2024-02-16, 13:05
Medlem
trazkeis avatar
Al-Saed skall nu ha bestämt sig för Häcken.
När kommer Stockholmsklubbarna lära sig att dom inte kan konkurrera med Stora stygga Häcken? 😎

Men lycka till med eran fortsatta spelarjakt DIF. Det är ju tydligen "lätt att hitta 3-5 klasspelare på några veckor"...
2024-02-16, 13:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Samma arena. Och DIF tar i år efter Bajens försäsongsproblem från 2023. Ja du är nog fan något på spåren där.

Vilka problem är det menar du? Är det att vi inte vunnit någon försäsongsmatch?
2024-02-16, 13:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Samma arena. Och DIF tar i år efter Bajens försäsongsproblem från 2023. Ja du är nog fan något på spåren där.
Vilka problem syftar du på då?
2024-02-16, 13:41
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vilka problem är det menar du? Är det att vi inte vunnit någon försäsongsmatch?
Tänker framförallt på att det finns relativt stora förväntningar trots att truppen är ihålig.
2024-02-16, 13:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Äh, sånt som händer. I rapporten är det korrekt angivet.
Kanske skjuter oss i foten här, men är det verkligen lagligt av lillhatten att ljuga om VFK på JKA i sociala medier givet hans roll i vad som i slutändan är ett Aktiebolag? Blir inte det vad nu den svenska versionen av "Market manipulation" är?
2024-02-16, 13:52
Medlem
Citat:
Al-Saed skall nu ha bestämt sig för Häcken.
När kommer Stockholmsklubbarna lära sig att dom inte kan konkurrera med Stora stygga Häcken? 😎

Men lycka till med eran fortsatta spelarjakt DIF. Det är ju tydligen "lätt att hitta 3-5 klasspelare på några veckor"...
Vem e detta,namnet känns igen,Danilo?
2024-02-16, 13:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Tänker framförallt på att det finns relativt stora förväntningar trots att truppen är ihålig.

Den är tunnare än en nybajares påbörjade hipsterskägg, det är korrekt uppfattat. Orkar knappt vara orolig dock.. Börjar bli van.

Ut: Vaiho, Andre, Käck, Pierre, Carlos, Axel, Rami, Ademi, Milleskog, Lukas i sommar. Utlån på Isak, Löfgren, Finndell.

In: Malkolm, Miro, Albin, Samuel o Hummet.

Börjar knaka i fogarna..
2024-02-16, 14:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Den är tunnare än en nybajares påbörjade hipsterskägg, det är korrekt uppfattat. Orkar knappt vara orolig dock.. Börjar bli van.

Ut: Vaiho, Andre, Käck, Pierre, Carlos, Axel, Rami, Ademi, Milleskog, Lukas i sommar. Utlån på Isak, Löfgren, Finndell.

Börjar knaka i fogarna..
Är väl iofs bättre att hålla i plånboken lite än att ni kör en Bajen i ren desperation och spränger kassakistan på ett ganska oprövat kort från Norge?
2024-02-16, 14:10
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vem e detta,namnet känns igen,Danilo?

Det är korrekt. Enligt Kukräven är han också känd som "Håbos Taha Ali".

Citat:

Börjar knaka i fogarna..
Och kanske framförallt är gubbar som Schuller, ME, Radetinac och MD ett år äldre och förmodligen lite långsammare och lite sämre.
2024-02-16, 14:26
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kanske skjuter oss i foten här, men är det verkligen lagligt av lillhatten att ljuga om VFK på JKA i sociala medier givet hans roll i vad som i slutändan är ett Aktiebolag? Blir inte det vad nu den svenska versionen av "Market manipulation" är?

Sjung upp mig. Har det i ÅR framkommit något som tyder på att han for med oriktiga uppgifter om affären? Det här har väl alltid varit det kommunicerade?

Citat:
Försäljning av spelaren Jonah Kusi-Asare till FC Bayern München har skett i januari 2024. Transfern av Jonah
Kusi-Asare till FC Bayern München hamnar i klass V, en resultateffekt mellan 20 och 40 MSEK

Tror oavsett inte det skulle falla under marknadsmanipulation eftersom jag inte ser hur VFK:n skulle vara kurspåverkande (så länge nettosiffran eller intervallet stämmer). Hade BP varit noterat så hade det varit en annan femma då investerare hade kunnat köpa/sälja i BP på den informationen dock. Kanske fortfarande inte marknadsmanipulation om syftet inte var att driva kursen i den ena eller andra riktningen men säkerligen problematiskt under något annat lagrum eller regelverk. Eller missförstår jag dig?
Senast redigerad av London 2024-02-16 kl. 14:32.
2024-02-16, 14:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Sjung upp mig. Har det i ÅR framkommit något som tyder på att han for med oriktiga uppgifter om affären? Det här har väl alltid varit det kommunicerade?

Tror oavsett inte det skulle falla under marknadsmanipulation eftersom jag inte ser hur VFK:n skulle vara kurspåverkande (så länge nettosiffran eller intervallet stämmer). Hade BP varit noterat så hade det varit en annan femma då investerare hade kunnat köpa i BP på den informationen dock. Eller missförstår jag dig?

Skulle det framkomma att han ljugit så är det väl främst en förtroendefråga.
Nä, bara twittrande så vitt jag vet. Vad jag menar är att en offentlig dementi av någon så initierad som Söderberg om VFK:ns storlek borde rimligen påverka vår aktiekurs positivt när folk tror att AIK kommer casha in en större andel av affären än vad vi i slutändan gjorde.
2024-02-16, 14:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Börjar knaka i fogarna..

Mycket av det ni släppt är ju dock dökött. De går att ersätta billigt. Jag endast behållit Milleskog och kanske också Löfgren av de där. Finndell också, men är ju i sin förlängning en utlandsförsäljning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in