitt jag vet) och dessutom verkar de väldigt nöjda med Piotr Johansson.

Haris kommer sluta efter denna säsong, tror redan det är bestämt. Musa ryktas kommer lånas ut, sannolikt till sin gamla klubb i Azerbajdzjan. Vilket väl låter rimligt. Förmodar att han kommer säljas när han fått några matcher i sig för som det är nu lär han inte inbringa några pengar.

Visst man kan ju drömma om att Ishak och Adegbenro kommer. Omöjligt är det inte, men jag tror inte det. Men jag hoppas jag har fel.

Ska man drömma om att få in en väldigt skicklig anfallare så varför inte Michael Olunga? Han är 30 år och har ju uttalat att han vill avsluta karriären i Djurgården.

(Nä, jag tror inte heller det är sannolikt att Olunga kommer skriva på för Djurgården, åtminstone inte de närmsta åren. Tyvärr. )

Är egentligen inte namnen utan rollerna jag är ute efter (även om Adegbenro skulle kunna vara aktuell även som specifik spelare).

Kan vi inte spela Hümmet är vi extremt svaga framåt. Ska vi spela Tokmac där så blir det kompromisser i trean bakom istället. Till ett rimligt pris vore därför en Ishak låg risk/hög reward Inte sett/hört ngt konkret rykte om honom... bara en naiv önskan om att Bosse läser här och exekverar

Olunga har jag bara sett en skön lirare på SF hetsa om. Hade ju varit en kul joker såklart men om Ishak är svår så lär ju han vara omöjlig närmsta 3-4 år.
2024-05-27, 12:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du är som vanligt helt jävla borta. Det finns korruption överallt, men vad som händer i afrikansk fotboll saknar motstycke. Tror du det är en tillfällighet att det är just afrikanska spelare som landar i svenska division 2/3 klubbar? Retard.
Ok du skrev uppenbarligen något helt annat än du egentligen menade…eller något.
Var arg på dig själv tills du lär dig kommunicera som en normal människa.

Hammarby gör ett mycket bra jobb med afrikaspåret och har NOLL att skämmas för. Inget du försöker förmedla har ändrat min uppfattning på den fronten.
2024-05-27, 13:37
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jacob Rinne verkar vilja byta till Djurgården, se t.ex. denna artikel: https://fotbolldirekt.se/2024/05/24/rinne-drommer-om-djurgarden-jag-hoppas-att-den-dagen-kommer

Så försvinner JWZ kan DIF ha en utmärkt ersättare i honom.
Känns inte superaktuellt va
Citat:
Det är inte avskrivet att han återvänder till Europa. Däremot vill han till en bättre liga än Allsvenskan i så fall. Då handlar det inte bara om det ekonomiska.

– Nej, det är inte bara det. Om det handlar om småsummor väljer man såklart det som är bättre socialt och det man vill. Men när det handlar om mycket större summor måste man såklart överväga det också. Det är såklart att jag vill vara ute i Europa, men det beror också helt och håller på vad det handlar om, säger han i podcasten Lundh på Fotbollskanalen.
Dvs han håller gärna dörren öppen men jobbar främst andra alternativ. Var det inte någon som pratade om Rinne och AIK nyligen på FB eller inbillar jag mig? LOL.
2024-05-27, 18:30
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Känns inte superaktuellt va
Dvs han håller gärna dörren öppen men jobbar främst andra alternativ. Var det inte någon som pratade om Rinne och AIK nyligen på FB eller inbillar jag mig? LOL.

Hahah, transparent argumentation åtminstone

Befriande på många sätt och vet därför inte varför jag blir lite provocerad. Rissne eller vad han heter gör nog bäst i att hålla sig borta från Kaknäs som spelare... Som supporter är han givetvis välkommen.
2024-05-27, 22:05
Medlem
Fördelen med en kass vår är väl att vi kommer få behålla alla våra spelare i sommar. Visst lär väl Salech dra intresse redan men det ska till nåt exceptionellt då. Jeng tycker jag stått och stampat, men han har vissa grejer som är exceptionella för sin ålder så han skulle kunna bli såld på talangen.

Hursomhelst behöver vi värva en offensiv mittfältare för där har vi ingenting som håller måttet. Och en ny förstamålvakt, väldigt lägligt att Mitovs kontrakt går ut. Persson tillbaka på det så är vi nog på banan igen.
2024-05-27, 22:06
Medlem
a.e.gs avatar
Quaison var på matchen idag. Frågade honom om det är dax att komma hem. Fick en lurig blick.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2024-05-27, 22:48
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Hahah, transparent argumentation åtminstone

Befriande på många sätt och vet därför inte varför jag blir lite provocerad. Rissne eller vad han heter gör nog bäst i att hålla sig borta från Kaknäs som spelare... Som supporter är han givetvis välkommen.
Ahaha känns som en klenbegåvad kille
Citat:
Fotbollsspelare som valt att flytta till den saudiska ligan har anklagats för att bli en del av landets sportswashing.

Men svenske Jacob Rinne, proffs i Saudiarabien, köper inte den kritiken.

– Varför ska jag på individuell nivå tacka nej till något som kan förändra min och min familjs ekonomiska framtid, säger han.
Sen blev det inte lika kul längre
Citat:
Lovad monsterkontrakt – men blåst av ligan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in